Kanariepiets media livingroom (Nog steeds errug tevreden)

Started by Kanariepiet, August 16, 2012, 20:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommie1

Al een tijdje niks meer van gehoord.
Hoe bevalt de set nu? en er al uit welke nieuwe receiver er gaat komen.
En ook foto van de nieuwe sub en surround zijn altijd welkom ;D

Kanariepiet

Quote from: tommie1 on February  4, 2013, 07:51:25
Al een tijdje niks meer van gehoord.
Hoe bevalt de set nu? en er al uit welke nieuwe receiver er gaat komen.
En ook foto van de nieuwe sub en surround zijn altijd welkom ;D

Idd, ook vrij weinig tijd gehad ivm werk en filmpjes kijken.
Alles bevalt nu goed, sub is zekers een verbetering van de KEF Kube.

Zal kijken of ik dit weekend wat nieuwe foto's kan maken.
Receiver ben ik nog niet aan uit, maar zal pas ergens 2e week van maart worden, maar neig heel erg naar Yamaha.

Kanariepiet

Ondertussen weer het e.e.a. veranderd:

Humax decoder, blu-ray speler en Dune HD Smart D1 zijn naar forumleden verhuisd :headbanging:
Amino M540 HD recorder is er samen met de 100/100 mb glasvezel verbinding gekomen, downloaden met 11,2 mb/s
Dune BD Prime 3.0 staat nu zijn dienst te doen, maar zit toch te twijfelen om de Max te halen, ben redelijk gevoelig voor irritant geluid en heb een Prime met het beruchte fluittoontje erin :-[
BK XLS200 mkII staat inmiddels al wat maandjes te spelen en zeer tevreden net als de Monitor Audio Apex A10 rears.
Volgende upgrade is ook al in aantocht en wordt een Yamaha (Zit nog steeds te twijfelen tussen de RX-A1010 en A1020, maar vindt 200 euro verschil nog wel wat voor 4K wat ik niet gebruikt en YPOA r.s.c ipv de gewone YPOA)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Zo de Yamaha RX-A1010 is ook besteld :devil: en de Marantz is verkocht!

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Mooie set en dito inrichting!

Quote from: kanariepiet on February 24, 2013, 09:30:14
Ondertussen weer het e.e.a. veranderd:

Humax decoder, blu-ray speler en Dune HD Smart D1 zijn naar forumleden verhuisd :headbanging:
Amino M540 HD recorder is er samen met de 100/100 mb glasvezel verbinding gekomen, downloaden met 11,2 mb/s

Ik ben erg benieuwd hoe je die Amino M540 HD vind werken. Ik heb zelf sinds kort ook glasvezel (met die goedkope motorola ontvangers erbij) maar dat legt het toch af tegen de Humax 5050c icm. digitale tv van Ziggo. Daarnaast probeerde KPN mij weer extra geld uit de zak te kloppen met die " opneem-cloud-dienst". Ik kan op internet niet veel vinden over de Amino. Is deze provider gebonden? En hoe vind je de beeldkwaliteit tov. de Humax?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kanariepiet

Soms heb je van die lieve oma's die een klein beetje meehelpen en ouders die met kerst een beetje toeschuiven :inlove:
Maar moet zeggen dat ik nog heel erg twijfel om de Prime weg te doen en een Max te halen en dan ben ik voorlopig wel klaar................................denk ik :-X

Quote from: Martijn90 on February 25, 2013, 21:06:14
Jij gaat hard zeg, mooie upgrades en set 8)

Kanariepiet

Thanks!
Ik vind de Amino eigenlijk wel geweldig goed, start 10 keer zo snel op als de Humax!
Zapsnelheid ligt ongeveer gelijk, beeld kwaliteit vind ik ietsjes beter, maar kan ook aan de stream liggen.
Enige wat ik echt mis is dat ik geen favorieten van de kanalen kan maken en dat vind ik echt een groot gemis. Heb eigenlijk geen zin om door 100+ kanalen te zappen, waarvan ik er toch een groot gedeelte niet van gebruik.
Opneem cload dienst heb ik geen last van, omdat de Amino er gewoon een HDD in heeft zitten ;D

Of deze provider gebonden is weet ik niet.
Weet wel dat mijn zus en zwager ook KPN hebben en die Motorola dingen zijn echt sloom :-X

Quote from: RubenV. on February 25, 2013, 22:19:36
Mooie set en dito inrichting!

Ik ben erg benieuwd hoe je die Amino M540 HD vind werken. Ik heb zelf sinds kort ook glasvezel (met die goedkope motorola ontvangers erbij) maar dat legt het toch af tegen de Humax 5050c icm. digitale tv van Ziggo. Daarnaast probeerde KPN mij weer extra geld uit de zak te kloppen met die " opneem-cloud-dienst". Ik kan op internet niet veel vinden over de Amino. Is deze provider gebonden? En hoe vind je de beeldkwaliteit tov. de Humax?

Kanariepiet

Hoppa en de volgende en voorlopig laatste upgrade aangekocht via dit forum...................

Een Antimode 8033C zodat ook de woofer straks netjes ingeregeld wordt, want dit doet Yamaha's YPAO nl. niet of nauwelijks.
Ben benieuwd naar het resultaat en ja ik weet het moet binnenkort echt wat nieuwe foto's plaatsen.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Mooie set! Nu alles weer verkopen en van voor af aan beginnen. :D

Kanariepiet

Ach ja, nu deed de mogelijkheid zich voor om deze upgrades te maken. (Financieel)
Nu is de achtertuin aan de beurt, dus voorlopig geen (dure) upgrades meer van mijn kant............denk :devil:

En alles verkopen en opnieuw beginnen, mijn vriendin ziet me aankomen, dat gaat hem niet worden hoor.

LuPo


Kanariepiet

Die paste eigenlijk niet, maar heb de plank een stuk hoger gezet.
Nu wordt het echt tijd voor wat nieuwe pics!

Quote from: LuPo on March 20, 2013, 09:14:14
Past die nieuwe receiver wel in je kastje? :)

tommie1

Quote from: kanariepiet on March 20, 2013, 09:18:41
Die paste eigenlijk niet, maar heb de plank een stuk hoger gezet.
Nu wordt het echt tijd voor wat nieuwe pics!

Hoe bevalt de nieuwe receiver.
Wij zijn nog altijd blij met foto's

Kanariepiet

#41
Zo eindelijk weer wat tijd gevonden voor wat foto's, want de tuin is klaar.
Yamaha receiver bevalt echt super en inmiddels is de Dune BD Prime vervangen voor een HD MAX.
Stond op het punt een stapje richting een beamer te maken, maar door omstandigheden op de lange baan geschoven en toen maar een voor een nieuwe tv gegaan, want de Sharp was wel oke, maar ik miste toch wat.

Na veel geneuzel tada een Sony en wel het vlaggeschip de W905, weer een 46 inch, omdat een 55 me te duur was en gratis een Sony Xperia Z erbij gekregen!

Het beeld is er werkelijk ontzettend veel op vooruit gegaan, hoppa meter op de tv (met Calman 5) en delta's allemaal onder de 3, met uizondering van 100 IRE met de Cinema stand, hulde voor Sony
Gamma voor films is 2.4 wat relaxed is voor in het donker tv kijken, 2.2 gebruik ik voor overdag.

De kleuren zijn natuurlijk en door de local dimming (ondanks dat het een edge LED is) heb ik nog nooit zo een zwart gezien op een edge LED.
Het beeld is van een 7 (Sharp) naar een 9,5 (Sony) gegaan!  :worship: :worship: :worship:

Ben nu alleen aan het kijken voor wat bias verlichting achter de tv, zeg maar ala Ikea dioder, maar dan 6500K, want die van Ikea is 2700K. Kan wel de Antec HDTV Bias Lighting Kit vinden, die werkt via USB, maar weet niet of die genoeg licht geeft.

Kanariepiet

#42
En nog een paar pica's

skank1

Oogt al erg mooi..
Dat me denken aan mijn evolutie..
Volgende stap is dune eruit en xbmc in de plaats.. :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

W.Otter

Dune moet blijven  :coffee:

mooi he Sony?! ben er ook al jaren weg van. lekker rustig beeld maar snel en dynamisch met een prachtig contrast. Heb zelf het 2012 model gekocht omdat ik de voet van de nieuwe serie spuuglelijk vind. Net n frisbee :D beetje Xena-achtig  :police:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Ja de Dune blijft hier lekker staan :coffee: heb ooit al een htpc gehad, maar wil gewoon plug en play, jammer dat er nog geen Dune is met een disc loader en 3D.

En de Sony is echt mooi, dit is mijn eerste Sony sinds ik vroeger een Triniton 50 cm beeld had :headbanging: en als je de tv niet ophangt ben ik ben je eens dat de voet echt lelijk is.

Hoe bevalt bij jou de Sony? Volgens de reviews zijn ze beide vergelijkbaar waar het 2013 iets betere zwartwaarde heeft, maar dat was minimaal.

Quote from: W.Otter on July 20, 2013, 02:33:59
Dune moet blijven  :coffee:

mooi he Sony?! ben er ook al jaren weg van. lekker rustig beeld maar snel en dynamisch met een prachtig contrast. Heb zelf het 2012 model gekocht omdat ik de voet van de nieuwe serie spuuglelijk vind. Net n frisbee :D beetje Xena-achtig  :police:

W.Otter

tja, 3D ik denk dat mensen die een bril hebben er minder moeite mee hebben dan ik. Twee uur met zo'n ding op je knar en bij de Sony dan ook nog een actieve gaat heel snel irriteren bij mij. Ik moet wel zeggen dat mijn mening omtrent 3D wat bijgesteld is na het zien van een animatie op een Philips met passieve 3D, dat zag er allemaal heel gelikt uit! maar nog steeds vind ik het meer een gimmick dan een serieus koopmotief.
ik heb dan ook bewust een ouder model gekozen omdat dit soort innovaties zo marginaal zijn met hedendaagse tv's, daarnaast kan ik de tv niet ophangen en is de voet zeer belangrijk. Het lijkt wel alsof fabrikanten de consument nu proberen te lokken met exotische tv/voeten.. je komt de raarste vormen tegen :coffee:

de zwartwaarde+ ik heb er geen last van maar ik kom ook vanaf een 32" w4000 uit 2008  :D wel is de verversingssnelheid erg prettig bij actiefilms hoewel nu wel opvalt hoe slecht sommige vechtscenes wel niet zijn. Of de cameraman heeft parkinson of ze willen het gevecht wat meer actie meegeven, hoe dan ook ik irriteer me er aan :D
first world problems :popcorn:

veel plezier met uw tv!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

hoe bevalt de HD max tegenover de prime?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Kwa bediening en snelheid maakt heb ik volgens mij geen verschil gemerkt, alleen de disc loader is vergeleken met de Prime super stil en die wordt regelmatig gebruikt voor de kids.

Wij kijken ook niet zo heel veel 3D, eigenlijk alleen animatie (Wel SBS), want 3D films vind ik niet geweldig behalve Avatar.
En idd al die lelijke voeten, Samsung, Sony, LG en noem maar op nieuw soort design ofzo :crazy:

W.Otter

een van de weinige manieren waarop ze de consument nog kunnen beïnvloeden denk ik. Valt verder ook weinig aan de vorm van een tv te doen, ronde tv's wordt 'm ook niet denk ik :popcorn:

dus eigenlijk is het qua bediening en prestaties hetzelfde?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF