Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

skank1

Quote from: high-q on September  1, 2012, 14:58:33
Thanks, ik ga er mee aan de slag. Denk dat je anderen hier ook wel blij mee hebt gemaakt  :thumbs-up:

Blijkbaar is er niemand iets mee want niemand gebruikt het ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Voordat ik madvr gebruik wil ik enkel eerst mpc-hc gebruiken, maar het lukt me niet om hd audio eruit te krijgen, hoe doe ik dit.
Ook kent mpc-hc enorm veel video settings... Hoe zet ik dit allemaal?
Mpc-hc 64 bit trouwens...
Niemand die hier ook mee werkt? Maw sta ik er alleen voor? ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Heb ik al een keer gezegd in dit topic: FFshow

Staat ook in de guide die ik heb gepost ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

#203
Quote from: high-q on September  5, 2012, 12:33:59
Heb ik al een keer gezegd in dit topic: FFshow

Staat ook in de guide die ik heb gepost ;)

Is dat dan de lav audio filter, juist?
Ben beetje de weg kwijt, lav filters, video, audio en splitter
En dan madvr
En haali
En...


Ik zie ook dat xdva dan niet meer mogelijk is.. En alles op je cpu komt...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

@skank1

Ik begin me af te vragen wat de lol hier nog van is, en bovenal, het nut en de noodzaak. Er zijn wat mij betreft genoeg alternatieven ipv XBMC ik zou zelf in de richting van een huis-tuin-en-keuken mediaspeler denken, bvb Dune (ja ik weet het, "dit is het XBMC topic", rot op met je Dune ;) ). Of iets anders dan XBMC, ik kan je geworstel niet meer aanzien eerlijk gezegd, maargoed het is jouw hobby en ik wens je heel veel sterkte. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

Quote from: evilniek on September  5, 2012, 13:38:12
@skank1

Ik begin me af te vragen wat de lol hier nog van is, en bovenal, het nut en de noodzaak. Er zijn wat mij betreft genoeg alternatieven ipv XBMC ik zou zelf in de richting van een huis-tuin-en-keuken mediaspeler denken, bvb Dune (ja ik weet het, "dit is het XBMC topic", rot op met je Dune ;) ). Of iets anders dan XBMC, ik kan je geworstel niet meer aanzien eerlijk gezegd, maargoed het is jouw hobby en ik wens je heel veel sterkte. ;)

Heb ik niks aan, move on...
Next please :)
Je kan het niet meer aanzien.. Wel , kijk dan niet ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Niet om zout in de wond te strooien, maar xbmc zou DE belofte zijn op mediaplayer/software/htpc gebied... het zou ALLES kunnen wat de dune's en pocorns zouden kunnen maar dan beter, en alles binnen 1 en hetzelfde softwarepakket/user interface... ja, aangezien het software is moet je in het begin wat tweaken en tunen maar dan is het ook perfect.

HET grote bezwaar wat ik heb tegen HTPC's blijft, namelijk het eeuwige tweaken en tunen en op een gegeven moment kom je er achter dat je haast voor elk mediatype of uitzondering weer een andere extensie of plugin of setting of zelfs externe software nodig hebt, of dat die ene file nét niet goed werkt, en los je dat op, doen 10 anderen het niet meer. En dan hebben we het niet eens over bijv. Windows updates...

Er moeten dus nog steeds grote concessies gedaan worden, hetzij op hardware gebied hetzij op software gebied... feitelijk dezelfde concessies die je moet doen als je een Dune zou hebben.

Er zijn gewoon (nog) geen universele hardware- of software oplossingen... al doet xbmc wel een aardige poging, maar dat doet Dune feitelijk ook...

skank1

#208
Jowi, we weten jouw mening al... Geen zin om het 10 keer te zeggen..

Ontopic:
Ik kies Er zelf voor om dit te proberen hoewel het ook niet hoeft en xbmc het wel kan...
Ik ben aan het experimenteren :)

Ok , het lukt me perfect om alles af te spelen vanuit xbmc met mpc-hc en  lav filters en met hd audio en afstandsbediening!
Ook ondertitels geen probleem
Ook terugkeren doet hij mooi naar xbmc... Je merkt er niks van...
Het volgende en laatste deel is met madvr toevoegen ;)



Edit: sterker nog, zelfs de integratie met ipad xbmc constellation werkt met mpc-hc, kan het starten, afzetten...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: evilniek on September  5, 2012, 13:38:12
@skank1

Ik begin me af te vragen wat de lol hier nog van is, en bovenal, het nut en de noodzaak. Er zijn wat mij betreft genoeg alternatieven ipv XBMC ik zou zelf in de richting van een huis-tuin-en-keuken mediaspeler denken, bvb Dune (ja ik weet het, "dit is het XBMC topic", rot op met je Dune ;) ). Of iets anders dan XBMC, ik kan je geworstel niet meer aanzien eerlijk gezegd, maargoed het is jouw hobby en ik wens je heel veel sterkte. ;)

Ik merk aan de posts van Skank1 dat hij in de basis nog niet genoeg kennis heeft om helemaal met XBMC uit de voeten te kunnen. Je kan het van een andere kant bekijken, namelijk: Dat er meer mensen  zijn die, de tijd en moeite willen nemen om met XBMC aan de slag te gaan,  tegen dezelfde problemen aan lopen en baat kunnen hebben bij zijn vragen en de antwoorden die daaruit voort komen.

Zelf geeft hij aan dat er niet veel mensen actief lijken te zijn binnen op dit gebied en op DIT forum. Dat wil niet gelijk zeggen dat er helemaal geen mensen zijn die behoefte hebben aan dit soort informatie. Kijken eens op het officiële XBMC forum of op tweakers. Daar lopen verschillende multi-threads over alles wat je maar wilt weten over XBMC.

Zelf heb ik genoeg kennis en ervaring om de eindjes aan elkaar vast te knopen om het te laten werken of om eventueel tot een work-around te komen. Daarmee doel ik niet eens alleen op XBMC, maar het hele HTPC gebeuren. De reden waarom ik het doe: "GEWOON OMDAT HET KAN", niks meer en niks minder. Daarnaast moet je het ook leuk vinden om je in dit soort dingen te verdiepen.

Verder mag iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij of zij beter vindt. Persoonlijk verkies ik een HTPC boven een Dune. Dat heeft niks te maken met welke van de twee beter is, maar meer met de manier waarop ik het apparaat gebruik.

Quote from: jowi on September  5, 2012, 13:49:43
HET grote bezwaar wat ik heb tegen HTPC's blijft, namelijk het eeuwige tweaken en tunen en op een gegeven moment kom je er achter dat je haast voor elk mediatype of uitzondering weer een andere extensie of plugin of setting of zelfs externe software nodig hebt, of dat die ene file nét niet goed werkt, en los je dat op, doen 10 anderen het niet meer. En dan hebben we het niet eens over bijv. Windows updates...

Mee eens, dat was en is bij MediaPortal nog erger dan met XBMC. Zoals ik al zei, je moet het ook leuk vinden om te doen.
Jij hebt je rControl toch ook ontwikkeld omdat het kan? Dat bedoel ik overigens 100% positief.

Quote from: jowi on September  5, 2012, 13:49:43
Er moeten dus nog steeds grote concessies gedaan worden, hetzij op hardware gebied hetzij op software gebied... feitelijk dezelfde concessies die je moet doen als je een Dune zou hebben.
Er zijn gewoon (nog) geen universele hardware- of software oplossingen... al doet xbmc wel een aardige poging, maar dat doet Dune feitelijk ook...

Niks aan toe te voegen
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jowi

Het punt zit hem een beetje in hoe je aan kijkt tegen het integreren en laten samenwerken van allerlei software. Sommige mensen vind dat een hobby op zich, en als het allemaal met houtjes & touwtjes en plakband en kunstgrepen, uiterst fragiel en instabiel aan elkaar gefreubeld is, vind men dat vervolgens geweldig en ziet men het als een 'super pakket', terwijl ik een dergelijk systeem, wat niet uit zichzelf alles zou kunnen en dus afhankelijk is van derden, principieel een zwaktebod vind.

skank1

Kan het weer ontopic mensen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Niet zo zeuren skank. Dit IS ontopic. Het is alleen niet wat jij wilt horen.

skank1

Quote from: jowi on September  5, 2012, 14:53:00
Niet zo zeuren skank. Dit IS ontopic. Het is alleen niet wat jij wilt horen.

We waren momenteel bezig over externe spelers in xbmc.. Ik zie jou daar niks aan toevoegen.. Je blijft gewoon zeuren over dat het geen totaalpakket is... (wat ook zo is en niet is want xbmc kan het wel) sit.. Je blijft het maar herhalen ipv verder te helpen ivm xbmc waarvoor dit topic ook dient.. Indien je constant xbmc wilt vergelijken met een dune of iets anders, open dan een eigen topic daarvoor ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Larzie, indien je wenst post ik nog eens mijn 2 bestanden door om mpc als externe speler te gebruiken in xbmc...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Skank, ouwe zeurpiet, je topic heet 'ALGEMEEN Xbmc topic'. Mijn bericht ging in zijn algemeenheid over xbmc.

Als mensen iets zeggen over je nieuwe speelgoedje wat JOU als fanboy niet bevalt, wil dat niet zeggen dat het offtopic is.

skank1

#216
Quote from: jowi on September  5, 2012, 15:02:37
Skank, ouwe zeurpiet, je topic heet 'ALGEMEEN Xbmc topic'. Mijn bericht ging in zijn algemeenheid over xbmc.

Als mensen iets zeggen over je nieuwe speelgoedje wat JOU als fanboy niet bevalt, wil dat niet zeggen dat het offtopic is.

Daar gaan we weer...
Ouwe zeurpiet.
Jij moet gewoon telkens op de kar springen als je ook maar een kleine kans hebt.... Echt beu man... Tot vervelens toe!
Wordt wat volwassener!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

angel1978

Quote from: jowi on September  5, 2012, 15:02:37
Skank, ouwe zeurpiet, je topic heet 'ALGEMEEN Xbmc topic'. Mijn bericht ging in zijn algemeenheid over xbmc.

Als mensen iets zeggen over je nieuwe speelgoedje wat JOU als fanboy niet bevalt, wil dat niet zeggen dat het offtopic is.

Helemaal mee eens...
voor mensen die er over denken om wel of niet met XBMC te starten zijn deze overdenkingen vele malen interessanter..
Het topic heet toch niet het:  XBMC, hoe frobel ik xml-tjes aan elkaar topic ?

skank1

Quote from: angel on September  5, 2012, 15:05:41
Helemaal mee eens...
voor mensen die er over denken om wel of niet met XBMC te starten zijn deze overdenkingen vele malen interessanter..
Het topic heet toch niet het:  XBMC, hoe frobel ik xml-tjes aan elkaar topic ?
Mee eens dat je over alles moet kunnen praten in dit topic maar toch niet elke. Keer weer die commentaar als je ook maar een kleine kans ziet..
Hij heeft zn punt al gemaakt... Lees maar terug
Soit , ik ga het er nt meer over hebben, heb er geen zin in
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

angel1978

Quote from: skank1 on September  5, 2012, 15:07:29
Mee eens dat je over alles moet kunnen praten in dit topic maar toch niet elke. Keer weer die commentaar als je ook maar een kleine kans ziet..
Hij heeft zn punt al gemaakt... Lees maar terug
Soit , ik ga het er nt meer over hebben, heb er geen zin in

Je hoeft toch niet te reageren als je daar geen zin in hebt.. volgens mij waren er 2 anderen over aan het praten..

Net als bij het unraid-topic lijk je kritiek op een van jouw speeltjes vrij slecht te kunnen hebben..

skank1

Quote from: angel on September  5, 2012, 15:09:13
Je hoeft toch niet te reageren als je daar geen zin in hebt.. volgens mij waren er 2 anderen over aan het praten..

Net als bij het unraid-topic lijk je kritiek op een van jouw speeltjes vrij slecht te kunnen hebben..

Dat is totaal niet waar.. Ik geef zelfs toe dat het niet optimaal is.. En heb jowi zelf ook al gelijk gegeven....
Waar ik wel de pest aan heb, is dat hij constant hetzelfde herhaalt...
He made his point,move on
Ofwel een eigen topic opstarten waarnij je constant wil gaan vergelijken...
Je mag hier vergelijken maar niet condtant als je de kans zoet aub, ik lees liever in zon topic over xbmc zelf en het tweaken ervan in de plaats v constant vergelijkingen te zien... Als het op dat moment over iets anders gaat... Snap je?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ik reageerde in eerste instantie op evilniek, die gaf negatief commentaar, maar dat ben je denk ik al vergeten... dat jij alles als aanval ziet kan ik niets aan doen, dat zegt meer over je eigen onzekerheid mbt xbmc.

skank1

#222
Quote from: jowi on September  5, 2012, 15:16:10
Ik reageerde in eerste instantie op evilniek, die gaf negatief commentaar, maar dat ben je denk ik al vergeten... dat jij alles als aanval ziet kan ik niets aan doen, dat zegt meer over je eigen onzekerheid mbt xbmc.

Ik ben niet onzeker hoor. Ben blij met mijn overstap... Elk zn keuze
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Littletycoon

Je hoeft niet met externe players aan de slag. Dan is xbmc bijna net zo moeilijk/makkelijk als b.v. Dune. Een voordeel van xbmc t.o.v Dune is tweakbaarheid (maar ja, ook wat lastiger voor elkaar te krijgen dan) en schaalbaarheid --> lagere kosten. Ik heb b.v. Nas en htpc geintegreerd via windows server op 1 machine. Dit betekent 12tb media+media player in 1 nas behuizing via hdmi naar de av processor. Met een Dune b.v. ben je dan gewoon altijd een stuk duurder uit. Qua grafische presentatie is xbmc natuurlijk erg gelikt en via hdmi naar de av processor is kwaliteit weergave/geluid natuurlijk top/notch.

Dune en popcorn hour zijn wat mij betreft wel de enige media players waar je qua niveau kunt vergelijken met htpc oplossingen met b.v. Xbmc. De overige media players blijven gewoon uberhaupt achter

jowi

Quote from: Littletycoon on September  5, 2012, 20:35:08
Je hoeft niet met externe players aan de slag.
Als je bluray iso en of folders met menus wilt spelen blijkbaar wel.