Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RalphH

4Gb.
Geen last van overigens dat het geen 8 is, die had ik r recent eigenlijk alleen maar ingezet omdat het kon ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Ik heb ook maar 4
Meer dan genoeg!
En als. Het draait als een zonnetje waarom dan eraan kopen?
Gewoon zo laten!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Heb je gelijk in natuurlijk ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rho

Ik heb een USB-stick met XBMCbuntu op geïnstalleerd. De laptop draait op Win7. Als ik boot vanaf de stick start XBMC wel degelijk op, maar ik kan er letterlijk niets mee doen. Ik kan aan geen enkele schijf, SMB geeft een error, ik zie geen netwerkschijven, ... Ik kan dus aan geen enkele data om XBMC te gebruiken.
Ik had het toch graag eens getest. Ik wil namelijk een HTPC bouwen en zoek nog de juiste media pc software / OS om op het toestel te installeren. WMC heb ik nu onder Win7 als een geprobeerd, maar dat vind ik niet echt geweldig. Een beetje (veel) te beperkt.

Een bijkomend probleem was dat toen ik de stick uit de laptop haalde en terug onder Win7 wou werken die deed alsof er een redelijke zware crash was opgetreden en hij begon te herstellen. Dat duurde wel redelijk lang. (>20min) Nadien draaide alles wel weer zoals het hoort.

Pjotr

XBMC kun je ook onder Windows 7 installeren. Misschien dat eens proberen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

rho

Ja, ik weet dat dat gaat, maar ik had de laptop liefst ongemoeid gelaten. Vandaar dat ik 'm op die stick had gezet.
Ik ga een andere pc bouwen voor het HT gebeuren en "knoei" liever niet met het OS op de laptop.

Of is het echt een makkie om die XBMC er dan naderhand weer vanaf te halen zonder de hele windows overhoop te halen?

Pjotr

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

rho

Dat ga ik straks een proberen.
Bedankt voor de link!

Pjotr

#683
Misschien had je gewoon pech en is de installatie op de USB stick niet helemaal goed gegaan. In principe gebeurt er niets met je Windows 7 wanneer je XBMC vanaf een USB stick opstart. Er wordt namelijk een Linux distributie gestart, buiten Windows 7 om.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

_ MarcelloW _

Je kunt XBMC toch gewoon deinstalleren via "programma's en software" in je configuratiescherm?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

rho

@Pjotr: Ja, ik vond het ook vreemd dat de start-up van windows zo problematisch verliep. Op zich startte XBMC wel netjes op. En hij sloot ook mooi af. Misschien had ik iets verkeerd gedaan. Ik ga het straks nog eens proberen.
@_MarcelloW_ : Dat dacht ik wel ja. Maar ik ben bang dat er vanalles achterblijft. "Rommel" waar je later niet meer van weet wat het nou net is en die je harde schijf maar wat staat te vullen. Of erger, hier en daar wat voor problemen gaat zorgen. Als iemand kan bevestigen dat ie alles heel netjes weer weg haalt is het een optie om 'm gewoon onder mijn huidige Win7 te draaien op de laptop.

_ MarcelloW _

Als je iets de-installeerd is het weg.

Je zou er eventueel nog een keertje CCLEANER overheen kunnen laten draaien. Iets wat je eigenlijk altijd wel zou moeten doen...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

rho

Als je iets de-installeert is het zeker niet altijd helemaal weg. Installeer maar eens een Ask-toolbar en probeer die maar eens netjes weg te halen. ;)

CCLEANER heb ik al geïnstalleerd. Dus die kan ik wel gebruiken dan.

Ik ga het nog eens gewoon vanaf de USB stick proberen met de instructies uit de link van Pjotr.
Als dat niet lukt ga ik 'm gewoon onder Win7 draaien en eens zien wat dat geeft.

VlisChris

Dit lijkt me een vraag die bij uitstek in het algemene XBMC topic gesteld kan worden ;)
Ik zal de twee topics even samenvoegen; dan is dat topic weer wat vollediger, en zijn er meer mensen die je vraag lezen en kunnen beantwoorden ;) Dubbel voordeel 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

_ MarcelloW _

Waarom zou je een Ask toolbar installeren?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

rho

Quote from: _ MarcelloW _ on May 27, 2013, 16:27:54
Waarom zou je een Ask toolbar installeren?
Dat doe je best niet!!
Maar soms zit ie verscholen in andere software (freeware). Probeer er maar eens vanaf te geraken.
Jij zei dat als je iets de-installeert dat het dan weg is. Dat is dus niet altijd waar.
Dat kan je testen door een ask toolbar te installeren. ;)

rho

Ik ben er nog niet helemaal uit welke versie van XBMC ik nu best neem of dat ik zelfs beter voor MediaPortal zou gaan. Mijn HTPC gaat voor een groot deel gebruikt worden om fysieke BluRay schijfjes te kijken. Dus geen geripte BD's. Ik krijg de indruk dat het onder Windows iets gemakkelijker in orde te krijgen is dan onder Linux. Klopt dat?
Het is ook de bedoeling om er later 3D BluRay schijfjes mee te kijken. Dat gaat volgens mij nog niet onder XBMC. Of gaat dat wel als ik PowerDVD 13 Ultra als externe player gebruik?

Uiteindelijk komt het hier op neer: Ik wil nu zeker BluRay schijfjes kunnen afspelen en in de toekomst 3D BD's.
1) Kies ik dan best voor XBMC onder Linux, Windows7, Windows8 of laat ik XBMC dan best links liggen en ga ik voor b.v. MediaPortal?
2) Welke externe player gebruik ik dan best, indien dit nog nodig is?

Ejorne

Quote from: rho on June  4, 2013, 14:47:49
Ik ben er nog niet helemaal uit welke versie van XBMC ik nu best neem of dat ik zelfs beter voor MediaPortal zou gaan. Mijn HTPC gaat voor een groot deel gebruikt worden om fysieke BluRay schijfjes te kijken. Dus geen geripte BD's. Ik krijg de indruk dat het onder Windows iets gemakkelijker in orde te krijgen is dan onder Linux. Klopt dat?
Het is ook de bedoeling om er later 3D BluRay schijfjes mee te kijken. Dat gaat volgens mij nog niet onder XBMC. Of gaat dat wel als ik PowerDVD 13 Ultra als externe player gebruik?

Uiteindelijk komt het hier op neer: Ik wil nu zeker BluRay schijfjes kunnen afspelen en in de toekomst 3D BD's.
1) Kies ik dan best voor XBMC onder Linux, Windows7, Windows8 of laat ik XBMC dan best links liggen en ga ik voor b.v. MediaPortal?
2) Welke externe player gebruik ik dan best, indien dit nog nodig is?

Als je het niet erg vind om een paar tientjes kwijt te zijn aan software dan is jRiver zeker de moeite waard om mee te nemen in je lijstje... Dat speelt alles wat je wilt en heeft een goede ondersteuning en ook een goede community...

high-q

Quote from: rho on June  4, 2013, 14:47:49
Ik ben er nog niet helemaal uit welke versie van XBMC ik nu best neem of dat ik zelfs beter voor MediaPortal zou gaan. Mijn HTPC gaat voor een groot deel gebruikt worden om fysieke BluRay schijfjes te kijken. Dus geen geripte BD's. Ik krijg de indruk dat het onder Windows iets gemakkelijker in orde te krijgen is dan onder Linux. Klopt dat?
Het is ook de bedoeling om er later 3D BluRay schijfjes mee te kijken. Dat gaat volgens mij nog niet onder XBMC. Of gaat dat wel als ik PowerDVD 13 Ultra als externe player gebruik?

Uiteindelijk komt het hier op neer: Ik wil nu zeker BluRay schijfjes kunnen afspelen en in de toekomst 3D BD's.
1) Kies ik dan best voor XBMC onder Linux, Windows7, Windows8 of laat ik XBMC dan best links liggen en ga ik voor b.v. MediaPortal?
2) Welke externe player gebruik ik dan best, indien dit nog nodig is?

Ik draai al een paar jaar niet meer met MediaPortal omdat het op een gegeven moment voor mij gelijk ging staan aan Codec HELL. Ik heb geen idee hoe het er nu voor staat, maar voor het gemak en volledige integratie ga ik liever voor XBMC. Persoonlijk kies ik voor de Windows variant omdat ik net als jij onder andere ook bluray content (full BD50 rip ISO's) af speel met PDVD (11/12) en daarnaast gebruik maak van Mediaplayer Classic + madVR en SVP post-processing wat in Linux niet kan.

Deze laatste zou je overigens prima kunnen gebruiken als externe player in XBMC voor 720p en 1080p x264 content. Ik weet niet hoe veel processing power je aan boord van je HTPC hebt, maar denk bij de genoemde post-processing aan rendering, upscaling en frame-interpolation.

Persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde in Windows 8 ten opzichte van Windows 7. Misschien zijn er mensen die daar anders over denken. Linux heb ik een lange tijd naast mijn Windows gedraaid (dual boot), maar ben hier van af gestapt vanwege bovenstaand verhaal. Voordeel van Linux is wel dat het ontzettend snel is qua booten etc. Ik gebruikte zelf Ubuntu, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar Mint.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord, succes!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Ejorne

Quote from: high-q on June  6, 2013, 12:13:12

Persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde in Windows 8 ten opzichte van Windows 7. Misschien zijn er mensen die daar anders over denken.

Wat ik erg prettig vind aan Windhoos 8, is dat ik alles met mijn Harmony remote kan bedienen. Met een kleine register-aanpassing is het mogelijk op de 'green-button' van de mce-remote te koppelen aan de home-screen van windows. Waar ik voorheen, onder windows7 nog wel eens mijn muis of toetsenbord moest pakken om tussen foobar en xbmc te schakelen of eender welke andere app te openen, kan ik het onder windows8 helemaal af met de harmony.


rho

MediaPortal voorziet je tegenwoordig van codecs via hun LAV Filters.
Wat ik er tot nu toe over gelezen heb werkt dat prima.

Zou het lukken om onder XBMC en MediaPortal de htpc te laten opstarten, direct in de media center software?
In Windows 7 zou dat moeten lukken met XBMC (had ik ergens gevonden maar ik moet de link nog eens opzoeken).
Hoe zit dat in de andere gevallen? (XBMC + Win8, MP + Win7, MP + Win8)

skank1

Met xbmc is dat mogelijk ja, staat in begintopic.. Gelijk welke windows
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

#697
Dat is natuurlijk wel interessant.
Als dat met MP niet gaat is dat wel een groot pluspunt voor XBMC (vind ik).

Het gaat blijkbaar ook in MP:


Edit: Nog vergeten te vragen:
Quote from: high-q on June  6, 2013, 12:13:12
Persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde in Windows 8 ten opzichte van Windows 7.
Je ziet geen meerwaarde, maar zie je misschien wel nadelen?
Een OEM licentie kost ongeveer evenveel. Dus als voor deze toepassing Win 7 en Win 8 gelijkwaardig zijn neem ik liever Win 8. Dat blijft langer ondersteund door MS en er zullen waarschijnlijk ook meer apps voor ontwikkeld worden in de komende tijd. Aan Win 7 ontwikkelingen zal waarschijnlijk een pak minder aandacht aan worden besteed.

Loondijke

Kan ik ergens terugvinden wat de minimale specs van een windows install zijn voor het gebruik van XBMC?

Ik heb gister een W7 install gedaan, maar daar zit altijd weer zoveel "meuk" in wat ik uiteindelijk nooit ga gebruiken natuurlijk. Maar ik heb geen idee hoe ik zo'n installer kan bewerken ofzo.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Ejorne

Heeft hier iemand ervaring met een display in een computerkast zoals in de Zalman HD503

Ik ben op zoek naar een (ATX formfactor) HTPC behuizing en zit een beetje te twijfelen tussen deze Zalman, de 501 zonder display of een Silverstone kast.

Zo'n display lijkt me aan de ene kant wel leuk maar ik kan me ook voorstellen dat het irritant wordt, vooral in het donker als zo'n schermpje allemaal zooi voorbij laat scrollen...

Dus in hoeverre kun je het schermpje 'tweaken' en dan vooral het op afstand (via IR-afstandbediening of via Android over WIFI) aan- en uitzetten en dimmen?

En geeft zo'n scherm überhaupt zinvolle informatie wanneer je aan het navigeren bent of wanneer je muziek luistert of film kijkt?