Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skank1

Quote from: RonG on January 27, 2014, 09:55:34
Ook onder windows, hopelijk spoedig de nieuwe release :)

Onder windows werkt het wel. Voor sbs en ou dan.
Voor mvc werkt dit ook onder windows maar met externe speler.

In openelec niks ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

TopGun2010

Openelec vind ik toch wel handig voor een htpc, geen Windows nodig en alles loopt prima. 3D vind ik zelf niet zo nodig.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

M:iNdO

Ok, dus onder OpenELEC werkt HD audio dus wel maar 3D dus niet (ook niet met een externe player)?

Voor mij is 3D (full hd) dus wel belangrijk omdat ik nog niet zo lang geleden een 3D televisie heb gekocht (met een reden dus) ;-).
Ik ben alleen niet zo'n fan van Windows met al die trojan/virus meldingen die je gelijk krijgt als je maar even op het internet zit en dan heb ik het nog niet eens over foutmeldingen van programma's die niet (meer) werken e.d.

Ook is een reinstall eens in de zoveel tijd echt wel noodzakelijk om het geheel weer een beetje "fresh" te laten zijn :) Ik ben de laatste jaren OSX gewend en dat vind ik toch een heel stuk prettiger werken. Tevens is het veel rustiger werken met OSX, geen gezeik met allerlei drivers e.d., virussen, foutmeldingen en het loopt gewoon soepel. Maar geen een besturingssysteem is perfect....... PowerDVD bv. is er niet voor de Apple en dus ben je genoodzaakt om Windows te gebruiken :(

Maar goed....HD audio werkt dus onder OpenELEC :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

rho

Ondertussen een clean install gedaan van XBMC en nu werkt alles weer, behalve YouTube.
Ik log normaal in met mijn gmail gegevens, maar dat blijkt niet te werken.

RonG

Quote from: rho on January 27, 2014, 22:23:26
Ondertussen een clean install gedaan van XBMC en nu werkt alles weer, behalve YouTube.
Ik log normaal in met mijn gmail gegevens, maar dat blijkt niet te werken.

Zijn die addons ook niet zelfgebbakken "apps" van andere gebruikers?
Heb er zelf 2, eentje om trailers van de apple site te laten zien nog eentje welke van meerdere bronnen trailers kan laten zien. Die van "apple" werkt niet, bv trailer start en na 10 seconden stopt deze gewoon. De ander werkt redelijk maar ook niet altijd.

rho

Wel, XBMC is helemaal " zelf gebakken" als je het zo bekijkt.
Er zitten wel redelijk goede ontwikkelaars tussen lijkt me.

TopGun2010

Streacom FC5WS Evo met i3 systeem besteld, de Dune is verkocht. XBMC gaat hier voor mij beginnen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

rho

Welke i3 heb je gekozen en gaat ie ook 3D HD doen?

TopGun2010

De 4330, ik ga openelec draaien dus 3 D moet nog even wachten, wellicht bij de komende release.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

skank1

Quote from: TopGun2010 on January 28, 2014, 17:53:42
De 4330, ik ga openelec draaien dus 3 D moet nog even wachten, wellicht bij de komende release.

nope zelfs dan geen full 3d
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AnubisNefer

Is er een Spotify add on die vloeiend werkt voor een Openelec xbmc?

Wil eigenlijk een all in one oplossing hebben. Ik stream wel vaak van Spotify en neig dan altijd dit te doen via de iPad <>Apple Tv.

Maar als ik een film wil kijken, dan gebruik ik of een mediaspeler of de xbmc op mijn Apple tv.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

WilcoD

http://superrepo.org/script.audio.spotimc/

Dit is de enige addon die ik ken voor spotify, misschien heb je er wat aan.

-madison-

Quote from: AnubisNefer on January 28, 2014, 20:12:18
Is er een Spotify add on die vloeiend werkt voor een Openelec xbmc?

Wil eigenlijk een all in one oplossing hebben. Ik stream wel vaak van Spotify en neig dan altijd dit te doen via de iPad <>Apple Tv.

Maar als ik een film wil kijken, dan gebruik ik of een mediaspeler of de xbmc op mijn Apple tv.

Je kunt ook via airplay naar je xbmc device streamen ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

rho

Quote from: TopGun2010 on January 28, 2014, 17:53:42
De 4330, ik ga openelec draaien dus 3 D moet nog even wachten, wellicht bij de komende release.

Maar die i3 4330 zou het wel kunnen?

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

rho

Voor een Intel valt ie nog best mee in prijs.
Interessant exemplaar voor een HTPC.

Loondijke

Is er meer mensen het volgende opgevallen;

Als ik mijn brightness/contrast instel volgens de AVSHD fragmenten in XBMC, dan moet ik mijn brightness op 22 ofzo zetten om de juiste zwartwaardes te krijgen. Tijdens het afspelen van video's klopt dit dus ook, maar het menu is nu gigantisch overbelicht. Zwart is grijs en alles ziet er flets uit.

Dit, terwijl al mijn playback instellen op neutraal staan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

gmaxwe

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Ik heb XBMC frodo 12.3 op Windows 7 geïnstalleerd  en elke keer dat ik xbmc opstart, krijg ik deze fout melding (playlist can not find a next item to play ) ik heb geen playlist staan!  hier is mijn logboekbestand: http://xbmclogs.com/show.php?id=136354

Bedankt al voor jullie hulp

Groetjes

Max

rho

Probeer XBMC eens als administrator te draaien.

gmaxwe

Hoi Rho, bedank voor je snelle reactie, ik heb dat gedaan en ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd maar ik kreeg nog steeds dat fout melding. ik weet niet hoe dat mogelijk is met nieuw Windows!

darkman76

Ik heb ook 12.3 op windows 7 draaien zonder problemen. Maar jou resolutie draait op 1280:800. Als het een film die je start met een hogere resolutie (Full HD bijvoorbeeld) is kan XBMC dit niet afspelen en probeert automatisch het volgende item te starten. Deze kan die er niet vinden. Vandaar de melding.

Schakel de optie 'automatisch volgende afspelen eens uit en probeer het dan nog eens. (settings \ videos \ playback, bovenaan).
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

gmaxwe

ik heb het net geprobeerd maar zonder succes. ik heb ook tijdje terug 12.3 op windows 7 gedraaid zonder probleem maar nu krijg ik zo'n probleem en ik weet niet waar dit aan ligt want ik heb windows opnieuw geïnstalleerd en XBMC ook.

FinalCut62

Quote from: skank1 on January 26, 2014, 16:25:33
Ja hoor.
Gewoon bij opties instellen dat hij scant zodra je opstart..
Er zijn ook addons die dit constant doen mocht je dat willen

Ik adviseer Watchdog als add-on... Ik had ook ingesteld dat hij de bibliotheek scant bij opstarten, maar dat duurt me toch net even te lang vaak (alles staat op een NAS)

rho

Als echt niks helpt zou ik XBMC nog eens opnieuw installeren.
Ik heb ook wel eens een probleem met XBMC gehad na een verse installatie van het OS en XBMC. Alles was opgelost door gewoon XBMC opnieuw te installeren. Af en toe gaat er wel eens iets fout bij de installatie. Maar XBMC installeren is nu ook weer geen groot werk. Ik had het binnen een uurtje weer draaien.

gmaxwe

Ik heb xbmc opnieuw geïnstalleerd maar het is nog niet gelukt! ik weet echt niet meer wat ik nu moet!

ik heb een plaatje bij gevoegd en zo ziet mijn xbmc eruit als ik hem opstart.