Langzame verbinding met Xtreamer Prodigy

Started by BassieBr, August 19, 2012, 13:10:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BassieBr

Ik heb sinds een paar dagen een Xtreamer Prodigy gekocht en krijg het maar niet voor elkaar om een snelle netwerk verbinding op te zetten.

Ik heb alles bekabelt aan gesloten,

Mijn router is een Fritz Box 7390. Voorzien van een gigabit en glaszezel 50 Mbit
Mijn Asus N61jv jx025v Laptop heeft een Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) adapter en windows7 home premium
en de Xtreamer zou ook een gigabit adapter moeten hebben en deze is voorzien van een interne 1TB hdd

Als ik download haal ik met gemak tussen de 48 en 52 Mbit snelheid binnen.

wil ik nu naar de xtreamer wegschrijven \\prodigy\d:\films dan haal ik een overdracht snelheid van 1.7MB
sluit ik de xteamer via usb 3.0 aan dan gedraagt hij zich als een externe harde schijf en haal ik ongeveer 23MB.

Wil ik van uit mijn download programma grabit direct wegschrijven naar de xtreamer, dan krijg ik een melding dat er niet genoeg schijfruimte is en dat de batch gepauzeerd wort. Er is alleen wel genoeg schijfruimte alleen dat is dus vanaf mijn laptop niet te zien.

Ik kan natuurlijk ook een externe aan de xtreamer hangen, maar dan ben ik elke keer heen en weer aan het slepen.

Zijn er mischien instellingen die ik kan doen zodat het via het netwerk wat sneller gekopieerd of weg geschreven kan worden en dat ik direct naar mijn xtreamer kan downloaden?

Alvasgt bedankt voor de moeite,

Bas