Videocam vraagjes

Started by skank1, August 9, 2012, 14:50:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Je kent het ongetwijfeld wel.. of niet :)  Tientalle; honderden filmpjes van paar seconden of minuten lang.. Maar niet echt 1 geheel.
Wat doen jullie er mee?

Ben van plan om anders eens , per jaar, een best of filmpje te maken (geslecteerd uit de beste van dat jaar..)

Graag zou ik hier achtergrond muziek bij hebben
De vraag is alleen, wat past hierbij?  En liefst ook redelijk veel, als zo'n film 1 uur duurt ofzo...


Bijkomend probleem heb ik met mn filmpjes
Als ik kijk naar de datum in windows, heb je aanmaakdatum en gewijzigd op :)
Ik zit ze mooi te sorteren en wat blijkt nu, die aanmaakdatum klopt soms niet met wanneer het filmpje genomen is
Ook staat die aanmaakdatum altijd hetzelfde als gewijzigd op
Kan ik de originele datum terugzetten?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilliamB

Ga af op je gevoel betreft de muziek, en probeer  je ( lange ) film in kleine filmpjes te maken met elk een eigen sound.
Dus experimenteer een beetje met muziek, BV met kinderen en ballonen kan je een vrolijk nummer nemen. enz. enz.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Dru

Ik moet nu ook beginnen om dit te doen. Heb nu 32GB aan HD materiaal.
Ben van plan om een blu-ray te maken. Hier heb ik nog geen ervaring mee.
Hoeveel minuten video kan er op een BD van 25GB zonder kwaliteits verlies?

WilliamB

Oeps, ben daar verder ook niet in thuis.

Ik monteer mijn HD films met Edius, en maak mijn menu in Adobe encore.Ik kies in het programma voor de beste kwaliteit, en in welke resolutie ?

Volgens mij kan er makelijk een aantal uren gezet worden in een Blu-Ray.

Met welk programma monteer jij ?
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

donaldk

In Windows (7) bestandsbeheer kun je de sorteercategorie 'datum' toevoegen, naast de 'gewijzigd op' categorie. Dit is de aanmaakdatum van het bestand.

Ik zie nu dat er zelfs een categorie 'aanmaakdatum' is. Beeld, sorteren op, meer en dan is er een lijst met aan of uit te vinken categorien.

skank1

Quote from: donaldk on October  1, 2012, 22:06:31
In Windows (7) bestandsbeheer kun je de sorteercategorie 'datum' toevoegen, naast de 'gewijzigd op' categorie. Dit is de aanmaakdatum van het bestand.

Ik zie nu dat er zelfs een categorie 'aanmaakdatum' is. Beeld, sorteren op, meer en dan is er een lijst met aan of uit te vinken categorien.

Big thanks! Zal es testen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

:(
Echt *** dit
Heb even gekeken, je kan idd via aanmaakdatum sorteren, maar dit verhelpt mn probleem niet

Probleem is dat bv filmpjes uit 2009 , ik soms eens omgezet heb naar een ander formaat, of gewoon de naam gewijzigd heb in 2011
Wat doet windows dan
Plots wordt de aanmaakdatum dan 2011, ookal is hij van 2009
Met als gevolg dat de helft van mn filmpjes niet meer kloppen (datum)
Hoe krijg ik nu de originele datum terug?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

donaldk

Als je een nieuwe file aanmaakt, dan is dat een nieuwe file. Als je iets met een transcoding programma omzet dan maak je een nieuwe file, dus met een nieuwe creatiedatum. Het beste is het originele materiaal bewaren. Dat is altijd de hoogste kwaliteit. Heb je zoals de Canon HF-11 van mijn broer 32 gig en dus iets van 3 uur opnamecapaciteit, dan kun je die 30 keer legen, compleet met originele file structure, op een (externe) schijf van een terrabyte.

Als je enkel een file hernoemt wordt de datum niet aangepast (wel die van laatst gewijzigd;-)).

Vroeger waren er utilities om de bestandsdata te editen, mischien kan inmiddels in windows zelf, maar anders zijn er vast utilities. Anders files hernoemen en sorteren op laatst gewijzigd. Dan moet je dus ouderwets naar de inhoud kijken,om de volgorde te bepalen en dan hernoemen.