Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD


M:iNdO

Quote from: high-q on January 20, 2014, 09:43:02
Als je Arcam het binnenkomende signaal aan geefts als DTS of Dolby Digital, dan zouden je instellingen al goed moeten zijn. Ik neem aan dat je HDMI-out van je NUC rechtstreeks je Arcam in gaat en niet via je tv, toch? Dat zou in ieder geval wel moeten.

Wat is er veranderd in je situatie dat je de instellingen van je TV niet meer aan kunt passen?

De HDMI-out van de NUC gaat rechtstreek de Arcam in inderdaad en hij geeft inderdaad in het display het geluidsspoor aan.

Het enige wat er veranderd is in mijn situatie is dat ik voorheen met een MacMini (eind 2009) speelde die ik optisch op de receiver had aangesloten.
Volgens mij gaf de Arcam toen ook in het display de betreffende geluidsspoor aan maar moest ik wel veelal in de audio settings van mijn tv wel even nog een aanpassing doen van PCM naar bv. DTS of Dolby Digital. Daarna hoorde je pas duidelijk het verschil dat ie echt DTS of Dolby Digital doorgaf.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

skank1

Net gelezen dat ffmpeg 2.0 support heeft voor 3dlut filter
Gelijk madvr nu heeft.
Dit betekent dat bij volgende update, xbmc dit ook heeft. Super !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Ik zit wel vol spanning om de nieuwe XBMC te wachten. Ik heb nog redelijk wat SD materiaal op HDD staan. Als die weergave iets verbeterd wordt ben ik daar dus wel tevreden mee.

high-q

Quote from: M:iNdO on January 20, 2014, 23:02:11
De HDMI-out van de NUC gaat rechtstreek de Arcam in inderdaad en hij geeft inderdaad in het display het geluidsspoor aan.

Het enige wat er veranderd is in mijn situatie is dat ik voorheen met een MacMini (eind 2009) speelde die ik optisch op de receiver had aangesloten.
Volgens mij gaf de Arcam toen ook in het display de betreffende geluidsspoor aan maar moest ik wel veelal in de audio settings van mijn tv wel even nog een aanpassing doen van PCM naar bv. DTS of Dolby Digital. Daarna hoorde je pas duidelijk het verschil dat ie echt DTS of Dolby Digital doorgaf.

Als je nuc via HDMI rechtstreeks je Arcam in gaat, heeft de output van je TV er daarna niets meer mee te maken.
Je nuc is je source, niet je tv ;)

De enige oorzaak wat ik me nog voor kan stellen is dat je stereo over HDMI krijgt ipv een multichannel signaal. Kijk anders in Windows even naar de output van je geluidskaart of het hier ook goed in is gesteld.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: rho on January 21, 2014, 11:03:42
Ik zit wel vol spanning om de nieuwe XBMC te wachten. Ik heb nog redelijk wat SD materiaal op HDD staan. Als die weergave iets verbeterd wordt ben ik daar dus wel tevreden mee.

Als je het op 3dlut filter hebt.. Dit is nog niet in gotham
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

#1181
Dat lijkt me eerder een filter voor 3D materiaal, niet?

Edit: Niet dus. Het is een 3d look-up table, om kleuren te kiezen.

paal17

Inderdaad, heb een andere SD kaart gemaakt. en .. voila, het werkt!

rho

Sinds enkele uren werkt er geen enkele xbmc plug-in/add-on meer.
De bibliotheek wordt niet meer bijgewerkt, video add-ons werken niet, ...
Is dit alleen bij mij zo of is het iets algemeen?
(het heeft voorheen goed gewerkt)

WilcoD

Geen problemen hier alles werkt naar behoren.

evilniek

Quote from: rho on January 26, 2014, 00:22:19
Sinds enkele uren werkt er geen enkele xbmc plug-in/add-on meer.
De bibliotheek wordt niet meer bijgewerkt, video add-ons werken niet, ...
Is dit alleen bij mij zo of is het iets algemeen?
(het heeft voorheen goed gewerkt)

Welkom in de wondere wereld van HTPC's en XBMC, hoop dat het snel weer werkt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

razorr

Xbmc werkt eindelijk :headbanging: , en met een ipad erbij als bediening moet ik zeggen dat dit perfect werkt.

Toch even een vraag.

Ik heb wat films op mijn harddisk staan , die vind xbmc ook , maar als ik er bijvoorbeeld 1 nieuwe film bijzet moet ik steeds handmatig bijwerken van de bibliotheek uitvoeren.

Kan dit ook automatisch?

Gr

skank1

Quote from: razorr on January 26, 2014, 16:12:04
Xbmc werkt eindelijk :headbanging: , en met een ipad erbij als bediening moet ik zeggen dat dit perfect werkt.

Toch even een vraag.

Ik heb wat films op mijn harddisk staan , die vind xbmc ook , maar als ik er bijvoorbeeld 1 nieuwe film bijzet moet ik steeds handmatig bijwerken van de bibliotheek uitvoeren.

Kan dit ook automatisch?

Gr

Ja hoor.
Gewoon bij opties instellen dat hij scant zodra je opstart..
Er zijn ook addons die dit constant doen mocht je dat willen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: rho on January 26, 2014, 00:22:19
Sinds enkele uren werkt er geen enkele xbmc plug-in/add-on meer.
De bibliotheek wordt niet meer bijgewerkt, video add-ons werken niet, ...
Is dit alleen bij mij zo of is het iets algemeen?
(het heeft voorheen goed gewerkt)

Update gedaan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Neen. Ik heb niets veranderd. Na de laatste update werkte het nog volgens mij ... hoewel ... je doet me twijfelen...
Hoe kan ik best een versie terug gaan?
Ik denk dat ik de install file van de vorige versie nog heb. (maar geen back-up van mijn systeem :( )

RonG

Quote from: rho on January 26, 2014, 17:43:48
Neen. Ik heb niets veranderd. Na de laatste update werkte het nog volgens mij ... hoewel ... je doet me twijfelen...
Hoe kan ik best een versie terug gaan?
Ik denk dat ik de install file van de vorige versie nog heb. (maar geen back-up van mijn systeem :( )

Is het Win7 oid? Misschien eens een system restore doen.

rho

#1191
't Is Windows8.1 .
Hij is redelijk recent helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb net terug 12.2 geinstalleerd maar dat helpt niet.
Ik zet er 12.3 dan maar weer op.

update: De "weer" app werkt ook niet. Ik heb de indruk dat xbmc plots geen rechten meer heeft om het internet te benaderen. Kan dat iets zijn in Windows, dat ie plots ergens wordt tegengehouden (firewall)? En hoe kom ik daar achter?

Update 2: xbmc staat nu enkel toegelaten op paticuliere netwerken. Moet die ook op openbaar?

evilniek

Misschien moet je ook niet al te veel addons installeren, ik heb het idee dat je/een systeem er niet stabieler op word.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

rho

Ik heb er daarom ook niet al teveel geinstalleerd. Alleen wat ik echt gebruik.
En tot gisteren werkte ook alles.

M:iNdO

Quote from: skank1 on August 23, 2012, 11:23:23
Zonder windows ? ja he:) met openelec bv...
Gewoon op usb stickje ofzo zetten... dan boot hij zelfs nog sneller op dan met windows!
Denk dat je dan aan zo'n 15 sec opstarttijd zit...
Ook geen overbodige software dan... Gewoon rechtstreeks in XBMC !
Downside hiervan is dat je (nog) geen HD-audio kan hebben....

Mijn hardware koste mij incl verzendkosten nog geen 400 euro !
Maar als je bv openelec gebruikt , hoef je zelfs geen SSD!
Das dan moet ++- 300 euro wel lukken !!!!

Dat automatisch opstarten kun je idd ook zo doen, maar dan heb je al die windows screens nog... maar zoals reeds gezegd, ik post hier vanavond ofzo nog meer over... ik moet teveel ineens doen :) en moet straks weer naar kine, ganse middag

Waarom kun je geen HD-audio hebben onder OpenELEC, wat is precies de belemmering? Daar ben ik wel benieuwd naar, ik kan daar zelf niet zo snel info over vinden.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

TopGun2010

Volgen! Ik ga ook een htpc bouwen met openelec. Is er inderdaad een probleem met hd audio en openelec?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

activ

Als er een probleem is dan moet ik hem nog tegen komen, gisteren nog twee film gekeken met HD audio via Openelec.

M:iNdO

Ik las het volgens mij ergens in het begin van de topic........
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

skank1

Quote from: M:iNdO on January 27, 2014, 07:36:46
Ik las het volgens mij ergens in het begin van de topic........

Dat was inderdaad vroeger zo, nu niet meer. Xbmc evolueert...

Nu is 3d een probleem onder openelec...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on January 27, 2014, 08:34:42
Nu is 3d een probleem onder openelec...

Ook onder windows, hopelijk spoedig de nieuwe release :)