HDMI aansluiten - KPN iTV en Sony LED TV en HK Receiver

Started by nomat, August 9, 2012, 15:20:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nomat

Goede middag,

Het is weer even geleden, maar ik heb nu weer een vraagje. Sinds kort hebben we iTV van KPN, met zo'n Motorola ontvanger bij de TV. Mooi spul, HD beeld, met HDMI aansluiting, optische uitgang, etc. De ontvanger is met HDMI verbonden met de TV en de optische audio uitgang van de TV is verbonden met de AVR 130. Er wordt zo geen DTS (alleen bij HD zenders) ontvangen op mijn receiver (als ik de optische audio uitgang van de ontvanger rechstreeks aan de receiver koppel, krijg ik bij een enkele HD zender wel DTS)

Maar, het geluid wordt dus met HDMI gestuurd via de TV. De audio uitgang is blijkbaar een vast signaal. Dit betekent dat ik op dit moment het volume niet kan regelen met die mooie witte AB van de KPN (Motorola) maar daarvoor moet ik mijn oude HK AVR 130 handmatig harder/zachter zetten.  De audio uitgang (optisch of analoog, maakt niet uit) van de ontvanger geeft hetzelfde; maakt niet uit of ik de receiver koppel aan de ontvanger of aan de TV.

Vroeger hadden we een Humax decoder van Ziggo; deze stuurde het audiosignaal wel zelf uit en kon je dus met de AB regelen.

Weet iemand een oplossing of instelling hiervoor in de software van de Motorola of Sony TV? Ik heb al gedacht aan het gebruik van de Headphones uitgang van de TV, maar daar wordt het geluid niet mooier op.

Of lost het aanschaffen van een programmeerbare Logitech AB of een versterker met HDMI alleen dit probleem op?

Bedankt voor de reacties. Als er nog iets niet duidelijk is in mijn verhaal hierboven, dan hoor ik dat graag.

Nomat
Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)

nomat

Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)

KillerbeeNL

Quote from: nomat on August 16, 2012, 12:49:57
geen reacties  :confused:

Met een Logitech Harmony kan je misschien een "aktiviteit" instellen dat wanneer je het volume veranderd er naar beide een signaal word gegeven.

Op mijn UPC decoder zou ik het moeten testen maar volgens mij kan ik het volume ook niet met de upc afstandsbediening lager zetten want van de tv wordt het geluid zachter maar van de reciever blijft het volume hetzelfde.

Groet
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)