blindtest audio

Started by THX-UltraII, August 9, 2012, 16:11:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Quote from: chansig on August  9, 2012, 15:36:06
Voor de gezelligheid wil ook wel komen. Uiteraard afhankelijk van datum.

Gr Hans
op lijst gezet!

AbZ

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2012, 15:33:28
Kom op joh!
Al is het maar voor de gezelligheid!
Hey wat dacht je?  Gezellitude heb ik alle vertrouwen in  :coffee:   
't Is meer een kwestie van agenda.

THX-UltraII

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2012, 15:19:46
Mag ik mijn electrostaten meenemen?
Ik heb dan wel een sub ter ondersteuning nodig...
Een snelle Velodyne zou dan voldoende zijn...
tuurlijk mag dat. Deze ook goed? http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_teufel_m_11000_sw_p36625.html

THX-UltraII

#28
Quote from: AbZ on August  9, 2012, 15:32:17
Ik heb wel wat passief schakelmateriaal.  Weet echter nog niet of ik erbij kan zijn
en ga daar dus ook geen toezeggingen over doen (ik zie de giftige reacties al ...).

Perreaux Silhouette SX P2
Presonus Central Station (veel mogelijkheden)
Dodocus Ubox
Jij mag de datum bepalen :) Zal ik je er maar opzetten dan?

chansig

Om alvast even duidelijkheid te geven qua agenda: augustus, september, oktober zijn al vol...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

THX-UltraII

#30
Quote from: chansig on August  9, 2012, 15:50:20
Om alvast even duidelijkheid te geven qua agenda: augustus, september, oktober zijn al vol...

Gr Hans
jij bent een believer dus  ;D

Markus2

Hallo.

Worden de uitgangniveau's van de cd-spelers op elkaar afgeregeld?

Groet. Markus2
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Allemaal blindtesten... :D

Ik test overigens niet mee...Mijn stelregel is: Een ABX levert niets op behalve gezelligheid.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

THX-UltraII

Quote from: Markus2 on August  9, 2012, 15:54:10
Hallo.

Worden de uitgangniveau's van de cd-spelers op elkaar afgeregeld?

Groet. Markus2
Kun je het uitgangniveau van een cd-speler ook instellen dan? Bij een PS3 iig niet hoor :). Wel is het uitgangsniveau van de versterkers/receivers goed in te stellen; ik ben in het bezit van een professionele dB-meter.

AbZ

Quote from: THX-ultraII on August  9, 2012, 15:40:17
Jij mag de datum bepalen :)

Zal ik je er maar opzetten dan?
Heel genereus van je  :thumbs-up:  maar oa werk gaat voor en is niet altijd voorspelbaar (geen 'nine to five' job; weet niet eens of in NL zal zijn) dus voor die datum heb je echt niets aan mij.  Onder voorbehoud kom ik wel graag als het zo uitkomt.

Ik ervaar trouwens wel eens verschillen maar geloof heilig in menselijke tekortkomingen.
Ben ik dan een believer?

Markus2

Hans.

Jij mag je ogen openhouden, bij wijze van uitzondering...of speciaal..

Groet. Markus :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

AbZ

Quote from: chansig on August  9, 2012, 15:54:41
Allemaal blindtesten... :D

Ik test overigens niet mee...Mijn stelregel is: Een ABX levert niets op behalve gezelligheid.

Gr Hans
Dan kan je gezellig achter de knoppen zitten
en koffie/thee brengen voor KB om te proeven  :coffee:

Markus2

Mm.

Onder voorbehoud wil ik ook wel meespelen. Het moet in mijn geval dan sowieso ná oktober van dit jaar plaatsvinden.

Groet. Markus2
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

THX-UltraII

Quote from: Markus2 on August  9, 2012, 16:02:10
Mm.

Onder voorbehoud wil ik ook wel meespelen. Het moet in mijn geval dan sowieso ná oktober van dit jaar plaatsvinden.

Groet. Markus2
genoteerd

FvP

Volgende week tussen onze twee opendeurs in kunnen we wel een eventje hier hosten, zie

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125446.msg2237133#msg2237133

Wellicht hebben wij toegang tot de meest exclusieve spullen, dus waarom eens niet een cd-p van 19k vs een diskman testen.

AbZ

Quote from: Klinkt Beter on August  9, 2012, 16:41:03waarom eens niet een cd-p van 19k vs een diskman testen.
Omdat blinde tests toch nooit werken?

Peerless Monster

Quote from: THX-ultraII on August  9, 2012, 15:38:31
tuurlijk mag dat. Deze ook goed? http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_teufel_m_11000_sw_p36625.html

Nee. (sorry). Je hebt echt een snelle sub nodig ;)
Makkelijk in te stellen etc.? Heb je dsp?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: chansig on August  9, 2012, 15:54:41
Allemaal blindtesten... :D

Ik test overigens niet mee...Mijn stelregel is: Een ABX levert niets op behalve gezelligheid.

Gr Hans

;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Count me in 8).
E.e.a. wel afhankelijk van de datum.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Interficior

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2012, 17:04:53
Nee. (sorry). Je hebt echt een snelle sub nodig ;)
Makkelijk in te stellen etc.? Heb je dsp?
Waarom heb je uberhaupt een sub nodig? Zitten de verschillen alleen/voornamelijk in het laag? Ik voorzie een vervelende variabele met zo'n sub die ingesteld moet worden.
Take it or lease it

THX-UltraII


EJ

Ik wil ook wel mee doen. :D

AbZ

Het wordt nog dringen bij de hotspot  :clapping:

Ik hoop dat het mij ook lukt!

THX-UltraII


Peerless Monster

Quote from: Interficior on August  9, 2012, 21:37:00
Waarom heb je uberhaupt een sub nodig? Zitten de verschillen alleen/voornamelijk in het laag? Ik voorzie een vervelende variabele met zo'n sub die ingesteld moet worden.

Hmmm je hebt wel gelijk Camiel, maar de electrostaten vallen af bij 110 hz, dus je kan niet zonder sub ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler