Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

#500
Ondersteundt helaas enkel bdmv menu's en die zijn er bijna niet
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

TubeKees

QuoteFrodo ondersteund voor zover ik begrijp gewoon 3D/3D Blu ray ISO's.

Ja,  in 2D ::)

skank1

Quote from: Ejorne on January 25, 2013, 16:58:40
Da's super!

Ik had al wel gemerkt dat XBMC helaas geen uitgepakte blueray herkent. Ik heb die HT demo disc gedownload die hier (had jij daar niet aan mee gewerkt?) gemaakt is. En ik kan wel de losse filmpjes spelen maar hij herkent geen disc met menu, zoals dat wel het geval is bij een video-ts map...

Die demodisc kent hij idd niet.. Maar je kan wel de losse onderdelen selecteren volgens playtime, je ziet wel geen beeld..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rene30

XBMC Frodo RC3 speelt bij mij redelijk goed blu-rays af. Zowel ISO's als uitgepakte. Ik mis alleen het menu... Skank gebruikte jij niet een externe speler voor blu-rays in XBMC ? Zo ja, welke en hoe werkt dat?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

skank1

Ik heb al vanalles gedaan :)
Mpc-hc, tmt5 of powerdvd als externe speler, maar dan moste ik de player gui v xbmc
Nu gebruik ik dsplayer , soort externe player maar incl xbmc gui

Dsplayer:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=106629

Andere externe player:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rene30

#505
Aangezien jij alles al hebt uitgeprobeerd neem ik aan dat je DSplayer het beste vind ? Speelt deze goed blu-ray's af in XBMC ? Ik zie alleen nergens een Frodo versie klopt dat ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Ejorne

Ik heb soms a/v sync problemen.

Misschien dat het komt doordat mijn pci-express x16  slot op mijn mainboard niet versie 2.1 is. Dit is de HD6450 wel....

RalphH

Lipsync kun je met een dedicated BR of media speler ook hebben. Zit m in het hele hdmi gebeuren.

Heb hier voor BR een andere delay nodig als voor DVD. Hinderlijk, maar kom je haast niet onderuit volgensmij. XBMC is dan nog zo mooi dat je het in de software vrij makkelijk in kan stellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Quote from: RalphH on January 28, 2013, 21:14:01
Lipsync kun je met een dedicated BR of media speler ook hebben. Zit m in het hele hdmi gebeuren.

Heb hier voor BR een andere delay nodig als voor DVD. Hinderlijk, maar kom je haast niet onderuit volgensmij. XBMC is dan nog zo mooi dat je het in de software vrij makkelijk in kan stellen.

Ik had inderdaad al gezien dat het vrij eenvoudig kunt instellen. En volgens mij ook de optie dat je het altijd voor dat type media wilt instellen. Ik had alleen nog niet uitgezocht of het bij mij per media verschilt en daarin ook constant is. Maar dat zal (hopelijk) dan wel ook zo zijn als bij jou...  8)


road rebel

#509
Zijn de media die je gebruikt wel goed gesynchroniseerd? Zeker met rips is dat niet altijd het geval!

skank1

Quote from: Rene30 on January 28, 2013, 20:42:21
Aangezien jij alles al hebt uitgeprobeerd neem ik aan dat je DSplayer het beste vind ? Speelt deze goed blu-ray's af in XBMC ? Ik zie alleen nergens een Frodo versie klopt dat ?

Yes :)
Ik gebruik dsplayer met LAV filters voor video en audio en AVsplitter als splitter
Enkel voor dvd gebruik ik nog de stock xbmc player (avsplitter ondersteund geen dvds) dit kan je bepalen in je settings zodat alles automatisch gebeurd.
Speelt perfect alles af...
Frodo versie is er wel degelijke in bovenvermeld dsplayer topic (het noemt wel eden, maar de laatste build is gewoon een frodo build)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Former member 78

Heb gisteren Frodo op mijn laptop gezet.
Kon met de vorige van XBMC alleen nog maar geluid krijgen via analoog op de HDMI.

Zal straks eens kijken of ik nu ook HD-Master op de receiver krijg.

skank1

Quote from: ArjanR1 on January 29, 2013, 10:21:40
Heb gisteren Frodo op mijn laptop gezet.
Kon met de vorige van XBMC alleen nog maar geluid krijgen via analoog op de HDMI.

Zal straks eens kijken of ik nu ook HD-Master op de receiver krijg.

Yep kan perfect, kon ook al met eden...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Former member 78

Het werkt niet meer  :wacko:

Alles schokt, en zelfs de muis is amper te bewegen.
Opnieuw geïnstalleerd, maakt geen verschil.

Zelfs de film die ik gisteren gekeken heb, doet het schokkerig en zonder geluid.
Heb niks verandert aan de instellingen!

Iemand een idee?

_ MarcelloW _

"Het" werkt niet meer?

Ik denk dat "het" stuk is.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Former member 78

Quote from: _ MarcelloW _ on January 29, 2013, 15:05:12
"Het" werkt niet meer?

Ik denk dat "het" stuk is.

Te moeilijk om te begrijpen?



Heb Eden er weer op gezet, deze speelt wel normaal af.
Alleen HD Master op de receiver...

_ MarcelloW _

#517
Quote from: ArjanR1 on January 29, 2013, 15:11:46
Te moeilijk om te begrijpen?



Heb Eden er weer op gezet, deze speelt wel normaal af.
Alleen HD Master op de receiver...

Valt wel mee, maar als je nu gewoon "XBMC Frodo lijkt niet meer soepel te werken op mijn laptop, alles schokt, zelfs mijn muis! Vreemd, want gisteren werkte het nog gewoon" had neergezet dan was het in ieder geval voor mij duidelijker geweest.

Ik wist natuurlijk heus wel dat het om XBMC ging, je post immers in een XBMC topic. Maar een beetje meer informatie is, ook al heb je een aantal posts geleden gemeld dat je e.e.a. op je laptop ging installeren (hardware specs anyone?) , nooit weg.

Of bel jij de garage met "Mn auto is stuk, jullie moeten hem maken" en hang je daarna weer op?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Former member 78

Quote from: _ MarcelloW _ on January 29, 2013, 15:18:45
Valt wel mee, maar als je nu gewoon "XBMC Frodo lijkt niet meer soepel te werken op mijn laptop, alles schokt, zelfs mijn muis! Vreemd, want gisteren werkte het nog gewoon" had neergezet dan was het in ieder geval voor mij duidelijker geweest.

Ik wist natuurlijk heus wel dat het om XBMC ging, je post immers in een XBMC topic. Maar een beetje meer informatie is, ook al heb je een aantal posts geleden gemeld dat je e.e.a. op je laptop ging installeren (hardware specs anyone?) , nooit weg.

Of bel jij de garage met "Mn auto is stuk, jullie moeten hem maken" en hang je daarna weer op?

Pfff, wat een gezeik!
En meld toch precies wat er aan de hand is  :blink:

Specs van mijn klapjap:
Intel Core i7 3612QM
Win8
Geheugen: 8GB

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on January 29, 2013, 15:18:45
Valt wel mee, maar als je nu gewoon "XBMC Frodo lijkt niet meer soepel te werken op mijn laptop, alles schokt, zelfs mijn muis! Vreemd, want gisteren werkte het nog gewoon" had neergezet dan was het in ieder geval voor mij duidelijker geweest.

Ik wist natuurlijk heus wel dat het om XBMC ging, je post immers in een XBMC topic. Maar een beetje meer informatie is, ook al heb je een aantal posts geleden gemeld dat je e.e.a. op je laptop ging installeren (hardware specs anyone?) , nooit weg.

Of bel jij de garage met "Mn auto is stuk, jullie moeten hem maken" en hang je daarna weer op?

Ligt 9/10 aan zn audio instellingen die niet juist staan.. maar zoals blijkt is xbmc niet echt iets voor hem als hij het zo snel opgeeft :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Dan ga ik eens upgraden, hopelijk werkt de afstandbediening beter dan bij de rc3!

high-q

Vanavond maar eens tijd voor vrij maken ;D

@Skank:
Als ik mijn Eden library exporteer, pakt Frodo deze dan in 1x goed op?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

TubeKees

QuoteAls ik mijn Eden library exporteer, pakt Frodo deze dan in 1x goed op?

Is bij mij prima gegaan. Heb inmiddels maar mijn Intel bordje vervangen door een AMD platform met een A10-5700. Loopt als een tierelier, ook bij SD tv nu normaal strak beeld. Dit in tegen stelling tot het Intel platform. Daar was SD TV beeld niet echt om aan te zien.