Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

ok zal eens kijken met die profielen of dat te doen is, al lijkt me de 2e optie inderdaad handiger/makkelijker ja.

Heb de Aeon Nox skin in de tijd van Kodi 11/12 gebruikt dus zal er vast wel uit komen dan, weet ik in ieder geval dat het mogelijk is!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Even een correctie op mijn post van gisteren mbt uhd fix in 19

Zucht, ik was iets te enthousiast. Had blijkbaar de UHD van aquaman weggemikt.....en ja...zat gisteren dus naar de blu ray te koekeloeren. Pfff. Lekker n00by bezig..

Met 19 werkt 4k op mijn systeem op dit moment helemaal niet. Crasht meteen naar desktop. Kreeg eerst scaling error in de log en na een clean install van kodi lijkt t in audio ergens scheef te gaan, maar zeker weet ik het niet en ben r even klaar mee weer. Andere dag verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xstream

Quote from: PascalP on May 27, 2019, 12:10:10
ok zal eens kijken met die profielen of dat te doen is, al lijkt me de 2e optie inderdaad handiger/makkelijker ja.

Heb de Aeon Nox skin in de tijd van Kodi 11/12 gebruikt dus zal er vast wel uit komen dan, weet ik in ieder geval dat het mogelijk is!
Misschien denk ik te simpel, ik heb ook al een tijdje niet meer de standaard skin, ik gebruik momenteel Aura.

Maar, als je de kinderfilms in een eigen map zet en deze als extra source > type movies > Kids movies noemt, komt die dan niet als aparte categorie in het menu? Of wordt dat dan allemaal in de bak "movies" gegooid?
Je hebt wel skins, ook die van mij en Aeon Nox ook dacht ik e.d., die het mogelijk maken om het menu te customizen. Dus dan kun je een menu item in skin settings aanmaken en een custom pad geven (map kinderfilms) met de titel die je erbij wilt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

donaldk

Is er eigenlijk nog een leuke iptv add-on?

PascalP

Quote from: Xstream on May 28, 2019, 14:00:23
Misschien denk ik te simpel, ik heb ook al een tijdje niet meer de standaard skin, ik gebruik momenteel Aura.

Maar, als je de kinderfilms in een eigen map zet en deze als extra source > type movies > Kids movies noemt, komt die dan niet als aparte categorie in het menu? Of wordt dat dan allemaal in de bak "movies" gegooid?
Je hebt wel skins, ook die van mij en Aeon Nox ook dacht ik e.d., die het mogelijk maken om het menu te customizen. Dus dan kun je een menu item in skin settings aanmaken en een custom pad geven (map kinderfilms) met de titel die je erbij wilt.

Ik moet er nog aan beginnen, ben momenteel niet thuis, maar als ik in de standaard skin een source toe voeg kan ik alleen kiezen of dit categorie films of series is (of muziek dan).
Heb in het verleden wel eens meerdere netwerklocaties gehad die dan weer alleen in 1 categorie zaten, dus bijvoorbeeld

//server/films
//server/films2

Beide zaten 'samen' in een film categorie.

Zal met de Aeon Nox en ook de Aura die jij hebt eens proberen zodat ik de volgende situatie krijg met 3 verschillende categoriën in het home scherm
//server/films
//server/films kids
//server/series
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

keeskloon

#1605
Goedendag
Ik heb kodi 18.3 op mijn shield en heb de Aeon MQ 8 geinstalleerd.Vind dit een hele mooie skin maar heb 1 probleem,ik heb een stuk of 50 4K films erop staan maar hij speelt bij heel veel films geen hdr af maar sdr staat ook bij fynart. Maar als ik hem weer terug zet naar de orginele kodi skin speelt hij al mijn 4k films wel alles in HDR af wat kan dat zijn.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

pameijer

Quote from: keeskloon on September  1, 2019, 12:41:00
Goedendag
Ik heb kodi 18.3 op mijn shield en heb de Aeon MQ 8 geinstalleerd vind dit een hele mooie skin maar heb 1 probleem ik heb een stuk of 50 4K films erop staan maar hij speelt bij heel veel films geen hdr af maar sdr staat ook bij fynart maar als ik hem weer terug zet naar de orginele kodi films speelt hij al mijn 4k films wel alles in HDR af wat kan dat zijn.
Ik snap hier weinig van. Gebruik even wat punten, komma's, hoofdletters en zo man.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Quote from: pameijer on September  1, 2019, 18:06:00
Ik snap hier weinig van. Gebruik even wat punten, komma's, hoofdletters en zo man.

Als hij Aeon MQ8 skin geinstalleerd heeft spelen zijn 4k films in SDR af, zodra die de originele skin gebruikt speelt het wel HDR af.

Zoiets begrijp ik eruit :-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

PascalP

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van subtitle posities binnen Kodi?
Ik kan de locatie wel aanpassen via de 'video calibration' maar het lijkt geen effect te hebben.

Zeker MKV's met externe SRT's lijken geen effect te hebben en bij MKV's die subs erin hebben zitten lijkt het bij sommige wel en bij sommige niet te werken.
Ideeën hoe dit kan?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

Quote from: PascalP on October 23, 2019, 11:27:50
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van subtitle posities binnen Kodi?
Ik kan de locatie wel aanpassen via de 'video calibration' maar het lijkt geen effect te hebben.

Zeker MKV's met externe SRT's lijken geen effect te hebben en bij MKV's die subs erin hebben zitten lijkt het bij sommige wel en bij sommige niet te werken.
Ideeën hoe dit kan?
Hier werkt het perfect!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

PascalP

Ja precies die setting past ik aan, maar als ik een film afspeel lijkt het geen effect te hebben...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sterremos

ben op zoek naar ervaringen voor het volgende, we kijken via de sony tv met mbv. kodi en seren naar series ed. ook de films vanaf de NAS server worden netjes afgespeeld en het geluid 5.1 via de versterker naar de boxen.
Ook vinden we het lekker om naar een goed concert te kijken, nu is het geluid tegenwoordig hiervan DTS-HD of stereo.
Dit lukt niet via de Sony TV , beeld hapert en geluid lukt niet.
zou hiervoor wel een media player willen aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer, wat is een goede oplossing? denk dat het wel een gigabit ethernet aansluiting moet hebben.
hoor graag wat suggesties

Ron

blueznl2

Nvidia Shield. Standaard antwoord  ;D

PascalP

Quote from: blueznl2 on November  1, 2019, 16:48:37
Nvidia Shield. Standaard antwoord  ;D

Ik heb zowel een Vero 4K als een Shield.
Wil je een no nonsense speler enkel voor Kodi zou ik voor de Vero gaan, wil je een speler die ook andere apps heeft zoals Netflix, Youtube en Disney+ zou ik voor de Shield gaan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: PascalP on November  1, 2019, 19:46:39
Ik heb zowel een Vero 4K als een Shield.
Wil je een no nonsense speler enkel voor Kodi zou ik voor de Vero gaan, wil je een speler die ook andere apps heeft zoals Netflix, Youtube en Disney+ zou ik voor de Shield gaan.
Op dit moment is puur voor Kodi de Odroid N2 de absolute koning, is sneller dan de Vero 4K+, betere beeldkwaliteit, DTM etcetera. Voor apps buiten Kodi zou ik dan de Apple TV 4K nemen die veel beter is dan de Shield met framerate switching, colorspace switching enzovoort. Zelf heb ik wel de Shield en de Vero  :unhappy: maar zou het nu niet meer kopen. Ben er wel erg happy mee trouwens.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kanariepiet

Quote from: pameijer on November  1, 2019, 21:37:44
Op dit moment is puur voor Kodi de Odroid N2 de absolute koning, is sneller dan de Vero 4K+, betere beeldkwaliteit, DTM etcetera. Voor apps buiten Kodi zou ik dan de Apple TV 4K nemen die veel beter is dan de Shield met framerate switching, colorspace switching enzovoort. Zelf heb ik wel de Shield en de Vero  :unhappy: maar zou het nu niet meer kopen. Ben er wel erg happy mee trouwens.

Ik heb hier zowel een Apple TV 4K en een Odroid N2, de Apple voor het gebruiksgemak van idd Netflix, Disney+, YouTube en films die de kids kijken via Infuse.
De N2 is voor papa in de avond voor de beste beeldkwaliteit ;)

sterremos

ik zie dat de Odroid werkt op de S922 chipset, dan zou waarschijnlijk dit ook wel een aardige speler zijn?
https://www.geekbuying.com/item/Beelink-GT-King-Amlogic-S922X-Android-9-4GB-64GB-TV-Box-416774.html

Ron

_ MarcelloW _

Quote from: kanariepiet on November  2, 2019, 07:05:55
Ik heb hier zowel een Apple TV 4K en een Odroid N2, de Apple voor het gebruiksgemak van idd Netflix, Disney+, YouTube en films die de kids kijken via Infuse.
De N2 is voor papa in de avond voor de beste beeldkwaliteit ;)

Door het enthousiasme hier ook een N2 inclusief accesoires besteld.
Eens zien of ik net zo gelukkig kan worden van het apparaat!

Mocht je nog tips hebben qua instellen, en software uploaden, hoor ik het graag!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

pameijer

Quote from: sterremos on November  2, 2019, 10:05:03
ik zie dat de Odroid werkt op de S922 chipset, dan zou waarschijnlijk dit ook wel een aardige speler zijn?
https://www.geekbuying.com/item/Beelink-GT-King-Amlogic-S922X-Android-9-4GB-64GB-TV-Box-416774.html

Ron
Nee niet echt. Tenzij je wilt gaan solderen om het ethernet te fixen  :coffee:
BRON

Ook werkt Beelink bij lange na niet zo goed mee met de softwareontwikkelaars wat ik begreep en dat is wel nodig om de drivers goed te maken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sterremos

Quote from: _ MarcelloW _ on November  2, 2019, 21:11:23
Door het enthousiasme hier ook een N2 inclusief accesoires besteld.
Eens zien of ik net zo gelukkig kan worden van het apparaat!

Mocht je nog tips hebben qua instellen, en software uploaden, hoor ik het graag!

Vandaag ook eens ff onderzocht, zie hierin ook wel iets in, waar hebben jullie dit besteld? bij Anttaktek misschien, in Korea is het een stuk gekoper maar je zit met de inklaring, BTW.
Bij de bundel wat is er nog meer besteld? denk bv aan een remote control om in standby te zetten?

Hoor graag van jullie,

Ron

Kanariepiet

Quote from: sterremos on November  3, 2019, 14:20:22
Vandaag ook eens ff onderzocht, zie hierin ook wel iets in, waar hebben jullie dit besteld? bij Anttaktek misschien, in Korea is het een stuk gekoper maar je zit met de inklaring, BTW.
Bij de bundel wat is er nog meer besteld? denk bv aan een remote control om in standby te zetten?

Hoor graag van jullie,

Ron

Idd bij antratek besteld en dan de bundel met bordje, voeding en behuizing.
Dan het goedkoopste 16 GB emmc opslag erbij (niet specifiek voor de N2, want gaat toch Coreelec op  ;))

Remote heb ik er niet bij gekocht, want gebruik een Logitech Harmony.

Werkt echt perfect naast mijn ATV 4K!

sterremos

contact gehad met Antratek, remote controll niet aanwezig, gaat een aantal weken duren.
zit nog ff te kijken, kosten in Nederland zijn voor de bundel ongeveer 120 €
Setje bij Hardkernel is compleet met CoreElec in de aanbieding voor 75$ , (67€)
Volgens internet,Geen invoerrechten, wel btw dus 23% erbij . is dan rond de 83€
dus ook te overwegen...

Ron

PascalP

Quote from: sterremos on November  7, 2019, 09:27:47
contact gehad met Antratek, remote controll niet aanwezig, gaat een aantal weken duren.
zit nog ff te kijken, kosten in Nederland zijn voor de bundel ongeveer 120 €
Setje bij Hardkernel is compleet met CoreElec in de aanbieding voor 75$ , (67€)
Volgens internet,Geen invoerrechten, wel btw dus 23% erbij . is dan rond de 83€
dus ook te overwegen...

Ron

Vergeet ook niet dat je in NL €13 administratiekosten betaald, dus komt totaal op €95 ongeveer
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sterremos

had ik erbij gecalculeerd, was het nog steeds wel interessant, wilde net gaan bestellen, blijkt dat de shipmentcost $45 zijn. dus nu niet meer interessant :( :(

_ MarcelloW _

#1624
Ik heb gisteren een complete set, incl remote en sd-kaart met Kodi ontvangen van hardkernel. Voor 97,94+37,08tax.

Werkt allemaal prima!

Het enige dat ik nog niet helemaal door heb is het in- en uitschakelen. In de CEC settings weet ik niet hoe dit het beste te zetten.
Gelukkig werkt de remote prima (out of the box)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!