Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RonG

 :clapping:.

Ik heb de refreshrate op 24 gezet gezien ik wat lipsync issues heb/had. Het nog steeds niet goed maar wel veel beter dan het was :)

activ

Goed om te horen dat het gelukt is, 60hz is prima.

skank1

Allright! This rocks!
Zonet de goedkope htpc getest.
Dit is mn derde xbmc machine (goedkope in de woonkamer, gewone pc met xbmc als testmachine in bureau, en de dure binnenkort in de dedicated).
De bibliotheek staat centraal op de server en zo krijg ik dus altijd overal een up to date library! Dit werkt echt zalig!

De goedkope htpc werkt ook enorm goed! Net 100 euro en ding speelt full bd met hd audio af!
De zwaarste scene zoals in transformers 3 enz , speelt hij feilloos af, met hd audio!

Boven 2x windows xbmc
Beneden openelec xbmc

Geen enkel probleem!
Toch echt wel zalig..
Ook ace skin en addons zijn geen probleem voor de goedkope htpc...

Zo, kleine update :) ik ga nog wat verder de openelec htpc op punt zetten :)
:headbanging:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Ik probeer bluray schijfjes af te spelen onder xbmc maar met maar matig succes. De hoofdfilm afspelen lukt prima. Extra's lukt niet. TV-series, waar dus meerdere afleveringen op een BD staan, speelt ie de eerste af en ik weet niet hoe ik kan kiezen om een andere aflevering te starten.
Dit is dus alles met de interne player in xbmc en Passkey Lite.

Als ik met VLC probeer speelt ie niks. (maar ik heb dan ook nog geen enkele file toegevoegd, zoals in de link beschreven)

Ik wil dus de fysieke schijfjes spelen. Geen rips of iso. (dat lukt namelijk al, behalve 3D)

Zijn er betere opties dan bovenstaande methode?
Kan ik beter de files van CCCP gebruiken i.p.v. degene uit de link? (volgens mij hebben die ze ook in hun pakket zitten)

Als het me een beetje lukt om op een aanvaardbare manier een BD af te spelen ga ik het eens met een 3D proberen.

skank1

Waarom niet powerdvd of total media theater ond xbmc gebruiken om schijfjes af te spelen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Quote from: skank1 on August  5, 2013, 22:40:49
Waarom niet powerdvd of total media theater ond xbmc gebruiken om schijfjes af te spelen?

Daar heb ik op zich niets op tegen, maar ik probeer het eerst eens met een (bijna) gratis methode.
Dit had ik namelijk al in mijn shortlist staan:
optie 1: Passkey-for-blu-ray
optie 2: SlySoft AnyDVD-HD
optie 3: WinDVD Pro 11
optie 4: Power DVD 13
:)
Als het met enkel Passkey Lite (en later Passkey for Bluray) en VLC ook lukt heb ik niet echt nood aan een ruimer pakket.
Als het voor gebruiksgemak wel nodig is zal ik wel aanschaf van zulk pakket overgaan hoor. 't Is dan alleen een beetje zoeken welk het beste binnen mijn wensen past.

RonG

Quote from: skank1 on August  5, 2013, 22:40:49
Waarom niet powerdvd of total media theater ond xbmc gebruiken om schijfjes af te spelen?

Heb jij dit voor elkaar? Indien ja, hoe? In XBMC kan ik geen optie vinden om een ander afspeelprogramma te kiezen.

rho

Daarvoor moet je de instructies in die link die ik gepost heb volgen. Je kan dat ook met andere externe players. Het hoeft geen VLC te zijn.
Hier kan je ook het nodige vinden.

skank1

Quote from: RonG on August  6, 2013, 11:20:00
Heb jij dit voor elkaar? Indien ja, hoe? In XBMC kan ik geen optie vinden om een ander afspeelprogramma te kiezen.

Ja werkt perfect.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on August  6, 2013, 11:37:35
Ja werkt perfect.

En hoe? ;) Of staat het ergens in dit topic?

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG


skank1

In hetbegin is het ff zoeken, maar werkt perfect
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Blijkbaar werkt het niet als je xbmc 12.1 of 12.2 draait. Tot 12.0 gaat het goed.

skank1

Serieus?
Hoezo?
Ik heb het altijd met 12.0 gedaan..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

De laatste pagina's van dat topic waar je naar linkt gaan daar over. Mensen die de methode gebruikt hebben met volle tevredenheid en van 12.0 naar 12.1 of 12.2 hadden ge-upgraded, waarna het niet meer werkte. Met een roll-back naar 12.0 was het dan weer opgelost.

RonG

Quote from: rho on August  6, 2013, 13:28:22
De laatste pagina's van dat topic waar je naar linkt gaan daar over. Mensen die de methode gebruikt hebben met volle tevredenheid en van 12.0 naar 12.1 of 12.2 hadden ge-upgraded, waarna het niet meer werkte. Met een roll-back naar 12.0 was het dan weer opgelost.

Klopt, heb ik nu ook gelezen. degene welke v12 hadden en hadden ge-upgrade hadden werkte het niet meer bij.

Loondijke

Vandaag wat vervelends meegemaakt. Ik zet mijn htpc aan en speel via xbmc een aflevering prison break af. 3 fps....

Na zoeken speelt INEENS elke "720p of hoger" file de video met 3fps af.  Gisteravond nog meer dan 5 van deze files afgespeeld zonder problemen.  Lagere kwaliteit bestanden doen het wel normaal. Geen enkele instelling, update, aanpassing uitgevoerd sinds gisterenavond......

Wekenlang heerlijk van mijn HTPC xbmc setup kunnen genieten. Ineens weer klaar zonder reden.  Jammer.

Iemand ideeën of suggestief wat het kan zijn? Windows en xbmc instellingen zijn onveranderd t.o.v. gisterenavond.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

MegaJ

Quote from: Loondijke on August  6, 2013, 22:45:23
Vandaag wat vervelends meegemaakt. Ik zet mijn htpc aan en speel via xbmc een aflevering prison break af. 3 fps....

Na zoeken speelt INEENS elke "720p of hoger" file de video met 3fps af.  Gisteravond nog meer dan 5 van deze files afgespeeld zonder problemen.  Lagere kwaliteit bestanden doen het wel normaal. Geen enkele instelling, update, aanpassing uitgevoerd sinds gisterenavond......

Wekenlang heerlijk van mijn HTPC xbmc setup kunnen genieten. Ineens weer klaar zonder reden.  Jammer.

Iemand ideeën of suggestief wat het kan zijn? Windows en xbmc instellingen zijn onveranderd t.o.v. gisterenavond.

Ik vermoed een Windows-update ofzo die ingegaan is met het uitzetten? Volgens mij kun je dat in configuratiescherm ergens terug vinden welke updates wanneer geïnstalleerd zijn.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

darkman76

Virusscanners, Firewalls en updates hiervan willen ook wel dit veroorzaken. anders heb je nog de windows search indexer. Ik heb iig deze 3 ook al eens gehad.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

Loondijke

Heeeeeeeel bijzonder. In XBMC had ik bij Audio Output geen keuze meer en stond er Error.
In Windows had ik daarna ineens geen geluid meer... Dit opnieuw ingesteld en een reboot. Alles werk weer  :pompom:

Wel echt raar, want er was geen update uitgevoerd. Geen videodriver, windows update ofzo. Helemaal niks.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Ik zit mede. In het team van aeon mq5 skin..
Hier een preview



Die nieuwe widget oogt erg mooi!

Sin werkt erg snel, net als ace..
Maar nog knapper, sneller, extra features, meer customizable!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

#797
Quote from: skank1 on August  8, 2013, 13:47:55
Ik zit mede. In het team van aeon mq5 skin..
Hier een preview

Zware NDA overtreding  :D

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Non disclosure agreement gok ik ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer