Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

1000 pagina's!
Je had ook gewoon "ja" of "nee" kunnen zeggen. ;)

WilcoD

Quote from: rho on January 17, 2014, 11:59:23
1000 pagina's!
Je had ook gewoon "ja" of "nee" kunnen zeggen. ;)

Nee dat is te gemakkelijk  :clapping:

Eigenlijk is de eerste pagina van belang om te kunnen zien wat het doet.

skank1

Quote from: WilcoD on January 17, 2014, 10:42:45
Kan iemand mij vertellen hoe mijn playercorefactory.xml eruit moet zien als ik het volgende wil?

Graag zou ik al mijn mkv bestanden af willen spelen die 1080p zijn en bluray iso's en mt2s bestanden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik heb het zover dat ik alle mkv's van 1080p kan afspelen met een externe speler maar hoe ik de rest erbij krijg is mij een raadsel, ik ben hier niet zo heel handig in maar wil het graag leren.

Mvg, Wilco

Klopt mpchc met lav filters en madvr is inderdaad beter.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoD

Quote from: skank1 on January 17, 2014, 12:17:13
Klopt mpchc met lav filters en madvr is inderdaad beter.

Inderdaad maar nu nog steeds mijn vraag, hoe pas ik het bestand playercorefactory aan naar mijn wensen.

Quote from: WilcoD on January 17, 2014, 10:42:45
Kan iemand mij vertellen hoe mijn playercorefactory.xml eruit moet zien als ik het volgende wil?

Graag zou ik al mijn mkv bestanden af willen spelen die 1080p zijn en bluray iso's en mt2s bestanden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik heb het zover dat ik alle mkv's van 1080p kan afspelen met een externe speler maar hoe ik de rest erbij krijg is mij een raadsel, ik ben hier niet zo heel handig in maar wil het graag leren.

Mvg, Wilco

rho

Quote from: WilcoD on January 17, 2014, 12:16:15
Nee dat is te gemakkelijk  :clapping:

Eigenlijk is de eerste pagina van belang om te kunnen zien wat het doet.
Achzo. Dan zal ik het eens bekijken.

Spollie

MadVR is naar mijn mening alleen interessant als je gaat upscalen (SD -> HD of HD -> 4k). Zelf kijk ik alleen 720p en 1080p materiaal en dan heeft het weinig meerwaarde. Daarom gebruik ik liever XBMC die een veel betere gebruikerservaring biedt.

rho

XBMC zo configureren dat ie enkel SD materiaal met een externe player, door Madvr ge-upscaled, afspeelt, zou wel leuk zijn dan.

skank1

Quote from: rho on January 17, 2014, 15:14:34
XBMC zo configureren dat ie enkel SD materiaal met een externe player, door Madvr ge-upscaled, afspeelt, zou wel leuk zijn dan.

Hoe zou je dat doen dan
enkel bij "dvd"?
is mogelijk ja
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

razorr

Hoe kan het dat xmbc niets opslaat van mijn instellingen? , ik zie trouwens ook nergens een "save " button om dit te doen.


skank1

Als je iets veranderd.. blijft het gewoon staan hoor, hoef je echt geen "save" te gebruiken lol
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

razorr

#1135
Oke geen save button , maar goed opslaan doet hij zeker niet, ik moet steeds de instellingen opnieuw instellen voor het gebruik van mijn ipad als remote, ook audio instellingen gaat weer terug naar basic..





Edit

Een alpha version testen welke draai jij ?

skank1

Quote from: razorr on January 18, 2014, 14:07:10
Oke geen save button , maar goed opslaan doet hij zeker niet, ik moet steeds de instellingen opnieuw instellen voor het gebruik van mijn ipad als remote, ook audio instellingen gaat weer terug naar basic..





Edit

Een alpha version testen welke draai jij ?

Erg vreemd,allemaal
Daar heeft xbmc geen last van.
Als jij bepaalde audio settings kiest, en xbmc verandert ze weer, is het teken dat ze niet compatibel zijn.
ik draai geen alpha momenteel
en alpha heeft zoiezo bugs, dus dat kun je hen niet kwalijk nemen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

paal17

Help!

Ik heb een Raspberry Pi met xmbc via hdmi aan mijn LG tv aangesloten. Het xmbc programma start op maar dan is het ook over.  Het beeld veranderd van kleuren en wordt wazig en xmbc reageert nergens meer op. (gecrashed...) Ik heb verschillende hdmi poorten en kabels geprobeerd. Helaas blijft het zo. Wie kan mij verder helpen ? BvbD.

skank1

Dan is er iets mis met je pi
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rovinggecko

Heb nu een dikke HTPC staan en zou die eigenlijk willen vervangen door een NUC met XBMC.
Maar dan moet ik wel TV kunnen kijken via XBMC. In mijn HTPC zitten momenteel twee floppydtv kaarten die ziggo HD kanalen op m'n tv zetten. (In mijn tv kan wel een cam, maar doet geen HD en wil geen decoder). Vroeger nam ik wel eens wat op (PVR), maar dat komt bijna niet meer voor, dus 1 kanaal TV zou genoeg zijn.
Zoek dus eigenlijk iets dat lijkt op de anysee n7 (streaming TV) wat mooi met de NUC zou kunnen samen werken, maar kan niets vinden op DVB-C met Ziggo. Iemand tips?

Idealiter:
- klein kastje wat binnenkomende ziggo kabel omzet naar iptv
- inclusief cam, dus geen los geneuzel met cardreaders enzo
- goede beeld kwaliteit
- moet nog met enig tempo kunnen schakelen tussen kanalen
- naadloos met xbmc

Suggesties?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kanariepiet

Vanochtend versie 12.3 op mijn laptop geïnstalleerd om te kijken of ik een external player (TMT6) weer aan kan roepen en ja hoor dit werkt errug goed!

Voordat ik dit allemaal op de HTPC ga implementeren heb ik wel nog een aantal vraagjes:

- Kan ik de laatste versie van XBMC zomaar over de oude heen installeren zonder dat ik alle scraper art en overige instellingen kwijt ben? (Naar de laatste Frodo versie van eind december)
- Niet alle .ISO spelen af (de helft ongeveer), pc wil tmt6 opstarten, maar knalt dan weer terug naar XBMC
- mounten en afspelen via NFS shares werken (nog) niet, maar wel via SMB. (Ik zou dus opnieuw alle locaties moeten toewijzen in XBMC (Gaat hiermee alle scraper art verloren?)

Zelfs 3D werkt zag ik   ;D

high-q

Quote from: paal17 on January 18, 2014, 20:13:26
Help!

Ik heb een Raspberry Pi met xmbc via hdmi aan mijn LG tv aangesloten. Het xmbc programma start op maar dan is het ook over.  Het beeld veranderd van kleuren en wordt wazig en xmbc reageert nergens meer op. (gecrashed...) Ik heb verschillende hdmi poorten en kabels geprobeerd. Helaas blijft het zo. Wie kan mij verder helpen ? BvbD.

Ook al een nieuwe installatie vanaf een ander kaartje geprobeerd?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: kanariepiet on January 19, 2014, 12:41:23

- Kan ik de laatste versie van XBMC zomaar over de oude heen installeren zonder dat ik alle scraper art en overige instellingen kwijt ben? (Naar de laatste Frodo versie van eind december)
- Niet alle .ISO spelen af (de helft ongeveer), pc wil tmt6 opstarten, maar knalt dan weer terug naar XBMC
- mounten en afspelen via NFS shares werken (nog) niet, maar wel via SMB. (Ik zou dus opnieuw alle locaties moeten toewijzen in XBMC (Gaat hiermee alle scraper art verloren?)

Voor de zekerheid anders even een export maken van de video/muziek db. Maak zelf ook altijd backups van settings bestanden, zoals bijv de sources.xml.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

#1143
Ik ben dus voor deze NUC gegaan: Intel® NUC Kit D34010WYK. Gisteren ermee aan de slag gegaan en heb dus Windows 7 en XBMC geïnstalleerd.
Uiteraard moet ik e.e.a. nog finetunen (zoals op de 1e pagina van het topic mooi is beschreven) en nog uitzoeken hoe ik een externe player moet installeren en configureren (om full HD 3D iso af te spelen).

Toch alvast wat films (1080P MKV rips) uitgeprobeerd in XBMC en het speelt lekker soepel en de beeldkwaliteit is zeker goed te noemen. Alleen ben ik er nog niet helemaal met het geluid tijdens het afspelen van de films. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld maar ik weet vrij zeker dat ik geen (volledig) surround geluid krijg (de achterkanalen doen in ieder geval volgens mij niet (goed) mee).

Ik snap er helemaal niets meer van. Iemand enig idee?? Is er een manier waarop ik dit kan testen?

PS. Ik heb de Intel NUC via HDMI aangesloten op mijn Arcam AVR360 receiver.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Staan je instellingen goed onder: Settings > System > Audio Output?

Audio Output - Digital
Speaker configuration - 5.1/7.1

Dolby Digital (ac3) capable receiver - toggle aan
DTS capable receiver - toggle aan
Multichannel LPCM capable receiver - toggle aan
TrueHD capable receiver - toggle aan
DTS HD capable receiver - toggle aan

Audio output device - Wasapi: Intel HD audio

Als deze goed staan, wordt dan ook de juiste soundtrack afgespeeld en heb je dit met een goede source file getest?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

Audio output heb ik op HDMI staan. Voor de rest volgens mij hetzelfde als door jou aangegeven.
De juiste soundtrack wordt afgespeeld (DTS of Dolby Digital) met de juiste source file. In het display op mijn Arcam wordt dat ook aangegeven.
Het klinkt echter alleen alsof er PCM wordt afgespeeld. Misschien dat het er niets mee te maken heeft maar als ik in de audio-setting van mijn smart-tv kijk zie ik ook PCM staan. Voorheen kon ik dit wijzigen in DTS of Dolby Digital e.d., nu zijn de andere opties "greyed out" (kan ik dus niet selecteren).

Quote from: high-q on January 19, 2014, 23:45:26
Staan je instellingen goed onder: Settings > System > Audio Output?

Audio Output - Digital
Speaker configuration - 5.1/7.1

Dolby Digital (ac3) capable receiver - toggle aan
DTS capable receiver - toggle aan
Multichannel LPCM capable receiver - toggle aan
TrueHD capable receiver - toggle aan
DTS HD capable receiver - toggle aan

Audio output device - Wasapi: Intel HD audio

Als deze goed staan, wordt dan ook de juiste soundtrack afgespeeld en heb je dit met een goede source file getest?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Kanariepiet

Zoals gezegd door high-q audio op wasapi zetten, that will do the trick ;)
Heb vorige week van iemand van het forum wat instructies doorgestuurd gekregen betreffende het configureren van een externe player, stuur maar een PM als je interesse hebt.

Moet zeggen dat dat erg goed werkt! (Wel via SMB shares ipv NFS, maar dat moet ook te doen zijn en daar heb ik zelf ook nog niet naar gekeken.

Quote from: M:iNdO on January 20, 2014, 00:28:08
Audio output heb ik op HDMI staan. Voor de rest volgens mij hetzelfde als door jou aangegeven.
De juiste soundtrack wordt afgespeeld (DTS of Dolby Digital) met de juiste source file. In het display op mijn Arcam wordt dat ook aangegeven.
Het klinkt echter alleen alsof er PCM wordt afgespeeld. Misschien dat het er niets mee te maken heeft maar als ik in de audio-setting van mijn smart-tv kijk zie ik ook PCM staan. Voorheen kon ik dit wijzigen in DTS of Dolby Digital e.d., nu zijn de andere opties "greyed out" (kan ik dus niet selecteren).

M:iNdO

Volgens mij staat het al op Wasapi. Ik zal het nog een keer checken en testen. Ik heb wel interesse in instructies voor het configureren van een externe player 😊
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: M:iNdO on January 20, 2014, 00:28:08
Audio output heb ik op HDMI staan. Voor de rest volgens mij hetzelfde als door jou aangegeven.
De juiste soundtrack wordt afgespeeld (DTS of Dolby Digital) met de juiste source file. In het display op mijn Arcam wordt dat ook aangegeven.
Het klinkt echter alleen alsof er PCM wordt afgespeeld. Misschien dat het er niets mee te maken heeft maar als ik in de audio-setting van mijn smart-tv kijk zie ik ook PCM staan. Voorheen kon ik dit wijzigen in DTS of Dolby Digital e.d., nu zijn de andere opties "greyed out" (kan ik dus niet selecteren).

Als je Arcam het binnenkomende signaal aan geefts als DTS of Dolby Digital, dan zouden je instellingen al goed moeten zijn. Ik neem aan dat je HDMI-out van je NUC rechtstreeks je Arcam in gaat en niet via je tv, toch? Dat zou in ieder geval wel moeten.

Wat is er veranderd in je situatie dat je de instellingen van je TV niet meer aan kunt passen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

darkman76

Quote from: M:iNdO on January 20, 2014, 07:57:28
Ik heb wel interesse in instructies voor het configureren van een externe player 😊

Ik ook wel.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.