Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

darkman76

En dit is na opstarten van xbmc? Of probeer je ook een film te kijken?
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

katwax

Kan je een playlist aanmaken?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

TubeKees

Dit al eens geprobeerd? Vooral \Appdata\XBMC verwijderen......

- XBMC deïnstalleren
- De map \Appdata\XBMC verwijderen
- computer opnieuw opstarten
- xbmc opnieuw installeren

gmaxwe

Quote from: darkman76 on February 24, 2014, 22:16:14
En dit is na opstarten van xbmc? Of probeer je ook een film te kijken?

Jah dat is gewoon na opstarten van een nieuw installatie van xbmc en als ik muziek bestand probeer te afspelen dan start ie en stopt ie gelijk!

gmaxwe

Quote from: TubeKees on February 25, 2014, 08:18:48
Dit al eens geprobeerd? Vooral \Appdata\XBMC verwijderen......

- XBMC deïnstalleren
- De map \Appdata\XBMC verwijderen
- computer opnieuw opstarten
- xbmc opnieuw installeren

Jah dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb mijn harde schijf geformatteerd en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd ook xbmc 12.3 en oude versie geprobeerd maar nog steeds niet gelukt. ik heb ook xbmc gotham 13.0 alpha 11 versie geprobeerd en dat kan ik wel opstarten zonder fout melding maar ik kan geen bestanden automatisch laten afspelen en het is een beta versie.

rho

Volgens mij toch een kwestie van de juiste rechten. Weet je zeker dat je xbmc met administrator rechten draait?

gmaxwe

Quote from: rho on February 25, 2014, 14:07:24
Volgens mij toch een kwestie van de juiste rechten. Weet je zeker dat je xbmc met administrator rechten draait?

Jah dat heb ik zker gedaan want met gotham versie krijg ik geen fout melding alleen met frodo en eden versie

rho

Maar daar kan je geen bestanden mee afspelen. Dus treed ongeveer dezelfde fout op. Alleen krijg je de melding niet.

gmaxwe

Quote from: rho on February 25, 2014, 14:37:06
Maar daar kan je geen bestanden mee afspelen. Dus treed ongeveer dezelfde fout op. Alleen krijg je de melding niet.

Jah ik kan wel bestanden mee afspelen alleen geen bestanden automatisch laten afspelen dan krijg ik fout melding.

rho

Wat bedoel je precies met automatisch afspelen? In een playlist?

gmaxwe

Quote from: rho on February 25, 2014, 15:05:36
Wat bedoel je precies met automatisch afspelen? In een playlist?

nee gewoon een muziek album afspelen.

rho

En geeft xbmc dan een melding dat het volgende nummer niet wordt afgespeeld of stopt ie gewoon aan het einde van het eerste nummer?
In het laatste geval denk ik dat je gewoon eens in je settings moet gaan kijken.

gmaxwe

Quote from: rho on February 26, 2014, 09:52:06
En geeft xbmc dan een melding dat het volgende nummer niet wordt afgespeeld of stopt ie gewoon aan het einde van het eerste nummer?
In het laatste geval denk ik dat je gewoon eens in je settings moet gaan kijken.

Nee hij stopt gewoon aan het einde van het eerste nummer. ik zal mijn setting even gaan kijken maar heerlijk gezegd ik denk niet dat aan daar ligt want het is een nieuwe installatie

rho

Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat ie zo ingesteld staat dat ie na elk individueel nummer stopt (indien geen playlist is aangemaakt). Ik denk dat je kan instellen om het hele album af te spelen i.p.v. slechts 1 nummer.

Ik kan nu niet aan mijn xbmc pc dus ik kan het op 't moment niet voor je nakijken.

M:iNdO

Ik heb een vreemd probleem. Sinds kort heb ik Windows 8.1 en XBMC geïnstalleerd op mijn Intel NUC maar het lijkt wel of XBMC mijn bibliotheek niet kan vasthouden/onthouden. Al mijn content staat op mijn QNAP Nas en ik heb netjes films en tv series toegevoegd d.m.v. Windowsnetwerk (SMB) etc.

Mijn content is dan ook toegevoegd, zie ik ook terug bij FILMS en TV Series en ik kan het ook gewoon afspelen. Echter als ik dan even in het menu ga of XBMC afsluit en weer opnieuw opstart en wederom films of tv series wil afspelen is alles weer verdwenen? Dan voeg ik weer opnieuw FILMS en TV series toe en dan gaat het even goed en als ik daarna dan weer wil afspelen zegt ie dat het bestand niet meer beschikbaar is of iets dergelijks en verdwijnt het ook uit het menu (je ziet zeg maar bv. een plaatje van de film Superman ook niet meer maar een afbeelding van een lege map). Zo blijf ik maar doorgaan (heb nu al 4 of 5x mijn content toegevoegd maar het blijft er niet instaan).

Dit is erg frusterend en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe of het probleem is.

Wie o wie herkent dit probleem en weet wat de oplossing is?

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

_ MarcelloW _

Vanwaar Windows? Probeer openelec eens op een stickie om te testen
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

M:iNdO

Quote from: _ MarcelloW _ on February 27, 2014, 21:50:23
Vanwaar Windows? Probeer openelec eens op een stickie om te testen

Omdat ik ook 3D films wil kijken. Ik ben ook geen fan van Windows maar feit blijft dat de support voor hardware/software, drivers en compatibiliteit het grootst is onder Windows. Ik heb ook Ubuntu op mijn Intel NUC geprobeerd maar ik krijg het geluid al niet goed werkend. Achterkanalen worden bv. weergegeven op de voorkanalen als ik de surround test doe. Zelfs met stereo geluid klinkt het niet lekker (krakend geluid e.d.).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

_ MarcelloW _

Duidelijk.

Jammer. Toch is het interessant om openELEC te installeren op een stick en daarmee een test te doen. Je behoud dan je windows installatie, en draait XBMC vanaf je stick.

Als het daar wel lukt, weet je in ieder geval dat het een windowsprobleem is. Vast iets met rechten die XBMC ergens niet heeft.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

M:iNdO

Quote from: _ MarcelloW _ on February 27, 2014, 23:03:33
Duidelijk.

Jammer. Toch is het interessant om openELEC te installeren op een stick en daarmee een test te doen. Je behoud dan je windows installatie, en draait XBMC vanaf je stick.

Als het daar wel lukt, weet je in ieder geval dat het een windowsprobleem is. Vast iets met rechten die XBMC ergens niet heeft.

Misschien dat ik OpenELEC vanaf een stick ga proberen. Het werkt bij jou wel perfect op jouw NUC?

PS. ik heb een i3 (Haswell) NUC
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

activ

Openelec op NUC werkt bij mij perfect, ook hd audio etc. Zou ik zeker even proberen.

katwax

Openelec speelt geen 3D, maar je zou idd kunnen werken met dual boot ofzo, waarbij je openelec als standaard gebruikt en windows voor je 3D.
Waarom trouwens windows 8.1, je gaat veel betere ondersteuning vinden voor bv windows7 en xbmc.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

XBMC werkt prima onder windows 8.1. Booten en afsluiten onder Windows 8.1 gaat trouwens razendsnel. Mijn htpc start sneller op dan mij bluray speler.
Als je dus een film wil afspelen via XBMC en je grbuikt Windows 8.1 op een SSD, ben je dus eerder aan het kijken (cold boot!) dan wanneer je een schijfje in een bluray speler steekt.
(Dat geldt trouwens ook als je een bluray schijfje via de htpc afspeelt t.o.v. via een losse bluray speler, maar daar gaat dit topic niet over)

M:iNdO

Quote from: activ on February 28, 2014, 07:25:03
Openelec op NUC werkt bij mij perfect, ook hd audio etc. Zou ik zeker even proberen.

Ik ben benieuwd :) Van het weekend maar eens downloaden en vanaf een stick proberen. Misschien als het bevalt als dual boot systeem gebruiken (Windows  8.1 voor als ik 3D wil kijken e.d./OpenELEC puur als snel/stabiel XBMC mediacenter.

PS. kan ik met OpenELEC ook een Ambilight effect creëren tijdens het kijken van films? Ik heb gehoord dat zoiets mogelijk is maar de mogelijkheden zijn legio. Sowieso ben ik niet zo handig (solderen e.d. durf ik al niet aan en ben ook niet van plan om een soldeerbout aan te schaffen hahaha).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

activ

Alleen MVC 3D kan niet, SBS en OU wel gewoon opzich jammer maar niet onwerkbaar.