Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

StefaanD

Hoeft je niet te verwonderen, want 7.1 is inderdaad "maximale" momenteel. 11.2 is voor mensen met te véél ruimte en te véél geld  :D

Spollie

DTS-HD MA en Dolby TrueHD zijn allebei maximaal 7.1.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Als je bitstreamt, dan boeit die instelling niet, want het up- en downmixen gebeurt altijd door de receiver. Als je niet bitstreamt, en je wilt het downmixen door de receiver laten doen, zet hem dan op 7.1. Wil je dat XBMC het downmixen voor rekening neemt, zet hem dan op 2.1.

rho

En wie denk je dat dat downmixen kwalitatief het beste doet? De gemiddelde receiver of xbmc?

katwax

Quote from: skank1 on November 14, 2013, 14:12:32
Zolang het op passthrough staat, gaat alles toch nr de versterker..
Bij deze maakt het toch niet uit wat het is, hij stuurt het zonder iets te doen door naar je versterker.
Enige reden waarom je geen passthrough zou gebruiken is als je versterker het formaat niet kan afspelen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Spollie

Quote from: katwax on November 14, 2013, 15:22:08
Bij deze maakt het toch niet uit wat het is, hij stuurt het zonder iets te doen door naar je versterker.
Enige reden waarom je geen passthrough zou gebruiken is als je versterker het formaat niet kan afspelen.

Een andere use case is als je het beeld en geluid perfect in sync wilt houden, zonder dat je haperingen in je beeld krijgt. XBMC heeft hier een functie voor (a la reclock), echter dit werkt uiteraard alleen als je XBMC het geluid laat decoden.

rho

Dan maakt het voor mij inderdaad niet uit. Het ding kan 7.1 aan en als dat het maximale is wat er kwa bron aanwezig kan zijn is 't in orde.

rho

Quote from: Spollie on November 14, 2013, 15:27:22
Een andere use case is als je het beeld en geluid perfect in sync wilt houden, zonder dat je haperingen in je beeld krijgt. XBMC heeft hier een functie voor (a la reclock), echter dit werkt uiteraard alleen als je XBMC het geluid laat decoden.
Dat is dan weer wel iets waar ik op moet letten. Ik kan namelijk zeer slecht tegen lip-sync fouten (heb ik onlangs gemerkt).

katwax

Quote from: Spollie on November 14, 2013, 15:27:22
Een andere use case is als je het beeld en geluid perfect in sync wilt houden, zonder dat je haperingen in je beeld krijgt. XBMC heeft hier een functie voor (a la reclock), echter dit werkt uiteraard alleen als je XBMC het geluid laat decoden.

Bij mij staat dit allemaal uit en heb ik geen problemen mee. XBMC moet voor mij niets doen met het geluid/beeld, mijn ht toestellen mogen dit zelf :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

Quote from: katwax on November 14, 2013, 15:34:16
Bij mij staat dit allemaal uit en heb ik geen problemen mee. XBMC moet voor mij niets doen met het geluid/beeld, mijn ht toestellen mogen dit zelf :)

+1
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Zo de spullen zijn besteld:

AMD A6-6400K
Scythe Big Shuriken rev. B
Gigabyte F2A88XM-D3H bordje
Crucial CT51264BA160BJ 4 GB geheugen
Silverstone Milo ML04 HTPC case
be quiet! System Power 7 300W voeding
Kingston V300 60 GB SSD
Lite-on Blu-ray drive
en een beetje arctic koelpasta

Dit alles voor nog geen 380 euro :coffee:
Nu nog even op Ebay een MCE remote op de kop tikken, kastje bouwen volgende week, XBMC erop en dan :popcorn:

Syphon

Welke skin gebruiken jullie? Het enig jammer vind is dat transparency niet automatisch de ondertiteling erbij download. Dus soms moet ik switchen naar de standaard skin. Wel vind ik de muziek visualisatie echt geweldig, heb nog nooit zoiets divers gezien, heel vet  :clapping:

katwax

Tot voor kort ging ik altijd naar Aeon, maar na de laatste upgrade van openelec ben ik tevreden met de default Confluence.
Heb er al verschillende getest, maar uiteindelijk moet ik gewoon overzicht hebben van filmen en series, dat doen nu alle skins ondertussen naar behoren lijkt mij :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

Quote from: kanariepiet on November 14, 2013, 21:00:34
Zo de spullen zijn besteld:

AMD A6-6400K
Scythe Big Shuriken rev. B
Gigabyte F2A88XM-D3H bordje
Crucial CT51264BA160BJ 4 GB geheugen
Silverstone Milo ML04 HTPC case
be quiet! System Power 7 300W voeding
Kingston V300 60 GB SSD
Lite-on Blu-ray drive
en een beetje arctic koelpasta

Dit alles voor nog geen 380 euro :coffee:
Nu nog even op Ebay een MCE remote op de kop tikken, kastje bouwen volgende week, XBMC erop en dan :popcorn:

Lekker snel!
Prima setje!
Kijk ook eens naar een mele f10 remote is ook rf.. Tis maar een tip..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Syphon on November 15, 2013, 09:19:15
Welke skin gebruiken jullie? Het enig jammer vind is dat transparency niet automatisch de ondertiteling erbij download. Dus soms moet ik switchen naar de standaard skin. Wel vind ik de muziek visualisatie echt geweldig, heb nog nooit zoiets divers gezien, heel vet  :clapping:

Aeon mq5
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Die heb ik nu ook geïnstalleerd en vind 'm wel fraai.
Toch enkele vraagjes:
- Ik heb een map toegevoegd met als soort bestanden "muziek videos". Ik hoopte dat die in het "Concerten" menu terecht zou komen maar dat gebeurt niet.
- Ik heb "Games" en "Live TV" uit staan maar ze zitten nog steeds in de menu-ribbon. Hoe krijg ik die weg?

Kanariepiet

Heb ik weer, vanmiddag alle spullen geleverd dus lekker bouwen dacht ik.
Helaas is de beuizing van de voeding helemaal verwrongen en past no way nu in de kast, dus gelijk maar een RMA / DOA aangevraagd :-[

Verder ziet alles er goed uit en de Scythe zit al op het moederbord en dat zit ook al in de Silverstone kast.
En natuurlijk niet verder als mijn neus gekeken, de blu-ray drive is te diep, die komt bijna tegen de voeding aan, dus die gaat ook terug.

rho

Ik heb een Asus BW-12B1ST gebruikt in mijn htpc. Die is stiller dan de LG volgens mij. Kost wel wat meer geloof ik.
Maar hij werkt echt prima.

clicquot

Hi guys,

iemand een idee? Xbmc op win7/amd radeon kaart met catalyst driver, over een Onkyo AV. De desktop vult zich over de hele opp van de TV, eens xbmc gestart vult die ook gans het scherm (ook met films, met of zonder horizontale balkjes). So far, so good.
Maar als ik via projector ga, dan krijg ik de desktop over heel het scherm, maar eens xbmc gestart verschijnt die binnen een zwarte vierkante kader (onder, boven, links en rechts heb ik eenzelfe breedte zwart). Ik kan dat enkel oplossen door de overscan te gebruiken tot het beeld gevuld is. Als ik dan xbmc stop, valt de dekstop buiten het beeld natuurlijk.
Als ik eerst de film start op TV en dan de projector opzet, KAN het zijn dat het beeld mooi gevuld wordt, zonder aan de overscan te komen, maar dat is niet altijd zo.

Enig idee wat het probleem is, hoe ik het kan oplossen of omzeilen?

bedankt!

katwax

Quote from: rho on November 16, 2013, 19:00:12
Die heb ik nu ook geïnstalleerd en vind 'm wel fraai.
Toch enkele vraagjes:
- Ik heb een map toegevoegd met als soort bestanden "muziek videos". Ik hoopte dat die in het "Concerten" menu terecht zou komen maar dat gebeurt niet.
- Ik heb "Games" en "Live TV" uit staan maar ze zitten nog steeds in de menu-ribbon. Hoe krijg ik die weg?
Als info neemt van je map kan je in dat menu aanduiden tot wat deze moet behoren (bv concerten, movies, ...) -> alle instellingen van de menu's begint natuurlijk bij de settings van je skin layout, dus als daar voor concerten naar iets anders verwezen wordt dan wat je aangeeft werkt het ook niet.

Voor het 2de moet je in de customize gaan van je skin layout en daar uitzetten show (of zoiets, is al even geleden dat ik aeon gebruikt heb)

Volgens mij zijn er enkele goede video instructies te vinden, want met een video begeleiding is het veel eenvoudiger dan met tekst :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

Quote from: katwax on November 18, 2013, 17:10:24
Als info neemt van je map kan je in dat menu aanduiden tot wat deze moet behoren (bv concerten, movies, ...) -> alle instellingen van de menu's begint natuurlijk bij de settings van je skin layout, dus als daar voor concerten naar iets anders verwezen wordt dan wat je aangeeft werkt het ook niet.
Dat zal ik dan nog eens moeten uitspitten.
Quote from: katwax on November 18, 2013, 17:10:24
Voor het 2de moet je in de customize gaan van je skin layout en daar uitzetten show (of zoiets, is al even geleden dat ik aeon gebruikt heb)
Dat had ik gedaan. Maar het werkt blijkbaar niet. Ze staan er nog steeds tussen.
Quote from: katwax on November 18, 2013, 17:10:24
Volgens mij zijn er enkele goede video instructies te vinden, want met een video begeleiding is het veel eenvoudiger dan met tekst :)
Ik zal eens op het XBMC forum en op YouTube zoeken.

john_doe

#995
Quote from: rho on November 16, 2013, 19:00:12
- Ik heb "Games" en "Live TV" uit staan maar ze zitten nog steeds in de menu-ribbon. Hoe krijg ik die weg?
Heb je niet per ongeluk de widgets uitgezet in plaats de items van het hoofdmenu? Het hoofdmenu kun je aanpassen via Instellingen -> Skin Instellingen -> Hoofdmenu -> Hoofdmenu Aanpassen.
In het aanpasingsmenu worden items die uitgeschakeld zijn in het rood weergegeven (gedeactiveerd item).

rho

Hmmm, wel, daar zeg je wat.
Dat ga ik eens nakijken. Bedankt voor de tip!

Witalik

Misschien al zeer verouderd maar doet die scraper van muziek het al bij XBMC ? Heb het al heel lang niet meer gebruikt eigenlijk omdat het niets toevoegde voor mij omdat ik geen covers en dergelijke tevoorschijn kon toveren. Dus alleen de bestanden en ja dan kan ik net zo goed windows verkenner en dubbel klikken. Ik heb ook aardig veel concerten op me schijf staan maar staat me iets bij dat deze ook niet in concerten 'map' kwamen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Loondijke

Is er een addon, om meteen op de achtergrond een playlist gaat draaien? Een achtergrondmuziekje is altijd wel relaxed, maar ik moet nu elke keer de playlist handmatig aanzetten :+.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Quote from: Witalik on November 21, 2013, 04:21:39
Misschien al zeer verouderd maar doet die scraper van muziek het al bij XBMC ? Heb het al heel lang niet meer gebruikt eigenlijk omdat het niets toevoegde voor mij omdat ik geen covers en dergelijke tevoorschijn kon toveren. Dus alleen de bestanden en ja dan kan ik net zo goed windows verkenner en dubbel klikken. Ik heb ook aardig veel concerten op me schijf staan maar staat me iets bij dat deze ook niet in concerten 'map' kwamen.

Beide werken perfect.
Voor concerten moet je een specifieke concertscraper gebruiken.
Logisch gewoon.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii