Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Sinds de laatste updates (geen idee of het aan mountain lion of de final van frodo ligt) ervaar ik elke dag minstens 2crashes van xbmc.
Daarnaast:
-knoppen van harmony kloppen niet meer (terwijl dat wel het geval is onder eden)
-geluid van tvtunes werkt niet meer (was wel zo in de rc3)
-xsqueeze werkt niet meer (was wel zo in de rc3), bevriest vaak en crasht 1keer op 2.
-kan ik xsqueeze enkel als controller gebruiken, squeezelite geeft telkens foutmelding

Iemand een idee waaraan het ligt? Moet ik een clean install beginnen en alle instellingen terug manueel zetten?

sanderjanson

Heeft iemand een oplossing voor het minimaliseren, wat xbmc af en toe doet bij mij,  tijdens het afspelen van een film?

Het Gebeurd iedere keer na een minuut of 20 à 30' daarna er geen last meer van.
Sony KD-65XD8399 ,marantz sr-6009,4xinfinity cascade 7,infinity cascade 3v,cascade 15 sub,ps4,Nuc,canare 4s8

high-q

Welke versie van XBMC en welk OS?

Ik had het met Eden en Windows 7. Na compleet verwijderen van Eden en clean Install
van Frodo heb ik er geen last meer van gehad.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: sanderjanson on February 15, 2013, 01:12:32
Heeft iemand een oplossing voor het minimaliseren, wat xbmc af en toe doet bij mij,  tijdens het afspelen van een film?

Het Gebeurd iedere keer na een minuut of 20 à 30' daarna er geen last meer van.

Eerder een windows issue dan een xbmc issue
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Zou ook zeggen een windows issue. 1 of ander progje dat in je taskbar/notification area wat roept (virusscanner, windows update oid).
Heb het zelf ook wel eens en dan is het AnyDVD HD als ik een blu ray in de lade doe.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

sanderjanson

windows 7 64bit en frodo
zal idd ff me virusscanners enzo uit zetten. en wat programma's die standaard opstarten.

Sony KD-65XD8399 ,marantz sr-6009,4xinfinity cascade 7,infinity cascade 3v,cascade 15 sub,ps4,Nuc,canare 4s8

RalphH

De standaard virusscanner zou ik dan weer niet uitzetten. Of trek ff de netwerkstekker eruit tijdens testen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

patrickkk

Ik heb inmiddels ook xbmc frodo onder w7 draaien maar kom er niet helemaal uit.

Op mijn tv draait alles prima qua beeldverhoudingen. Als ik op mijn epson tw2900 xbmc draai dan zit rondom een kleine zwarte rand. Als ik dan een film ga kijken heb ik rondom een grote zwarte rand.
Aangezien het op de tv goed is zal het aan een instelling liggen bij mijn beamer lijkt mij.
Echter aspect staat op normaal (kan ik ook niet veranderen).
In mijn menu staan de volgende waardes: hdmi,1080p, progressive, 60hz.

Hier kan ik ook niets veranderen. Iemand die suggesties heeft?
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

Vampire

Je kunt in je settings-menu een video configuration doen, waarbij je de hoeken van je scherm kan bepalen.

Geen idee of je tv 'm dan aanpast aan je gebruikte gebied eigenlijk..
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

patrickkk

#534
Dat aanpassen had ik gedaan maar dan vervorm je volgens mij het beeld. Ook krijg ik dan xbmc wel beeldvullend maar is mijn video nog steeds rondom met een zwarte rand. Nog meer aanpassen dan verdwijnt een deel van het xbmc menu.
Bij de epson kan ik ook een overscan aanzetten van bv 104% dan is het resultaat exact hetzelfde als hierboven beschreven.

Inmiddels opgelost, ipv volledig scherm stond dit op venster. Had dit wel op volledig scherm staan maar lijkt of mijn instellingen niet worden onthouden. Ook waren mijn instellingen onder geluidshardware (2x wasapi hdmi) weer terug naar directsound hdmi gezet
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

mP

Quote from: patrickkk on February 16, 2013, 18:11:59
Dat aanpassen had ik gedaan maar dan vervorm je volgens mij het beeld. Ook krijg ik dan xbmc wel beeldvullend maar is mijn video nog steeds rondom met een zwarte rand. Nog meer aanpassen dan verdwijnt een deel van het xbmc menu.
Bij de epson kan ik ook een overscan aanzetten van bv 104% dan is het resultaat exact hetzelfde als hierboven beschreven.

Inmiddels opgelost, ipv volledig scherm stond dit op venster. Had dit wel op volledig scherm staan maar lijkt of mijn instellingen niet worden onthouden. Ook waren mijn instellingen onder geluidshardware (2x wasapi hdmi) weer terug naar directsound hdmi gezet

Dat heb ik ook steeds! Inmiddels ook aangepast.
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

LeonArdusS

Ik heb een vraagje, ik heb een HP spectreXT mini laptop met HDMI uit, ik heb hierop XBMC geinstalleerd.
Ik krijg geen geluid via de HDMI, wel via de laptop, klopt dit?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Ejorne

Quote from: LeonArdusS on March  4, 2013, 13:03:49
Ik krijg geen geluid via de HDMI, wel via de laptop, klopt dit?

Als jij het zegt zal het wel kloppen ja...  :P

Maar wat heb je in de configuratie gekozen als audio-output in xbmc?

LeonArdusS

Quote from: Ejorne on March  4, 2013, 13:10:51
Als jij het zegt zal het wel kloppen ja...  :P

Maar wat heb je in de configuratie gekozen als audio-output in xbmc?

Goeie tip, ik heb eindelijk gevonden dat het fout stond.
Volgens mij is het nu goed.
Thx voor de tip.
Ga vanavond thuis testen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Arneaux

Heren,

Ik zit met een probleem waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te lossen.

Een paar weken geleden heb ik een mooie HTPC gebouwd met Windows 7 en XBMC, via HDMI naar mijn Denon amp. Alles werkte perfect, alle speelfilms werden goed afgespeeld. Ergens heb ik na 2 weken echter een instelling veranderd en nu gebeurt het volgende:

Geluiden in het menu worden afgespeeld wanneer Apparaat voor geluidsdoorvoer op "WASAPI: HDMI" staat. Voorheen had ik Doorgifte geluidsuitvoerapparaat ook op "WASAPI: HDMI" staan.
Als ik dit nu echter instel, kan ik geen enkele film met Dolby Digital audio of DTS afspelen, het beeld trekt dan continu haperend en zonder geluid voorbij. En dan bedoel ik echt mega-haperend, beeldje voor beeldje, wellicht daardoor ook geen geluid. Een film met MPEG2 audio en eenvoudige .avi / .mpg etc. filmpjes hebben wel geluid.

Wanneer ik Doorgifte geluidsuitvoerapparaat op "WASAPI: SPDIF" zet (SPDIF is niet aangesloten), is het beeld wel perfect, maar heb ik geen geluid bij Dolby Digital of DTS. Wel gewoon bij MPEG2 audio etc.

Het vreemde is bovendien dat ik alle films wel gewoon perfect af kan spelen met beeld en geluid via VLC player, dus aan Windows of de video software kan het niet liggen. Dit wist ik eigenlijk al omdat het de eerste week perfect werkte..

Zie screenshot voor de video hardware instellingen:



Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Dus samengevat:
Doorgifte geluidsuitvoerapparaat op "WASAPI: SPDIF": perfect beeld, geen geluid
Doorgifte geluidsuitvoerapparaat op "WASAPI: HDMI": haperend beeld, geen geluid (kan ook door haperend beeld komen)

skank1

#540
Amd of intel?

Indien amd:

- Installeer geen Realtek Drivers ! Dit geeft namelijk problemen.
- Check exclusive mode settings: Sounds -> Playback -> Audio Device -> Properties -> Advanced
  Zorg ervoor dat beide opties exclsuive mode aangevinkt staan.
- Enable DXVA2 met DXVA als Renderer Method en disable al de rest in XBMC settings/video/playback (Let op als je Intel iGPU gebruikt , moet je DXVA2 disablen)
- Enable "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" in XBMC settings/system/video output
- Selecteer AMD HDMI audio output in Windows 7 control panel/hardware en sound/sound/playback (Als je Nvidia of Intel GPU gebruikt, moet je Nvidia of Intel HDMI output selecteren in de plaats)
- Configureer XBMC audio output als volgt en zorg dat beide op wasapi, amd hdmi output staat:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Arneaux

AMD3+ Zambezi FX-4100 op een ASUS AM3+ M5A78L..



Volgens mij heb ik alles goed staan volgens wat je aan geeft. (screenshot is een beetje klein)

Arneaux

#542
Nog even opmerkelijk:

Bij Apparaat voor geluidsuitvoer en Doorgifte geluidsuitvoerapparaat op "WASAPI: HDMI" werkt beeld en geluid perfect voor MPEG zoals ik melde, maar ook bij AAC 2.0. Het haperen gebeurt dus echt alleen bij Dolby Digital en DTS.

johan d

Net openelec (frodo 12.0) op mijn Raspberry PI geinstalleerd en tot nu toe loopt alles vlot. Een license aangekocht om MPEG2 content te kunnen afspelen en dan testen we verder...

Witalik

heb je al geprobeerd om gewoon alles op begin instellingen te zetten ? Op XBMC bedoel ik dan he.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Arneaux

Ik heb XBMC al compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd..

Loondijke

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

road rebel

De GPU is snel genoeg, maar er zijn wel wat problemen om die werkend te krijgen op linux, waardoor je meestal blijft steken met de Atom als enige vesnelling.
Google maar eens op "Radeon HD 7410M" en XBMC.
Of wou je windows erop zetten?

Loondijke

#548
Thanks. Zal even gaan kijken! Het is voor een maatje van me.

Net mijn HTPC compleet ingebouwd en geconfigureerd. Maar loop toch tegen wat hindernissen aan.
Ben wat aan het stoeien geweest met XBMC in combinatie met HD-bestanden. Wisselende resultaten.

Configuratie;
G1610
4GB
SSD

Mijn videosettings staan als volgt;


Als ik de playback op hardwarematig zet, dan hapert alles als een gek. Geen aanrader dus.

Nu op softwarematig is het goed te doen vind ik. Hij pakt LOTR 2 op 23,95 fps en na wat haperingen komt dit mooi op het scherm. Maar echt vloeiend gaat het allemaal nog niet.

Hoe moeten de instellen hier staan voor, normaal gesproken, een vloeiende playback? Zoals aangegeven; hardwarematig trekt hij het dus niet helaas.

Wat is een oplossing? Toch een i3 nemen (zit aan de Socket 1155 "vast" en heb in mijn Shuttle geen ruimte voor een PCI kaartje)? Of valt dit nog wel te verhelpen omdat ik iets fout doe of over het hoofd zie?

Codecs of andere dingen bijvoorbeeld? Of zit dat allemaal al in XBMC ingebouwd?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Arneaux

Na een volledige herinstallatie van de moederbord drivers werkt het weer, probleem opgelost voorlopig.