Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkman76

'Official Xbmc Remote' voor Ide phone en Ipad. Ik heb de meeste wel geprobeerd en vindt dit toch de fijnste.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

skank1

Constellation vr ipad. Niks kan eraan tippen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on January  9, 2014, 10:37:08
Constellation vr ipad. Niks kan eraan tippen

+1

Heb deze ook voor iPhone, maar die is toch een stuk minder (overzichtelijk)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MegaJ

Official Xbmc Remote voor de Iphone en Ipad, topper.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

WilcoD

Ik gebruik Yatse op mijn Galaxy S3  :thumbs-up:

skank1

Quote from: WilcoD on January 10, 2014, 12:15:52
Ik gebruik Yatse op mijn Galaxy S3  :thumbs-up:

idem

yatse voor android
constellation voor ios
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rays

Ik krijg bij windows 7 boot animation updater iedere keer een foutmelding het wil niet lukken.
Heeft iemand misschien een oplossing  :(
Zotac id83 HTPC

Witalik

Ik bedoelde meer welke app er gebruikt wordt voor het opstarten van de pc met wake up Lan
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Ejorne

Quote from: Witalik on January 10, 2014, 19:19:29
Ik bedoelde meer welke app er gebruikt wordt voor het opstarten van de pc met wake up Lan

Er zijn meerdere apps die WOL pakketjes kunnen versturen, het maakt niet veel uit welke je gebruikt. Ik gebruik WakeOnLan met dat rood stenen muurtje als logo voor mijn android toestellen.

Er zijn trouwens ook meerdere fijne VNC apps, ook erg handig in sommige gevallen.




Ik ga yatse eens testen. Vroeger gebruikte ik de standaard xbmc app maar nu eigenlijk alleen nog de logitech afstandbediening...

rho

#1084
Ik heb net TMT geconfigureerd als externe speler in XBMC. (met de zeer gewaardeerde hulp van konijntje) Als er dus een BD in de lade wordt gestoken krijg ik (na heel lang wachten weliswaar) een menu "DVD afspelen". Aks ik dat selecteer dan start TMT6 op en speelt de BluRay af. Het probleem is dat mijn hele windows omgeving dan plots niet meer over de hele schermgrootte wordt weergegeven. Dus zowel TMT6 vult niet het hele beeld, de windows desktop ook niet, en XBMC ook niet. Tot ik TMT6 sluit en dan is weer alles goed. Als ik TMT6 start via de desktop of Metro dan heb ik dat probleem niet. Enkel als ik via XBMC ga.
Is dat ergens een setting in XBMC die niet juist staat?

edit: Bij rips (BDMV) doet ie het wel goed en bij BD ISO (ook 3D!) ook. Enkel als ik een fysieke schijf wil spelen gaat ie de mist in. En ik merk nu dat ie het plots ook doet als ik via de desktop of via Metro TMT6 opstart. Dat heeft ie voorheen nooit gedaan!
Initieel start TMT6 wel goed op maar vanaf ik een schijf weergeef flitst ie 1 keer en maakt ie het beeld kleiner.

Edit2: Hij doet het niet bij alle films. Bij "Lord of war" (DFW) gaat het mis, maar bij "Real Steel" (Touchstone/Dreamworks) gaat alles perfect.

M:iNdO

Ik heb mijn MacMini verkocht en ik wil overgaan op een mini-pc als mediacenter voor mijn films/series e.d. Zoals waarschijnlijk al bekend wil ik full hd 3d blu-ray rips (iso) kunnen afspelen met volledig menu. Ik heb begrepen dat dit moet kunnen onder Windows d.m.v. een externe player die je dan kunt oproepen in XBMC.

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer want ik kan niet nog kiezen tussen een Intel NUC, Gigabyte Brix of een kant en klare Zotac box. Welke is het meest geschikt voor mijn doeleinden? Het belangrijkste is voor mij de videokwaliteit/performance en uiteraard moet het hele systeem soepel lopen.

Mijn budget voor het hele systeem is +/- 300 tot 450 euro (incl. SSD, geheugen, wifi module).

Any ideas? Hopelijk willen jullie mij voorzien van goed advies.

Alvast bedankt!
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

WilcoD

Quote from: M:iNdO on January 12, 2014, 00:19:21
Ik heb mijn MacMini verkocht en ik wil overgaan op een mini-pc als mediacenter voor mijn films/series e.d. Zoals waarschijnlijk al bekend wil ik full hd 3d blu-ray rips (iso) kunnen afspelen met volledig menu. Ik heb begrepen dat dit moet kunnen onder Windows d.m.v. een externe player die je dan kunt oproepen in XBMC.

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer want ik kan niet nog kiezen tussen een Intel NUC, Gigabyte Brix of een kant en klare Zotac box. Welke is het meest geschikt voor mijn doeleinden? Het belangrijkste is voor mij de videokwaliteit/performance en uiteraard moet het hele systeem soepel lopen.

Mijn budget voor het hele systeem is +/- 300 tot 450 euro (incl. SSD, geheugen, wifi module).

Any ideas? Hopelijk willen jullie mij voorzien van goed advies.

Alvast bedankt!

Heb je de kennis om zelf een pc te bouwen?
Zo heel erg moeilijk is het niet maar het vergroot aanzienlijk de keuze mogelijkheden.

WilcoD

Even een vraagje, als ik bijvoorbeeld mpc-hc als externe speler zou installeren op mijn xbmc machine.
Werken de toetsenbord commando's dan gelijk aan die van xbmc?

M:iNdO

Quote from: WilcoD on January 12, 2014, 10:26:41
Heb je de kennis om zelf een pc te bouwen?
Zo heel erg moeilijk is het niet maar het vergroot aanzienlijk de keuze mogelijkheden.

Ik kan zelf wel een pc bouwen (als ik maar weet welke onderdelen ik moet hebben). Echter wil ik geen groot bakbeest hebben maar een compacte mini-pc a la Intel NUC, Gigabyte Brix, Zotac box.

Het gaat er bij mij dus om welke kan ik het beste nemen en ook nog welk model/type? De 4e generatie Intel NUC i5 of kan ik dan beter een vergelijkbare Gigabyte Brix of Zotax box nemen? AMD of Intel cpu, Intel HD4000, 4400 of IntelĀ® HD Graphics 5000 etc. etc.

Beste kwalititeit/prijsverhouding is ook belangrijk.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

konijntje

#1089
Quote from: M:iNdO on January 12, 2014, 12:19:41
Ik kan zelf wel een pc bouwen (als ik maar weet welke onderdelen ik moet hebben). Echter wil ik geen groot bakbeest hebben maar een compacte mini-pc a la Intel NUC, Gigabyte Brix, Zotac box.

Het gaat er bij mij dus om welke kan ik het beste nemen en ook nog welk model/type? De 4e generatie Intel NUC i5 of kan ik dan beter een vergelijkbare Gigabyte Brix of Zotax box nemen? AMD of Intel cpu, Intel HD4000, 4400 of IntelĀ® HD Graphics 5000 etc. etc.

Beste kwalititeit/prijsverhouding is ook belangrijk.

Hoi,

Ik heb zelf een HTPC gebouwd op basis van een mATX moederboard en een intel i3-3225 deze heeft een Intel HD4000 en speelt alles af ook volledige (3D) blurays vanaf een fysiek schijfje. Maar natuurlijk ook alle MKV etc bestanden. De intel HD series zijn gemaakt voor video dus doen dit ook prima. Ik heb ook in de slaapkamer een Zotac staan met ION2 chipset. deze is beduidend trager maar hoeft dan ook geen full blurays af te spelen (FullHD bestanden van 15 gb gaan prima).

Dus op basis van mijn ervaringen zou ik je een i3 met intel HD4000 aanraden. Ik heb maar 4 GB geheugen, is ruim voldoende om XBMC op windows 8.1 te draaien.

Djoowwie

Heb je met Intel nooit last dat je het geluid onder afspeelapparaten steeds opnieuw moet instellen?
Ik weet niet meer de precieze volgorde, maar als ik of de pc eerst aandeed of de tv. dan ging windows steeds weer de boel naar stereo omgooien. Iets waar ik met AMD nooit last van heb. Die blijft ook altijd als AMD te zien terwijl Intel de naam van mijn versterker laat zien.
Erg lastig want heb liever geen videokaart in mn htpc

konijntje

Quote from: Djoowwie on January 12, 2014, 12:35:29
Heb je met Intel nooit last dat je het geluid onder afspeelapparaten steeds opnieuw moet instellen?
Ik weet niet meer de precieze volgorde, maar als ik of de pc eerst aandeed of de tv. dan ging windows steeds weer de boel naar stereo omgooien. Iets waar ik met AMD nooit last van heb. Die blijft ook altijd als AMD te zien terwijl Intel de naam van mijn versterker laat zien.
Erg lastig want heb liever geen videokaart in mn htpc

Nee helemaal geen last van. Maargoed ik gebruik XBMC en daar selecteer ik dat hij passthrough moet doen naar de HDMI. dus als ik er DTS in gooi gooit hij dat er ook uit. BD gaan met TMT en deze heeft dezelfde instelling. Ik weet niet of het daar aan ligt maar ik heb er iig totaal geen last van :)

Djoowwie

#1092
Ok misschien dat het op die manier werkt ja, ik had het vorig jaar met TMT6 en Powerdvd geprobeerd. Maar passtrough omzeilt dus gewoon je afspeelapparaten wat je in windows moet configureren naar 5.1 in mijn geval.
XBMC frodo bevalt me zo dat ik mijn half jaar oude dune hd base 3d heb verkocht.
Binnenkort maar weer de videokaart eruit halen dan, bedankt.

WilcoD

Quote from: WilcoD on January 12, 2014, 10:51:04
Even een vraagje, als ik bijvoorbeeld mpc-hc als externe speler zou installeren op mijn xbmc machine.
Werken de toetsenbord commando's dan gelijk aan die van xbmc?

Weet iemand van jullie dit?

konijntje

Quote from: WilcoD on January 12, 2014, 13:06:39
Weet iemand van jullie dit?

ik denk dat je een keymap moet aanpassen. op het XBMC forum is daar denk ik wel veel over te vinden. Wat is het voordeel van die player tov de ingebouwde van XBMC?

razorr

#1095
Ik heb na een tijd power dvd gedraaid te hebben , nog maar eens xbmc geinstalleerd

Paar dingen

Audio loopt inprincipe via power dvd bv altijd via spdif

als ik de instellingen volgens deze topic maakt heb ik wel geluid , zoals de spdif dat werkt in principe hetzelfde , dus maakt het uit als ik hem alsnog via de spdif laat lopen ?

ook gaan de instellingen steeds weg , de audio output blijft op HDMI staan ,

Audio output device gaat op direct sound SPDIF
Passtrough output device ook op direct sound SPDIF

dan als ik een film aanklikt gaat hij altijd op surround, nooit op dts surround , kan dit veranderd worden ?



Ik heb ook niet compleet volledig beeld, maar nog een zwarte rand rondom hetgeen wat ik afspeel

hoe los ik dat op



iemand die me kan helpen.



EDIT

alle instellingen die ik instelt bewaart hij niet, wanneer het programma opnieuw is gestart zijn alle instellingen weg , niet echt handig  . ik zal wel iets verkeerd doen wat kan dit zijn
gr



bart_nl

Quote from: M:iNdO on January 12, 2014, 12:19:41Beste kwalititeit/prijsverhouding is ook belangrijk.
ik heb zelf goede ervaring met Zotac ID-42. Speelt onder OpenElec "alles" probleemloos af. Voor mij is belangrijkste eis dat 1:1 Blu-ray rips inclusief DTS-HD of TrueHD geluid werkt en dat doet de Zotac die via HDMI op receiver is aangesloten. Voordelen van de Zotac vind ik de nette compacte bouw en er zit een goede compacte afstandsbediening bij. DSaarnaast gebruik ik nog een Logitech K400 keyboard.

skank1

Quote from: bart_nl on January 12, 2014, 20:29:38
ik heb zelf goede ervaring met Zotac ID-42. Speelt onder OpenElec "alles" probleemloos af. Voor mij is belangrijkste eis dat 1:1 Blu-ray rips inclusief DTS-HD of TrueHD geluid werkt en dat doet de Zotac die via HDMI op receiver is aangesloten. Voordelen van de Zotac vind ik de nette compacte bouw en er zit een goede compacte afstandsbediening bij. DSaarnaast gebruik ik nog een Logitech K400 keyboard.

Waar staat je bibliotheek? gaat het scrollen vloeiend van de bib? (lees opladen covers)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

#1098
films en coverart staan op een fileserver die via gigabit is aangesloten.
Scrollen ligt een beetje aan de view. Ik gebruik Aeon NOX en in "Wall" view zie ik bij scrollen wel lag in laden covers (<1s per pagina) die mij niet stoort. Bij views waar minder covers zichtbaar zijn valt het mij niet op. Lag ligt denk aan server kant aangezien ik met twee HTPC's van verschillende generaties (Zotac ID42 vs ASRock ION330) vergelijkbare ervaring heb.
Op de ION werken de zwaardere video's niet en deze staat in de woonkamer. Deze wordt gebruikt voor DVD's (kinderfilms) en streaming via Icefilms. De Zotac staat in HT aangesloten op een JVC HD1 beamer en wordt gebruikt voor blu-ray rips. Ik kijk geen orginele blu-rays d.w.z. ik kopieer gekochte blu-rays naar harddisk en mux ze tot mkv. Zelfde doe ik met downloads.

WilcoD

Quote from: konijntje on January 12, 2014, 15:32:18
ik denk dat je een keymap moet aanpassen. op het XBMC forum is daar denk ik wel veel over te vinden. Wat is het voordeel van die player tov de ingebouwde van XBMC?

Het zou een verbetering in het beeld kunnen geven, of het echt zo is weet ik niet.
Zoals het nu speelt vind ik het al prima maar ben altijd nieuwsgierig naar dit soort dingen.