Clipto's "woon"-kamer

Started by clipto, August 18, 2012, 18:16:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: mikekiwi on November  1, 2013, 22:23:04
Ha, cool gedaan, zowel het filmpje als de wand. Ziet er strak uit, maar toch warm. Hoe is het met de akoestiek in je kamer?
Idd. mooi gedaan :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

clipto

Quote from: mikekiwi on November  1, 2013, 22:23:04
Ha, cool gedaan, zowel het filmpje als de wand. Ziet er strak uit, maar toch warm. Hoe is het met de akoestiek in je kamer?

Bedankt voor de complimenten.
Qua geluid is deze woning veel lastiger. Grote open ruimte links (zowel in de breedte naar de eethoek als achteruit naar de keuken).
Daarnaast harde witte gestucte muren en een granieten vloer (met vloerverwarming).
Wel gordijnen (klassiek hangend, halverwege vastgebonden naar het raam) en een kleed voor wat demping. Ohja en stoffen bank en stoel, maar ben wel een heel stuk laag kwijt die ik in m'n vorige woning wel uit de monitors kreeg. Hoor de bas wel achter de speakers maar het komt lastiger de kamer in lijkt het wel.
Misschien toch die subwoofer upgrade maar serieus overwegen.
Maarja, net huis gekocht en volgend jaar trouwen... 'T gaat ook niet allemaal tegelijk natuurlijk.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

clipto

Eerst maar een umik1 besteld. Meten is weten. Dus binnenkort eens analyseren waar de verbetering zit ;)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

clipto

Alweer even geleden dat ik hier een update geplaatst heb.
Een jaar of 2.5 geleden is m'n dochter geboren en dat was het moment dat ik steeds zenuwachtiger werd over m'n speakers.
Uiteindelijk besloten alles van de hand te doen en deze hobby later weer op te pakken.

Sinds gisteren dus weer een mooie start gemaakt.
De nieuwe set bestaat uit een Cambridge Azur 650A versterker en een set Linn Kaber speakers.
Verwacht vandaag m'n Cambridge Audio Dacmagic binnen te krijgen, dan nog een set nieuwe speakerkabels, alles afwerken en we zijn weer good to go voor veel fijne luistermiddagen en avonden.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

naish123

Hey Jarno, Jij hier!?

Mooi dat je deze hobby weer kan oppakken.
Btw ik heb en gebruik de Frex shifter nog steeds. Nu alleen in combinatie met een OSW. Super!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk