Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rho

En welke concertscraper gebruik jij dan?

Muziek scrapen is me ook zonder problemen gelukt. Dus daar kan ik je zeker in bijtreden. Dat mag geen probleem maar opleveren.

Ik denk toch dat ik terug naar de standaard skin ga. Die Aeon is wel mooi om te zien, maar ik vind 'm voor mijn gebruik iets minder handig. Ik kijk regelmatig wel eens gedownloade flash video's (naar mp4 geconverteerd). Die staan dus gewoon in de video-bestanden en worden niet van fan-art etc. voorzien. In die Aeon mq5 is het wat omslachtiger om daar naartoe te navigeren.

skank1

Vind dat de laatste tijd erg weinig moeite zelf gedaan wordt om iets te bekomen.. Zoek het zelf even ;) keuze genoeg
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Eerst Google, dan pas het forum :D

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Moet ik via google zoeken welke scraper jij gebruikt? Ik mag je dat niet rechtstreeks vragen?

Loondijke

Quote from: skank1 on November 21, 2013, 10:56:41
Vind dat de laatste tijd erg weinig moeite zelf gedaan wordt om iets te bekomen.. Zoek het zelf even ;) keuze genoeg

Daar is een forum EN een XBMC topic toch voor? Ervaringen uitwisselen, vragen stellen. Als we alles via Google gaan vinden kunnen we dit soort topics wel opdoeken  :google:.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

WickedGame

Ik ga mij ook maar eens voegen in dit topic. Mijn ouders hebben een mac mini aangeschaft, en aangezien ik heel enthousiast erop reageerde dat het een mediacenter kon worden willen ze dit plots nu ook realiseren (ik ook met mijn grote mond  :laugh:). Want je raadt het al, dat mag ik dus gaan uitvoeren/installeren.

Nu mis ik in de start post een handleiding voor installatie op een Mac OSx omgeving (tip! :D). Nu zal het mij wel gaan lukken maar zijn er dingen waarop ik moet letten?

- zijn er addons die echt noodzakelijk zijn?
- welke remote app (ipad zal aansturing gaan doen)
- audio/video settings in de mac mini?
- network settings (mits noodzakelijk)

Alle tips zijn welkom :)

skank1

Quote from: WickedGame on November 21, 2013, 11:35:05
Ik ga mij ook maar eens voegen in dit topic. Mijn ouders hebben een mac mini aangeschaft, en aangezien ik heel enthousiast erop reageerde dat het een mediacenter kon worden willen ze dit plots nu ook realiseren (ik ook met mijn grote mond  :laugh:). Want je raadt het al, dat mag ik dus gaan uitvoeren/installeren.

Nu mis ik in de start post een handleiding voor installatie op een Mac OSx omgeving (tip! :D). Nu zal het mij wel gaan lukken maar zijn er dingen waarop ik moet letten?

- zijn er addons die echt noodzakelijk zijn?
- welke remote app (ipad zal aansturing gaan doen)
- audio/video settings in de mac mini?
- network settings (mits noodzakelijk)

Alle tips zijn welkom :)


Geen ervaring mee.
Maar je mag altijd een how to schrijven en dan voeg ik dit aan de beginpost toe
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Loondijke on November 21, 2013, 11:25:41
Daar is een forum EN een XBMC topic toch voor? Ervaringen uitwisselen, vragen stellen. Als we alles via Google gaan vinden kunnen we dit soort topics wel opdoeken  :google:.

Akkoord mee eens. Mar het gemak van vragen is wel erg lui de laatste tijd..

Als je zelf geen dingen wilt uitzoeken .. Vrees ik dat xbmc ook niet voor die persoon is.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WickedGame

Quote from: skank1 on November 21, 2013, 11:38:41

Geen ervaring mee.
Maar je mag altijd een how to schrijven en dan voeg ik dit aan de beginpost toe

Zal kijken of ik dat aankomend weekend kan doen, ga dan de mac mini omtoveren tot een media center.

high-q

Quote from: WickedGame on November 21, 2013, 11:35:05
Ik ga mij ook maar eens voegen in dit topic. Mijn ouders hebben een mac mini aangeschaft, en aangezien ik heel enthousiast erop reageerde dat het een mediacenter kon worden willen ze dit plots nu ook realiseren (ik ook met mijn grote mond  :laugh:). Want je raadt het al, dat mag ik dus gaan uitvoeren/installeren.

Nu mis ik in de start post een handleiding voor installatie op een Mac OSx omgeving (tip! :D). Nu zal het mij wel gaan lukken maar zijn er dingen waarop ik moet letten?

- zijn er addons die echt noodzakelijk zijn?
- welke remote app (ipad zal aansturing gaan doen)
- audio/video settings in de mac mini?
- network settings (mits noodzakelijk)

Alle tips zijn welkom :)

Ik draai onder andere op een MacBook Air en zie weinig tot geen verschillen. Het enige wat ik me zo direct kan bedenken is dat de shares die je toevoegd Volumes worden genoemd en de export van je library er iets anders uit kan zien.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Syphon

Hoe werkt het radio luisteren bij jullie? Gisteren werkte het even goed maar daarna ging xbmc 6 x uit.

rho

Nog niet vaak gebruikt, maar ook nog geen problemen mee ondervonden.
Heb je verschillende streams geprobeerd of telkens dezelfde zender?

Syphon

#1013
Al gelukt.

skank1

Introducing new addon website!


XBMC is a comprehensive piece of software in its own right, but what really gives it power, is the ability to extend the features beyond the normal application through 3rd party Add-ons. In the recent times we have encouraged more users to develop these Add-ons, with over 450 currently in the official repository. Many more Add-ons are scattered in unofficial repositories around the web.

You can install an Add-on from inside XBMC by simply browsing the official repository and clicking through the XBMC GUI. What we have been missing for a long time is a way to discover these amazing extensions to XBMC through the web. So without further ado.. we introduce you to:

http://addons.xbmc.org

Some features:

- Source Code Links
- Forum Links
- Download stats
- License Details
- Icons
- Search box (top right)
- Random Add-Ons
- Recent, new and popular lists
- Developer charts

We have grand plans for the website in the future including screenshots, a developers upload area, user ratings/reviews, development tutorials and direct donation links so people can finally be rewarded for their work. If you have any suggestions please feel free to comment below or in the dedicated thread on our forums. As with all parts of XBMC, the Add-On website is opensource and available on GitHub account to download and contribute to. We would also like to remind current Add-on developers to update their addons.xml with the relevant information to show on the website.

NOTE: This website only shows Add-ons uploaded to our official repository that have passed our submission process
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Zo, sinds gisteren de HTPC draaiende :clapping:
Start heerlijk snel op naar XBMC, HD geluids formaten werken, Blu-ray rips werken
Menu's werken niet of nauwlijks, maar dat wist ik dat dat niet werkt met de internal player.

Heb gisteren op het XBMC forum zitten kijken en het zou toch mogelijk moeten zijn om in Frodo 12.2 een external player te gebruiken zoals ik lees, maar ben morgen een dagje vrij om hier mee te gaan stoeien.

Ben er nog niet helemaal uit of ik Frodo blijf gebruiken of alvast naar de laatste Gotham over te stappen :-X

Ik zou toch wel heel erg graag mijn originele blu-ray schijfjes af willen spelen vanuit XBMC.

Moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben van de Be Quiet! voeding en Scythe cpu cooler, ze zijn echt onhoorbaar!!!
En ik ben echt een zeikerd met fans, kan ze eigenlijk niet eens horen als ik 10 cm van de kast af zit.

Verder ook maar eens zorgen dat al mijn films erin komen met fanart en ik ben blij.

Is het ook mogelijk om een film toe te voegen die geen enkele scraper kan vinden??? (Bobo, dvdje voor de kleine)

WickedGame

Dit weekend zoet geweest met de Mac Mini om te bouwen naar een mediacenter dmv XBMC. Helaas had ik maverick geinstalleerd en daar draait 12.2 niet op. Dus ben naar een nightly build gegaan voor de time being.

Eenmaal geinstalleerd en wat bestanden in een map geplaatst kon het testen beginnen. Qua audio had ik even een uitdaging vanwege de optical out op de mac mini, maar dit uiteindelijk opgelost en tadaa de Marantz gaf 5.1 aan als audio stream. So far so good! Tevens de ipad gekoppeld aan de XBMC server en ook dat werkt naar behoren.

Maar loop nu toch tegen wat kleine probleempjes aan die ik nog niet heb getackeld. Ik zal ze hier onder even opsommen:

- Films laten geen info zien of data/cover etc! Dacht dat dit werd gedownload met een koppeling naar een moviedatabase? Tot nu toe zie ik alleen maar de files staan, maar geen info of whatsoever.

- Wat is de default map waarin XBMC kijkt? Bij het gaan naar Movies komt die in een lege map, en dien ik terug te gaan tot de map "files" en dan "films" (in mijn geval) alvorens ik de films zie staan. Onhandig nu, en kon even niet snel vinden hoe ik dit anders kan zetten.

- Nu het grootste probleem, heb met een aantal films last van artifacts/strepen op de samsung tv. Met deinterlacing aan in XBMC krijg ik het soms wat zuiverder, maar niet met alles. En niet elke film heeft er last van. De films zijn overigens van mijzelf even meegenomen op een HDD en aangezien ik een appleTV 3 heb zijn ze omgezet van MKV naar een MP4 container. Misschien dat dit een oorzaak kan zijn, maar het vreemde is dat ik het niet bij alle meegenomen films had.

Iemand hier nog wat tips/oplossingen voor? Verder ben ik heel tevreden over de werking tot nu toe  :pompom:

skank1

Lees even wiki door van xbmc ;)
Al je vragen gaan opgelost zijn
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Was dit voor mij?

Quote from: skank1 on November 25, 2013, 13:54:36
Lees even wiki door van xbmc ;)
Al je vragen gaan opgelost zijn

rho

#1019
Ik denk het wel.
http://wiki.xbmc.org/  ;)

skank1

Quote from: kanariepiet on November 25, 2013, 14:31:48
Was dit voor mij?

Neen
Tegen wickedgame.
Als je nog geen titels in je bibliotheek krijgt, moet je toch echt even  de manual lezen.

Had jij ook vragen dan kanariepiet?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

My bad. Ik moet beter opletten wie er nu juist reageert voor ik er een antwoord op post. :-[
Ik denk dat Wickedgame zijn vragen in de wiki beschreven staan.

WickedGame

Quote from: skank1 on November 25, 2013, 15:00:26
Neen
Tegen wickedgame.
Als je nog geen titels in je bibliotheek krijgt, moet je toch echt even  de manual lezen.

Had jij ook vragen dan kanariepiet?

Ik denk dat het naamgeving ook is, daar had ik de manual al op na geslagen

Heb nu zoiets staan als world war z.mkv.mp4 (dat .mkv.mp4 komt door conversie). Zal dus moeten worden World War Z (2012).mp4 (oid)

Denk dat dat ook het grootste probleem niet is. Wel die artifacts of strepen bij sommige films welke ik via de apple tv niet heb maar via de mac mini en XBMC dus wel. En dat krijg ik "voorlopig" niet goed.

skank1

Wat die strepen betreft, zou ik eens spelen met je videoinstellingen en wat testen.
Ik zou je graag willen helpen maar heb geen ervaring met mac mini
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Alleen of het mogelijk is om iets met een film te doen die nergens in een scraper voorkomt (Bobo dvd voor de kleine)

En dat ik toch lees op het XBMC forum dat het toch mogelijk moet zijn om onder Frodo 12.2 externe players zoals TMT6 aan te roepen, waar ik me morgen eens ga in verdiepen.

Quote from: skank1 on November 25, 2013, 15:00:26
Had jij ook vragen dan kanariepiet?