Films kijken op Macbook Air

Started by PVL, August 8, 2012, 09:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PVL

Goede morgen allemaal,

Ben van de week ook overstag gegaan en heb een nieuwe Macbook Air gekocht. De kleine 11", maar wel met de maximale performance tools erin ;)

Een vraag: ik gebruik mijn laptops altijd om mee te nemen op reis om zo mijn mail en werk ongestoord door te kunnen laten gaan. 's Avonds dan wel eens een filmpje kijken vanaf een externe HD die ik dan van huis meenam.

Dat laatste lukt me zo op de Mac Air niet. Ik heb al een programma gedownload dat wondershare video converter ultimate heet en dat video files kan omzetten naar Ipod, Ipad, Iphone en Apple TV. Hier staat dus geen Macbook of Imac tussen... Ik heb een film via dit programma geconverteerd naar Appel TV en op een USB stick gezet. Toen ik deze wilde afspelen op mijn Mac Air (zag dat de film de extensie MP4 had meegekregen), kon ik deze aanklikken in Finder en had ik geluid maar geen beeld. Als ik in "programma's" DVD-speler open, en ik naar dezelfde stick locatie ga, kan de film niet gestart worden.

Het moge duidelijk zijn: ik ben gevallen voor de looks en het lage gewicht van de Air, maar word verder niet gehinderd door enige kennis van zaken  voor wat betreft "Apple" ...

Wie helpt me op weg?

hartelijk dank alvast, Pieter
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

GH

VLC player downloaden en installeren en je kunt alles afspelen zonder conversie.....

HAL

Je zou Perian ook nog kunnen downloaden. Dat is een verzameling codecs maar eigenlijk heb je dat niet nodig met VLC.

PVL

OK, gaan we proberen. Ken VLC eigenlijk al van mijn windows PC's en is idd een perfecte player.
Keep you posted!
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

PVL

Inderdaad, works like a charm!

Heel bedankt!

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

_ MarcelloW _

Of xbmc. Die is ook nog wel de moeite waard

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

high-q

Quote from: _ MarcelloW _ on August  8, 2012, 09:44:16
Of xbmc. Die is ook nog wel de moeite waard

+1

Ik heb elke avond mijn MacBook Air aan mijn tv hangen via HDMI en kijk via XBMC naar films en series in HD, 720p en1080p content (vanaf mijn netwerk). VLC werkt prima, maar ik vind de interface van XBMC veel mooier en prettiger werken. Bediening verloopt via bluetooth keyboard en Magic Mouse van Apple.

Eventueel zou je Constellation op een iPhone ook kunnen gebruiken voor bediening van XBMC. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Niek_gti

Quote from: HAL on August  8, 2012, 09:32:48
Je zou Perian ook nog kunnen downloaden. Dat is een verzameling codecs maar eigenlijk heb je dat niet nodig met VLC.

Perian heeft een beetje een ander doel, namenlijk het verzorgen van de previeuws in de finder ( met spatie) en ook dat je een voorvertoning zit. VLC is een redelijke player, maar  1 van de beste voor os X is toch wel movist, gratis versie is ok, maar betaalde bied meer..

XBMC is ook goed, alleen is niet echt een standaard player, wel goed! en airplay ondersteuning ;)

HAL

Quote from: Niek_gti on August 10, 2012, 15:24:06
Perian heeft een beetje een ander doel, namenlijk het verzorgen van de previeuws in de finder ( met spatie) en ook dat je een voorvertoning zit.

Nee hoor. Dat werkt uiteraard ook natuurlijk, maar Perian was (was ja, want ze zijn gestopt) vooral een verzameling codecs die het mogelijk maakte om bijvoorbeeld MKV af te spelen toen dat bestandformaat opkwam.

Quote from: Niek_gti on August 10, 2012, 15:24:06VLC is een redelijke player, maar  1 van de beste voor os X is toch wel movist, gratis versie is ok, maar betaalde bied meer..

Die kende ik niet. Ziet er veelbelovend en prettig uit al is mij nog niet duidelijk wat de meerwaarde is ten opzichte van VLC.

Quote from: Niek_gti on August 10, 2012, 15:24:06XBMC is ook goed, alleen is niet echt een standaard player, wel goed! en airplay ondersteuning ;)

XBMC vind ik ook geen player. Dat is gewoon complete mediacenter software.

jantje112

Hier gebruik ik ook VLCplayer. Werkt prima.

Nosoforos

Tegenwoordig gebruik ik als ik Plex niet gebruik MPlayerX

Niek_gti

Quote from: HAL on August 10, 2012, 15:45:05
Die kende ik niet. Ziet er veelbelovend en prettig uit al is mij nog niet duidelijk wat de meerwaarde is ten opzichte van VLC.

XBMC vind ik ook geen player. Dat is gewoon complete mediacenter software.

Idd XBMC als plyer is niet handig. Movist heeft zover ik weet niet echt meerwaarde, gebruik hem omdat ik vlc op de PC nooit fijn vond en Movist zit er lekker clean uit.
Nice player lees ik veel goed over. Leuke feature is dat hij borderless video afspeelt.. Ik moet hem zelf nog testen.

Wat volgens mij voor elk stuk software geld voor een mac: google de term Best .... for mac of Best ... for OS X en waar ... dan het doel is waar je software voor zoekt en je vind altijd sites met goede apps en vergelijkingen.. voeg te term Free toe voor freewaRE uiteraard :p

Bas87

VLC player is een must have for de mac

WickedGame

Quote from: Bas87 on November  7, 2013, 09:34:35
VLC player is een must have for de mac

True!

Anderzijds als je een AppleTV3 hebt dan zou ik ook MP4Tools aanraden als conversietool. Retesnel en werkt top!

activ

Hier MplayerX, bevalt mij al jaren veel beter dan vlc.