Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

#1050
Quote from: skank1 on December  2, 2013, 12:20:58
Goeie vraag! Weet ik ook niet!
Staat bib ij op standaard denk ik.
Ik zie wel gn kartelrandjes

Was ook alleen maar bij mij met 3D iso's middels powerDVD.

Dus als niks te zien is in XBMC gewoon default laten staan.

paul59539

With a good home theater PC, you can play just about anything—though Netflix has always been a bit difficult. A new XBMC add-on called NetfliXBMC makes the process simpler and more streamlined than ever.

Syphon

Hoe zorg ik ervoor dat tijdens de visualisatie de cd player weg gaat.
Nu heb ik onderin zo'n irritant balk. In het verleden ging die automatisch weg alleen nu dus niet meer.
Gebruik de skin transparency.

Syphon


RonG

Alt-enter?  Als het een Windows htpc is natuurlijk :)

high-q

Quote from: Syphon on December 19, 2013, 15:24:51
Hoe zorg ik ervoor dat tijdens de visualisatie de cd player weg gaat.
Nu heb ik onderin zo'n irritant balk. In het verleden ging die automatisch weg alleen nu dus niet meer.
Gebruik de skin transparency.

Je kan Backspace proberen totdat je full screen hebt. Als de balk dan nog blijft staan dan is het waarschijnlijk een skin specifieke setting ergens onder: Settings -> Appearance of onder Settings -> Skin en dan het specifieke scherm customizen. Transparency is voor mij alweer een tijdje geleden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Rays

Hoi,
Ik ben nieuw hier, ik heb een zotac id83 aangeschaft voor htpc.Ik heb hierop windows 7 en XBMC al geïnstalleerd ,nou wil ik graag mijn pc oplaten starten met xbmc maar wil ook graag ook tussen xbmc en windows 7 kunnen wisselen.hoe kan ik dat het beste doen.

Groetjes Raymond.
Zotac id83 HTPC

Kanariepiet

Zie de startpost ;)

Quote from: Rays on January  5, 2014, 19:15:54
Hoi,
Ik ben nieuw hier, ik heb een zotac id83 aangeschaft voor htpc.Ik heb hierop windows 7 en XBMC al geïnstalleerd ,nou wil ik graag mijn pc oplaten starten met xbmc maar wil ook graag ook tussen xbmc en windows 7 kunnen wisselen.hoe kan ik dat het beste doen.

Groetjes Raymond.

M:iNdO

Ik heb momenteel een MacMini (eind 2009) die ik als "mediacenter" gebruik. In verband met beperkingen met o.a. het niet kunnen afspelen van Iso bestanden e.d. en het feit dat ik 3D blu-ray iso bestanden (met volledige menu) wil kunnen afspelen denk ik erover om binnenkort mijn MacMini in de verkoop te zetten. Tevens wil ik ook gewoon iets nieuws (ik geef het toe) :D

Als vervanging zoek ik dus een compacte (budget)machine die alles probleemloos af kan spelen en tevens een zo goed mogelijke beeldkwaliteit en geluidskwaliteit levert. Essentieel voor mij is dus dat ik 3D blu-ray iso bestanden (met volledige menu) soepel af kan spelen.

Uiteraard zijn er wel kant en klare mediaspelers te koop maar ik wil graag XBMC (of Plex) als frontend hebben en met een htpc/mini pc kun je ook alle kanten uit. Ik zit zelf te denken aan een Intel NUC + kleine SSD (ik stream toch vanaf een NAS) + ir/wifi module.

Als ik het goed begrijp ontkom ik dan niet aan Windows als besturingssysteem en externe afspeel software om 3D blu-ray iso af te kunnen spelen?. Het liefst wil ik trouwens geen Windows omdat ik daar geen fan van ben.

Hebben jullie suggesties/adviezen?

Alvast bedankt.

Gr. Marcel
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Google is your friend, maar ik wil je best een voorzetje geven ;)

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Intel_NUC

ISO bestanden lukt met een nieuwere MacMini prima, volledige menu's van BR's kunnen sowieso nog niet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

wel als je bv tmt gebruikt als externe speler in xbmc :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

M:iNdO

Ik ben dan toch verplicht tot Windows (en een externe player i.c.m. XBMC) voor hetgene wat ik wil.
Een nieuwere MacMini zou ook een optie zijn zij het dat ik ze te prijzig vind (voor minder geld kan ik een aardige NUC samenstellen) en het feit dat de MacMini's volgens horen/zeggen niet met 3D overweg kunnen (HDMI poort ondersteund dit niet?).

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: skank1 on January  6, 2014, 13:03:07
wel als je bv tmt gebruikt als externe speler in xbmc :p

Externe player oproepen op mac zou idd ook mogelijk moeten zijn ... toch?

Quote from: M:iNdO on January  6, 2014, 13:19:21
Ik ben dan toch verplicht tot Windows (en een externe player i.c.m. XBMC) voor hetgene wat ik wil.
Een nieuwere MacMini zou ook een optie zijn zij het dat ik ze te prijzig vind (voor minder geld kan ik een aardige NUC samenstellen) en het feit dat de MacMini's volgens horen/zeggen niet met 3D overweg kunnen (HDMI poort ondersteund dit niet?).

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126642

Ik heb zelf een early 2009 en een late 2011 mac mini. Die laatste zou 3D door moeten kunnen geven volgens bovenstaande link. Zelf niet geprobeerd omdat ik niks heb met 3D.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Djoowwie

#1063
Sinds vandaag ook XBMC gebruiker. bevalt me prima. Ik zit alleen met een setting van de openingspost namelijk deze

-Enable DXVA2 met DXVA als Renderer Method en disable al de rest in XBMC settings/video/playback (Let op als je Intel iGPU gebruikt , moet je DXVA2 disablen)

Deze optie kan ik namelijk nergens terug vinden in het menu, er staat namelijk niks bij video instellingen behalve de resolutie en nog paar andere dingetjes. Ik zit overigens op versie 12.3.

Iemand een tip of is dit met 12.3 niet meer van toepassing?

Edit: tijdens het afspelen van een film kan je dit dus selecteren.

WilcoD

Tijdens het afspelen van een mkv bestand op de m van menu drukken.
Daar vind je nog enkele video instellingen.

M:iNdO

Quote from: high-q on January  6, 2014, 14:38:37
Externe player oproepen op mac zou idd ook mogelijk moeten zijn ... toch?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126642

Ik heb zelf een early 2009 en een late 2011 mac mini. Die laatste zou 3D door moeten kunnen geven volgens bovenstaande link. Zelf niet geprobeerd omdat ik niks heb met 3D.

Tenzij ik niet goed gelezen heb geeft geen een Mac Mini een (volledig) 3D signaal door omdat het alleen maar tot HDMI 1.4 ondersteund. Om een (volledig) 3D signaal door te krijgen heb je HMDI 1.4a nodig. Ik ga dan denk ik toch voor een Intel NUC systeem en dan zet ik mijn MacMini in de verkoop.

Thx voor je reactie in ieder geval.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Sorry, mijn edit is gister niet goed gegaan. Had er nog bij willen zetten dat het inderdaad toch niet kan. Staat op pagina 2 van het topic wat ik had gepost.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Rays

kan ik mijn htpc automatisch laten opstarten,bijvoorbeeld om 18.00 uur opstarten en dat die om 24.00 uur weer automatisch afsluit.
Zotac id83 HTPC

Witalik

Sommige moederboarden kunnen wel zoiets geloof ik. Soort van Wake up lan of iets dergelijks.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RalphH

Quote from: Rays on January  7, 2014, 19:52:20
kan ik mijn htpc automatisch laten opstarten,bijvoorbeeld om 18.00 uur opstarten en dat die om 24.00 uur weer automatisch afsluit.

WOL is via een netwerksignaaltje vanaf een ander apparaat. Aanzetten automatisch kan wellicht via de BIOS (manual/google ;D).
Uitzetten bijv met een scheduled job (shutdown -s) in Windows.

Waarom automatisch aan overigens, toch niet handig als je m toch niet gebruikt? Automatisch uit is wellicht ook niet handig als je in het weekend een film aan het kijken bent en t wordt wat later?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Witalik

Het is wel handig voor sickbeard and couchpotato bijvoorbeeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

high-q

#1071
Wake on Lan vind ik zelf ook het meest prettig. Momenteel doe ik dat via een app op de iphone/ipad, handig als je een computer aan wilt zetten en niet in de ruimte bent wanneer je data of services van die machine nodig hebt.

Voorbeelden:

1. Ik wil via XBMC op mijn mac mini in de woonkamer een film kijken van het netwerk, maar de fileserver staat niet aan (ik heb geen NAS)
2. Ik wil muziek luisteren via squeezebox in mijn HT, maar de fileserver waar ook LMS op draait staat niet aan
3. Ik lig in bed en heb geen zin om op te staan om de mac mini die aan de tv hangt in de slaapkamer aan te zetten :D

Automatisch aan en uit zetten zou ik zelf niet doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MegaJ

Ik zet mijn NAS / htpc aan met WOL via een iPhone app. Daarnaast heb ik een script draaien middels een cronjob, maar die schakelt alleen uit als er meer dan 30 min. geen gebruik is gemaakt van XBMC, muziek speler etc. etc.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

konijntje

Ik gebruik al geruimte tijd openelec maar omdat ik nu een nieuwe htpc heb gebouwd met blurau player ben ik overgestapt naar xbmc voor windows. Heb windows 8.1 met XBMC als shell. Werkt allemaal prima. Nu heb ik via de playercore ingesteld dat hij voor disks en iso's TMT6.5 moet gebruiken zodat ik netjes ook bluray menus krijg. de Iso werkt. hij mount de iso, start tmt op en speelt de bluray iso af.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om fysieke disks af te spelen, als ik tmt zelf opstart dan speelt hij ze af alleen vanuit XBMC krijg ik het niet aan de gang. ik stop de disk erin en dan gebeurt er niks. Hoe roep ik de bluray aan binnen XBMC? de Play DVD menu functie werkt in iedergeval niet.

Witalik

Welke app gebruiken jullie btw ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"