Dreambox of simpel HD kastje van CD?

Started by 1198, August 6, 2012, 12:58:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1198

Ontvangen van tv doe ik via een simpele hd ontvanger van Canal Digitaal. Ik maak gebruik van het familie pakket en het HD pakket. Daarnaast betaal ik extra voor een 2e kaart die mijn ouders gebruiken in de woonkamer.

Nu hebben ze sinds kort een HD tv gekocht (jaja  :D) en moet hierbij dus een HD ontvanger kastje komen. Aangezien ik open sta voor nieuwe dingen vraag ik mij af of het voor mij handig is om over te schakelen op een andere ontvanger en min hd ontvanger naar pa en ma te doen. Of heeft een apparaat als een dreambox geen voordelen en kan ik beter gewoon hetzelfde simpele hd ontvanger kastje bij CD te bestellen voor mijn ouders?

Het nuttige van een dreambox is volgens mij dat ik deze ook kan gebruiken in combinatie met kabel tv zonder dat ik een apart kastje nodig heb. Dit is handig als ik straks in een omgeving woon waar ik (ook) kabel tv heb. Maar volgens mij heeft elke tv dat tegenwoordig ook ingebouwd dus dat zou niet ECHT een voordeel zijn.
Wat is dan wel het voordeel van een dreambox? Ik heb ooit is gehoord van een installateur dat hij via een dreambox heel veel zenders had voor minder dan wat ik betaal. Aangezien het mij toen niet interesseerde verder niet op in gegaan maar ben eigenlijk wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

die dikke 400euro verschil zal vast ergens vandaan komen.

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frankly

Dreambox, als jij en je ouders er 1 nemen, kun je 1 CD kaart delen.
Kabel of sat wordt toch een kwesutie van tuner wisselen, of die van ed TV gebruiken (maar met ander abo).
Verder is Dreambox uitermate tweakbaar.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

1198

Ja maar om nou bijna 1000euro meer uit te geven voor 2 dreamboxen ipv 1 CD kastje is natuurlijk van de zotte. Ik betaal 2.50 per maand voor die 2e kaart en me ouders hoeven niet perse meer zenders.

Wat zou iemand willen tweaken aan zijn HD ontvanger?
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frank2

Een dreambox zou ik alleen nemen als je met chardsharing bezig wilt gaan, erg illegaal.
Een betere kwaliteit dan de CD hd recievers zijn vaak de "andere" merken, zoals technisat maar daar heb je wel een ci module van aston voor nodig, maar je kunt wel meer net die andere recievers zoals zelf je tv en radio lijst samenstellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frankly

Quote from: 1198 on August  6, 2012, 16:21:24
Ja maar om nou bijna 1000euro meer uit te geven voor 2 dreamboxen ipv 1 CD kastje is natuurlijk van de zotte. Ik betaal 2.50 per maand voor die 2e kaart en me ouders hoeven niet perse meer zenders.
Wat zou iemand willen tweaken aan zijn HD ontvanger?
Sorry, ik dacht dat je een antwoord wilde, kijk maar op sat4all  :baaa:
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

1198

Geen kritiek hoor. Ben blij dat je me wat verteld maar voor mij duidelijk geen interessante optie voor pa en ma.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frankly

aha, alleen DM 7020 HD heeft af fabriek zowel een HD kabel als sat tuner aan boord,
maar is ook aan de prijs. Maar ja dan heb je ook een DM die net iets degelijker is dan de rest.
Anders is een VU+ DUO en goede optie (nog geen 300,00), die draait ook op openpli met alle voordelen.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

1198

Quote from: frank2 on August  6, 2012, 17:10:18
Een dreambox zou ik alleen nemen als je met chardsharing bezig wilt gaan, erg illegaal.
Een betere kwaliteit dan de CD hd recievers zijn vaak de "andere" merken, zoals technisat maar daar heb je wel een ci module van aston voor nodig, maar je kunt wel meer net die andere recievers zoals zelf je tv en radio lijst samenstellen.

Kan met het simpele hd kastje van CD ook mijn eigen zenderlijst instellen (wat ik ook gebruik).

Pa heeft de instructies gegeven om wat te bestellen inmiddels.  Gezien de VU DUO ook als mediaspeler gebruikt kan worden overweeg ik deze nog. Scheelt weer een Dune HD Max en hij is zelfs goedkoper..

twijfel..  :-\
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

bart_nl

Quote from: 1198 on August 19, 2012, 20:55:21
Pa heeft de instructies gegeven om wat te bestellen inmiddels.  Gezien de VU DUO ook als mediaspeler gebruikt kan worden overweeg ik deze nog. Scheelt weer een Dune HD Max en hij is zelfs goedkoper..
mediaspeler in een VU DUO of Dreambox is niet vergelijkbaar met een Dune HD Max. Daarbij krijg je dan te maken met verhoogde kans op vastlopers.
Qua gebruik kun je m.i. inderdaad net zo goed een VU DUO kopen aangezien je er dezelfde software op kunt draaien als op een Dreambox. Als Nederlander bevielen (heb sinds een jaar geen satontvanger meer) de PLi images mij altijd erg goed. Cardsharing waarvoor je betaald zoals gesuggereerd door "...heel veel zenders had voor minder dan wat ik betaal" is crimineel en illegaal en zul je zelf moeten nagaan of je daaraan mee wilt werken.
Meest makkelijke is gewoon alles bij CD bestellen en als dat tot nu toe goed bevalt waarom dan wijzigen.

1198

Hmm.. ben tevreden met het tv gebeuren zoals het nu is. De interface vind ik een ramp maar zolang je daar niet druk om maakt heb ik eigenlijk geen klachten over het CD kastje.
Juist het vastlopen bij voorruit spoelen en het niet altijd pakken van subs is voor mij de reden om van de PS3 over te willen stappen naar een andere mediaspeler. Als een VU+ dat niet beter doet heeft dat ook geen meerwaarde voor mij.

thankx voor de info jongens.  :thumbs-up:

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

ritchard

Bart heeft gelijk de VU+ DUO is een goede ontvanger maar geen mediaspeler.
De VU+ DUO is niet te vergelijken met een simpele mediaspeler die alles zonder problemen afspeelt.
Groetjes Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

ikkeenjij36

ook de vu duo werkt de mediaspeler bijna probleemloos
en je kan er ook andere applicaties voor gebruiken
zelf supertevreden ermee en neem mijn programmas gewoon op op mijn nas
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks