LG en garantie

Started by borkaenjo@work, August 15, 2012, 19:33:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

borkaenjo@work

Anderhalve week geleden heb ik mijn tv bij Technorep ter reparatie aangeboden. De tv moest een paar keer aan en uit en aan gezet worden, voordat ik beeld kreeg. Dit probleem speelde al een paar weken.
De garantie is nu dus 2 maanden verlopen.
Het onderdeel wat kapot is, is schijnbaar heel erg moeilijk aan te komen, en daarom zou de tv vervangen dienen
te worden. Nu komt mijn tv van een internetwinkel en verwacht ik hier nu problemen van ivm de garantieperiode.
Wat zijn nu de rechten van een consument als buiten de garantieperiode geen onderdelen meer aan te komen zijn?
Het kan toch niet zo zijn dat als een onderdeel moeilijk te krijgen is, je een nieuwe tv krijgt waar je zelf nog een gedeelte
voor bij moet betalen. Als de nieuwe tv een duurdere versie, heb ik er natuurlijk wel begrip voor.

Morgen krijg ik een belletje hoe verder.

EJ

Belangrijk is: hoe oud is de tv? Ik denk dat tv's in 5 jaar geacht worden afgeschreven te zijn. Dan na 5 jaar is er geen sprake meer van bijdrage van de leverancier. Tussen de 2 en 5 jaar is de afschrijving lineair, maar alleen over de onderdelen, niet over de werkzaamheden van de reparatie. Dus als je bij moet betalen na 4 jaar is dat logisch en verdedigbaar. Als je bij moet betalen voor 2 jaartermijn gaat consumenten bescherming werken, en geldt ook het stukje over de afschrijving. Zie www.consuwijzer.nl.

borkaenjo@work

De tv is 26 maanden oud, dus een 2010 model, nl. de 60pk550.
Het onderdeel schijnt nog wel leverbaar te zijn, maar heel erg moeilijk.  :eh:
Wat dat ook moge betekenen in deze tijd. Als ik vandaag iets in verwegistan bestel
en via UPS 24 uurs service wil laten bezorgen, heb ik het morgen in huis.  ;D
Lijkt mij goedkoper dan een nieuwe tv.

Via internet kun je ook de status bijhouden van de reparatie.
Deze is gisteren verandert van bestellen onderdeel (daar stond ie sinds 8 aug op)
naar remplace aanvraag. Zoek je replace aanvraag via google, krijg je ook een vreemd
verhaal op de site tros radar. Daar iig wel een goede afloop en service van LG.

EJ

Je kunt wachten tot ze met een voorstel komen... ;) Wie weet verrassen ze je in positieve zin. Laten we dat in ieder geval hopen.

Tinus_

#4
Quote from: borkaenjo@work on August 15, 2012, 20:01:54
De tv is 26 maanden oud, dus een 2010 model, nl. de 60pk550.
Het onderdeel schijnt nog wel leverbaar te zijn, maar heel erg moeilijk.  :eh:
Wat dat ook moge betekenen in deze tijd. Als ik vandaag iets in verwegistan bestel
en via UPS 24 uurs service wil laten bezorgen, heb ik het morgen in huis.  ;D
Lijkt mij goedkoper dan een nieuwe tv.

Via internet kun je ook de status bijhouden van de reparatie.
Deze is gisteren verandert van bestellen onderdeel (daar stond ie sinds 8 aug op)
naar remplace aanvraag. Zoek je replace aanvraag via google, krijg je ook een vreemd
verhaal op de site tros radar. Daar iig wel een goede afloop en service van LG.
Het kan bij LG een credit van het toestel naar de dealer worden of je krijgt een voorstel voor een nieuwe tv met een eventuele bijbetaling. (meestal wordt het een credit naar de dealer, mits het een NL tv is)
Rebuilding my HT

borkaenjo@work

Vandaag een belletje gehad. Het plasmapaneel zou vervangen moeten worden, en dat is moeilijk leverbaar.
Nu hebben ze hem nog eens doorgemeten en kunnen ze hem repareren door een paar boardjes te vervangen.
Er werd ook gezegd dat ze zo de problemen van het omruilen niet hebben.
Daar krijg ik toch een vreemd onderbuik gevoel van.
Ik ga dit melden bij LG.
Niet dat ik een nieuwe tv wil hebben, maar ook geen halve oplossing en over een half jaar hetzelfde probleem hebben.
Wordt vervold.

borkaenjo@work

Zojuist contact gehad met LG. Dit volharden het verhaal van Technorep.
Volgende week dinsdag komen de onderdelen binnen en wordt de tv volgende week terug gebracht.
Ik voorspel dat voor het eind van het jaar de tv weer klachten vertoond.
Zo niet, zal ik dit hier ook melden.

Dergert

Beetje vreemd dat het panel vervangen moet worden, maar ook te maken is door een paar boards te vervangen. Snap ik niet goed.

borkaenjo@work

Dat vond ik dus ook vreemd.
Was de tv bij een dealer gekocht geweest (waar ze op moment van aankoop nauwelijks te krijgen waren)
was de tv al omgeruild. Nu de tv via een internetwinkel gekocht is, gaan ze het op een andere manier
oplossen.
Ik heb dus bij LG gezegd dat ze ofwel te snel een nieuw toestel aanvragen, wat LG geld kost,
of ze leveren straks een minder deugdelijk toestel af.

Katrien

Wij hebben enkele jaren geleden ook een LG plasma TV gekocht. Na bijna 14 maand kwamen er op het scherm "groene" pixels wanneer de contrast plots veranderde. Het scherm werd vervangen en het beeld was terug OK. Maar de groene pixels kwamen terug en dit nog net binnen de garantietijd. Weer een ander scherm en je raad het al, na 5 maand waren de groene monsters er weer terug. Ik heb mezelf gericht naar LG Belgie en hen gezegd dat er blijkbaar toch wel een fundamenteel probleem was met onze TV. Ze wilden het scherm vervangen maar tegen betaling. Toen ik zei dat we de TV gebruikte voor demo's werd de toon anders en kregen we een nieuwe TV die nog beter was dan onze vorige. Ondertussen speelt die al bijna 4 jaar probleemloos.

Ik hoop dat het in orde komt en dat ze je geen "halve" oplossingen aansmeren.

Grtn Katrien

Multimediaknaller

Een vriend van ons heeft jaren bij de Prijstopper gewerkt, en kreeg het schuim om de mond als je het merk LG noemde  :sigh:

KillerbeeNL

Quote from: Bierbraker on August 28, 2012, 19:26:26
Een vriend van ons heeft jaren bij de Prijstopper gewerkt, en kreeg het schuim om de mond als je het merk LG noemde  :sigh:

Prijstopper? Nooit van gehoord.

Samsung lcd's zijn in het verleden ook met bosjes gevallen omdat de "lcd voedings omzetter" na een jaar of 2 defect gaat.Is Samsung dan een slecht merk?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Multimediaknaller

Quote from: KillerbeeNL on August 28, 2012, 20:00:54
Prijstopper? Nooit van gehoord.

Samsung lcd's zijn in het verleden ook met bosjes gevallen omdat de "lcd voedings omzetter" na een jaar of 2 defect gaat.Is Samsung dan een slecht merk?
Waar schrijf ik dat Samsung goed of slecht is  ???

En het waren zijn woorden en niet de mijne  :sigh:

John Wx

#13
Quote from: KillerbeeNL on August 28, 2012, 20:00:54
Prijstopper? Nooit van gehoord.

Samsung lcd's zijn in het verleden ook met bosjes gevallen omdat de "lcd voedings omzetter" na een jaar of 2 defect gaat.Is Samsung dan een slecht merk?

It's failliet zei dus ook  ;)  (Impact Retail, Modern zat er ook in)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KillerbeeNL

Quote from: Bierbraker on August 28, 2012, 20:05:07
Waar schrijf ik dat Samsung goed of slecht is  ???

En het waren zijn woorden en niet de mijne  :sigh:

Ik bedoel eigenlijk dat als een verkoper het schuin op de mond krijgt van een LG dan heeft elk merk wel iets negatiefs te melden.

Hoop wel dat mijn LG tv geen kuren krijgt ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Multimediaknaller

Quote from: KillerbeeNL on August 28, 2012, 21:01:04
Ik bedoel eigenlijk dat als een verkoper het schuin op de mond krijgt van een LG dan heeft elk merk wel iets negatiefs te melden.

Hoop wel dat mijn LG tv geen kuren krijgt ;)
Ach, zo heeft elk merk wel zijn - en + puntjes, en laten we niet de beroemde Samsung 'Buzz' vergeten  :D