Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Kan ik dit dan ook met mijn XBox-360, dan verbinden via mediacenter ?

Of heb je echt een htpc nodig om xbmc te draaien ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

skank1

Quote from: treky22 on August 25, 2012, 16:52:05
Kan ik dit dan ook met mijn XBox-360, dan verbinden via mediacenter ?

Of heb je echt een htpc nodig om xbmc te draaien ?

Vroeger was er ook iets voor xbox ja, vermits xbmc oorspronkelijk van xbox afstamt dacht ik
Geen idee of dit nu nog kan

check http://xbmc.org/natethomas/2012/07/05/xbmc4xbox-update/
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 16:02:55
gelukkig is hij (de dune) weg!
Beeld is stukken beter met de htpc!
Roep dit soort onzin dan ook niet.

evilniek

Ik heb zelf ook nog steeds een Dune, hij werkt prima, en de sofware is ook ontzettend stabiel. Ik heb vooralsnog geen behoefte aan een HTPC/XBMC oplossing, ik zeg niet dat XBMC rommel is, ik zie alleen de meerwaarde niet(voorlopig nog niet dan ;)

Quote from: jowi on August 25, 2012, 16:37:50
Durf het haast niet te vragen maar wat is er dan beter aan je beeld? Even afgezien dat je met je dune je tv of dune achteraf in een foute overscan had staan en dus niet optimaal en downscaled keek... ALS er verschillen zijn, zijn die zo subtiel dat ze niet te zien zijn zonder dat je kunt vergelijken, en dat kun je niet meer... en is het hoogstwaarschijnlijk ofwel niet beter maar vooral "anders" omdat eea anders afgesteld is qua kleurbalans etc. en kom dus niet met zaken als vollere kleuren of beter contrast, want dat is puur calibratie. Het ENIGE wat ik me kan voorstellen is dat de xbmc beter met pans en dat soort zaken om kan gaan....

Je moet niet de fout maken om xbmc beter te vinden omdat JIJ die keus hebt gemaakt, of omdat je nieuwe favoriete speeltje nu xbmc heet ipv dune  Een dune is echt geen verkeerde machine, het is absoluut geen rommel... ik vind het altijd jammer dat jij, als je een nieuw speeltje hebt, je het vorige speeltje meteen afkraakt alsof het HE LE MAAL niks was. Nu kan ik daar wel doorheen kijken, maar anderen denken wellicht dat een dune de grootste bagger is die er bestaat, en dat is echt niet zo. Dus een beetje objectiviteit mag je wel tonen vind ik.

Vertel ?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

Quote from: jowi on August 25, 2012, 17:00:41
Roep dit soort onzin dan ook niet.

Waarom niet?
Ik vind het beter.. en niet alleen om het beeld; maar ook om het auto scraping en de andere mogelijkheden
Dit is persoonlijk, en daar heb jij niets in te veranderen.
Elk zn eigen mening, respecteer dit dan.

Dit is trouwens ook een xbmc topic, mocht je het nog niet weten...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#55
@Evilniek: Dat mag skank vertellen, hij claimt dat xbmc een beter beeld geeft, en aangezien ik me niet kan indenken dat je dat verschil in kleur, scherpte, contrast etc zal gaan zien, zal het wellicht in (na)bewerking zitten.

We zullen het maar op (weer) een stukje cognitieve dissonantie houden... 'dat is een hele goede wasmachine, WANT ik heb hem zelf ook'. Dat niveau. Met een korreltje zout dus.

skank1

Hoe zetten/organiseren jullie trouwens jullie muziek voor xbmc?

Ik heb eigenlijk 3 folders
- albums
- top 1000 mnm (die eigenlijk wel een verzamelalbum is)
- losse liedjes (van top 100 van elk jaar)

maar ik krijg enkel covers bij albums
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#57
Skank, nu haal je een technisch aspect (beter beeld) door de war met je persoonlijke mening :wacko:

Het is inderdaad een xbmc topic, en dat wil ook zeggen dat je geen sprookjes moet vertellen over je favoriete nieuwe speelgoedje, of je eigen mening als feit gaat zitten gebruiken. Nogmaals, wees objectief in topics zoals dit. Dit is niet jouw nieuwe persoonlijke fanboy topic, dit is een informatief, feitelijk topic over xbmc.

StefaanD

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 17:07:02
Waarom niet?
Ik vind het beter.. en niet alleen om het beeld; maar ook om het auto scraping en de andere mogelijkheden

Auto scraping is voor mij momenteel het enige voordeel dat xbmc zouden beiden over de Dune voor wat 'k het zelf gebruik, films dus.

En XBMC is inderdaad initieel ontwikkeld voor de Xbox, XBox Media Center ze hebben het niet moeilijk gemaakt om op een naam te komen  ;)

skank1

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 17:13:08
Hoe zetten/organiseren jullie trouwens jullie muziek voor xbmc?

Ik heb eigenlijk 3 folders
- albums
- top 1000 mnm (die eigenlijk wel een verzamelalbum is)
- losse liedjes (van top 100 van elk jaar)

maar ik krijg enkel covers bij albums

Zou eventueel dit helemaal over kop gooien :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

#60
Quote from: StefaanD on August 25, 2012, 17:26:41
Auto scraping is voor mij momenteel het enige voordeel dat xbmc zouden beiden over de Dune voor wat 'k het zelf gebruik, films dus.



En het feit dat je bv geen squeezebox meer nodig hebt.. in mijn geval dan..
In jouw geval weet ik dat je receiver airplay gebruikt, dan heb je die idd ook niet nodig ;)
Maar dat ondersteunt mijn versterker niet :)
En de diverse addons :) Der zitten wel leuke dingen in
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 17:37:21
En het feit dat je bv geen squeezebox meer nodig hebt.. in mijn geval dan..
In jouw geval weet ik dat je receiver airplay gebruikt, dan heb je die idd ook niet nodig ;)
Maar dat ondersteunt mijn versterker niet :)
En de diverse addons :) Der zitten wel leuke dingen in

Ik ben bang dat je later nog wel eens op dit soort uitspraken terug kunt komen, hetzelfde met de uitspraak over beeldkwaliteit. De Dune laat ik even buiten beschouwing, want die ken ik niet goed genoeg. Enige reden waarom ik niet verder ben gegaan met de Dune HD Max, is omdat ik het apparaat te traag vond, de default interface niet zo prettig vond als XBMC en het configureren me te lang duurde.

Volgens mij heb ik in dit (of jouw) topic al eens geroepen dat de beeldkwaliteit van XBMC verre van perfect is. Draai bijvoorbeeld eens een 1080p MKV in MPC+MadVR of een Bluray met PowerDVD. Dan zie dat XBMC in dat rijtje echt het minst presteert. Je weet inmiddels dat ik een XBMC fanboy ben, voornamelijk vanwege de geweldige interface en de wereld aan opties, maar ik ben en blijf hierbij erg kritisch.

Voor wat betreft het puur luisteren van Muziek, dat klinkt via je SB op je receiver een stuk cleaner en rustiger dan via je HTPC. Ik ben ook niet voor niets terug gestapt naar de Touch + DAC. Neemt niet weg dat ik nooit via XBMC luister, want dat is inderdaad een erg leuk speeltje een vrij complete alles-in-één speler. Misschien met de komst van de nieuwe Audio Engine dat ik juist weer via de HTPC ga luisteren ... wie weet.

Just my 2ct's  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Ik stel geen hoge eisen aan het muziekgedeelte hoor. Ben dus zeker dat die voldoet. Anders zou ik ook flac willen ipv gewone mp3tjes ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

john_doe

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 17:13:08
Hoe zetten/organiseren jullie trouwens jullie muziek voor xbmc?

Ik heb eigenlijk 3 folders
- albums
- top 1000 mnm (die eigenlijk wel een verzamelalbum is)
- losse liedjes (van top 100 van elk jaar)

maar ik krijg enkel covers bij albums
Voor muziek maak ik geen gebruik van de library-functie in XBMC, ik gebruik de bestandmodus om door mijn muziek te navigeren. Ik heb voor elke letter in het alfabet een aparte folder aangemaakt, waarbij ik muziek op artiestnaam sorteer. Binnen die folder heb ik per album weer een aparte folder met als foldernaam de naam van de artiest en de albumnaam. In elke folder heb ik een afbeelding staan met de albumhoes.

skank1

Het ziet er nochtans heel mooi uit hoor :) indien je het wel gebruikt :)
Ik denk dat ik alles in de prullenbak gooi en alleen maar albums ga gebruiken :)

Zonde i know :)

Anyway los hiervan, Nog 17 dagen tot de aeon MQ4 skin !!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 26, 2012, 13:52:09
Anyway los hiervan, Nog 17 dagen tot de aeon MQ4 skin !!

Helemaal niet gevolgd, maar heb net ff op youtube gekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=ag9IYz14u6s

Ziet er zeer indrukwekkend uit!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

evilniek

Quote from: high-q on August 26, 2012, 14:53:55
Helemaal niet gevolgd, maar heb net ff op youtube gekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=ag9IYz14u6s

Ziet er zeer indrukwekkend uit!!

Ik word hier voornamelijk nerveus en misselijk van, persoonlijk snap ik weinig van deze GUI, vind t echt niks. Gelukkig heb ik de Dune nog! ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

high-q

Quote from: evilniek on August 26, 2012, 15:12:41
Ik word hier voornamelijk nerveus en misselijk van, persoonlijk snap ik weinig van deze GUI ...

Voordeel van deze GUI is JUIST dat je hem kan maken/indelen zoals je wilt ... zodat het doet wat jij wil en jij hem snapt. Of je zin hebt om daar tijd in te steken is een andere vraag.

Hadden we overigens niet afgesproken om in dit topic de vergelijkingen/voorkeur tussen Dune en XBMC buiten beschouwing te houden?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Blu

Quote from: john_doe on August 26, 2012, 13:47:52
Voor muziek maak ik geen gebruik van de library-functie in XBMC, ik gebruik de bestandmodus om door mijn muziek te navigeren. Ik heb voor elke letter in het alfabet een aparte folder aangemaakt, waarbij ik muziek op artiestnaam sorteer. Binnen die folder heb ik per album weer een aparte folder met als foldernaam de naam van de artiest en de albumnaam. In elke folder heb ik een afbeelding staan met de albumhoes.

Vind je dat niet zonde van de 'genre' functionaliteit in de xbmc library? Ik persoonlijk vind t nou net zo fijn om binnen een genre lekker te kunnen bladeren door de albums van verschillende artiesten die daarin staan. Op die manier zet ik wat vaker albums op die in de loop der tijd van de radar verdwenen waren :-)

Quote from: skank1 on August 26, 2012, 13:52:09
Anyway los hiervan, Nog 17 dagen tot de aeon MQ4 skin !!

Ziet er goed uit! Ik hoop wel dat hij de customization een beetje eenduidig heeft gehouden en niet via meerdere menus/paden zoals voorheen nog wel eens het probleem was.
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

rovinggecko

Is er onder hand ook een ' tv plugin'  voor XBMC? Heb jaren terug mijn htpc ingericht en draai daar 7mc op omdat ik er ook twee tuner kaarten in heb zitten en XBMC toendertijd geen TV ondersteuning had. Is dat intussen veranderd?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clipto

#70
Ik ben nog altijd het meest weg van de Refocus skin:



Insluiten van video werkt hier niet, directe link:
www.youtube.com/watch?v=QWA8uaGkbO8&list=UUSfVPvifWuySMRPhBv-_AmQ

Download hier:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=75867

Enkele plaatjes van deze skin:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=76954

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

skank1

Quote from: high-q on August 26, 2012, 15:25:10


Hadden we overigens niet afgesproken om in dit topic de vergelijkingen/voorkeur tussen Dune en XBMC buiten beschouwing te houden?

Graag ja! Elk zn mening!
Geinteresseerde in xbmc komen maar af :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ondertussen is het ook wat beter gelukt om de keys op mn ab te programmeren, nu nog de harmony :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

john_doe

Quote from: Blu on August 26, 2012, 18:37:54
Vind je dat niet zonde van de 'genre' functionaliteit in de xbmc library? Ik persoonlijk vind t nou net zo fijn om binnen een genre lekker te kunnen bladeren door de albums van verschillende artiesten die daarin staan. Op die manier zet ik wat vaker albums op die in de loop der tijd van de radar verdwenen waren :-)
Ik heb nooit gebruik gemaakt van bladeren op genre, ook niet als ik op de pc muziek afspeel via Foobar2000. Als ik door mijn folders heen blader kom ik ook nog wel eens een album tegen wat ik al een tijd niet meer beluisterd heb.  :)

skank1

Ok toch weer "probs"

Weer geen subtitles...
Handig is anders...

Dus ik had het volgende:
BDMV structuur van transformers 3 -> Ik kreeg subtitles die onmiddelijk verdwenen-> had ik opgelost door een simpele srt bij de m2ts te plaatsen
Nu wil deze morgen The avengers bekijken, terug bdmv structuur... -> terug subtitles die direct verdwenen, ah dacht ik, gewoon een srt erin plakken
-> deed ik, maar nog steeds die subtitles die verdwenen.. sterker, ik kon de srt gewoon niet selecteren...
Na even zoeken denk ik dat ik het probleem wist..
Als je namelijk info duwt op een film zie je het pad naar het bestand

In het geval van transformer was dit iets in de aard van:
\transformers3\bdmv\stream\0001.m2ts
Kijk ik naar the avengers was dit:
\the avengers\bdmv\index.bdmv
Blijkt dus dat een srt bijplaatsen enkel helpt als het pad naar de m2ts file zelf verwijst..
Ik heb toen dus de m2ts file van the avengers apart gezet in een aparte map, samen met de srt en toen speelde alles wel perfect af...

Nu is mijn vraag (vermits xbmc zelf nog niet met een oplossing komt, moet ik zoiets wel doen)
Hoe kan ik het pad die ernaar verwijst zelf aanpassen?
Of in tweede instantie.... Mag ik die m2ts file apart zetten in een map en al de  rest van de bestanden gewoon weggooien? Wat zit er eigenlijk in de rest van die bestanden
hiermee bedoel ik:

\bdmv\ playlist, clipinf, backup, auxdata enz enz
\bdmv\ certificate
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii