Ontvangen van tv doe ik via een simpele hd ontvanger van Canal Digitaal. Ik maak gebruik van het familie pakket en het HD pakket. Daarnaast betaal ik extra voor een 2e kaart die mijn ouders gebruiken in de woonkamer.
Nu hebben ze sinds kort een HD tv gekocht (jaja

) en moet hierbij dus een HD ontvanger kastje komen. Aangezien ik open sta voor nieuwe dingen vraag ik mij af of het voor mij handig is om over te schakelen op een andere ontvanger en min hd ontvanger naar pa en ma te doen. Of heeft een apparaat als een dreambox geen voordelen en kan ik beter gewoon hetzelfde simpele hd ontvanger kastje bij CD te bestellen voor mijn ouders?
Het nuttige van een dreambox is volgens mij dat ik deze ook kan gebruiken in combinatie met kabel tv zonder dat ik een apart kastje nodig heb. Dit is handig als ik straks in een omgeving woon waar ik (ook) kabel tv heb. Maar volgens mij heeft elke tv dat tegenwoordig ook ingebouwd dus dat zou niet ECHT een voordeel zijn.
Wat is dan wel het voordeel van een dreambox? Ik heb ooit is gehoord van een installateur dat hij via een dreambox heel veel zenders had voor minder dan wat ik betaal. Aangezien het mij toen niet interesseerde verder niet op in gegaan maar ben eigenlijk wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
die dikke 400euro verschil zal vast ergens vandaan komen.