Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Quote from: StefaanD on November  7, 2012, 10:14:03
Tis moar dat we elkaar verstoan  :D

Nu een Windows op die Mac Mini en dan heb je natuurlijk wel HD Audio. Maar misschien is dat voor sommige een beetje vloeken in de kerk of net een brug te ver   ;)

Dan nog liever xbmcbuntu!  :D
Maar liefst mac OS omdat er ook een volwaardige itunes erop moet draaien.
Losstaand van geluid (voorlopig is mijn receiver niet echt HDready en ik ben voorlopig nog geen loseless mkv tegengekomen); kan de iGPU genoeg aan om de mooiere skins en meeste video add-ons te draaien?

skank1

Quote from: road rebel on November  7, 2012, 12:00:30
Dan nog liever xbmcbuntu!  :D
Maar liefst mac OS omdat er ook een volwaardige itunes erop moet draaien.
Losstaand van geluid (voorlopig is mijn receiver niet echt HDready en ik ben voorlopig nog geen loseless mkv tegengekomen); kan de iGPU genoeg aan om de mooiere skins en meeste video add-ons te draaien?

Waarom perse een zeer lompe itunes?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Ik heb xbmc nu ook op een laptop met ubuntu draaien. De 'gewone' linux versie geinstalleerd, dus geen dedicated ubuntu versie omdat de laptop ook nog voor andere doeleinden wordt gebruikt. De laptop is geen jonkie meer, een Dell Vostro 1000.

Maar op deze laptop met xbmc kan ik geen video-ts folder lezen. Ook Iso bestanden lukt volgens mij niet. Ik kan wel de vob bestanden binnen de video-ts folder starten maar dan is het maar de vraag of je de juiste pakt en begint aan het begin van de film. Verder is er dan ook geen ondersteuning voor subtitels en andere audio stream.

Is dit te wijten aan de oude laptop en is er daar iets niet compatible odf ligt de oorzaak ergens anders dat ik de video-ts map niet als film met menu en alles kan starten?

skank1

Quote from: Ejorne on November  7, 2012, 13:52:20
Ik heb xbmc nu ook op een laptop met ubuntu draaien. De 'gewone' linux versie geinstalleerd, dus geen dedicated ubuntu versie omdat de laptop ook nog voor andere doeleinden wordt gebruikt. De laptop is geen jonkie meer, een Dell Vostro 1000.

Maar op deze laptop met xbmc kan ik geen video-ts folder lezen. Ook Iso bestanden lukt volgens mij niet. Ik kan wel de vob bestanden binnen de video-ts folder starten maar dan is het maar de vraag of je de juiste pakt en begint aan het begin van de film. Verder is er dan ook geen ondersteuning voor subtitels en andere audio stream.

Is dit te wijten aan de oude laptop en is er daar iets niet compatible odf ligt de oorzaak ergens anders dat ik de video-ts map niet als film met menu en alles kan starten?

Ik kan je hierbij helaas niet helpen en ik denk overigens dat er maar bitter weinig mensen een xbmc install doen op gewone linux..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Quote from: road rebel on November  7, 2012, 12:00:30
Kan de iGPU genoeg aan om de mooiere skins en meeste video add-ons te draaien?

Dat zou hoegenaamd geen probleem mogen opleveren.

Even zelf vloeken in de XBMC kerk  ;), als je je toch verdiept in XBMC misschien kan je ook een kijkje nemen naar Plex.

Plex werd indertijd afgeleid van de XBMC code base en is speciaal gemaakt voor Mac OS X.

road rebel

Quote from: skank1 on November  7, 2012, 12:57:01
Waarom perse een zeer lompe itunes?

Omdat iTunes nogal "de standaard" is binnen osX, ook voor het synchroniseren van iphone en ipad.

Ja het kan anders maar dan wordt het heel omslachtig terwijl nu alles goed draait. (of ja, draaide, zie mijn topic in mac OS subforum)

Ik zou losse oplossingen kunnen gaan gebruiken (vb een olive voor audio, xbmc voor video, itunes op de mac voor iphone/ipad en squeezebox voor multiroom) maar dan wordt het wel erg ingewikkeld. Ik heb enkele andere oplossingen (squeezebox, sonos) al getest en steeds keer ik terug naar itunes omdat ik sowieso een itunes bibliotheek (>6800 nummers) heb en ik uit ervaring weet dat het beheren van meerdere systemen en bibliotheken gewoonweg niet werkt.

Met itunes op een mac heb je en multiroom (airplay luidsprekers en iOS apparaten) en een +/- degelijke bron (zij het met pure music en usb-dac). Ook spotify gebruik ik de laatste tijd steeds vaker.
Video kan prima door xbmc (nu met atv2) of plex (in het verleden met macbook wel gebruikt).

En het mooiste: ook wanneer ik er niet ben kan mijn vriendin met beide werken!
Als ik iets over het hoofd zie of je een eenvoudigere oplossing heb hiervoor dan hoor ik het graag want ik zoek nu al 3-4jaar naar een systeem om alle gedigitaliseerde muziek ook daadwerkelijk te beluisteren.

road rebel

Quote from: Ejorne on November  7, 2012, 13:52:20
Ik heb xbmc nu ook op een laptop met ubuntu draaien. De 'gewone' linux versie geinstalleerd, dus geen dedicated ubuntu versie omdat de laptop ook nog voor andere doeleinden wordt gebruikt. De laptop is geen jonkie meer, een Dell Vostro 1000.

Maar op deze laptop met xbmc kan ik geen video-ts folder lezen. Ook Iso bestanden lukt volgens mij niet. Ik kan wel de vob bestanden binnen de video-ts folder starten maar dan is het maar de vraag of je de juiste pakt en begint aan het begin van de film. Verder is er dan ook geen ondersteuning voor subtitels en andere audio stream.

Is dit te wijten aan de oude laptop en is er daar iets niet compatible odf ligt de oorzaak ergens anders dat ik de video-ts map niet als film met menu en alles kan starten?

Ik heb xbmc nooit mooi werkende gekregen binnen ubuntu en had daarom met mijn voormalige htpc een dualboot config met openelec en ubuntu => http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_dualboot
Ook dat vond ik uiteindelijk niet fijn dus ben toen maar overgestapt naar een atv2 JB.

Ejorne

Thanks! Misschien moet ik toch maar weer Winhoos Viesta erop zetten dan. Dat trok die laptop vanaf het begin af aan eigenlijk maar amper maar toen deed 'alles' het wel...

road rebel

Is 7 niet lichter te draaien dan vista?

Ejorne

Quote from: road rebel on November  7, 2012, 15:19:53
Is 7 niet lichter te draaien dan vista?

Ja, maar de laptop heeft een licentie op Vista...

road rebel


Ejorne

Quote from: road rebel on November  7, 2012, 15:23:08
ach licenties...  :ph34r:

Tja, ik ben ook een tijd lang een 'boefje' geweest.  :-X Maar heb mijzelf voorgenomen om het eens op de daarvoor bedoelde manier te proberen.

RalphH

Upgrade naar Win8 nu nog $30,- Wellicht de moeite.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Quote from: RalphH on November  7, 2012, 15:47:39
Upgrade naar Win8 nu nog $30,- Wellicht de moeite.

Ook voor Vista's?

RalphH

#365
Yep
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-8/upgrade-to-windows-8
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/buy

Begreep van een collega dat je tijdens het proces de keuze upgrade of iso downloaden krijgt. Kun je dus ook later nog een upgrade/full install doen.
Schijnt ook te werken op boefjes versies van W7.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

#366
Road rebel, ik doe het zo:

Data op een server (zelf unraid)
Voor muziek: logitech squeezebox server op unraid, bedienen met ipad of iphone via airplay naar receiver
Voor film: dedicated htpc met win7 en xbmc, kan ook audio, fotos en series afspelen..

Ideaal! Voor mij althans :) en de vrouw ook!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Squeebox server op NAS werkt inderdaad wel goed (vb met ipeng), maar je hebt nog steeds itunes nodig voor de iphone en dus 2 audio bibliotheken. Hier draait de squeezebox server nog steeds maar het is al dik 2maand dat ik die nog gebruikt heb.

skank1

Quote from: road rebel on November  8, 2012, 09:02:59
Squeebox server op NAS werkt inderdaad wel goed (vb met ipeng), maar je hebt nog steeds itunes nodig voor de iphone en dus 2 audio bibliotheken. Hier draait de squeezebox server nog steeds maar het is al dik 2maand dat ik die nog gebruikt heb.

idd squeezebox server op nas, en ipeng, dan heb je helemaal geen itunes meer nodig
ik doe het zonder dus... ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Hoe zet je liedjes op jouw iphone dan? (dat is dus vereiste nr.1 voor mijn vriendin)

skank1

Quote from: road rebel on November  8, 2012, 09:59:15
Hoe zet je liedjes op jouw iphone dan? (dat is dus vereiste nr.1 voor mijn vriendin)

Ik heb het nog maar 1x gedaan denk ik
zou het nog es moeten zoeken maar dacht wel dat het zonder itunes ging (denk, kabel pluggen tss pc en iphone, en dan kopieren en plakken)

maar we gaan offtopic ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Wat voor vernieuwingen neemt deze Hobbit zoal met zich mee?

Former member 78

Quote from: RalphH on November  7, 2012, 16:02:09
Yep
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-8/upgrade-to-windows-8
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/buy

Begreep van een collega dat je tijdens het proces de keuze upgrade of iso downloaden krijgt. Kun je dus ook later nog een upgrade/full install doen.
Schijnt ook te werken op boefjes versies van W7.

Met die full install moet je even oppassen.
Mijn nieuwe klapjap kwam in aanmerking voor deel 8.

Heb voor de .iso gekozen en de boel geïnstalleerd. Product key netjes ingevoerd, alles ging
prima. Windows 8 deed het normaal, maar, vroeg wel weer om de product key. Netjes ingevoerd en
kende die ineens niet.

Windows gebeld, en die man zei dat het om een upgrade ging, en niet om een clean install.
Ik had daar niet bij stil gestaan, maar na veel gezeik van mijn kant hielp hij mij verder om de product key
te resetten. Nu werkt alles perfect, en start binnen 10sec. op :)

Ejorne

Quote from: ArjanR1 on November 15, 2012, 10:40:03
Met die full install moet je even oppassen.
Mijn nieuwe klapjap kwam in aanmerking voor deel 8.

Heb voor de .iso gekozen en de boel geïnstalleerd. Product key netjes ingevoerd, alles ging
prima. Windows 8 deed het normaal, maar, vroeg wel weer om de product key. Netjes ingevoerd en
kende die ineens niet.

Windows gebeld, en die man zei dat het om een upgrade ging, en niet om een clean install.
Ik had daar niet bij stil gestaan, maar na veel gezeik van mijn kant hielp hij mij verder om de product key
te resetten. Nu werkt alles perfect, en start binnen 10sec. op :)

Hier heb ik ook over gelezen. Een beetje vreemd dat ze bij de download en install van de upgrade het toestaan om voor een full install te kiezen maar later dit niet accepteren...

Maar er is een register aanpassing die het mogelijk maakt om zonder tussenkomst van de helpdesk van ms de product-key te accepteren...