Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skank1

Quote from: high-q on August 28, 2012, 08:37:44
Dan kan het nog steeds aan 2 dingen: Je content of je XBMC. Ik gok nu op de eerste, aangezien het niet bij alle blurays voor komt.
Xbmc.. is gewoon 11.0 versie, heb je dan andere?
Ik dacht op het xbmc forum gelezen te hebben dat het aan de manier van invoegen lag of zoiets..
Soit ik heb het, ik moet nu een manier vinden om het wel te kunnen en liefst zonder aan de originele "disc" iets te veranderen
Die subtitles map lijkt me ideaal, maar krijg dit niet aan de praat..
Iemand die mee wil testen?

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 28, 2012, 09:03:06
Xbmc.. is gewoon 11.0 versie, heb je dan andere?

Ik dacht op het xbmc forum gelezen te hebben dat het aan de manier van invoegen lag of zoiets..
Soit ik heb het, ik moet nu een manier vinden om het wel te kunnen en liefst zonder aan de originele "disc" iets te veranderen
Die subtitles map lijkt me ideaal, maar krijg dit niet aan de praat..
Iemand die mee wil testen?

Het antwoord is wat ingewikkelder dan alleen het vaststellen van welke versie je gebruikt. Technisch wil het wel eens voorkomen dat door bepaalde toevoegingen, updates of veranderingen er onder de motorkap van XBMC iets niet goed gaat en deze fout zich vertaalt naar onvoorspelbaar gedrag. Heel kort door de bocht is het een stabiliteitsissue. Wat vaak de enige manier is om de boel weer op de juiste manier werkend te krijgen is een clean install.

Omdat jij nu in de fase zit dat je alles uit het pakket wilt halen wat er uit te halen valt, loop je tegen dit soort problemen aan. Het systeem loopt eigenlijk het meest stabiel als je zo weinig mogelijk verandert.

Met wat voor bestand test je eigenlijk? Is het een untouched bluray of een remux?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Remux, maar daar ligt het niet aan. Dune kon het wel.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 28, 2012, 10:51:40
Remux, maar daar ligt het niet aan. Dune kon het wel.

Dat wil niet zeggen dat XBMC er goed mee overweg gaat. Zoals ik al zei, sommige veranderingen veroorzaken onvoorspelbaar gedrag.
Doe eens een andere test: Kijk of het binnen een ander programma (bijv. powerdvd of tmt) met dezelfde content dezelfde fout optreedt.
Dan weet je in ieder geval of het aan XBMC ligt of niet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: high-q on August 28, 2012, 11:17:17
Dat wil niet zeggen dat XBMC er goed mee overweg gaat. Zoals ik al zei, sommige veranderingen veroorzaken onvoorspelbaar gedrag.
Doe eens een andere test: Kijk of het binnen een ander programma (bijv. powerdvd of tmt) met dezelfde content dezelfde fout optreedt.
Dan weet je in ieder geval of het aan XBMC ligt of niet.

Nope dan niet..
Maar dat wist ik al he, dat het aan xbmc lag..
De vraag is, hoe los ik het best op.
Blijkbaar niemand hier , die die ondertitelsmap eens wil proberen..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jerrytoet

op welke mediaplayers kun je xbmc draaien? ben er inmiddels ook wel fan van geworden :D

skank1

Quote from: jerrytoet on August 28, 2012, 13:32:53
op welke mediaplayers kun je xbmc draaien? ben er inmiddels ook wel fan van geworden :D

Lol
Op niet veel...
Of tis beperkt..
Best is een htpc bouwen..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Op de platformen in onderstaande link draait ie sowieso

http://xbmc.org/download/

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


high-q

Quote from: StefaanD on August 28, 2012, 13:43:10
Kan iemand bevestigen of ontkennen of 24/96 werkt met de HD Audio Engine in XBMC ?

Bedoel je de nieuwe AE die alleen nog maar werkt in de nightlies? Indirect is dat al een antwoord op je vraag.
Heb het zelf alleen nog niet getest, ben er wel erg benieuwd naar.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jerrytoet

Quote from: skank1 on August 28, 2012, 13:41:47
Lol
Op niet veel...
Of tis beperkt..
Best is een htpc bouwen..
godverrrr, ik wil geen htpc :P

jowi

Een gehackte Apple TV2 kan toch ook XBMC draaien ?

high-q

Quote from: high-q on August 28, 2012, 13:42:31
Op de platformen in onderstaande link draait ie sowieso

http://xbmc.org/download/

Quote from: jerrytoet on August 28, 2012, 14:03:25
godverrrr, ik wil geen htpc :P

Quote from: jowi on August 28, 2012, 14:14:03
Een gehackte Apple TV2 kan toch ook XBMC draaien ?

Staat inderdaad ook in dat rijtje ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: jowi on August 28, 2012, 14:14:03
Een gehackte Apple TV2 kan toch ook XBMC draaien ?

ja hoor, maar dan geen 1080p dacht ik
(dus met beperkingen..) voor zover ik weet heeft de windows versie het minst beperkingen of ik ben verkeerd :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Net gelezen dat in frodo de mogelijkheid zal komen om tags toe te voegen aan je films
Dit zou het bv mogelijk maken om films voor bv "kids" makkelijk apart te kunnen sorteren
Je voegt de tag kids toe aan films.. en in je hoofdmenu of submenu maak je een shortcut naar die tag :)

Je kan nu iets soortgelijks met smartplaylist maar dan ben je afhankelijk vd scraper...

Verder ben ik hier enorm te spreken over de constellation app... denk dat ik hem maar zal aanschaffen :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Quote from: high-q on August 28, 2012, 14:00:14
Bedoel je de nieuwe AE die alleen nog maar werkt in de nightlies? Indirect is dat al een antwoord op je vraag.
Heb het zelf alleen nog niet getest, ben er wel erg benieuwd naar.

Ja die bedoel 'k inderdaad.

Heb jij de mogelijkheid om dit even te testen ? Momenteel is mijn Mac Mini niet vrij om deze te formateren en windows erop te gooien anders zou ik het zelf wel even doen.


Quote from: jowi on August 28, 2012, 14:14:03
Een gehackte Apple TV2 kan toch ook XBMC draaien ?

gehakte of gehackte  :D

XBMC draait inderdaad op de Apple TV2 maar of je daar gelukkig van zou worden is een andere vraag. Geen idee of de snelheid dan een beetje aanvaardbaar is.
Trouwens aTV 2 en aTV 3 zetten wat audio betreft als om naar 16/48  :crazy:

Nu XBMC hoeft niet persé als bijvoorbeeld auto scraping en downloaden van subs een beetje prioritair zijn, want Media Player van FireCore doet beide.

johan d

Quote from: skank1 on August 28, 2012, 16:13:37
Net gelezen dat in frodo de mogelijkheid zal komen om tags toe te voegen aan je films
Dit zou het bv mogelijk maken om films voor bv "kids" makkelijk apart te kunnen sorteren
Je voegt de tag kids toe aan films.. en in je hoofdmenu of submenu maak je een shortcut naar die tag :)
Je kan nu iets soortgelijks met smartplaylist maar dan ben je afhankelijk vd scraper...
Verder ben ik hier enorm te spreken over de constellation app... denk dat ik hem maar zal aanschaffen :)
Jongens toch, dat zijn toch allemaal overbodige toeters en bellen. Ik heb zo'n 50 films in de bib steken en als ik er 1 wil kijken vind ik hem binnen de 20 sec..
Ik heb de indruk dat het meer is om er mee bezig te zijn (met de technologie en alles mooi voor elkaar te krijgen) dan het effectief kijken en luisteren naar muziek.

patrickkk

Quote from: johan d on August 28, 2012, 17:00:30
Jongens toch, dat zijn toch allemaal overbodige toeters en bellen. Ik heb zo'n 50 films in de bib steken en als ik er 1 wil kijken vind ik hem binnen de 20 sec..
Ik heb de indruk dat het meer is om er mee bezig te zijn (met de technologie en alles mooi voor elkaar te krijgen) dan het effectief kijken en luisteren naar muziek.

Er zijn juist veel mensen die een fancy moviewall willen. Xbmc is daarin zo goed uitgewerkt. Ook snel sorteren van films voor bv kids is superhandig toch? Ik lees in alle topics dat ze een moviewall onzin vinden. Weet zeker dat er meer mensen zijn die dit wel willen dan niet willen.
Dit forum lijkt wel anti xbmc en pro dune te zijn. Het heeft beide zijn voor en nadelen.
Zelf vind ik het handig om als ik een film wil kijken om dan alle hoesjes + omschrijving te zien. Zeg maar alsof je in de videotheek een film uitzoekt. Laat staan mijn vrouw die standaard vraagt waar gaat die film dan over? Ik weet dat niet van al die films die ik heb!
Ik word er juist moe van om dit via een externe scraper te doen en deze weer in de juiste folder op te slaan, dat kost juist tijd.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

skank1

Quote from: johan d on August 28, 2012, 17:00:30
Jongens toch, dat zijn toch allemaal overbodige toeters en bellen. Ik heb zo'n 50 films in de bib steken en als ik er 1 wil kijken vind ik hem binnen de 20 sec..
Ik heb de indruk dat het meer is om er mee bezig te zijn (met de technologie en alles mooi voor elkaar te krijgen) dan het effectief kijken en luisteren naar muziek.

50 films....tja..das niet veel he.... Dan hoef ik ook geen server enzo...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: patrickkk on August 28, 2012, 17:42:22
Er zijn juist veel mensen die een fancy moviewall willen. Xbmc is daarin zo goed uitgewerkt. Ook snel sorteren van films voor bv kids is superhandig toch? Ik lees in alle topics dat ze een moviewall onzin vinden. Weet zeker dat er meer mensen zijn die dit wel willen dan niet willen.
Dit forum lijkt wel anti xbmc en pro dune te zijn. Het heeft beide zijn voor en nadelen.
Zelf vind ik het handig om als ik een film wil kijken om dan alle hoesjes + omschrijving te zien. Zeg maar alsof je in de videotheek een film uitzoekt. Laat staan mijn vrouw die standaard vraagt waar gaat die film dan over? Ik weet dat niet van al die films die ik heb!
Ik word er juist moe van om dit via een externe scraper te doen en deze weer in de juiste folder op te slaan, dat kost juist tijd.

+1
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Doebe

Lijkt mij ook wel handig voor de Kids...... :baaa:
  • Pioneer-LX83
  • BK-XXLS400
  • Auralex -SubDude
  • HTPC-XBMC Win8
  • MediaCenter-RPI OpenElec Frodo V12.2
  • silicondust-HDHomeRun
  • QNAP-TS459 Pro
  • BA-2xA26+A225C
  • KEF-2xKHT2001   

john_doe

Quote from: johan d on August 28, 2012, 17:00:30
Jongens toch, dat zijn toch allemaal overbodige toeters en bellen. Ik heb zo'n 50 films in de bib steken en als ik er 1 wil kijken vind ik hem binnen de 20 sec..
Ik heb de indruk dat het meer is om er mee bezig te zijn (met de technologie en alles mooi voor elkaar te krijgen) dan het effectief kijken en luisteren naar muziek.
Het kunnen catergoriseren van films is wel handig en het zou fijn als daar een makkelijke manier voor in XBMC komt via tags. Ik vind het wel fijn om bijv. opnderscheid tussen speelfilms, cabaret en muziekdvds te kunnen maken. Dus om dergelijke functionaliteit overbodig te noemen lijkt me wat kort door de bocht.

high-q

#122
Dat probleem heb ik vanaf het begin al omzeild door de folderstructuur op mijn hdd's aan te passen en deze door te voeren in de share-/mappenstructuur van XBMC.

Bijvoorbeeld op:

[share][drive]:\ Video\Bluray (Untouched Bluray rips of ISO)
[share][drive]:\ Video\Concerts (Concerten)
[share][drive]:\ Video\Completed Downloads (Laatste downloads uit de newsclient map)
[share][drive]:\ Video\Documentaries (Documentaires)
[share][drive]:\ Video\HD (720p en 1080p film content)
[share][drive]:\ Video\Kids (kids content)
[share][drive]:\ Video\Series (Series)
etc.

Elke HDD in mijn server ziet er nu ongeveer zo uit. (Mocht je gebruik maken van RAID structuur, dan kan je een vergelijkbare mappenstructuur maken. De genoemde mappen heb ik in XBMC onder VIDEO onder dezelfde mappings aangebracht. Zo heb ik dus een soort van 1:1 relatie met de mappen op je HDD's en de mappen in XBMC. Dit hoeft natuurlijk niet, omdat je de mappings in XBMC kan maken zoals je wilt. Ik heb het gedaan zodat ik voor mijn idee duidelijk heb welk bestand ik in welke map of mapping ik kan vinden.

Vervolgens benader ik deze mappen over het algemeen via de FILES onder VIDEO in XBMC. Als je vervolgens een Media Info of Thumbnail view doet op die map, heb je ook een videowall en de nodige informatie per file die je zou willen zien. Natuurlijk kan je ook ALLES terug vinden in de algemene library.

Voor het scrapen kan je per map of mapping scannen en blijft je indeling verder onaangetast.

Misschien hebben jullie er zo ook iets aan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Is er iemand die al succes vol externemediaplayer heeft geintegreerd in xbmc?
Lukt me net niet..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Goeie toevoeging high-q  :thumbs-up:

Vermoed dat je dan per map in XBMC ook kan instellen welke scraper er voorrang heeft voor het opzoeken van de informatie ? Dat is in ieder geval een truukje dat Plex kan.