Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


skank1

Quote from: Ejorne on November 15, 2012, 10:29:21
Wat voor vernieuwingen neemt deze Hobbit zoal met zich mee?

Veel! Heel veel!
Alles is compleet omgegooid!
De voornaamste zal de toevoeging van de audio engine zijn (hd-audio!)
Veel fixes
Veel veranderingen
Mogelijkheid tot selectie van verschillende edities in een film (bv dc, extended, theatrical)
Taggen van films
Bug fix voor subs met blurays waardoor ik geen externe speler meer hoef

Ik kan het eigenlijk niet allemaal opsommen, omdak het gewoon niet meer onthouden heb
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Heb het even een tijdje niet gevolgd, maar werkt de nieuwe AE ook op Linux?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: high-q on November 15, 2012, 11:13:17
Heb het even een tijdje niet gevolgd, maar werkt de nieuwe AE ook op Linux?
das de bedoeling

de beta is wel nog maar enkel beschikbaar voor win en osx
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: skank1 on November 15, 2012, 11:04:16
Veel! Heel veel!
Alles is compleet omgegooid!
De voornaamste zal de toevoeging van de audio engine zijn (hd-audio!)
Veel fixes
Veel veranderingen
Mogelijkheid tot selectie van verschillende edities in een film (bv dc, extended, theatrical)
Taggen van films
Bug fix voor subs met blurays waardoor ik geen externe speler meer hoef

Ik kan het eigenlijk niet allemaal opsommen, omdak het gewoon niet meer onthouden heb

Dat klinkt goed.  8)
Ik heb natuurlijk net ook al even zitten zoeken. En ik zie ook dat live-TV een nieuwe optie is. Ik heb net even op mijn werklaptop die Hobbit geinstalleerd. Maar deze live-TV is (logisch eigenlijk wel) niet te activeren zonder tuner.

Ik krijg straks mijn Solcon glasvezel abbo opgeleverd. Ik heb al contact gehad met de helpdesk en dvb-c wordt standaard geleverd in mijn woonplaats. Dus met een simpele tuner hoop ik straks een pvr erbij te hebben.

Ik dacht aan deze tuner, ik hoop dat dat gaat werken;
Technisat CableStar HD2

skank1

Quote from: Ejorne on November 15, 2012, 11:16:04
Dat klinkt goed.  8)
Ik heb natuurlijk net ook al even zitten zoeken. En ik zie ook dat live-TV een nieuwe optie is. Ik heb net even op mijn werklaptop die Hobbit geinstalleerd. Maar deze live-TV is (logisch eigenlijk wel) niet te activeren zonder tuner.

Ik krijg straks mijn Solcon glasvezel abbo opgeleverd. Ik heb al contact gehad met de helpdesk en dvb-c wordt standaard geleverd in mijn woonplaats. Dus met een simpele tuner hoop ik straks een pvr erbij te hebben.

Ik dacht aan deze tuner, ik hoop dat dat gaat werken;
Technisat CableStar HD2

Dat is idd nog een groot punt (was het al vergeten lol )

Toevoeging van PVR (helaas voor mij niet bruikbaar)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riddim050

Even een noob vraag :-[: Waarom zou ik xbmc willen gebruiken als ik met bijv. VLC op een htpc ook alle media kan afspelen?
Roksan Caspian M2 │Pioneer VSX LX55 │ Pioneer BDP-LX55 │Cambridge Audio DacMagic│Front: Dynaudio Focus 160 │ Surround/Center:  Scandyna │LG OLED 55C8 PLA│PS4Pro

Ejorne

Quote from: riddim050 on November 15, 2012, 11:33:48
Even een noob vraag :-[: Waarom zou ik xbmc willen gebruiken als ik met bijv. VLC op een htpc ook alle media kan afspelen?

Tja, die vraag kun je ook omdraaien; Waarom zou je vlc gebruiken als je ook mpc-classic, mepo of bijvoorbeeld xbmc kunt gebruiken?

Het is denk ik wat je zelf het prettigst vind werken. Ik vind xbmc wel fijn omdat ik dat goed kan bedienen met mijn Logitech Harmony afstandbediening. En de schil vind ik wel handig werken. Ondersteuning voor fan-art en lyrics is ook wel leuk... Maar ja, met andere software kun je ook media afspelen...

high-q

Quote from: riddim050 on November 15, 2012, 11:33:48
Even een noob vraag :-[: Waarom zou ik xbmc willen gebruiken als ik met bijv. VLC op een htpc ook alle media kan afspelen?

Voor mij is het puur gebruiksgemak. Alle media te benaderen onder één userinterface met library functie.
Met de juiste skin kan je er nog ontzettend mooie eye candy van maken :wub:

VLC is ook vooral erg praktisch met alle ingebakken codecs en als je snel even een bestandje wilt bekijken, verder geen slecht woord over.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

riddim050

#384
Ik zit zelf te denken om een htpc te gaan gebruiken. VLC is gewoon een simpel mediaplayertje wat je zo even installeert, XBMC komt wel wat meer bij kijken heb ik het idee.

Bedank voor jullie reacties. Ik probeer helder te krijgen waarom ik voor het een of het ander zou kiezen ook als iets meer werk zou beteken in de eerste instantie. Maar wel met een beter eindresultaat zeg maar.   
Roksan Caspian M2 │Pioneer VSX LX55 │ Pioneer BDP-LX55 │Cambridge Audio DacMagic│Front: Dynaudio Focus 160 │ Surround/Center:  Scandyna │LG OLED 55C8 PLA│PS4Pro

high-q

#385
Quote from: riddim050 on November 15, 2012, 12:20:10
Ik zit zelf te denken om een htpc te gaan gebruiken. VLC is gewoon een simpel mediaplayertje wat je zo even installeert, XBMC komt wel wat meer bij kijken heb ik het idee.

Bedank voor jullie reacties. Ik probeer helder te krijgen waarom ik voor het een of het ander zou kiezen ook als iets meer werk zou beteken in de eerste instantie. Maar wel met een beter eindresultaat zeg maar.

Hangt er vanaf hoe je je HTPC gaat gebruiken. Ik heb zelf +500 films, +50 series, +300 concerten en meer dan een TB aan muziek op mijn server staan. Dan kan het erg handig zijn om alles via één grafische interface te kunnen benaderen en bijvoorbeeld gebruik te maken van een library-functie met alle media-info, covers en achtergronden.

Stel dat je niet zo veel media tot je beschikking hebt, dan biedt XBMC niet erg veel meerwaarde ten opzichte van VLC, MPC-HC of welke stand alone mediaspeler dan ook.

Mocht je nog niet zo veel hebben maar wel die kant op willen, dan zou ik XBMC zeker in gedachten nemen. Het installeren en configureren van XBMC stelt ook niet heel erg veel voor en staat erg duidelijk beschreven in de wiki's. Ik zou zeggen: Probeer het eens en kijk of het iets is voor jou ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Ik ga m nu eens ff testen, nieuwsgierig! Hoop dat ie naast Eden kan draaien.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Cool Ralph, Ben benieuwd wat je ervan vindt!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Bummer, draait niet langs Eden maar er overheen.
BR menu's doen het niet. Dwz, starten soms wel, maar of geen keuze optie, of ze switchen terug naar folder index.

Start verder wel razendsnel op, menu's komen ook rap.

Geluid, beeld en andere dingen nog niet getest.
Genoeg geprutst vandaag ;D was ook al (ietwat gefrustreerd :crazy:) met mijn mediaplayer voor de woonkamer bezig. Seamless playback van muziek is daar vooralsnog een no go  :nopompom:

Andere keer verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on November 15, 2012, 21:21:36
Bummer, draait niet langs Eden maar er overheen.
BR menu's doen het niet. Dwz, starten soms wel, maar of geen keuze optie, of ze switchen terug naar folder index.

Start verder wel razendsnel op, menu's komen ook rap.

Geluid, beeld en andere dingen nog niet getest.
Genoeg geprutst vandaag ;D was ook al (ietwat gefrustreerd :crazy:) met mijn mediaplayer voor de woonkamer bezig. Seamless playback van muziek is daar vooralsnog een no go  :nopompom:

Andere keer verder.

Ik krijg wel gewoon keuze hoor. Vreemd dat jij dat niet hebt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

HT Demodisc bijv. Menu start, maar kan niet selecteren, knoppenbalk onderin komt ook steeds naar boven.
IronMan 2 rip, Taalkeuze verschijnt, kan ik selecteren maar dan schiet ie terug naar file menu.

Zondag verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

De verschillen zouden wel eens kunnen komen omdat je over Eden heen hebt geïnstalleerd. Misschien vraagt het om een clean install.
In dat geval zou het wel handig zijn als je je database geëxporteerd hebt of beter nog gecentraliseerd hebt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Grote kans idd.
Ik heb mijn huidige hdd nog te vervangen door een ssd, doe toch maar een clean install. Ssd ligt al klaar, kijken of ik morgen wat tijd in kan ruimen.
Library laat ik opnieuw opbouwen, mis nu toch 30 films tov de file list.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on November 16, 2012, 08:55:00
Grote kans idd.
Ik heb mijn huidige hdd nog te vervangen door een ssd, doe toch maar een clean install. Ssd ligt al klaar, kijken of ik morgen wat tijd in kan ruimen.
Library laat ik opnieuw opbouwen, mis nu toch 30 films tov de file list.

Nice! Ik vond het een hele verademing toen de HDD's in de htpc werden vervangen door een SSD. Als je dan toch bezig bent, neem je dan als optie ook mee om een dual-boot systeem op te zetten? XBMCbuntu of iets met Openelec naast je standaard Windows XBMC install.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Nee, dat niet, vindt het wel handig om alle andere functionaliteit op de achtergrond beschikbaar te hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on November 16, 2012, 10:24:16
Nee, dat niet, vindt het wel handig om alle andere functionaliteit op de achtergrond beschikbaar te hebben.

Same here, daarom ook de Dual-boot optie. Heb nu een volledige Ubuntu install + XBMC naast het default Windows 7 OS lopen. Heb in het verleden hiervoor gekozen omdat Linux automatisch een XBMC repo update deed. Die functionaliteit is nu standaard in XBMC ingebouwd, maar vind het ook wel leuk om in Ubuntu of welke Linux variant dan ook wat te prutsen ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ik heb teveel gePrutst in het verleden, geen zin meer in teveel verdiepen in "nieuwe" materie.  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

hmmm. Reinstall gedaan, maar menu's doen het nog steeds niet.
Bij de HT demo disc --> Bij bewegen muis in hoofdmenu komt start stop pauzebalk onderin tevoorschijn.
Bij Transformers dark of the moon --> Bij selecteren "show menu's" springt ie weer naar het file overzicht
Bij Pirates on strange tides --> film begint. Klikken op discje rechtsonder resulteert in niets.

Doe ik wat fout? :S
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on November 17, 2012, 15:39:01
hmmm. Reinstall gedaan, maar menu's doen het nog steeds niet.
Bij de HT demo disc --> Bij bewegen muis in hoofdmenu komt start stop pauzebalk onderin tevoorschijn.
Bij Transformers dark of the moon --> Bij selecteren "show menu's" springt ie weer naar het file overzicht
Bij Pirates on strange tides --> film begint. Klikken op discje rechtsonder resulteert in niets.

Doe ik wat fout? :S

Probeer eens een andere bluray met menus dan die demodisc ;) die is speciaal ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii