Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

Weet iemand hoe je multidisk goed werkend kan krijgen?
ik heb de documentatie online gelezen en opgevolgd, maar het werkt nog steeds niet.
Het gaat om volledige bluray file structuur, geen images of mkv bestanden.

Als voorbeeld Lord of the Rings.
Ik heb een hoofdfolder aangemaakt en daaronder 2 subfolders:
Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring
- Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring - Disk1
- Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring - Disk2

Kodi kan nu 1 film terugvinden.

Hoe lossen jullie dit op?

hifi-annemie

Als Kodi een stream laadt dan zie ik  rond het blauwe draaicirkeltje in het midden, allemaal vage kringen  eromheen in de blauwe achtergrond. Ligt dat aan een instelling? Ik heb een LG oled tv.

Jeroen V

Quote from: hifi-ralph on March 25, 2019, 13:53:58
Als Kodi een stream laadt dan zie ik  rond het blauwe draaicirkeltje in het midden, allemaal vage kringen  eromheen in de blauwe achtergrond. Ligt dat aan een instelling? Ik heb een LG oled tv.
Lijkt me een instelling in de TV? Ik heb alle beeldbewerking op de TV uit staan en ik heb nergens last van...

pameijer

Quote from: Bart_M on March 25, 2019, 13:35:08
Weet iemand hoe je multidisk goed werkend kan krijgen?
ik heb de documentatie online gelezen en opgevolgd, maar het werkt nog steeds niet.
Het gaat om volledige bluray file structuur, geen images of mkv bestanden.

Als voorbeeld Lord of the Rings.
Ik heb een hoofdfolder aangemaakt en daaronder 2 subfolders:
Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring
- Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring - Disk1
- Lord of the Rings 1 Fellowship of the ring - Disk2

Kodi kan nu 1 film terugvinden.

Hoe lossen jullie dit op?

Heb je deze handleiding exact gevolgd?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bart_M

Quote from: pameijer on March 26, 2019, 08:27:17
Heb je deze handleiding exact gevolgd?

Jazeker. Desondanks komt de titel toch 2 x voor in het filmoverzicht.

darkrunner

Netflix via Kodi

Subs kan je verplaatsen
kan nog niet alles afspelen en veel is ook in 520/720p bv Lord of the rings 720p...
DD+ kon ik selecteren, Atmos nog niet gezien

Nog wat werk dus.

RalphH

Krijg zo even met de search niet gevonden of er in dit topic al gesproken is van hdr naar sdr conversie door Kodi 18.1, even los van madvr.
Is er een mogelijkheid om dit door kodi enigszins fatsoenlijk te laten doen, of moet ik dit maar vergeten?

Heb in de video opties al pixel shader gekozen ipv dxva, maar dat mocht niet baten.

Als voorbeeld de UHD en BD van Ralph breaks the internet naast elkaar bekeken en de kleuren van de UHD zijn compleet washed out, terwijl de BD lekker popt.
UHD's speel ik overigens af vanwege het doorgaans ontbreken van de Atmos tracks op BD schijfjes.

OS Windows 10.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

#1582
Kodi zelf kan dit niet.
Daar heb je echt een programma zoals Madvr voor nodig. Ik was hier ook mee aan de slag gegaan maar kwam bedrogen uit. Met Kodi dan hè.
Wat je eventueel wel kan proberen is om Plex de conversie te laten doen. Dus de Plex media speler, die doet het redelijk tot goed. Niet zo goed als Madvr maar veel beter als Kodi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RalphH

Ga ik eens checken, dankje. Dit is niks namelijk
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

pameijer

Quote from: reza on April  4, 2019, 16:53:07
Kodi zelf kan dit niet.
Daar heb je echt een programma zoals Madvr voor nodig. Ik was hier ook mee aan de slag gegaan maar kwam bedrogen uit. Met Kodi dan hè.
Wat je eventueel wel kan proberen is om Plex de conversie te laten doen. Dus de Plex media speler, die doet het redelijk tot goed. Niet zo goed als Madvr maar veel beter als Kodi.
Behoudt Plex dan ook de Bt2020 kleurruimte?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

angelo41

Quote from: pameijer on April  4, 2019, 17:56:36
Behoudt Plex dan ook de Bt2020 kleurruimte?
ja.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


darkrunner

Moet me toch eens gaan verdiepen in die Madvr zit hier met een Htpc van over de  ‎€1600 en HDR met Win10 qua gebruiksgemak is gewoon stront.

reza

Dat lijkt me een heel slim plan.
Welke grafische kaart gebruik je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#1588
Heb er 2 een Sapphire RX 580 nitro 8GB of een Gtx 1070 8gb.
Gebruik de RX580 nu.

reza

De 1070 is zeer geschikt, de ander niet volgens mij.
Ik heb van de week ook een 1070 kaart gekocht.
Als je verstand hebt van computers zou ik het je zet zeker aanraden, niets kan tegen Madvr op. Ja Lumagen maar dat is voor de normale mens niet te betalen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Wel de RX580 geeft beter beeld bij 1080/4K en HDR, dat verschil zie je ook tussen een Apple 4k en Shield, Apple heeft Amd Gpu Schield Nvidia...
Van computers ken ik genoeg maar Madvr is chinees voor me momenteel

RalphH

#1591
Quote from: reza on April  4, 2019, 16:53:07
Kodi zelf kan dit niet.
Daar heb je echt een programma zoals Madvr voor nodig. Ik was hier ook mee aan de slag gegaan maar kwam bedrogen uit. Met Kodi dan hè.
Wat je eventueel wel kan proberen is om Plex de conversie te laten doen. Dus de Plex media speler, die doet het redelijk tot goed. Niet zo goed als Madvr maar veel beter als Kodi.

Toch nog even met Kodi zelf aan het prielen geslagen.

Pixel shader tov dxva was al een verbetering, maar nog lang niet goed.

Had ook gezien dat je 3dlut files via colour management in kunt laden en heb eens wat voorgekauwde correctie files (rec2020 --> rec709) binnengehaald om te testen.
Het is nog lang niet OK, maar het platte is eraf, al klopt r nog niet veel van. Eens kijken of ik dat met bijv een calibratiedisk goed krijg en dan maak ik daar een apart profiel in de projector voor aan.

De blu ray


De ongecorrigeerde UHD


Met een 3dlut file gecorrigeerde UHD



Ongecorrigeerd


Gecorrigeerd


Kleur balans klopt nog voor geen meter, alles is oververzadigd en zwartwaardes zitten er ook flink naast, maar eens kijken hoe ver ik kom.

Plex heb ik ook nog in het achterhoofd, en Madvr ook, maar die laatste trekt mijn videokaart niet gok ik en ik wilde alle toeters en losse bellen eigenlijk zoveel mogelijk proberen te vermijden.
MPC-BE doet t standaard ook gewoon OK, maar ook dan weer van t pad af met 1 applicatie.
Zou leuk zijn als kodi zelf met een fix kwam, maar ik gok dat dit niet gaat gebeuren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Kleuren zitten toch wel fors af van wat t moet zijn, weet niet of dat lekker gecorrigeerd kan worden.
Nog even verder gezocht binnen Kodi forum en deze feature lijkt gewoon niet goed te werken binnen Kodi 18, waarschijnlijk omdat deze zelf ook al colour management toepast bij afspelen van uhd content die niet wordt uitgeschakeld als je zelf een 3dlut file inlaadt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

Denk dat ik Netflix HDR gewoon via de tv app blijf kijken, en de rest maar gewoon 1080p/4KDL ipv hdr, wat een soep zeg die beeld formaten als je dat allemaal zo leest

RalphH

#1594
CORRECTIE
Zucht, ik was iets te enthousiast. Had blijkbaar de UHD van aquaman weggemikt.....en ja...zat gisteren dus naar de blu ray te koekeloeren. Pfff.

Met 19 werkt 4k op mijn systeem op dit moment helemaal niet. Crasht meteen naar desktop. Kreeg eerst scaling error in de log en na een clean install van kodi lijkt t in audio ergens scheef te gaan, maar niet geheel zeker. andere dag weer verder.

Net een 19 alpha geinstalleerd omdat ik hier las dat die een verbetering was in de hdr/sdr conversie.
DirectX tonemapping voor hdr ipv softwarematig.
Op dxva rendering lijkt het inderdaad veel beter. Wreck it Ralph crasht alleen meteen bij opstarten, maar aquaman werkt wel en dat ziet er goed uit. Heb van de laatste de blu ray niet, dus kan even niet vergelijken, maar de kleuren lijken nu in orde.

Blijft een alpha en dat zal dan verklaren dat Ralph (die andere 8)) crasht.

dxva 19alpha


Pixelshader 18


EDIT
zo naast elkaar lijkt het verschil toch vrij klein, maar in een andere scene had ik het idee dat het groter was.
Das voor een andere dag ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

activ

Ik vindt het verschil helemaal niet zo klein. Die bovenste vindt ik veel mooier, beter contrast vooral. De onderste oogt overbelicht. Die bovenste ziet er ongeveer uit hoe het uit mijn Oppo komt als ik de UHD er in steek. Niet helemaal natuurlijk maar de kleuren kloppen aardig.

PascalP

inderdaad een flink verschil vind ik, bovenste ook veel diepere blauwe lucht.
Maar is in het echt natuurlijk anders dan van een foto ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

het scheelt zeker een stuk, maar in mijn beleving was t nog meer, 18 dramatisch zeg maar en 19 goed.
Nu nog stabiel en dan ben ik ook weer even tevree ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Weet iemand of het mogelijk is 2 libraries te beheren binnen Kodi?
Dus dat ik bijvoorbeeld 1 library heb met alle films en eentje enkel met kinderfilms?
Kan wel filters aanzetten, maar zodra de film afgelopen is of je terug naar het startscherm gaat is de filter ook weer verdwenen en moet je deze weer opnieuw erop zetten.

Of zou het misschien kunnen dat ik in mijn startscherm nog een 2e film button krijg?
Dus bijvoorbeeld:
- Movies
- Movies Kids
- Series
etc.
Zoals in mijn het gephotoshopte screenshot in de bijlage ofzo?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Je kunt in Kodi ook met profielen werken. Ik heb het nog nooit gedaan maar ik neem aan dat je per profiel ook je eigen bieb hebt.

Zelf heb ik jouw 2e optie: een aparte category op het homescreen voor de kids. Ik gebruik daarvoor wel de skin Aeon Nox, die ontzettend goed configurabel is. Alles is vwb Kodi op internet wel te vinden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!