Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: Loonens on June 20, 2013, 12:18:42
Kan ik ergens terugvinden wat de minimale specs van een windows install zijn voor het gebruik van XBMC?

Ik heb gister een W7 install gedaan, maar daar zit altijd weer zoveel "meuk" in wat ik uiteindelijk nooit ga gebruiken natuurlijk. Maar ik heb geen idee hoe ik zo'n installer kan bewerken ofzo.

Kijk even op RT7lite.com ;)

Quote from: Ejorne on June 20, 2013, 12:45:43
En geeft zo'n scherm überhaupt zinvolle informatie wanneer je aan het navigeren bent of wanneer je muziek luistert of film kijkt?

Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een Origenae S14V met een VFD, waarvan ik intern de voeding los heb getrokken ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

road rebel

#701
Ik zag er het meerwaarde niet van in (zeker omdat ik de kwaliteit en integratie van de meeste oem schermpjes vind tegenvallen).
Bij mijn vorige htpc had ik bijgevolg een venster in de front gezaagd en erachter een dock gemaakt waarin ik een oude iphone (kan ook met een touch of een android of een of andere tablet) achter de front plaatste. Ik kreeg dus alle info van xbmc via commander op mijn idevice en zo kreeg je een mooi kleurenscherm die je kan uitzetten en met eventueel weer, nieuws etc.
Het grootste probleem was de powerknop mooi integreren in een constructie waarbij je een knop op de front kon bedienen... (dit is me overigens nooit gelukt :D maar ik kan ook niet lassen, vandaar)

Ejorne

Bedankt voor de info. Ik weet genoeg, ik ga geen duurdere kast kopen om vervolgens de voeding van het display eraf te gaan halen...  ;D

Wordt dus een 501 of silverstone.

Een phone/tablet in de kast bouwen is wel grappig idee maar lijkt me inderdaad moeilijk uitvoerbaar...

Loondijke

Quote from: high-q on June 20, 2013, 14:58:51
Kijk even op RT7lite.com ;)

Thx, zal eens gaan kijken daar :).

Gisteren mijn HTPC geïnstalleerd en XBMC erop geknald. Geen Realtek erop gezet en wel de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd.

Afspelen gaat nog even wat moeizaam (als in: met drops en haperingen), maar ik had gisteren niet heel veel tijd om alles uit te proberen.

Ik probeerde ook een rip af te spelen met DTS-HD erin. Mijn audio instellingen staan als Wasapi - Marantz HDMI (bij beide opties) en bij normaal DTS gaat dit top. Maar zodra ik DTS-HD ga gebruiken, begint het beeld waanzinnig te schokken. Als ik dan tijdens het spelen de audio-output op Optical/Coax of Analoog zet, dan gaat de rip goed verder met alleen DTS op mijn receiver.

Hier ben ik nog niet helemaal aan uit, maar ik neem aan dat dit vast wel een instelling zal zijn.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Even aanhaken hier,  :).

road rebel

Quote from: Ejorne on June 21, 2013, 00:36:24
Bedankt voor de info. Ik weet genoeg, ik ga geen duurdere kast kopen om vervolgens de voeding van het display eraf te gaan halen...  ;D

Wordt dus een 501 of silverstone.

Een phone/tablet in de kast bouwen is wel grappig idee maar lijkt me inderdaad moeilijk uitvoerbaar...

Mijn bedoeling is nog steeds op een htpc te maken in een formfactor met een iPad erin geschoven die ev. afneembaar is:

Misschien dat ik er deze zomer weer verder aan de slag ga, een groot deel van de plannen zijn al klaar. Maar Ik denk ook wel dat je beter bent met een stille en degelijke kast dan eentje met een scherm. Eventueel een passieve zelfs?

skank1

Wat is dat op de tekening? :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

#707
Quote from: road rebel on June 21, 2013, 16:30:50
Mijn bedoeling is nog steeds op een htpc te maken in een formfactor met een iPad erin geschoven die ev. afneembaar is:

Misschien dat ik er deze zomer weer verder aan de slag ga, een groot deel van de plannen zijn al klaar. Maar Ik denk ook wel dat je beter bent met een stille en degelijke kast dan eentje met een scherm. Eventueel een passieve zelfs?

Een gaaf idee inderdaad ik ebn benieuwd naar het resultaat.Wellicht als het af is dat je dan je plannen wilt delen, misschien is het dan voor mij niet zo moeilijk meer...  :P

Een stille (stil genoeg) pc heb ik al maar zit momenteel nog in een Antec tower kast. De htpc kast moet bij voorkeur plek hebben voor 2x 12cm fans, zodat ik mijn scythe silent tycoons kan blijven gebruiken. Mijn atx voeding, antec 430, nexus value 430, wil ik ook blijven gebruiken. Ook is het prettig als de htpc plek heeft voor 2x 5,25" bays, mijn hdd zit in een silencer en heeft daarmee 5.25" nodig (mag dus een interne bay zijn) en een externe bay voor mijn brplayer (nu nog dvdplayer). Alleen nog even een nieuwe cpu cooler kopen, de artic freezer die ik nu heb is me net niet stil genoeg.

RonG

Ik heb mijn game pc als zijnde test welke een AMD 6950 GPU heeft en een I5 processor (wat ik denk zou moeten voldoen om full HD content incl 3D af te spelen) even omgedoopt tot HTPC.

Nu heb ik XBMC geinstalleerd en zover alles ingesteld zoals in eerste post hier staat.
Tevens heb ik ook powerDVD geinstalleerd.

Na installatie en test, media library aangemaakt enz. pc losgekoppeld en middels HDMI gekoppeld aan mijn versterker en verder beamer.

Beeld en geluid (windows geluiden dan) had ik direct, dus output via HDMI werkt.

XBMC gestart, film gekozen (Full HD mkv file) welke geripped is van een originele BR in de grootst mogelijke kwaliteit.
De film (eigenlijk alle) stotteren bij het afspelen via XBMC, zeg maar elke seconde ???
Wanneer ik dezelfde films afspeel via powerDVD worden deze wel goed afgespeeld, incl. HD audio.

Waarom stottert het nu via XBMC???.

Tevens wat ik dan toch vind tegenvallen is dat XBMC geen BR-menus ondersteund, powerDVD daarentegen wel weer :). Die menu's heb ik nodig voor de concerten op BR. Voor film maakt het me niet zoveel uit gezien ik deze naar MKV rip.

Dit zijn de instellingen,

skank1

#709
1. Geen realtek drivers gebruiken (staat zo op je foto)
2. Geen direcsound maar wasapi gebruiken, hdmi output!!!!!! (zoals in openingspost aangegeven, dus best volgen he ;))
3. Xbmc ondersteund wel menus maar een light versie ervan (je kan in het begin kiezen wat je afspeelt.. main movie of...)

Ik snap trouwens echt niet wat mensen in menus zien :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

#710
Quote from: skank1 on June 22, 2013, 16:46:24
1. Geen realtek drivers gebruiken (staat zo op je foto)
2. Geen direcsound maar wasapi gebruiken, hdmi output!!!!!! (zoals in openingspost aangegeven, dus best volgen he ;))
3. Xbmc ondersteund wel menus maar een light versie ervan (je kan in het begin kiezen wat je afspeelt.. main movie of...)

Ik snap trouwens echt niet wat mensen in menus zien :)

Thnx, ga aan de slag :) maar bij punt 1 en 2, PowerDVD gebruikt toch ook deze settings of heb ik het  mis? Laat maar :D, ik zie het al :)

Over die menus,
Voor gewone films hoef ik ze ook niet, enkel voor concerten. Is toch handig om een trackselectie te hebben via het menu ;)

Ik krijg via XBMC idd de optie om het BR menu te openen maar dat gaat niet vlekkeloos, ik krijg dan wel het "filmpje" van het menu zich herhalen maar geen menu items.


skank1

Quote from: RonG on June 22, 2013, 17:07:32
Thnx, ga aan de slag :) maar bij punt 1 en 2, PowerDVD gebruikt toch ook deze settings of heb ik het  mis? Laat maar :D, ik zie het al :)

Over die menus,
Voor gewone films hoef ik ze ook niet, enkel voor concerten. Is toch handig om een trackselectie te hebben via het menu ;)

Ik krijg via XBMC idd de optie om het BR menu te openen maar dat gaat niet vlekkeloos, ik krijg dan wel het "filmpje" van het menu zich herhalen maar geen menu items.

Zorg ook dat je audio in windows? (of is het andere versie) ook goed staat voor audio passthrough

Bij selectie menus bedoel ik de light versie, helemaal geen "filmpje" van het menu..

Je hebt toch wel degelijk 12.2 van xbmc he?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Vandaag weer wat aan het stoeien geweest. Ik moest de optie "fullscreen rather than fullscreen" trouwens uitzetten, anders kreeg ik het beeld niet vloeiend.

Daarnaast krijg ik nog geen hd-audio afgespeeld op een vloeiende manier. Als ik tijdens het afspelen mijn audio aanpas naar optical, werkt het als dts via hdmi. Erg bijzonder.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

#713
Quote from: Loonens on June 22, 2013, 20:20:33
Vandaag weer wat aan het stoeien geweest. Ik moest de optie "fullscreen rather than fullscreen" trouwens uitzetten, anders kreeg ik het beeld niet vloeiend.

Daarnaast krijg ik nog geen hd-audio afgespeeld op een vloeiende manier. Als ik tijdens het afspelen mijn audio aanpas naar optical, werkt het als dts via hdmi. Erg bijzonder.

optical? tis toch via hdmi?
windows versie?
staan je windows instellingen goed?

zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Windows_Settings_for_AudioEngine

exclusive mode checked?

Vervolgens in xbmc kiezen voor hdmi he, niks anders
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on June 22, 2013, 17:10:57
Zorg ook dat je audio in windows? (of is het andere versie) ook goed staat voor audio passthrough

Bij selectie menus bedoel ik de light versie, helemaal geen "filmpje" van het menu..

Je hebt toch wel degelijk 12.2 van xbmc he?

Ik heb 12.2 geïnstalleerd in windows 7 x64.

XBMC ondersteund dus enkel BD light begrijp ik. Moet er maar nog eens goed naar kijken want het liep niet vlekkeloos.

Die screenshots had ik gemaakt toen ik de pc weer van de HDMI had gehaald (pc weer naar beneden moeten slepen :D).
In win7 staat het nu zo:

skank1

#715
Staat dus verkeerd in windows!

Zo zal het nooit goed werken..
Nogmaals, alles van realtek verwijderen!
Alle drivers!

Daarna moet hij op hdmi output staan!
Ik kan het geloven dat het niet werkt..
Je volgt ook niet de aanwijzingen die in de eerste post staan...
Het staat er toch duidelijk in, geen realtek en hdmi output!


i. Remove Realtek High Definition Audio Driver using Programs and Features
ii. Check they have indeed been fully removed in Device Manager under Sound, video and game controllers and see if there's any entry for Realtek High Definition Audio and if so Uninstall the Realtek driver, refer to below link and make sure the Delete the driver software for this device box is ticked as shown in Option 2 - Step 9 - To Uninstall Both the Device and Device Driver
iii. Ensure all files have been deleted from hard drive by checking if there's a c:\program files\realtek\audio directory, if there is delete the realtek directory.

Note - for more detail on removing device drivers in Windows Vista/7 refer to http://www.vistax64.com/tutorials/171469...river.html when carrying out the above.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Thnx Skank1 :),

Ik heb het nu op de HDMI uitgang zonder realtek maar met AMD High Def audio drivers zo werkt het nu ook compleet met HD audio en zonder stotteren.
Ook in XBMC heb ik de goede settings nu.

RonG

Gezien ik enkel HDMI gebruik moet ik dan toch die realtek van die andere apparaten verwijderen, analoog en digitaal?



skank1

Goed geluisterd  :clapping:
Blij dat het werkt.

Yup realtek video en audio drivers verwijderen!
Amd drivers laten staan eh
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Zorg ook in je ati control panel dat alles uitstaat van beeldbewerking en dat je geen overscan , underscan hebt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on June 23, 2013, 18:32:09
Zorg ook in je ati control panel dat alles uitstaat van beeldbewerking en dat je geen overscan , underscan hebt

Yep, had ik overgenomen uit post 1 :D

Loondijke

#721
Quote from: skank1 on June 22, 2013, 20:44:00
optical? tis toch via hdmi?
windows versie?
staan je windows instellingen goed?

zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Windows_Settings_for_AudioEngine

exclusive mode checked?

Vervolgens in xbmc kiezen voor hdmi he, niks anders

Bedankt voor je reply.

Ik ben er al achter; de gt210 ondersteunt geen hd audio. Pas vanaf de 400 serie is dit het geval. Mooi dat ik weet wat het probleem is in ieder geval. Binnenkort een gt610 bestellen.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Loondijke

Er is een GT610 onderweg :). Maximaal € 40,- is geen geld natuurlijk :D.

Verder zie ik in de openingspost;

Enable "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" in XBMC settings/system/video output

Maar ik moest dit juist disablen. Waar zorgt dit precies voor? Ik begrijp de vertaling, maar wat betekent het precies? Hoe hebben jullie trouwens het volgende staan?;


Adjust display refresh rate to match video (ON)
Sync playback to display (OFF)

Ik heb deze op ON en OFF staan, terwijl sommige mensen weer zeggen dat deze aan moeten.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG


_ MarcelloW _

Mijn nieuwe XBMC project ga ik deze week starten..

Ik heb mijn Arctic verkocht en ga het nu hiermee proberen:
http://tweakers.net/pricewatch/327586/intel-next-unit-of-computing-kit-(celeron-847).html

Ik ben benieuwd! Als de post.nl knakkers gaan werken heb ik deze vandaag nog in handen!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!