Tony Scott

Started by squeek, August 20, 2012, 21:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Nee, geen rouwregister hier, maar ik was toch wel geschrokken van de dood te horen van Tony Scott, regisseur van klassieker top gun, en zoveel andere goeie films. Zelfmoord dan nog wel. Wij zullen nooit weten waarom waarschijnlijk of hoe hij zich voelde maar op je 68ste nog van een brug springen doe je niet zomaar natuurlijk.

Ik heb derjuist zo eens het lijstje films van hem bekeken en feitelijk zijn het er niet zoveel, amper een 20-tal films. Maar ik heb ze op twee na of zo wel bekeken, waarvan een deel hier in de kast staan. En zelf was ik toch wel fan van zijn grauwe realiteit en montage. Vooral bij unstoppable kwam dit mooi tot zen recht en hij was ook iemand die liefst zoveel mogelijk in-camera filmde dan enkel een groen scherm en later alles erbij te plakken. Top gun is één van de mooiste voorbeelden daarvan, echte straaljagers en geen cgi.

Ik denk dat hollywood een groot regisseur kwijt is, met een eigen duidelijke visie en stijl. Ook voor zijn geliefden zal het wel een erge klap zijn natuurlijk. Maar ja, we kennen hem ni persoonlijk dus daar kan ik niet over oordelen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Etiennevh

Helemaal mee eens. Ik schrok er ook van. Wat een held was dat en wat een geweldige films heeft hij geregisseerd.

Man on Fire staat bij mij op nr. 1 voor zijn werken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Een groot verlies voor de filmliefhebber :-(
Een film van Tony keek ik eigenlijk wel zonder eerst de reviews te lezen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Nahpets

#3
Een verlies voor Hollywood en een ieder die daar van houd.

Voor mij is Top Gun  een heerlijke draak van een film. Een romantische verheerlijking van amerikaans nationalisme, vleugje American dream, boy gets girl, USA kicks ass. Flinterdun verhaal, aardige muziek, veel spierballen, matig acteertalent. En toch 1 van mijn favorieten  :D.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

squeek

Quote from: Nahpets on August 20, 2012, 21:47:21
Een verlies voor Hollywood en een ieder die daar van houd.

Voor mij is Top Gun  een heerlijke draak van een film. Een romantische verheerlijking van amerikaans nationalisme, vleugje American dream, boy gets girl, USA kicks ass. Flinterdun verhaal, aardige muziek, veel spierballen, matig acteertalent. En toch 1 van mijn favorieten  :D.

Inderdaad, amerikaans nationalisme geregisseerd door een ..... Brit  ;D Ja, hij kon wel een filmpje maken.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

BarcoCRT

Inderdaad wel triest toen ik het gisteren hoorde. Ook wel triest dat zijn broer nu net Prometheus heeft draaien in de bioscoop en daar success mee heeft.

Las net dat hij mogelijk een oneerlijke strijd tegen een hersentumor aan het voeren was.
http://www.nydailynews.com/entertainment/tv-movies/tony-scott-battle-inoperable-brain-cancer-driven-top-gun-crimson-tide-director-suicide-leap-los-angeles-bridge-article-1.1140255

Hij heeft in ieder geval een lijstje met indrukwekkende films achtergelaten.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Xstream

R.I.P.

Sneu inderdaad. Was idd gediagnosed met hersen kanker. Had geen zin om dat uit te zitten denk.

Voor mij was Top Gun echt mega in m'n jeugd. Heel wat keren gekeken. Dus die staat al met al wel op 1 bij mij, al is 't alleen al om de nostalgie.
Neemt niet weg dat Man on Fire wellicht wel beter is en een diepe indruk achter liet. Ook die film was makkelijk nog een paar keer te kijken, en is ook gebeurt.
Daarna raakte hij 't wel een beetje kwijt vond ik. Hij begon z'n style van Man on Fire tot in ergenis door te voeren met flikkerende effecten. Domino, Deja Vu enzo ...

Heeft toch een mooi, doch niet zo heel lang, lijstje met films - sommige succesvol, anderen niet.

True Romance is toch ook wel een topfilm.

Verder vond ik, uit m'n jeugd, de volgende altijd wel leuk/vermakelijk:
- The Last Boyscout
- Revenge
- Crimson Tide
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Audiofiel

Quote from: Xstream on August 21, 2012, 00:08:38
Sneu inderdaad. Was idd gediagnosed met hersen kanker. Had geen zin om dat uit te zitten denk.

Dat nieuws is inmiddels al weer achterhaald:

"Tony Scott, de Amerikaanse regisseur die zondag zelfmoord pleegde, leed niet aan hersenkanker. Dat verklaarde zijn weduwe Donna maandag tegenover de autoriteiten. De geruchten gingen rond nadat ABC News meldde dat Scott een "ongeneeslijke hersentumor" zou hebben."

Bron: http://www.nu.nl/film/2889014/tony-scott-was-niet-ongeneeslijk-ziek.html
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15