blindtest audio

Started by THX-UltraII, August 9, 2012, 16:11:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125350.0

Nav. bovenstaand topic maar eens een poging om met een 10tal forumleden te gaan blindtesten.

Ik zorg voor excellijsten tijdens de testen en uiteraard moeten er altijd minimaal 2 leden zijn die de zaken die ik verander controleren (tijdens het veranderen verlaten de testpersonen de luisterruimte).

Ik zorg voor koffie! Laten we uitgaan van maximaal 10 personen want anders wordt het erg druk. We gaan ook uit van de grote getallen dus VEEL testen en vakjes invullen zodat toevalligheden worden voorkomen. Omgeving West-Brabant

1. THX-UltraII
2. Rudo
3. Peerless Monster
4. weust
5. keyser
6. chansig
7. Markus2
8. Xander32
9. EJ
10. AbZ
11. (reserve) Bas Akkerman
12. (reserve) Zymotic
13. (reserve) Willy de Woofer
14.
15.

Markus2

Hallo.

Op welke termijn gaat dit spelen?
Hoe zal de testopzet zijn en wat wordt er vergeleken?

Groet. Markus2
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

THX-UltraII

Laten we kijken tot we 10 personen hebben gevonden en dan een datum prikken? Verschillende testopstellingen. Ruimte is volledig professioneel akoestisch aangepakt dus daar zal het niet aan liggen. We kunnen denk het beste verschillende stukken muziek vergelijken op verschillende combi's van cd-spelers (waaronder ook bijv. de PS3 en een discman :)), versterkers en kabels?

Rudo

Leuk, ik doe graag mee.
Mits ik kan en het redelijk te bereizen is.
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Maro

Heb jij tegen die tijd uberhaupt nog wel spullen staan?  :D  Volgens mij staat bijna alles te koop nl.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

Een (amateur)handelaar zit nooit zonder spullen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

THX-UltraII

Quote from: Nahpets on August  9, 2012, 16:31:35
Een (amateur)handelaar zit nooit zonder spullen.
een liefhebber die gewoon altijd weer wat anders wil ook niet

THX-UltraII

Quote from: Maro on August  9, 2012, 16:29:11
Heb jij tegen die tijd uberhaupt nog wel spullen staan?  :D  Volgens mij staat bijna alles te koop nl.
;) zal ik jou ook op de lijst zetten?

THX-UltraII

Quote from: Rudo on August  9, 2012, 16:27:23
Leuk, ik doe graag mee.
Mits ik kan en het redelijk te bereizen is.
toegevoegd

Maro

Quote from: THX-ultraII on August  9, 2012, 16:44:45
;) zal ik jou ook op de lijst zetten?

Nee alstjeblieft niet zeg. Heb geen zin in dit soort gedoe. Ik geniet van dropveters en van dure kabels zolang er maar fatsoenlijke muziek doorheen gejaagd wordt.

Veel plezier...ik lees al die kabel/stroom discussie topics altijd met erg veel plezier... :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

THX-UltraII

Op verzoek van Peerless Monster hem toegevoegd aan de lijst. Als het zo doorgaat zitten we vanavond volgeboekt :)

weust

Ligt eraan wanneer dat is, maar ik wil er wel bij zijn.
Wil mij toch wat verdiepen in kabels, en dan met name of ik verschil hoor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

THX-UltraII

Quote from: weust on August  9, 2012, 16:55:22
Ligt eraan wanneer dat is, maar ik wil er wel bij zijn.
Wil mij toch wat verdiepen in kabels, en dan met name of ik verschil hoor.

toegevoegd (datum bepalen we met z n allen wanneer we met 10 of meer zijn)

THX-UltraII

op verzoek van forumlid keyser hem tevens aan de lijst toegevoegd.

dre73

waar gaat het allemaal gebeuren?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Gaat snel ;).
Maar zijn dit allemaal mensen die verschillen ervaren of juist niet?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

THX-UltraII

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2012, 17:05:16
Gaat snel ;).
Maar zijn dit allemaal mensen die verschillen ervaren of juist niet?

we moeten gewoon 'de doorsnee man' laten luisteren. Dat is juist het beste en geeft het meest eerlijke beeld denk ik. Het beste zou volgens mij zijn om bijv. 10 vrouwen en 10 kinderen tussen de 15 en 18 jaar ofzo te laten luisteren

dre73

Quote from: dre73 on August  9, 2012, 17:05:09
waar gaat het allemaal gebeuren?

lezen is lastig..... ::)

zonde,maar is me wat te ver rijden.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Mag ik mijn electrostaten meenemen?
Ik heb dan wel een sub ter ondersteuning nodig...
Een snelle Velodyne zou dan voldoende zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Hebben jullie een ABX unit? Hoe gaan jullie de testopzet precies doen?

Peerless Monster

Quote from: garmtz on August  9, 2012, 15:27:07
Hebben jullie een ABX unit? Hoe gaan jullie de testopzet precies doen?

Uiteraard moet het wel zo opgezet gaan worden om het wetenschappelijk te maken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

#21
Ik heb wel wat passief schakelmateriaal.  Weet echter nog niet of ik erbij kan zijn
en ga daar dus ook geen toezeggingen over doen (ik zie de giftige reacties al ...).

Perreaux Silhouette SX P2
Presonus Central Station (veel mogelijkheden)
Dodocus Ubox

Peerless Monster

Quote from: AbZ on August  9, 2012, 15:32:17
Ik heb wel wat passief schakelmateriaal.  Weet echter nog niet of ik erbij kan zijn
en ga daar dus ook geen toezeggingen over doen (ik zie de giftige reacties al ...).

Kom op joh!
Al is het maar voor de gezelligheid!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Voor de gezelligheid wil ook wel komen. Uiteraard afhankelijk van datum.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

THX-UltraII

Quote from: garmtz on August  9, 2012, 15:27:07
Hebben jullie een ABX unit? Hoe gaan jullie de testopzet precies doen?
Jullie? We zijn geen winkel hoor! :)
We doen geen ABX test. Gewoon invulformuliertjes die ik met excel ga maken. Lekker primitief maar werkt prima.