Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jolluh1975

zo inderdaad de schermbeveiliging uit gezet in windows, is hier ook iemand die xbmc bediend met een harmony AB??
ik krijg dit niet goed voor elkaar.

john_doe

Ik gebruik hier XBMC met een harmony, werkt prima. Wat gaat er niet goed bij jou?

jolluh1975

ik had gehoopt dat ik de zelfde opdrachten kon geven als in MCE
dus starten van xbmc vanaf de AB, dvd kan ik niet via de menu knop in het menu komen.
zijn er maar een paar maarja zijn soms van die kleine dingen die het doen.

m.k

Vandaag een verse installatie gedaan van zowel de HTPC als XBMC Frodo RC3.

Videokaart is een ATI Radeon HD 5700 series. Deze geeft ook het HD geluid door.

Twee opvallende punten:

- HD audio werkt niet zodra de uitvoer op ''Directsound'' staat (geen audiosignaal, schokkend beeld). Als de audio op ''WASAPI'' draait het wel.

- Het automatisch aanpassen van de verversingsfrequentie werkt niet naar behoren. De TV schakelt netjes over, echter het beeld is erg schokkerig. Dit werkte onder Eden wel.

Iemand van hier dezelfde ervaringen?

m.k

Quote from: jolluh1975 on January 11, 2013, 20:16:57
ik had gehoopt dat ik de zelfde opdrachten kon geven als in MCE
dus starten van xbmc vanaf de AB, dvd kan ik niet via de menu knop in het menu komen.
zijn er maar een paar maarja zijn soms van die kleine dingen die het doen.

Je moet de Harmony instellen als MCE keyboard. Je kan dan gewoon alle toetsen op je keyboard uitsturen. De verschillende functies kan je dan weer aan bepaalde toetsen toewijzen (dit doe je in de keymap welke je terug kan vinden in de XBMC map).

Klein stukje als voorbeeld:

Quote<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <q>AudioNextLanguage</q>
      <w>XBMC.ActivateWindow(MyVideoLibrary,musicvideotitles,return)</w>
      <e>RunScript(script.xbmc.subtitles)</e>
      <r>Rewind</r>
      <t>ActivateWindow(home)</t>
      <y>SubtitleDelayMinus</y>
      SubtitleDelayPlus
      Info

bal

#480
Ik heb deze procedure gevolgd, en werkt prima.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95063

m.k

Quote from: m.k on January 12, 2013, 01:26:09
Vandaag een verse installatie gedaan van zowel de HTPC als XBMC Frodo RC3.

Videokaart is een ATI Radeon HD 5700 series. Deze geeft ook het HD geluid door.

Twee opvallende punten:

- HD audio werkt niet zodra de uitvoer op ''Directsound'' staat (geen audiosignaal, schokkend beeld). Als de audio op ''WASAPI'' draait het wel.

- Het automatisch aanpassen van de verversingsfrequentie werkt niet naar behoren. De TV schakelt netjes over, echter het beeld is erg schokkerig. Dit werkte onder Eden wel.

Iemand van hier dezelfde ervaringen?

Was dus vergeten om na herinstallatie de visuele thema's in de xbmc.exe uit te schakelen (Windows 7 Aero functie)  :dry: Zodra je dit niet doet zal het afspelen, wanneer je automatisch de verversingsfrequentie aan laat passen, niet soepel gaan.

TubeKees

Heb alles gevolgd. Draai zelf al een tijd met XBMC Frodo icm een ARGUS TV server om ook TV te kunnen kijken en opnemen in (via) XBMC. Opnemen gebeurd natuurlijk in de server.

Waar ik nog niet uit ben:

Wat zijn nu de beste instellingen in XBMC voor mijn intel i3-3225 processor qua video settings. Ik krijg bepaalde content niet strak (bijvoorbeeld SD content). Dit liep in Windows Mediacenter wél strak met een pracht van een beeldkwaliteit. Verder doet deze XBMC versie alles wat ik wil.

Iemand daar ideeën over? Heb al van alles geprobeerd. Ik den k er zelf over om over te stappen naar het AMD platform of om er een aparte AMD grafische kaart maar in te gaan bouwen.

Kees

Ejorne

Ik ga er ook maar een amd videokaart inzetten. Waarschijnlijk een HD6450 omdat deze ook 3d content kan verwerken.

Alleen vraag ik mij af of het gaat werken in combinatie met met wat oudere receiver. Mijn idee was om de HD6450 direct mijn tv te laten aansturen voorzien van LPCM geluid. (dolby thrueHd en DTS-MA hoop ik dan als LPCM te kunnen uitsuren. En dan moet mijn tv (panasonic plasma 42ST50)dit geluid vervolgens nog weer naar mijn receiver toe loodsen?

Zou dit gaan werken? Ik weet dat niet de meest voor de hand liggende plek is om diot te vragen maar hier zitten wel de mensen die wellicht vaker met dit bijltje hebben gehakt...

WilcoD

Heb je toevallig niet een optische uitgang op je moederbord?

high-q

Quote from: Ejorne on January 22, 2013, 20:18:52
Ik ga er ook maar een amd videokaart inzetten. Waarschijnlijk een HD6450 omdat deze ook 3d content kan verwerken.

Alleen vraag ik mij af of het gaat werken in combinatie met met wat oudere receiver. Mijn idee was om de HD6450 direct mijn tv te laten aansturen voorzien van LPCM geluid. (dolby thrueHd en DTS-MA hoop ik dan als LPCM te kunnen uitsuren. En dan moet mijn tv (panasonic plasma 42ST50)dit geluid vervolgens nog weer naar mijn receiver toe loodsen?

Zou dit gaan werken? Ik weet dat niet de meest voor de hand liggende plek is om diot te vragen maar hier zitten wel de mensen die wellicht vaker met dit bijltje hebben gehakt...

Je zou een tweede videokaart kunnen overwegen, bijvoorbeeld en ATI HD5650. Deze gebruik je dan om je HD-audio van je pc naar de receiver te krijgen. De HD6450 sluit je dan rechtstreeks aan op je TV voor 3D content. Een tijdje geleden hebben we deze oplossing bij Larzie toegepast, werkte perfect!!

Quote from: WilcoD on January 22, 2013, 20:32:34
Heb je toevallig niet een optische uitgang op je moederbord?

Deze heeft helaas te weinig bandbreedte voor HD-audio. Daar heb je echt HDMI voor nodig.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: Ejorne on January 22, 2013, 20:18:52
Zou dit gaan werken?

In woord...Ja!

Hele tijd zo gedraaid met mijn HD5770 en Marantz SR7001 die geen HD audioformaten ondersteunde. XBMC doet netjes de decodering sinds Eden (DanielA versie) en native in Frodo. De laatste draait nog niet bij iedereen stabiel overigens, maar Eden zeker wel.

Weet ff niet meer waarom het bij Larzie nou niet werkte. Ging hij niet eerst naar de TV en van daaraf naar de receiver?

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WilcoD

Quote from: high-q on January 22, 2013, 21:09:03
Deze heeft helaas te weinig bandbreedte voor HD-audio. Daar heb je echt HDMI voor nodig.

Oo oke, weer wat geleerd vandaag  :omg:

Ejorne

Quote from: high-q on January 22, 2013, 21:09:03
Je zou een tweede videokaart kunnen overwegen, bijvoorbeeld en ATI HD5650. Deze gebruik je dan om je HD-audio van je pc naar de receiver te krijgen. De HD6450 sluit je dan rechtstreeks aan op je TV voor 3D content. Een tijdje geleden hebben we deze oplossing bij Larzie toegepast, werkte perfect!!

Deze heeft helaas te weinig bandbreedte voor HD-audio. Daar heb je echt HDMI voor nodig.

Ja dat is een goeie. Ik zou alleen even op mijn mainboard moeten kijken of ik twee kaarten kwijt kan. Volgens mij heb ik maar 1 zo'n pci-express slot.

Quote from: RalphH on January 22, 2013, 21:32:37
In woord...Ja!

Hele tijd zo gedraaid met mijn HD5770 en Marantz SR7001 die geen HD audioformaten ondersteunde. XBMC doet netjes de decodering sinds Eden (DanielA versie) en native in Frodo. De laatste draait nog niet bij iedereen stabiel overigens, maar Eden zeker wel.

Weet ff niet meer waarom het bij Larzie nou niet werkte. Ging hij niet eerst naar de TV en van daaraf naar de receiver?



Ik moet denk ik ook eerst naar de tv en daarna pas naar de receiver. Want mijn receiver zal 3d content niet prettig vinden denk ik...

Ghosty J

Lees het topic nu net pas, helaas... Mooie startpost!
maarre ben je een AMD & Radeon fan? :P
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

RalphH

Quote from: Ejorne on January 23, 2013, 00:32:12
Ik moet denk ik ook eerst naar de tv en daarna pas naar de receiver. Want mijn receiver zal 3d content niet prettig vinden denk ik...

Ahja 3D. Dan ff een 2e goedkope radeon 6xxx erlangs.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: Ghosty J on January 23, 2013, 02:40:07
Lees het topic nu net pas, helaas... Mooie startpost!
maarre ben je een AMD & Radeon fan? :P

Nee :) gewoon ik heb een radeon. Zitten.. Volgende keer intel ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: RalphH on January 23, 2013, 08:40:46
Ahja 3D. Dan ff een 2e goedkope radeon 6xxx erlangs.

Da's jammer. Mijn mainboard (asus p5b) heeft maar 1 PCI-E(x16) slot. Verder nog 3x PCI-E(x1) sloten en 3x een oude PCI2.2 slot.

Ik heb geen ideokaart kunnen vinden die hierop past en welke HD-audio ondersteund. 

Zijn er inmiddels misschien geluidskaarten die HD-audio ondersteunen?

RalphH

Heeft je tv displayport misschien? Er zijn zat kaarten die HDMI + displayport hebben.

Er zijn wel HDMI geluidskaarten, maar die zijn relatief duur (Asus Xonar Hdav en Auzentec xfi Home Theater HD).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

TubeKees

QuoteDa's jammer. Mijn mainboard (asus p5b) heeft maar 1 PCI-E(x16) slot. Verder nog 3x PCI-E(x1) sloten en 3x een oude PCI2.2 slot.

QuoteEr zijn wel HDMI geluidskaarten, maar die zijn relatief duur (Asus Xonar Hdav en Auzentec xfi Home Theater HD).

Dan is een nieuw moederbord met een dedicated processor waarschijnlijk goedkoper en kun je alles mee....

Ejorne

Quote from: RalphH on January 23, 2013, 17:59:43
Heeft je tv displayport misschien? Er zijn zat kaarten die HDMI + displayport hebben.

Er zijn wel HDMI geluidskaarten, maar die zijn relatief duur (Asus Xonar Hdav en Auzentec xfi Home Theater HD).

Nee, mijn tv (42st50) heeft zover ik weet geen displayport. verloopkabel naa hdmi is misschien wel mogelijk. Maar kan ik met zo'n videokaart instellen dat 3d-beeld via display-port wordt uitgestuurd en tegelijk audio-only via hdmi?

RalphH

Als het goed is wel. Maar het moet ook mogelijk zijn om een vrije DVI poort voor het beeld te gebruiken realiseer ik me.
Heb je enkel wel een DVI-D - HDMI converter nodig. Handshake/HDCP moet dan volgens mij gewoon goed gaan. Beeld zet je dan op clone en de ATI HDMI als geluidskaart.

Wellicht dat iemand dit ooit al heeft geprobeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Quote from: RalphH on January 25, 2013, 16:09:41
Als het goed is wel. Maar het moet ook mogelijk zijn om een vrije DVI poort voor het beeld te gebruiken realiseer ik me.
Heb je enkel wel een DVI-D - HDMI converter nodig. Handshake/HDCP moet dan volgens mij gewoon goed gaan. Beeld zet je dan op clone en de ATI HDMI als geluidskaart.

Wellicht dat iemand dit ooit al heeft geprobeerd?

Ik had inmiddels al een kaartje besteld, de HD6450 van Club3d. Deze heeft geen display-port maar wel een DVI poort. Maar als ik dat het beeld op clone zet dan loopt het 3d beeldsignaal toch ook over de HDMI uitgang? Deze loopt dan naar mijn receiver en gaat dat niet prettig vinden.

Misschien dat ik enkel de dvi uitgang kan activeren? En dan toch de hdmi als geluidskaart kiezen?

De HD6450 is trouwens een vrij langzaam kaartje volgens mijn windows score. Op mijn systeem ging de videokaart van 6.4 naar 4.9. Voorheen had ik een HD2400 er in zitten. Gek genoeg lijkt deze volgens Windows dus langzamer maar mijn vorige kaartje kreeg het niet voor elkaar om 1080p vlotjes te laten lopen. Het haperde als een idioot. Maar deze 6450 heeft er kennelijk geen moeite mee.

Nu een 3d brilletje kopen en kijken wat mijn 42st50 op dat vlak presteert. Is het trouwens mogelijk om met XBMC (ik heb Frodo RC3 draaien) 3D content te spelen?

RalphH

#498
Quote from: Ejorne on January 25, 2013, 16:46:26
Misschien dat ik enkel de dvi uitgang kan activeren? En dan toch de hdmi als geluidskaart kiezen?

Durf ik zo niet te zeggen, weet niet meer hoe ik het "vroeger" aanstuurde, beeld via DVI en geluid via HDMI. Had toen nog de Barco zonder HDMI, daar ging dan DVI heen via een HDFury ;D.

Frodo ondersteunt voor zover ik begrijp gewoon 3D/3D Blu ray ISO's.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Quote from: RalphH on January 25, 2013, 16:54:58
Frodo ondersteund voor zover ik begrijp gewoon 3D/3D Blu ray ISO's.

Da's super!

Ik had al wel gemerkt dat XBMC helaas geen uitgepakte blueray herkent. Ik heb die HT demo disc gedownload die hier (had jij daar niet aan mee gewerkt?) gemaakt is. En ik kan wel de losse filmpjes spelen maar hij herkent geen disc met menu, zoals dat wel het geval is bij een video-ts map...