Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Ik ga er even van uit dat je dat onder Windows probeert en met een commerciële disc, XBMC doet geen decryptie dus dan zal je Anydvd HD o.i.d. moeten installeren.

skank1

Quote from: activ on November  6, 2013, 07:42:01
Ik ga er even van uit dat je dat onder Windows probeert en met een commerciële disc, XBMC doet geen decryptie dus dan zal je Anydvd HD o.i.d. moeten installeren.

klopt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Dat weet ik. Ik wou het gewoon even duidelijk maken. Geripte dingen werken normaal prima, maar commerciële discs niet. Het is een beetje onduidelijk uitgelegd op de xbmc site vind ik. Ik heb er toch een tijdje achter zitten zoeken waarom het niet werkte.

Ik heb TMT6 geïnstalleerd en dat werkt best goed. (PowerDVD 13 ultra werk trouwens ook heel goed)

Het is me wel gelukt om met DVDFab Passkey light het BD light menu te krijgen. Maar daar koop je natuurlijk geen discs voor. Dan wil je een volledig menu.

Ik heb eigenlijk geen BD iso's. Ik ga dat nog eens proberen.
Maar ik moet zeggen dat het met DVD iso's ook niet altijd goed gaat. Ik heb een virtual clone drive geïnstalleerd en regelmatig loopt dat toch nog niet zoals het hoort.
Ondertiteling die niet herkend wordt, telkens opstarten met de verkeerde taal, menu's niet niet functioneren, ...

Ik lees daar zeer weinig klachten over. Ik denk dus dat het ergens aan Windows8 ligt of aan de toestemmingen om gegevens op te slaan in windows8/xbmc. Hij onthoudt namelijk ook niet dat ik een bepaalde taal verkies voor de audio op DVD's. En de taal voor ondertitels wil ie ook niet onthouden.

skank1

Waarom wil iedereen altijd iso's proberen :p
Waarom niet gewoon bdmv formaat zoals de originele disc ook is.
0 issues
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Dus hoe werkt het afspelen van originele Blu-ray schijfjes?
Als dit niet zo geweldig werkt ben ik m.i. toch beter af met een standalone player en XMBC alleen voor downloads?

Of trek ik weer te snel conclusies ;)

Quote from: skank1 on November  6, 2013, 08:57:29
klopt

rho

Quote from: skank1 on November  6, 2013, 09:45:46
Waarom wil iedereen altijd iso's proberen :p
Waarom niet gewoon bdmv formaat zoals de originele disc ook is.
0 issues
Ook nooit geprobeerd. Op een DVD staat geen bdmv. ;)
Van bluray's heb ik enkel mkv rips.
Hoe ga je te werk om dat bdmv formaat van je disc te halen?

skank1

Quote from: kanariepiet on November  6, 2013, 09:47:56
Dus hoe werkt het afspelen van originele Blu-ray schijfjes?
Als dit niet zo geweldig werkt ben ik m.i. toch beter af met een standalone player en XMBC alleen voor downloads?

Of trek ik weer te snel conclusies ;)

Te snel :)

Installeer gewoon TMT6 of Powerdvd 13 en je kan je originele BR discs afspelen..
Dit heb je zoiezo ook nodig als je 3d films wilt afspelen met je htpc in MVC formaat.
Voor SBS of OU kun je xbmc gotham gebruiken (komt binnenkort release uit, pak binnen 2 maanden ofzo)

Dus nee, geen standalone nodig
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Quote from: kanariepiet on November  6, 2013, 09:47:56
Dus hoe werkt het afspelen van originele Blu-ray schijfjes?
Als dit niet zo geweldig werkt ben ik m.i. toch beter af met een standalone player en XMBC alleen voor downloads?

Of trek ik weer te snel conclusies ;)

Dat gaat zonder probleem met een htpc, maar niet met xbmc. Je zou een externe speler kunnen configureren in xbmc (maar onder windows zijn daar wat problemen mee blijkbaar).
Ik heb gewoon TMT6 (TotalMedia Theater 6 van ArcSoft) geïnstalleerd. Daar moet je dan wel voor betalen. Maar het werkt prima.
PowerDVD 13 Ultra doet het ook goed. Maar ik vind TMT6 iets handiger in gebruik.

skank1

Quote from: rho on November  6, 2013, 09:52:15
Ook nooit geprobeerd. Op een DVD staat geen bdmv. ;)
Van bluray's heb ik enkel mkv rips.
Hoe ga je te werk om dat bdmv formaat van je disc te halen?

BDMV is enkel bij bluray he :) wie kijkt er nu nog dvds :)
dvds is in VIDEO_TS formaat en AUDIO_TS

MKV rips, zijn veel mindere kwaliteit
Een full bluray rip in BDMV formaat is gewoon identiek als de originele disc.
0,0 verschil

Hoe kan je dit doen?
Ik gebruik hiervoor dvdfab 9 !
Dan kiezen voor full bluray copy -> dan voor main movie (ik hoef die extras en menus en waarschuwingen niet)
En dan rippen maar (met bd50 formaat)
Resultaat is een bdmv formaat film zoals de originele disc zonder overbodige extras (meestal draait dit rond de 25 gig)
Met 3d echter draait het rond de 33 gig per film

Of je kan ze downloaden ...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Dat is mooi en duidelijk, volgende week op het gemakje eens de hardware uit gaan zoeken.
Ga btw wel voor AMD op de FM2 socket. Wss de AMD A6-6400K

Met de Best Buy Guide op tweakers kom ik ook een heel eind :coffee:

Quote from: skank1 on November  6, 2013, 09:52:48
Te snel :)

Installeer gewoon TMT6 of Powerdvd 13 en je kan je originele BR discs afspelen..
Dit heb je zoiezo ook nodig als je 3d films wilt afspelen met je htpc in MVC formaat.
Voor SBS of OU kun je xbmc gotham gebruiken (komt binnenkort release uit, pak binnen 2 maanden ofzo)

Dus nee, geen standalone nodig

skank1

Quote from: kanariepiet on November  6, 2013, 09:57:00
Dat is mooi en duidelijk, volgende week op het gemakje eens de hardware uit gaan zoeken.
Ga btw wel voor AMD op de FM2 socket. Wss de AMD A6-6400K

Met de Best Buy Guide op tweakers kom ik ook een heel eind :coffee:

ja ik heb die ook gezien :)
Die a6 is voldoende :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Quote from: skank1 on November  6, 2013, 09:55:57
BDMV is enkel bij bluray he :) wie kijkt er nu nog dvds :)
dvds is in VIDEO_TS formaat en AUDIO_TS

MKV rips, zijn veel mindere kwaliteit
Een full bluray rip in BDMV formaat is gewoon identiek als de originele disc.
0,0 verschil

Hoe kan je dit doen?
Ik gebruik hiervoor dvdfab 9 !
Dan kiezen voor full bluray copy -> dan voor main movie (ik hoef die extras en menus en waarschuwingen niet)
En dan rippen maar (met bd50 formaat)
Resultaat is een bdmv formaat film zoals de originele disc zonder overbodige extras (meestal draait dit rond de 25 gig)
Met 3d echter draait het rond de 33 gig per film

Of je kan ze downloaden ...
Ik kijk enkel nog DVD's omdat ik ze heb van vroeger. Nieuw koop ik ze niet meer hoor.

Ja, het valt dudielijk op de mkv rips minder in kwaliteit zijn. Ik kijk dan ook hoofdzakelijk de echte bluray schijfjes.
Een software pakket aankopen om BD discs te rippen die ik in bezit heb vind ik er een beetje over. Dan steek ik liever gewoon het schijfje in de pc.

RonG

Quote from: rho on November  6, 2013, 10:08:59
Ja, het valt dudielijk op de mkv rips minder in kwaliteit zijn. Ik kijk dan ook hoofdzakelijk de echte bluray schijfjes.

Ik vind van niet, ik rip BR's naar MKV zonder qualiteits verlies meen ik. De MKV's zijn dan ook rond de 30 a 40 GIG of meer.

rho

Ik heb enkel mkv's van downloads. Die zijn meestal geen 30GB groot. En dan zie je wel degelijk verschil in kwaliteit.
Discs die ik zelf bezit rip ik niet. Dus dan heb ik altijd de beste kwaliteit.

RonG

#939
A zo, dat klopt idd wel maar ik las het zo dat MKV's over het algemeen slechter van kwaliteit zijn.
Ik rip idd mijn originele BR's (of geleende :)) naar MKV zodat ik ze in XBMC kan afspelen.

Concerten en ook documentaires RIP ik naar ISO omdat ik gebruk wil maken van de tracklist enz. van het BR menu. Deze speel ik dan ook af met PowerDVD10 op het moment :)

rho

Ik vind het rippen meer werk dan het schijfje gewoon effe in de tray steken. ;)

RonG

Quote from: rho on November  6, 2013, 11:10:13
Ik vind het rippen meer werk dan het schijfje gewoon effe in de tray steken. ;)

Ja, maar ik heb in XBMC zo'n mooie videowall ;D.

RonG

De gedownloade, zeg maar 9 GB MKV's heb ik niet toegevoegd aan de "videowall" gezien deze films meestal na het kijken weer verwijderd worden van mijn NAS.
Enkel de BR's welke ik heb staan hierin.

Meteen een vraagje, Er staat nu in het menu, Video, Movie en in Movie zie je de videowall en in Video kan men gewoon de map bekijken waarin films staan.
Is het mogelijk deze "ribbon" aan te passen? bv eentje erbij met 3D zodat ik dan enkel de films zie welke 3D zijn?

skank1

Tuurlijk kan da. Verschillende manieren. Ik gebruik tags en dan video afspeellijst met die tags. Simpel
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Quote from: rho on November  6, 2013, 11:10:13
Ik vind het rippen meer werk dan het schijfje gewoon effe in de tray steken. ;)

+1
Het hele iso gebeuren snap ik ook niet zo, alsmede het rippen naar mkv, als je het schijfje toch hebt --> put it in het laatje ;D
Maar dan moet er dus wel even anydvd HD geinstalleerd worden. Heb die zelf aangeschaft, was het gepruts met illegale zut een beetje beu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zojuist beta 9 eens aangeslingerd. Liep meteen tegen het niet hebben van HD audio aan :(.
Maaaar, dat bleek een rtfm'etje. Moet WASAPI audio aanzetten (wat ik in frodo ook al deed) maar die is niet zichtbaar in de standaard opties. Zometeen dus ff een nieuwe poging.

Problemen met de concert BR's leek wel opgelost overigens :pompom:, als ik zometeen nou ook geluid heb is het helemaal toppie!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Vraagje over ondertiteling. Welke addon zorgt ervoor dat je op internet de ondertiteling erbij kan zoeken? Nu gebruik ik aon skin.

RalphH

XBMC subtitle add-on via "all adons" (system --> settings)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on November  6, 2013, 18:42:46
Zojuist beta 9 eens aangeslingerd. Liep meteen tegen het niet hebben van HD audio aan :(.
Maaaar, dat bleek een rtfm'etje. Moet WASAPI audio aanzetten (wat ik in frodo ook al deed) maar die is niet zichtbaar in de standaard opties. Zometeen dus ff een nieuwe poging.

Problemen met de concert BR's leek wel opgelost overigens :pompom:, als ik zometeen nou ook geluid heb is het helemaal toppie!
Welk concert probleem?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Dat ie met concert BR's wel geluid gaf maar geen beeld, of groen beeld, of een eerste image dat in een loop blijft hangen. Ze spelen nu gewoon af.

Ben aan het stoeien met de Aeon skin, maar krijg het niet voor elkaar om een menu toe te voegen waar demo discs in staan, het submenu krijg ik niet aangemaakt/gekopieerd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer