Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

road rebel

Vraagje aan de xbmc pro's:
Welke instellingen kies je best voor de frequentie?
Bij mij staat die nu op50hz maar ik heb ook 60hz en 24 files, moet je dan iets aanpassen?

Bij mij krijg ik Aeon Mq4 niet geïnstalleerd op frodo dus maar de nox variant.

skank1

Quote from: road rebel on January 10, 2013, 09:39:01
Vraagje aan de xbmc pro's:
Welke instellingen kies je best voor de frequentie?
Bij mij staat die nu op50hz maar ik heb ook 60hz en 24 files, moet je dan iets aanpassen?

Bij mij krijg ik Aeon Mq4 niet geïnstalleerd op frodo dus maar de nox variant.

verversingsfrequentie uitzetten
welke aeon mq4 installeer je?

aeon mq 4 werkt perfect met hier en daar een mankement (tenzij je die opties niet gebruikt)
de laatste versie 2.2 of zoiets moet je manueel unzippen en kopieren
de andere en 1.8 kun je gewoon installeren
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Quote from: skank1 on January 10, 2013, 10:50:22
verversingsfrequentie uitzetten
welke aeon mq4 installeer je?

aeon mq 4 werkt perfect met hier en daar een mankement (tenzij je die opties niet gebruikt)
de laatste versie 2.2 of zoiets moet je manueel unzippen en kopieren
de andere en 1.8 kun je gewoon installeren

De Laatste van de aeon repo? (komt automatisch na repo-installer add on)

Ik verkies overigens frodo boven plex, plex is in principe mooier maar hapert vaak met vts-files, en de verplichte filter submenu's ervaar ik als behoorlijk irritant, bovendien werkt het automatisch srt downloaden beter bij xbmc dan bij plex.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Net even manueel de MQ4 2.1.0 gedownload en geïnstalleerd (via zip) en... het werkt! Alleen de achtergronden etc moet ik nog bepalen. Qua series moet ik nog het een en het ander instellen (de aflevering fanarts volgen nog niet) maar het ziet er best goed uit. Ik heb mijn scherm sowieso nog eens ingesteld en aangepast aan de htpc en laten we hopen dat het goed komt qua beeldfrequentie.
Thx voor de info!

skank1

Quote from: road rebel on January 10, 2013, 13:54:31
Net even manueel de MQ4 2.1.0 gedownload en geïnstalleerd (via zip) en... het werkt! Alleen de achtergronden etc moet ik nog bepalen. Qua series moet ik nog het een en het ander instellen (de aflevering fanarts volgen nog niet) maar het ziet er best goed uit. Ik heb mijn scherm sowieso nog eens ingesteld en aangepast aan de htpc en laten we hopen dat het goed komt qua beeldfrequentie.
Thx voor de info!

:)
Als je banners wilt voor series, moet ik je teleurstellen, die werken niet meer in die skinversie...
Vr de rest, goeie skin, ik gebruik nu nox 4
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jolluh1975

is het normaal bij xbmc dat als die het 2de scherm draait, dat windows vanuit energie beheer het beeldscherm uit kan doen.
ik had dat bij media center niet.

Madhouse

Iemand ervaring met een Raspberry pi? Apparaatjes zijn vrij goedkoop en wat ik er van begrijp is dat je er een XBMC app op kunt draaien en kunt streamen vanaf je NAS? Zijn deze apparaatjes ook te bedienen met een iPad?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

Quote from: jolluh1975 on January 10, 2013, 20:42:22
is het normaal bij xbmc dat als die het 2de scherm draait, dat windows vanuit energie beheer het beeldscherm uit kan doen.
ik had dat bij media center niet.

Geen idee, ik zet het gewoon uit
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 20:53:29
Iemand ervaring met een Raspberry pi? Apparaatjes zijn vrij goedkoop en wat ik er van begrijp is dat je er een XBMC app op kunt draaien en kunt streamen vanaf je NAS? Zijn deze apparaatjes ook te bedienen met een iPad?
Zelf geen ervaring mee, maar schijnt wel goed genoeg te zijn voor mkvs in 1080p ;)
Ook super om bv vanaf nas squeezebox server muziek af te spelen... Verbruikt erg weinig!
En ja bedienbaar met ipad, zalige app trouwens. (Constellation)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

TheM@x

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 20:53:29
Iemand ervaring met een Raspberry pi? Apparaatjes zijn vrij goedkoop en wat ik er van begrijp is dat je er een XBMC app op kunt draaien en kunt streamen vanaf je NAS? Zijn deze apparaatjes ook te bedienen met een iPad?
Heb het zien draaien, maar GUI is erg traag versus ATV2.

Madhouse

Was al bang dat een ATV2 sneller zou zijn. Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar 1 oplossing voor muziek (flac) en films (bd's, iso, mkv ed.).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

high-q

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 20:53:29
Iemand ervaring met een Raspberry pi? Apparaatjes zijn vrij goedkoop en wat ik er van begrijp is dat je er een XBMC app op kunt draaien en kunt streamen vanaf je NAS? Zijn deze apparaatjes ook te bedienen met een iPad?

Ik hoop dat ik deze vraag snel kan beantwoorden. Heb het apparaatje vandaag ontvangen en wilde er vanavond mee aan de slag, maar ik loop nog tegen een probleem aan tijdens het installeren. Collega van me heeft het draaiend en bedient het via de iPad met Constellation. Zelfde als wat ik er mee van plan ben. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 21:09:32
Was al bang dat een ATV2 sneller zou zijn. Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar 1 oplossing voor muziek (flac) en films (bd's, iso, mkv ed.).

Htpc?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

Htpc zou kunnen maar dat word al te snel een groter apparaat en daar heb ik geen ruimte voor. Een squeezebox gaat hem niet worden, die bieden ze voor belachelijke prijzen aan. Ben dus nog zoekende en zou het liefst een klein apparaatje hebben die bedienbaar is met iPad.

Kan eventueel voor muziek nog een 2e hands squeezebox classic kopen hoor.

Ik heb een Synology NAS.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 21:19:33
Htpc zou kunnen maar dat word al te snel een groter apparaat en daar heb ik geen ruimte voor. Een squeezebox gaat hem niet worden, die bieden ze voor belachelijke prijzen aan. Ben dus nog zoekende en zou het liefst een klein apparaatje hebben die bedienbaar is met iPad.

Kan eventueel voor muziek nog een 2e hands squeezebox classic kopen hoor.

Ik heb een Synology NAS.

Raspberry pi is wel een aanrader dan denk ik
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi/FAQ
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

Ja had de wiki al gelezen en het leek mij ook al de beste oplossing. Maar heb nog wat twijfel dus ga nog ff meer ervaringen zoeken. Ook hoe het gebruik is en updaten van XBMC ed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bal

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 21:19:33
Htpc zou kunnen maar dat word al te snel een groter apparaat en daar heb ik geen ruimte voor. Een squeezebox gaat hem niet worden, die bieden ze voor belachelijke prijzen aan. Ben dus nog zoekende en zou het liefst een klein apparaatje hebben die bedienbaar is met iPad.

Kan eventueel voor muziek nog een 2e hands squeezebox classic kopen hoor.

Ik heb een Synology NAS.

Ik heb hier xbmc draaien op zowel een desktop, apple tv2, raspberry pi en een zotac zbox nd-22

Persoonlijk vind Apple TV 2 een prachtig apparaat voor op de slaapkamer (maar bijna onvindbaar voor een schappelijke prijs), terwijl een krachtigere Zbox beter is voor in de woonkamer voor skins die wat meer resources knabbelen (Aeon MQ) en zaken zoals NES emulators enzo en ook tenminste >720p kan outputten.

De Pi is op zich prijs/kwaliteit wel een prima device alleen kan je beter bij de lichtere skins blijven en is vooruit/terug spoelen in film soms een drama.

Ik ben trouwens nog altijd naief aan het hopen dat er ooit een jailbreak komt voor de ATV3, dat zou geweldig zijn.

skank1

Of wachten op die nieuwe dune...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

#469
Quote from: bal on January 10, 2013, 23:49:39
Ik ben trouwens nog altijd naief aan het hopen dat er ooit een jailbreak komt voor de ATV3, dat zou geweldig zijn.

Ik blijf ook hopen  :D

Quote from: skank1 on January 11, 2013, 07:06:57
Of wachten op die nieuwe dune...

Het grote nadeel hiervan zal de prijs zijn denk ik...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Quote from: Madhouse on January 11, 2013, 07:59:00
Ik blijf ook hopen  :D

Dat blijf ik ook nog steeds hopen.. Ik denk de halve wereld! :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: bal on January 10, 2013, 23:49:39
De Pi is op zich prijs/kwaliteit wel een prima device alleen kan je beter bij de lichtere skins blijven en is vooruit/terug spoelen in film soms een drama.

Ik ben trouwens nog altijd naief aan het hopen dat er ooit een jailbreak komt voor de ATV3, dat zou geweldig zijn.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen de ATV3 en de Pi op de slaapkamer. Aangezien de Jailbreak er toch niet aan zit te komen, toch maar voor de Pi gekozen. Enige wat ik van dit apparaat verlang is dat deze series in 720p kan weergeven. Eyecandy en films bewaren we wel voor in de HT :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

motorfret

XBMC voor de Raspberry Pi (Rpi) is eigenlijk net uit en de ontwikkelingen van de spelers hiervoor gaat dus nog razendsnel met iedere keer veel verbeteringen.
ikzelf heb er ook een en zolang je geen zware skin gebruikt, werkt het over het algemeen (al-) prima.
een hele enkele keer heb ik een vastloper, wat tot op heden altijd in een menu was en niet tijdens het afspelen van een bestand.
ik bedien de Rpi met m'n android telefoon, wat prima gaat voor de simpele dingen. voor het uitgebreide werk heb ik er via een USB stick een draadloos toetsenbord aanhangen.
belangrijk is een goede SD kaart en een goede voeding. hier is de Rpi wel gevoelig voor.
ik heb alles besteld via www.newit.co.uk . was binnen 5 dagen in huis.

mocht je je willen inlezen over de Rpi: een goed en leerzaam topic met alle benodigde informatie is deze: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319/0
equipment: just a bunch of stuff i like....

_ MarcelloW _

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 20:53:29
Iemand ervaring met een Raspberry pi? Apparaatjes zijn vrij goedkoop en wat ik er van begrijp is dat je er een XBMC app op kunt draaien en kunt streamen vanaf je NAS? Zijn deze apparaatjes ook te bedienen met een iPad?

Ja hoor, werkt prima.

Werken ook met CEC, dwz afstandsbediening van je TV.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

MegaJ

Quote from: Madhouse on January 10, 2013, 21:19:33
Htpc zou kunnen maar dat word al te snel een groter apparaat en daar heb ik geen ruimte voor. Een squeezebox gaat hem niet worden, die bieden ze voor belachelijke prijzen aan. Ben dus nog zoekende en zou het liefst een klein apparaatje hebben die bedienbaar is met iPad.

Kan eventueel voor muziek nog een 2e hands squeezebox classic kopen hoor.

Ik heb een Synology NAS.

Ik heb een Raspberry Pi met daarop Raspbmc (www.raspbmc.com), werkt perfect. Bediening doen we hier met iPhone of iPad met de officiële XBMC app. De app heet Official XBMC Remote van joethefox en is gratis in de Apple appstore. Naarmate er nieuwe versies van raspbmc uitgekomen zijn is het ook steeds sneller gaan werken. Ik heb ook een NAS, de NAS en de Pi zitten beide bedraad op het netwerk en ik gebruik het om films te kijken en dit gaat zonder enig probleem, ondertiteling kun je zelfs opzoeken op internet als de film al aan staat. Muziek heb ik niet geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem zal opleveren.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K