Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RonG

Nja, dit is toch dan een mediaplayer met opslag niet? Lijkt mij bij de tv te kunnen staan. Visueel niet zo mooi idd maar misschien met een RF remote in het audiomeubel of zo :).

Roderik

Idd, desnoods zet je hem achter een andere apparaat of achter een deurtje idd.
Lijkt mij een prima oplossing  :thumbs-up:

En daarbij, als 'de markt' ziet dat er vraag naar is, wordt er echt wel een keer iets gemaakt met een gelikt jasje  :)

darkman76

Ach mijn 'HTPC' doet naast media speler ook dienst als NAS, Download Server, Backup Server, Itunes Server, netwerk activiteit logger en Audio Converter.
Dus NAS en mediaspeler combie is wat te kort voor mij  ;)
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

StefaanD

Quote from: Aggie on October  2, 2013, 13:11:16
Idd, desnoods zet je hem achter een andere apparaat of achter een deurtje idd.
Lijkt mij een prima oplossing  :thumbs-up:

En daarbij, als 'de markt' ziet dat er vraag naar is, wordt er echt wel een keer iets gemaakt met een gelikt jasje  :)

Dan heb je je niet goed ingelezen, me dunkt wat er met de huidige NASsen mogelijk is

rho

Quote from: skank1 on September  6, 2013, 07:31:47
Sorry ik laat 8 links liggen :) but go ahead... en dan voeg ik het wel toe aan openingspost :)

Xbmc werkt prima in windows 8. Booten gaat super snel. Je kan rechtstreeks naar xbmc booten, maar dat staat bij mij niet aan. (ik gebruik de htpc ook als normale pc)
Ik merk eigenlijk geen problemen op. Werkt heel vlot.
Ik weet alleen niet goed of het verstandig zou zijn om later naar Windows 8.1 te upgraden.
Windows 8 is een volgens mij een fraai OS, maar ze hadden het een beetje beter moeten voorzien voor mensen die geen toutchscreen gebruiken.
Toch heb je er nog weinig last van eens je er wat aan gewoon bent. Rechtstreeks naar de desktop booten gaat trouwens ook. Dan sla je die Modern UI over.

Met betrekking tot xbmc zie ik absoluut geen problemen.
Enkel de rss feed rechts onderaan geeft een fout bij het opstarten. Na enkele seconden verdwijnt dat foutbericht en begint die rss feed gewoon te scrollen.
(kan je dat afzetten?)

Ejorne

#855
Ik gebruik 12.2 op mijn windows8 pc. Draaide altijd goed maar de laatste tijd krijg ik soms en op willekeurige momentenerg lange wachttijd tijdens het navigeren in de menu's.

Eerst dacht ik dat het door mijn share's kwam, want de eerste paar keer gebeurde het terijwl ik op een share aan het bladeren was. Maar vanaf andere apparaten geen problemen met die shares.

Maar nu krijg ik ook van die lange time-outs wanneer ik bijvoorbeeld met de back-toets terug wil gaan naar de home-screen. Ik zit bijvoorbeeld op een lokale map en heb een filmpje gekeken, vervolgens ga ik met de back-knop terug om af te sluiten of bijvoorbeeld een muziekje aan te zetten. En op willekeurige plekken reageert xbmc gewoon een hele tijd niet, kan wel een halve tot een hele minuut duren. Daarna doet ie het weer maar als het eenmaal is opgetreden dan gebeurd het vrij vaak.

Na een herstart van de pc gaat het weer een hele tijd goed. Ik heb al geprobeerd om xbmc opnieuw te installeren maar dat hielp niet. Ik realiseerde me toen dat ik het ook al had op versie 12.1 en dat ik toen hoopte dat het na de update naar 12.2 niet meer zou optreden. dat heeft het ook een heel tijdje niet gedaan maar het wordt nu steeds erger.

Met andere programma's op diezelfde pc heb ik nog geen last gehad van dergelijke problemen. Foobar, youtube en zo gaat als een speer.

Wat zou dit kunnen zijn?

rho

Ik draai ook xbmc Frodo (12.2) en heb dat toch nog nooit gemerkt.
Wat gebruik je als remote? Ik heb gemerkt dat de android app zeer netjes werkt. Beter dan een keyboard. Met een wireless keyboard heb ik soms ook problemen dat de pc niet reageert, maar dat heeft niets met xbmc te maken.

road rebel

Quote from: Ejorne on October  8, 2013, 16:23:50
Ik gebruik 12.2 op mijn windows8 pc. Draaide altijd goed maar de laatste tijd krijg ik soms en op willekeurige momentenerg lange wachttijd tijdens het navigeren in de menu's.

Eerst dacht ik dat het door mijn share's kwam, want de eerste paar keer gebeurde het terijwl ik op een share aan het bladeren was. Maar vanaf andere apparaten geen problemen met die shares.

Maar nu krijg ik ook van die lange time-outs wanneer ik bijvoorbeeld met de back-toets terug wil gaan naar de home-screen. Ik zit bijvoorbeeld op een lokale map en heb een filmpje gekeken, vervolgens ga ik met de back-knop terug om af te sluiten of bijvoorbeeld een muziekje aan te zetten. En op willekeurige plekken reageert xbmc gewoon een hele tijd niet, kan wel een halve tot een hele minuut duren. Daarna doet ie het weer maar als het eenmaal is opgetreden dan gebeurd het vrij vaak.

Na een herstart van de pc gaat het weer een hele tijd goed. Ik heb al geprobeerd om xbmc opnieuw te installeren maar dat hielp niet. Ik realiseerde me toen dat ik het ook al had op versie 12.1 en dat ik toen hoopte dat het na de update naar 12.2 niet meer zou optreden. dat heeft het ook een heel tijdje niet gedaan maar het wordt nu steeds erger.

Met andere programma's op diezelfde pc heb ik nog geen last gehad van dergelijke problemen. Foobar, youtube en zo gaat als een speer.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb af en toe ook iets dergelijks. Bij mij helpt het verbreken van de verbinding met mijn nas en het opnieuw verbinden. (heeft te maken met smb of afp protocol van mijn Qnap geloof ik). Bij een testopstelling met enkel lokale bestanden doet hij het bij mij namelijk niet.

Roderik

Quote from: StefaanD on October  2, 2013, 14:00:11
Dan heb je je niet goed ingelezen, me dunkt wat er met de huidige NASsen mogelijk is

Klopt, heb me totaal niet ingelezen ;)

Ejorne

Quote from: rho on October  8, 2013, 16:55:21
Ik draai ook xbmc Frodo (12.2) en heb dat toch nog nooit gemerkt.
Wat gebruik je als remote? Ik heb gemerkt dat de android app zeer netjes werkt. Beter dan een keyboard. Met een wireless keyboard heb ik soms ook problemen dat de pc niet reageert, maar dat heeft niets met xbmc te maken.

Ik gebruik een ir-remote op de pc en bedien het met mijn logitech Harmony. Die lijkt verder wel goed te werken want als xbmc niet reageert dan kan ik nog wel de home screen van Windows oproepen en bijvoorbeeld foobar starten.
Ik zal eens kijken of xbmc op zo'n moment wel input van de Android app accepteert.

Quote from: road rebel on October  8, 2013, 17:39:05
Ik heb af en toe ook iets dergelijks. Bij mij helpt het verbreken van de verbinding met mijn nas en het opnieuw verbinden. (heeft te maken met smb of afp protocol van mijn Qnap geloof ik). Bij een testopstelling met enkel lokale bestanden doet hij het bij mij namelijk niet.

Hoe verbreek je de verbinding met de NAS? Ik heb een laptopje Win7 waarop ik 2usb schijven deel. Wel langzaam via usb maar tot nu toe werkt het voor DVD rips wel goed. De laptop shares zijn op het moment dat xbmc hangt wel te benaderen met mijn andere apparaten.

rho

Ik heb gisteren gemerkt dat DVD iso's toch niet zo netjes door XBMC worden afgespeeld. Er wordt beweert dat ze net zoals met een stand alone DVD-speler kunnen worden weergegeven, met menu's en alles. Maar dat bleek toch niet helemaal waar te zijn.
Het lukte me wel om hier en daar door de menu's te gaan, maar echt soepel liep dat toch niet.
Ook nam XBMC de instellingen niet aan (taal en ondertiteling). De DVD startte altijd op in het Duits en er werd nooit ondertiteling gevonden.
Als ik in de instellingen ging kijken kon ik wel de taal-keuze op Engels zetten en dat werkte ook. Ook via het DVD menu lukte dat. De ondertiteling kon ik ook op Nederlands instellen maar er stond bij [ontbreekt]. En er werden dus geen ondertitels weergegeven. (ook niet voor andere talen)
De beeldkwaliteit was ook redelijk slecht. (zeer fletse kleuren)

Ik heb daarna geprobeerd met TMT6 en een vitual clone drive en dat werkte wel. Ondertitels en taalkeuze waren geen probleem. Ik kon ook makkelijk door de menu's navigeren. De beeldkwaliteit was ook iets beter, maar ik denk dat in TMT6 wel wat softwarematige correctie zit. (een soort kleurcorrectie, volgens mij)

Heeft er iemand een idee waarom er in XBMC geen ondertitels gevonden werden en waarom XBMC de instellingen voor weergave van DVD iso steeds vergeet (Engels als gesproken taal en Nederlands als ondertitels)? Er is namelijk een menu-optie die zegt dat je de instellingen voor elke disc kan toepassen. Dat wil dus zeggen dat die instellingen onthouden moeten worden. Maar dat doet ie dus niet.

Owja, ik draai XBMC 12.2.

Wat ik wel gedaan heb is het CCCP pakket geïnstalleerd. Kan het aan die CCCP codecs liggen? Worden die automatisch gebruikt na installatie? Of moet ik toch nog in de instellingen gaan configureren dat ik die wil gebruiken. Ik heb tot nu toe aangenomen dat die automatisch actief zijn. (ik zie net dat er een update van CCCP is die ik nog niet geïnstalleerd heb)

skank1

Voor xbmc heb je geen aparte codecs nodig.
Doet niks ertoe.
Xbmc 13 heeft een upscaling techniek onboard voor dvds.
Kwaliteit is er stukken beter door
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Ik heb met 12.2 nogal eens dat bij concert blu rays, het geluid wel werkt, maar het beeld blijft hangen of op groen springt. Dit gebeurt bijv ook bij afspelen van de Reference 2 demo disc (sommige concert demo's).
Heb r nog niet intensief naar gegoogled, maar ik was hier toch en dacht, ....laat ik eens gemakzuchtig doen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Ik heb echt 0,0 issues..
Moet een instelling zijn
Xbmc 13 heeft een serieus grote ffmpeg update! Wordt absoluut de moeite!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Quote from: skank1 on October 24, 2013, 12:01:36
Ik heb echt 0,0 issues..
Moet een instelling zijn

Gok een beveiligingsdingetje.
Hoe stabiel is de huidige alpha? Ik twijfel zwaar om deze te installeren maar kan geen hangers hebben als ik film zit te kijken met de buurmannen, krijg ik weer gezeik ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Ik heb nu al 0,0 issues met de laatste gotham monthly build.
Probeer maar!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

cool, toch maar eens testen dan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Absoluut! In combi met aeon mq5 voor gotham!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Quote from: skank1 on October 24, 2013, 10:33:07
Voor xbmc heb je geen aparte codecs nodig.
Doet niks ertoe.
Xbmc 13 heeft een upscaling techniek onboard voor dvds.
Kwaliteit is er stukken beter door

In dat CCCP pakket zitten ook dezelfde LAV filters etc. zoals standaard bij xbmc geinstalleerd worden hoor.
Maar (van horen zeggen!) zou het CCCP pakket toch wat beter werken voor de laatste nieuwe dingen te decoderen. Dus heb ik het eens geprobeerd. Tot nu toe geen verschil gemerkt. Of dit DVD-iso euvel er mee te maken heeft weet ik niet.
Ik zou ze er weer vanaf kunnen gooien en een fresh install kunnen doen van xbmc, zodat ik zeker weer met de standaard zaken van xbmc werk? (kan je een nieuwe install doen zonder alles settings kwijt te raken?)

Dus xbmc 13 is eigenlijk al zonder problemen te gebruiken?
Enig idee of de problemen met het configureren van een externe player al opgelost zijn?

skank1

Quote from: rho on October 24, 2013, 13:54:08
In dat CCCP pakket zitten ook dezelfde LAV filters etc. zoals standaard bij xbmc geinstalleerd worden hoor.
Maar (van horen zeggen!) zou het CCCP pakket toch wat beter werken voor de laatste nieuwe dingen te decoderen. Dus heb ik het eens geprobeerd. Tot nu toe geen verschil gemerkt. Of dit DVD-iso euvel er mee te maken heeft weet ik niet.
Ik zou ze er weer vanaf kunnen gooien en een fresh install kunnen doen van xbmc, zodat ik zeker weer met de standaard zaken van xbmc werk? (kan je een nieuwe install doen zonder alles settings kwijt te raken?)

Dus xbmc 13 is eigenlijk al zonder problemen te gebruiken?
Enig idee of de problemen met het configureren van een externe player al opgelost zijn?

LAV filters worden niet standaard geinstalleerd bij xbmc.. ik weet niet waar je dat vandaan haalt..
Xbmc gebruikt geen codecs.. nogmaals.

Je kan xbmc eraf gooi en al je settings/addons houden ja

Geen idee ivm externe player, heb ik nog niet getest
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Aha ... dat zou MediaPortal kunnen zijn die LAV installeert. Daar kan ik me mee vergissen.
Ik heb beiden geïnstalleerd maar gebruik MP nog nauwelijks. Die heeft het onhebbelijke nadeel van alles af te spelen met 1 lijn van de windows taakbalk nog zichtbaar.Zo'n blauw lijntje onderaan met nog de buttons die aan de taakbalk hangen zichtbaar. Het is maar 1 lijn maar het valt heel hard op. En ik vind niet hoe ik daar vanaf geraak.
Voor de rest is de functionaliteit in MediaPortal evenwaardig aan xbmc.

Dus die CCCP heeft geen invloed op XBMC? Ideaal! Dat kan het dus niet zijn.

skank1

Misschien handig dat iedereen dit weet.
Ik heb zitten testen of er kwaliteitsverschil zit tussen 3D, 3D afspelen als 2D en standalone 2D

Allemaal uiteraard full BD, niks geript of gedaan.

Gebruikte tool is DVDfab 9
Geen rip maar copy main movie om alle overbodige tracks etc eruit te halen

TMT 6 speelt de 3D main movie perfect af. Geen verschil tov het origineel.
Wanneer je de 3D afspeelt als 2D in xbmc, is er geen kwaliteitsverschil tov de originele 2D versie

Maw het heeft totaal geen zin om 2  versies van dezelfde film te hebben.
Nu enkel nog Tmt 6 als externe speler aanduiden in xbmc, en alles kan mooi binnen xbmc draaien :)
Love it
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Dat is niet geheel onverwacht, maar wel fijn dat het getest is.

Jij hebt Windows7 als OS, toch?
Ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen de modern UI en de klassieke UI versie. Die reageren nogal anders in Windows8.

Je code om TMT6 als externe speler aan de praat te krijgen interesseert me ook wel.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Dat probleem met de DVD-iso's blijft me toch intrigeren.
VLC heeft hetzelfde probleem, maar TMT6 niet.
Het ligt dus niet helemaal aan xbmc, maar eerder ergens aan permissies denk ik. Ik krijg de indruk dat er ergens een permissie ontbreekt om bepaalde instelling op te slaan. (wilde gok hoor)

Het blijft vervelend dat het zo moeilijk lijkt om iso's (BD iso's gaan ook niet vlekkeloos, maar die heb ik niet zoveel, dus ook nog niet echt getest) goed af te spelen.