Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

skank1

#1025
Quote from: kanariepiet on November 25, 2013, 15:18:59
Alleen of het mogelijk is om iets met een film te doen die nergens in een scraper voorkomt (Bobo dvd voor de kleine)

En dat ik toch lees op het XBMC forum dat het toch mogelijk moet zijn om onder Frodo 12.2 externe players zoals TMT6 aan te roepen, waar ik me morgen eens ga in verdiepen.

Je kan altijd een manuele cover (bv fotohoes die je op internet vind) toevoegen aan die film. Ik dacht zelfs dat je de ganse tekst middels een bepaalde addon, gewoon kan invullen.

Edit: deze addon
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158775

Wat externe speler betreft, deed ik het bij xbmc versie 11. 12 Nog niet getest, want ik wacht op gotham, versie 13
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

#1026
Quote from: WickedGame on November 25, 2013, 15:05:31
Ik denk dat het naamgeving ook is, daar had ik de manual al op na geslagen

Heb nu zoiets staan als world war z.mkv.mp4 (dat .mkv.mp4 komt door conversie). Zal dus moeten worden World War Z (2012).mp4 (oid)

Denk dat dat ook het grootste probleem niet is. Wel die artifacts of strepen bij sommige films welke ik via de apple tv niet heb maar via de mac mini en XBMC dus wel. En dat krijg ik "voorlopig" niet goed.

Voor die strepen zul je waarschijnlijk deinterlacing op 'on' of 'auto' moeten zetten. De meeste content is tegenwoordig progressive, echter bij het kijken van IPTV streams kwam ik ook wel eens interlaced streams tegen en dan moet deinterlacing aan staan.

Voor je library zou ik je aanraden om elke film in zijn eigen map te zetten. Deze map geef je dan de exacte naam van de film, eventueel aangevuld met een jaartal als het om een remake o.i.d. gaat. Dat werkt voor mij het beste. Bij het toevoegen van je film-directory aan je library kun je vervolgens aangeven dat elke folder een losse film bevat.

Kanariepiet

Thanks voor de addon, zal er eens naar kijken.

Al enig idee wanneer Gotham uitkomt?

Quote from: skank1 on November 25, 2013, 15:23:37
Je kan altijd een manuele cover (bv fotohoes die je op internet vind) toevoegen aan die film. Ik dacht zelfs dat je de ganse tekst middels een bepaalde addon, gewoon kan invullen.

Edit: deze addon
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158775

Wat externe speler betreft, deed ik het bij xbmc versie 11. 12 Nog niet getest, want ik wacht op gotham, versie 13

skank1

Als het klaar is. In januari ergens
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Inmiddels weer wat daagjes verder en moet zeggen loopt als een tiet :popcorn:
Ik heb nog een paar kleine probleempjes/finetune puntjes:
- 3 files die niet opgenomen worden, omdat er geen filminfo van is, dus handmatig toevoegen
- Soms willen dvd's die een menu hebben en in video_TS mappen staan niet gelijk opstarten, mss een ISO van maken?
- Wat finetuning aan de muziek bestanden, heb 1 verzamel album van 100 hits uit de 90's en hij maakt voor elk liedje een apart album aan. (Zal vast in de tagging zitten)
- Met vrouwlief kijken welke skin we gaan gebruiken
- en eigenlijk het belangrijkste de remote goed instellen en dan overgooien naar de Logitech Harmony, want een paar functies die ik wil werken out of the box niet met de MCE remote

Ik was er een klein beetje huiverig voor, vooral met het geluid van de fans, maar ik hoor hem helemaal niet, zelf niet als ik er voor zit :coffee:

Is het trouwens mogelijk om FLAC bestanden af te spelen met hogere kwaliteit? (lees 96 en 192 KHz)
Voor zover ik kan zien gooit hij er nu alleen 48 Khz uit, want zou dan ook graag de SBT eruit gooien.

skank1

Vreemd ivm die dvds.. Gooi ze gewoon buiten en vervang ze door betere materiaal.
Muziek probleem ligt idd aan tagging.
Aeon mq5 skin is beste tot nu toe. Alles mogelijk.
Ivm flac. Zou toch moeten lukken. Vreemd dit.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

DVD's buiten gooien gaat niet in alle situaties, ik heb een aantal concerten die niet op blu-ray zijn uitgekomen en heb ook een aantal dvd's voor de kids, vandaar.

Ik ga zeker die skin proberen.
Ja zal me ook eens in de muziek output verdiepen.

rho

Die output tot hoogstens 48kHz sample rate kan ook aan de instellingen van je pc liggen en niet aan XBMC.

Kanariepiet

Thanks, zal er vanaaf eens naar kijken.

Quote from: rho on November 27, 2013, 10:11:44
Die output tot hoogstens 48kHz sample rate kan ook aan de instellingen van je pc liggen en niet aan XBMC.

Witalik

Ik heb sinds een tijdje denk ik (keek er toevallig een keertje naar van de week) ineens het probleem dat er bij de geluids opties niet meer alle geluids formaten bij staan (Pro logic enz) Niet dat ik er erg last van heb maar had wel ergens gelezen dat als ze er niet allemaal bij staan dat er problemen met XBMC kunnen zijn en het afspelen van het geluid.

Heb er een Nvidia 430GT kaart in zitten met de nieuwste drivers. Ook geen idee eigenlijk wanneer ik die andere formaten kwijt ben geraakt uit het rijtje.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Hier vind je m'n zelfgemaakte themes + artwork extreme pack:

https://www.dropbox.com/s/on3gmn6dsdcqfjb/Themes%20%2B%20Artwork%20Extreme%20Pack.rar

Deze bevat volgende themes gemaakt door andere leden , dus credits gaan naar de makers (zie xbmc forum)

- 2 christmas themes
- green theme
- red theme
- blue theme

Film Genres backgrounds
Film Genres covers (zwart + wit)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Thnx, ga ik eens proberen ;D

skank1

Veel plezier.
Elk theme heeft ook een "kidsmovie" part.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Zo de 96Khz en 192 Khz 24 bit files werken ook nu.
Dat de dvd video_TS files niet of niet goed werken is bekend in Frodo, even MKV van gemaakt en speelt direct.

Ben nog steeds aan het twijfelen om al naar Gotham over te stappen, maar heb nu eindelijk alles werken :coffee:

Vanmiddag nog de logitech Harmony aan de gang krijgen en kijken of ik de power button op de remote de actie naar slaapstaand / standby kan geven ipv afsluiten.

Als ik wat meer tijd heb ga ik me verdiepen in de blu-ray menu's en 3D dat ik allebei toch wel graag wil.

Tot nu toe nog steeds bij de Confluence skin, bevalt best goed eigenlijk.

skank1

Wacht nog een maandje met gotham :) moet je niet weer alles instellen, en maak dan gebruik van een andere skin bv aeon mq 5
Gotham is nog steeds niet in beta...
Heb wat geduld en leer eerst xbmc wat kennen nu..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Ik ga idd nog even wachten met Gotham ;)

Persoonlijk vind ik de aeon mq 5 wat te druk en de layout net niet zoals ik het wil.

Logitech remote werkt nu ook voor 95%, het enige wat me niet lukt is om XBMC is slaapstand oid te laten gaan.

Verder heb ik nog een vraagje over de catalyst drivers, voor welk pixel formaat moet ik kiezen:
YCbCr 4:4:4 Pixel format
YCbCr 4:2:2 Pixel format
RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB)
RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)

skank1

Quote from: kanariepiet on December  1, 2013, 20:19:07
Ik ga idd nog even wachten met Gotham ;)

Persoonlijk vind ik de aeon mq 5 wat te druk en de layout net niet zoals ik het wil.

Logitech remote werkt nu ook voor 95%, het enige wat me niet lukt is om XBMC is slaapstand oid te laten gaan.

Verder heb ik nog een vraagje over de catalyst drivers, voor welk pixel formaat moet ik kiezen:
YCbCr 4:4:4 Pixel format
YCbCr 4:2:2 Pixel format
RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB)
RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)
Dan ken je de power van mq 5 niet...
Je kan die zo clean maken als wat...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Die ken ik idd nog niet genoeg, ben er nu wel achter dat als je paar keer naar boven klikt, je de layout van de films kan veranderen.
Ik dacht dat dit niet kon totdat ik perongeluk door klikte :headbanging:

Ben er wel over aan het denken om voor de blu-ray rips voorlopig het menu eruit te slopen, want dat vindt ik tot nu toe jammer dat dit (nog) niet gaat.
Heb nog naar de intregratie van tmt6 zitten kijken en heel veel gebruikers krijgen het nu niet goed voor elkaar.

Hopelijk dat dit bij Gotham straks beter gaat, want voor sommige films wil ik wel een menu. (Vooral concerten en 2D/3D keuzes en keuzes bij bijv. Avatar welke versie ik wil kijken)

Gisteravond hebben we Despicable Me 2 gekeken in Blu-ray en ben aangenaam verrast door de beeldkwaliteit!

Nu nog het probleem met het afsluiten/slaapstand oplossen en erachter komen welke catalyst instelling ik moet pakken en ik ben weer een stuk blijer man :coffee:

Quote from: skank1 on December  1, 2013, 20:21:36
Dan ken je de power van mq 5 niet...
Je kan die zo clean maken als wat...

skank1

In gotham vraagt xbmc automatisch of je 2d of 3d wil zien.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on December  2, 2013, 08:24:24
In gotham vraagt xbmc automatisch of je 2d of 3d wil zien.

Ik ben benieuwd, heb een collectie 3D films nu welke ik via de windows verkenner moet opstarten nu :P

Kanariepiet

Ik kan bijna niet wachten totdat Gotham released wordt, hahahaha
Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben met XBMC en beetje bij beetje komt alles zodat ik het wil.

Alleen jammer dat moeders de vrouw er geen geduld voor heeft.

Niemand btw een idee met de Catalyst settings?

skank1

Quote from: kanariepiet on December  2, 2013, 09:24:19
Ik kan bijna niet wachten totdat Gotham released wordt, hahahaha
Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben met XBMC en beetje bij beetje komt alles zodat ik het wil.

Alleen jammer dat moeders de vrouw er geen geduld voor heeft.

Niemand btw een idee met de Catalyst settings?

Wat moet je weten van die settings?

Weet ook dat als je nu een 3d titel opstart in xbmc frodo, hij gewoon als 2d speelt.
Dan kun je bv tmt 6 als externe speler instellen..
en dan doe je het zo

wil je de 3d film in 2d zien, ga je gewoon in xbmc naar de moviewall en druk je play
wil je diezelfde film in 3d zien, ga je naar de film , open je context menu, en kies je voor "play with external player"

en klaar.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Welke van de 4 settings ik moet kiezen:
YCbCr 4:4:4 Pixel format
YCbCr 4:2:2 Pixel format
RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB)
RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)

Standaard staat het op de bovenste.

RonG

Ik had deze bij mij op YCbCr 4:2:2 Pixel format moeten zetten want bij 3D zag ik bij sommige scenes kartelrandjes.

skank1

Quote from: kanariepiet on December  2, 2013, 09:51:16
Welke van de 4 settings ik moet kiezen:
YCbCr 4:4:4 Pixel format
YCbCr 4:2:2 Pixel format
RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB)
RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)

Standaard staat het op de bovenste.

Goeie vraag! Weet ik ook niet!
Staat bib ij op standaard denk ik.
Ik zie wel gn kartelrandjes
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii