pioneer bdp-120 blu-ray speler tov standaard samsung spelertje

Started by ding_nr1, August 13, 2012, 14:46:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ding_nr1

Lange tijd (2 jaar) heb ik mijn pioneer bdp-120 blu ray speler in de kast laten staan. In die tijd gebruikte ik een blu-ray speler van samsung die volgens mij een eurootje of 80/90 gekost heeft.

Gister dacht ik laat ik die pioneer weer eens aansluiten.
Opeens leek het geluid stukken beter. Misschien is het een domme vraag. Maar hoe kan dit ?

Ik ben gaan kijken en zie een inmens verschil in prijzen tussen de blu-ray spelers.

Wat maakt mijn pioneer speler die 2 jaar ouder is dan de samsung speler nu zoveel beter? of lijkt het maar zo?


Maro

Denk dat je je het verbeeld. Ik heb nu een cheap LG ding staan en over HDMI hoor en zie ik geen verschil met bv een Opp 83 en Denon BT 2500 van elk bijna €1000,- die ik ook heb gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ding_nr1

Ja het zal wel.

Ik keek gisteren The man with the iron Mask. Toch klonk het echt fantastisch.
Vanavond ga ik eens dezelfde film bekijken met de samsung. Kijken wat er nu echt scheelt.

Maro

Misschien een instelling in de spelers. Kijk, 1:1 zullen er misschien kleine verschillen waarneembaar zijn op vooral beeld maar geluids verschillen met bitstream over HDMI zullen minimaal zijn en zonder een direct vergelijk niet waarneembaar zijn. Let, slechts mijn ervaring op mijn apparatuur en mijn akoestiek.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Quote from: ding_nr1 on August 13, 2012, 15:06:36
vanwaar dan het prijsverschil>?

Vraag ik me dus ook af. Andere video chips en duurdere loopwerken noem maar op. Wat ze echt aan verbetringen geven is voor mij iig onduidelijk. Als je analoog gaat luisteren zullen de verschillen natuurlijk wel meer aanwezig zijn. Er zijn hier genoeg mensen op dit forum die wel grote verschillen zien en horen. Ik kan slechts mijn ervaringen delen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ding_nr1

Ik snap best dat pioneer iets meer durft en kan vragen dan samsung.. Maar ik vind de prijsverschillen echt immens.

Voor een tv kan ik het begrijpen daar zie ik de verschillen zelf ook nog wel. Heb toen der tijd ook voor een kuro gekozen terwijl ik voor de helft ook een panasonic/samsung had kunnen kopen. De verschillen worden volgens mij ook steeds kleiner.

Ik zag gister op het forum iets over een oppo blu-ray speler. Dingen kosten 1.000 euro ik vraag me echt af wat de meerwaarde is tov een bdp van E100.

Misschien is er iemand die er zo eentje heeft en kan uitleggen waarom dat zoveel geld waard is voor die gene?


Maro

Het analoge gedeelte is heel goed. Dus als je hem als CD speler gebruikt en analoog op een versterker aansluit doet ie het gewoon heel erg goed. Beeld en geluid over HDMI geloof ik niet dat de verschillen de €900,- prijsverschil rechtvaardigen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

VTEC_genieter

De Oppo's hebben een betere verwerking voor het geluid en - denk ik - ook betere onderdelen die voor meer beeldkwaliteit zorgen.
Ze hebben ook een extra functie/ondersteuning voor SACD.
En verder hebben ze meer aansluitingen.

Audiofielen kiezen meer voor een Oppo ?   ::)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Tube-freak

Misschien verschillende geluids formaten gebruikt op de spelers?
Ik neem aan dat je alles digitaal hebt aangesloten?

Met analoog aansluiten kan ik begrijpen dat je verschil zou horen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ding_nr1

Wellicht een stomme vraag op dit forum.

Maar hoe sluit ik iets analoog aan.
Op dit moment gaat alles over HDMI.


Maro

Met de rood witte RCA plugjes achter op de speler. Als je multichannel uit hebt dan heb je er een stuk of 8 bijelkaar. Ik vermoed dat jij er alleen een rood witte stereo output op hebt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ding_nr1

Quote from: Maro on August 14, 2012, 12:47:41
Met de rood witte RCA plugjes achter op de speler. Als je multichannel uit hebt dan heb je er een stuk of 8 bijelkaar. Ik vermoed dat jij er alleen een rood witte stereo output op hebt.

En als ik dat zo aansluit dan zou het geluid in principe beter moeten zijn?


Maro

Nee hoor. Dat ligt aan je receiver. Met de tulpjes heb je natuurlijk ook geen echt surround. Je zou het voor stereo gebruik eens kunnen proberen. Kun je kijken wat je mooier vind klinken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ding_nr1

Quote from: Maro on August 14, 2012, 14:36:06
Nee hoor. Dat ligt aan je receiver. Met de tulpjes heb je natuurlijk ook geen echt surround. Je zou het voor stereo gebruik eens kunnen proberen. Kun je kijken wat je mooier vind klinken.

Bedankt, zal het eens proberen.