Het grote SabNZB & Sickbeard topic

Started by jowi, August 4, 2012, 18:20:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jowi

Om het unRAID topic niet verder te vervuilen, en er nog geen dedicated SabNZB & Sickbeard topic was, bij deze...


jowi

#1
Inleiding

Met sabnzb en sickbeard kun je, zoals velen al weten, een geautomatiseerd systeem bouwen om tv episodes te downloaden, zodat er eigenlijk een soort van PVR ontstaat. Voor velen zal dit dan ook voldoende zijn, echter... jowi zou jowi niet zijn als ie er geen commentaar op had ;) Nu ben ik een groot fan van HD materiaal, en ik ben van mening dat als je voor HD gaat, je alleen genoegen moet nemen met het beste wat er te krijgen is. Kwaliteit boven kwantiteit. En daar gaat het met deze sab/sick combi, naar mijn bescheiden mening, een beetje mis. Met name Sickbeard is min of meer 'x264' georienteerd, en dat zal opnieuw voor de meeste mensen mooi genoeg zijn, maar het kan vaak beter. Sickbeard is wat dat betreft wat te beperkt en te éénkennig in wat ie voor je zoekt, en wat ie je als 'HD' aanbeveelt.

Ik wil de best mogelijke HD! En alleen x264 als het niet anders kan!

Zo staat er in de 'custom' kwaliteitslijst bijvoorbeeld de optie '720p HDTV' en '720p Web-dl'. Ik vermoed dat veel mensen denken dat de betere van die 2 HDTV zal zijn, dat is immers 'HD' :) terwijl sickbeard in dat geval enkel x264 (re)encoded materiaal zoekt. De web-dl is meestal (!) beter van kwaliteit, want min of meer onaangetast en origineel, terwijl x264 een puinhoop kan (!) zijn. Niet altijd moet ik zeggen, maar als je de keus hebt, dan is een web-dl te prefereren. Ook geeft sickbeard de optie om episodes in '720p/1080p bluray' te zoeken, wat ook weer misleidend is, want feitelijk zoekt sickbeard geen bluray materiaal, maar gaat ie op zoek naar re-encoded x264 versies... ook zal sickbeard slechts in het uiterste geval, als ie echt niks anders kan vinden, een 1080i MPEG2 variant voor je downloaden, terwijl dat vaak ook weer te prefereren is boven een x264 of zelfs een web-dl... kortom, ruimte voor verbetering.

Sickbeard's 'custom' mode

Om sickbeard beter materiaal te laten zoeken heb ik een sourcefile (common.py) van sickbeard aangepast, die je méér mogelijkheden geeft om betere kwlaliteit te zoeken. Ik heb daarin de optie 'HDTV' hernoemd naar 720p x264, en een optie voor 1080i MPEG2 toegevoegd. Ik heb de optie '720p/1080p BluRay', waar sickbeard dus naar x264 spul zocht  dus feitelijk naar RE-ENCODES, aangepast naar '720p/1080p x264' en daarna de opties '720p/1080p BD VC1' en 'AVC' toegevoegd,  dus kwalitatief een stapje hoger, en die zoekt naar untouched remuxes in VC1 of AVC  (overigens zoekt ie dan ook naar HD-DVD) Het verschil tussen een re-encoded x264 en een remuxed vc1/avc is dat in het laatste geval het materiaal untouched is, dus origineel, en meestal zijn er alleen een aantal subtitles weggelaten samen met de menu-structuur. Bij een x264 versie is het materiaal door een extra encoder gehaald, met alle mogelijke nadelen die daar uit voor kunnen komen, zoals lagere bandbreedte, meer compressie etc. Verder is AVC iets moderner dan VC1, maar ontlopen elkaar niet zoveel.

Dus de volgorde is nu, van lage kwaliteit naar hoog:
SD (TV)
SD (DVD)
720p x264
720p WEB-DL
1080i MPEG2
720p Bluray x264
1080p Bluray x264
720p Bluray VC1
1080p Bluray VC1
720p Bluray AVC
1080p Bluray AVC



Om dit aan sickbeard toe te voegen:
- Sickbeard stoppen, het originele common.py even hernoemen naar common.py_org ofzo, en vervangen door deze, en dan opnieuw sickbeard starten.
(eea werkt als het goed is op alle sickbeard installs, niet alleen die op unraid)

Sabnzb & Sickbeard's samenwerking

Zoals gezegd, het aardige van deze combinatie is natuurlijk dat ze met elkaar samenwerken. Sickbeard zoekt de episode op, geeft het commando aan sabnzb om het ding te downloaden, en als dat gedaan is, zal sickbeard zijn gegevens bijwerken. Ook kan er wat processing gedaan worden, om bijv. te zorgen dat sickbeard het gedownloadde bestand van sabnzb oppakt en in je /tvserie/serienaam/seizoen/episode plek neerzet. Ook dit zal voor de meeste mensen weer voldoende zijn, maar... ik wil meer :) Er kleven namelijk wat nadelen aan het een en ander... zo kan sabnzb bijvoorbeeld wel de download opdelen in serie- en seizoensmappen, maar kan ie niet bijv. een missende episode titel toevoegen, iets wat vaak voorkomt. Sickbeard kan dit wél, MAAR!!! sickbeard's postprocessing is een alles of niets systeem. Zo kun je bijv. wel de episode naam laten tussenvoegen, maar het gevolg daarvan is dat ie ALLE andere info die je vaak aantreft in een bestand verwijderd... feitelijk gaat ie de file hernoemen met de BESCHRIJVING zoals we die hierboven in de custom velden zien... naar mijn mening een misser. 

Daarnaast gaan er nog wat andere dingen mis tijdens sickbeards postprocessing. Als je sickbeard namelijk laat hernoemen of in folders laat opdelen, zal hij een kopie maken van datgene wat sabnzb heeft klaargezet, hernoemen en opdelen, en dan het origineel verwijderen. Dit is in mijn geval een slecht plan... ik werk namelijk met een SSD, en die zijn niet zo groot. Ik wil dan ook niet dat er zaken heen en weer gecopieerd worden. Nu moet ik toegeven dat dit vooral met unRAID lastig is, omdat je daar met cached user shares werkt, maar het is sowieso goed om zo weinig mogelijk acties te hoeven doen.

Zo zal ie bijv. de download,
'Breaking.Bad.S05E02.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264.mkv'
na deze uit de completed download map van sabnzb te hebben gecopieerd, en een aparte folderstructuur te hebben aangemaakt, hernoemen naar
'Breaking.Bad.S05E02.Madrigal.720p.WEB-DL.mkv'
Waarbij dus de indicatoren 'DD5.1' en H264 door sickbeard verwijderd worden...

Kortom, beiden doen dingen nét niet goed genoeg. Ik wil geen overbodige copieerslagen, én ik wil alles van de originele bestandsnaam behouden, iets wat met de standaard combinatie en postprocessing NIET mogelijk is...

Hoe dan wel?

Er is een manier om eea wel voor elkaar te krijgen, maar dan moeten we zelf gaan programmeren. Normaal gesproken moet je, als je de 2 pakketten met elkaar samen wilt laten werken, in sabnzb voor de categorie 'tvshows' het script 'sabtosickbeard' bijvoegen. Feitelijk is het enige wat dat ding doet, het pad en de filenaam van de nzb, terugggeven aan sickbeard.

Wat ik nu gedaan heb, is op deze plek een eigen postprocessing te maken, die doet wat sickbeard, naar mijn mening, eigenlijk zou moeten doen ;) Om eea werkend te krijgen wordt dus de postprocessing van sickbeard uitgezet:



en kiezen we in sabnzb voor de 'sorting' optie, waar sabnzb dus zelf al de download uitpakt in een keurige serie/naam/seizoen/episode structuur. we kiezen voor de vorm waarbij season en episode als S01E03 weergegeven wordt. Dit is belangrijk.



Verder moeten de scripts uit het script.zip bestand hieronder, uitgepakt worden in de 'script map van sabnzb (daar waar ook sabtosickbeard.py staat) en moet het script 'normalize.py' gekozen worden als postprocessing script:



Het pad in 'folder/path' wijst naar de plek op je NAS waar sabnzb de boel meteen na repareren, neerzet. Heb je meer disks met meerdere plekken, dan heb je nu een probleem :) ik ga er vanuit dat je een NAS hebt met 1 grote repository... al je series staan op dezelfde logische plek.

Het normalize script zal starten als sabnzb alles gedownload/gerepareerd/uitgepakt heeft.

Wat doet het normalize script?

Het script doet 4 dingen:

1. Het normaliseren van de diverse 'items' in de bestandsnaam. Zo zie je vaak x.264, X264, h264, H.264, web-DL, WEB-DL, web.dl, Web-dl, dd5.1, dd51, DD5.1, DD2, DD20, DD.2.0 en ga zo maar door. AL deze items worden intelligent gezocht, geanalyseerd en op 1 en dezelfde wijze hernoemd. Zo zal bijv. web-DL, WEB-DL, web.dl, Web-dl hernoemd worden naar WEB-DL. De hele file wordt op deze manier gestandaardiseerd en hernoemd. Standaard wordt de releasegroep (dingen als IMMERSE, clan namen etc) weggelaten.

2. Het toevoegen van de episode titel als deze mist. Het script zoekt mbv theTVDB de episode op, en voegt de titel van de episode toe, of vervangt deze door de titel zoals theTVDB deze opgeeft.

3. Het zoeken van subtitles. Aan de hand van de inmiddels gevonden losse items wordt bij bierdopje.com de best matchende subtitle gezocht. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van de in de eerste stap eventueel gevonden releasenamen. De beste 'match' met de hernoemde (!!!) file wordt gekozen, de subtitle wordt meteen gedownload en hernoemd naar de gestandaardiseerde episode, zodat ie meteen klopt. Mochten er meerdere subtitles dezelfdde matching score hebben, dan wordt degene gekozen met de hoogste downloadcount, ofwel de populairste. Zijn er geen NL subs te vinden, dan wordt dit hele verhaal op de engelse subtitles toegepast, mochten die er zijn.

4. als laatste wordt, net als met sabtosickbeard, een refresh commando aan sickbeard gegeven, zodat je daar ook de correct hernoemde file ziet verschijnen, en niet het ding wat ie eerst gevonden had :)

Het hele proces stap voor stap

Als alles goed ingesteld staat, gaan we bijv. een missende episode van Breaking Bad zoeken. We hebben gekozen voor custom quality, en hebben gekozen voor 720p WEB-DL. Normaal gesproken gaat sickbeard natuurlijk zelf om de zoveel tijd zoeken, maar we doen het nu even met de hand.

We missen dus een episode:


We klikken en sickbeard geeft aan dat ie iets gevonden heeft 'snatched 720p WEB-DL' en geeft de nzb aan sabnzb.


Sabnzb gaat vervolgens het ding downloaden


En als ie klaar is, gaat ie het normalize script er op loslaten:


Het normalize script doet zijn ding, je kunt in de logging meer zien van wat ie doet:


Als laatste wordt sickbeard netjes ge-update met de correcte filenaam, en klaar!


Zo hebben we dus zonder extra copieerslag, goede kwaliteit HD materiaal, netjes de episode titel toegevoegd en de naam gestandaardiseerd, en is er niets van info verloren gegaan, de naamgeving is losgekoppeld van sickbeard's beschrijving, en alles staat keurig in een /serie/show/season/episode map, en er staat meteen een NL subtitle bij in het juiste formaat :)















dennism

Met de originele ziet ie ze als bluRay, Ik zal straks nog ff de laatste Common.py uit het unraid topic proberen. Denk idd dat ie stop met zoeken na dat ie 720P en X264 gezien heeft.

jowi

Dat denk ik ook. In de common.py in het bericht hierboven, wordt daar als het goed is rekening mee gehouden. Probeer die maar.

jowi

#4
Ik kan niet zo snel vinden waar nu precies de episodes hernoemd worden, dus het moet maar even zo. Ik heb de rip bluray nu x264 genoemd, en de remuxes gesplit in vc1 en avc, de meest voorkomende... het wordt er niet overzichtelijker op maar ja :) je wilt goede HD of niet, dus niet zeuren ;) al zou ik ook kunnen kiezen om de avc en de vc1 in de gui te combineren tot 720p bluray en 1080p bluray, dus zonder extensie, onder water zal ie dan naar vc1 of avc zoeken, echter dan krijg je dat dus weer niet in de filename terug te zien... het is het een of het ander voorlopig.

Op deze manier worden de bestanden tenminste weer netjes hernoemd naar .1080p.bluray.x264.mkv en niet 1080p.bluray.rip.mkv, en heet een remux gewoon netjes 1080p.bluray.avc.mkv. Beter denk ik.

Uiteraard is de volgorde van boven naar beneden 'slechter' naar beter. Zo is AVC over het algemeen (!) beter dan VC1, en is VC1 beter dan x264, etc.

common.py bijgevoegd.

dennism

Volgens mij vind Sickbeard het wisselen van config files niet echt tof voor zijn database. 1080P bluray rip wordt nu gezien als 720P VC1 e.d. Alles nu maar ff op pauze gezet zodat ie niet vannacht vanalles gaat downloaden en verkeerd renamen.

jowi

Ik zoek sowieso niet naar bluray rips, ik heb dan liever de bluray zelf, maar heb je een voorbeeld die ik kan gebruiken?

dennism

Ik denk niet dat het aan jouw aanpassingen in het script ligt, maar vooral aan het feit dat ik vandaag 3x de het script heb vervangen heb vervangen terwijl Sab al wat resultaten aan het downloaden was. Morgen gooi ik ff die serie eruit en laat ik Sickbeard die ff opnieuw indexeren hopelijk lost dat het op.

jowi

#8
Ik heb er een aantal geprobeerd, maar het lastige is dat sickbeard NIET op usenet zelf kijkt, maar bij index sites vraagt, en die indexeren hoofdzakelijk x264 lijkt het wel :wacko: erg lastig om avc of vc1 te vinden zo. Bij nzbindex.nl zie ik ze wel...

Maar goed als ik bij nzb.su, die ik bij sickbeard heb ingesteld, zoek kan ik ook wel 1080p bluray x264 en vc1 vinden van bijv. breaking bad en true blood enzo. En dat wordt dan ook keurig zo opgehaald en lijkt goed te gaan, maar een duitse episode van spartacus, met in de titel 1080p bluray avc, wordt dan weer niet opgepakt, heel apart...

Das wel een groot nadeel van sickbeard, het niet direct op usenet kunnen zoeken via searchengines, maar dat ze zich afhankelijk hebben gemaakt van indexeringssites die, laten we wel wezen, nogal beperkt zijn in hun keuze en voorkeur...

jowi

Even de topic titel aangepast naar SabNZB & Sickbeard, aangezien de twee erg nauw samenwerken.
Misschien ook nog Couchpotato bijvoegen,dan is de combi compleet?

jowi

#10
Ben vergevorderd met een postprocessing python script voor sabnzb :) aangezien ik toch niet tevreden ben met de renaming van sickbeard, ga ik het gewoon zelf doen in sabnzb. Feitelijk analyseer ik de gedonwloadde file en ik zoek en normaliseer de serienaam, voeg de episodenaam toe als die mist, en normaliseer zaken als encoding, video en soundformat, origin, en ik haal de additionele info weg zoals bijv. clan- of groepnamen als Immerse etc. De episodeinfo wordt door het script automatisch bij theTVDB opgehaald 8) ook wordt de volgorde van de diverse items aangepast mocht dat nodig zijn.

Ben er nog een beetje mee aan het stoeien maar eea komt er ongeveer zo uit te zien als ik even de tussenresultaten afdruk:

---------------------------------------------------------------------------------
Found episode :  Breaking.Bad.S05E02.Web-dl.720P.dd.5.1.h.264-IMMERSE.mkv
Filetype      :  mkv
Length w/o ext:  52
Qualifier     :  S05E02
Seasonnr      :  5
Epsiodenr     :  2
Seriename     :  Breaking.Bad
Videoformat   :  720p
Origin        :  WEB-DL
Encoding      :  H264
Soundformat   :  DD5.1
Addition      :  IMMERSE
Episode name  :  Madrigal
Formatted name:  Breaking.Bad.S05E02.Madrigal.720p.DD5.1.WEB-DL.H264.mkv
---------------------------------------------------------------------------------


Dit script wordt dus door sabnzb uitgevoerd op het moment dat ie de download binnen heeft, en gerepareerd en uitgepakt heeft in de destination folder die je hebt aangegeven, heb je sorting in sabnzb aanstaan, maakt ie meteen de serie en seasonfolder aan mocht je die nog niet hebben. Het script zal de file zoals ie die aantrof (bovenaan) hernoemen naar de geformateerde naam (onderaan). In tegenstelling tot de renaming in sickbeard blijft hier dus alle info aanwezig, sickbeard zou hem hernoemen naar:
Breaking.Bad.S05E02.Madrigal.WEB-DL.mkv

Wat ik er nu nog bij wil hebben is dat ie meteen ook even de beste NL subtitle of anders USA subtitle bij zoekt, hebben we dat ook maar meteen gedaan ;)

H B

#11
Dat aanpassen van die scripts dat gaat je goed af ziet er mooi uit.
Voor ondertitels zal je moeten gaan werken met periscope is ook python based ben er al eens mee bezig geweest maar kreeg het niet geïntegreerd met SAB.

Robert T

welke zoekprovider is het meest handig te gebruiken behalve de gratis sickbeard engine zelf..

Er zijn wat series van een paar jaar geleden die ik wil opzoeken maar kan ze met de standaard config niet vinden en voordat ik ga betalen voor een search provider ben ik benieuwd welke handig is?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jowi

Quote from: H B on August  6, 2012, 14:17:48
Dat aanpassen van die scripts dat gaat je goed af ziet er mooi uit.
Voor ondertitels zal je moeten gaan werken met periscope is ook python based ben er al eens mee bezig geweest maar kreeg het niet geïntegreerd met SAB.
Nee, ik ga wel iets bij bierdopje doen, heb al wat voorbeelden in python. Plak ik het gewoon in hetzelfde script. Ik hoef alleen maar voor de file die op dat moment is gedownload, een srt te vinden. Eerst even dit live testen in sabnzb... maar het ziet er goed uit.

jowi

Quote from: Robert T on August  6, 2012, 14:29:19
welke zoekprovider is het meest handig te gebruiken behalve de gratis sickbeard engine zelf..
Ik heb nu maar even die nzb.su er bij gezet, maar dit is HET zwakke punt van sickbeard.
Heb ook een paar betaal indexsites geprobeerd (paar euro paypal voor een maand ofzo) maar dat is ook niet veel soeps...
Heb wel gezien dat er ook iets met rss gedaan kan worden, moet ik nog naar kijken wat dat voorstelt.

dennism

#15
Qua betaalde search provider gebruik ik NZBmatrix, uit mijn hoofd 10 euro eenmalig zodat je Vip member bent, deze hebben 1300 dagen NZB retentie, als News provider gebruik ik Supernews. Zeer goede aanbieder naar mijn mening voor iets van 8 euro per maand met een top retentie, SSL, 30 threads en ongelimiteerde snelheid.

Dat sickbeard niet direct op Usenet zoekt komt geloof ik doordat doordat Sickbeard alleen bepaalde categorien vanuit de Scene op index sites doorzoekt, Sickbeard doet heel veel via de "vastgestelde" scene rules.

RSS feeds zit volgens mij in Sab (daar heb ik het wel eens gebruikt). Gewoon Feed instellen, en wanneer er dan een nieuwe NZB gepost wordt zal Sab deze downloaden en processen zoals je dit ingesteld hebt. Bij NZBMatrix krijg je een persoonlijke feed welke je dan in Sab kan zetten, dan hoef je enkel je NZB's aan de feed toe te wijzen en iedere 15 min zal Sab deze feed checken.

Qua Subs (om het makkelijk te houden) lijkt Subliminal de beste optie te zijn tegenwoording, dit "programma" kom ik vaak tegen op sick/Sab fora/threads. Deze zoekt op verschillende sources naar de beste Sub, o.a. Bierdopje support.

zie ook https://github.com/Diaoul/subliminal

voor bierdopje only is er ook nog autosub

http://code.google.com/p/auto-sub/

HAL

Ik gebruik ook NZBMatrix. Erg goed en dat eenmalige bedrag heb ik er dan wel voor over. Werkt vooral mooi met Couchpotato.

Is Subliminal beter dan Autosub?

jowi

#17
Ik wil geen extra sutitle pakket of schil of whatever; ik wil dat ie na het downloaden meteen voor DIE episode iets zoekt, dus in sabnzb's postprocessing zoals ik nu doe met het renamen. Ik hoef ook niet voor hele tree's en hele series subtitles bij te zoeken.

Oh ja het rename script werkt... zie plaatje. Sickbeard zoekt hem, geeft hem aan sabnzb als categorie 'tvserie', die gaat hem downloaden, repareren en uitpakken in de correcte folderstructuur, en het script normaliseert hem en voegt eventueel de episode titel toe :)

(als voorbeeld ff snel een sd episode genomen)

*edit* scriptjes toegevoegd voor de liefhebbers, beiden in de script folder van sabnzb zetten, en bij je tvserie categorie kiezen voor het 'normalize.py' script.

Je moet dan wel de postprocessing en renaming in sickbeard uiteraard uitzetten.

dennism

Quote from: HAL on August  6, 2012, 15:29:37
Ik gebruik ook NZBMatrix. Erg goed en dat eenmalige bedrag heb ik er dan wel voor over. Werkt vooral mooi met Couchpotato.

Is Subliminal beter dan Autosub?

Dat durf ik zo niet te zeggen, Subliminal ziet er wat geavanceerder uit. Door ook te zoeken op file hashes ipv alleen file name, dit zou bij hernoemde files alsnog het correcte resultaat moeten geven. Ik gebruik zelf echter geen subtitles dus de exacte voors en tegens van beide pakketen weet ik niet. Ik kom deze recentelijk vaak tegen op fora/threads zoals ik al zei waar het eerder altijd alleen periscope was, die laatste lijkt wat op de achtergrond geraakt te zijn.

Vooral voor gebruikers met een niet technische achtergrond zijn deze "programma's" natuurlijk ideaal daar deze vaak in makkelijk te installeren packages komen.

dennism

Quote from: jowi on August  6, 2012, 15:40:54
Ik wil geen extra sutitle pakket of schil of whatever; ik wil dat ie na het downloaden meteen voor DIE episode iets zoekt, dus in sabnzb's postprocessing zoals ik nu doe met het renamen. Ik hoef ook niet voor hele tree's en hele series subtitles bij te zoeken.

Oh ja het rename script werkt... zie plaatje. Sickbeard zoekt hem, geeft hem aan sabnzb als categorie 'tvserie', die gaat hem downloaden, repareren en uitpakken in de correcte folderstructuur, en het script normaliseert hem en voegt eventueel de episode titel toe :)

(als voorbeeld ff snel een sd episode genomen)

*edit* scriptjes toegevoegd voor de liefhebbers, beiden in de script folder van sabnzb zetten, en bij je tvserie categorie kiezen voor het 'normalize.py' script.

Je moet dan wel de postprocessing en renaming in sickbeard uiteraard uitzetten.

Waar ik benieuwd naar ben , ziet Sickbeard hierna nog wel dat de Episode correct gedownload is, of blijft ie op snatched staan (kan zijn dat je de update pas na 3 uur snachts ziet, daar Sickbeard dan een of andere update uitvoerd).

jowi

#20
Hij blijft op snatched staan zo te zien :hmmm: dat had ik nog niet opgemerkt... eens kijken of daar nog iets aan te doen is...
Het rare is dat de sickbeard API het wel correct ziet als je er naar vraagt:

http://tower:8082/api/c7217e8e79a6b74b08ebadb4baa06173/?cmd=episode&tvdbid=81189&season=5&episode=1&full_path=1


{
    "data": {
        "airdate": "2012-07-15",
        "description": "As Walt deals with the aftermath of the Casa Tranquila explosion, Hank works to wrap up his investigation of Gus' empire.",
        "location": "/mnt/user/TV Series/Breaking Bad/Season 5/Breaking.Bad.S05E01.Live.Free.or.Die.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-CtrlHD.mkv",
        "name": "Live Free or Die",
        "quality": "720p WEB-DL",
        "status": "Downloaded"
    },
    "message": "",
    "result": "success"
}

jowi

... maar nu staan ze ook in sickbeard zelf als 'downloaded'... weet niet precies of er een delay in zit of omdat ik nu overal op heb lopen drukken :D ik ga het nog een keer naspelen ;) desnoods geef ik in het sabnzb postprocessing script een schop tegen sickbeard zodat ie nog even zichzelf update. Eens kijken hoe we dat gaan doen. Maar het moet dus wel kunnen, in het uiterste geval met de hand...

dennism

Kan zijn dat ie dat vannacht nog update (is mogelijk te forceren door een Mass update uit te voeren, weet ik echter niet zeker). De Filename die de Api teruggeeft lijkt namelijk niet overeen te komen met jouw rename script, daar de release groep er nog instaat. 

jowi

#23
Quote from: dennism on August  6, 2012, 16:13:18
Kan zijn dat ie dat vannacht nog update (is mogelijk te forceren door een Mass update uit te voeren, weet ik echter niet zeker). De Filename die de Api teruggeeft lijkt namelijk niet overeen te komen met jouw rename script, daar de release groep er nog instaat.
Ik zie het, ik heb de verkeerde episode te pakken, ik moest 2 hebben.

Ik ga het nog een keer naspelen, maar het kan dus wel, want op dit moment geeft sickbeard 100% weer wat er daadwerkelijk in de folders staat, met de correcte status 'downloaded' en formaat,voor alle episodes.

Want het moet niet zo zijn dat ie nu gezellig door blijft zoeken en in een soort oneindige downloadloop terecht komt :D

Deleted member

#24
Quote from: jowi on August  6, 2012, 16:12:03
... maar nu staan ze ook in sickbeard zelf als 'downloaded'... weet niet precies of er een delay in zit of omdat ik nu overal op heb lopen drukken :D ik ga het nog een keer naspelen ;) desnoods geef ik in het sabnzb postprocessing script een schop tegen sickbeard zodat ie nog even zichzelf update. Eens kijken hoe we dat gaan doen. Maar het moet dus wel kunnen, in het uiterste geval met de hand...

Dat snatched->downloaded verhaal heb ik toevallig zelf vanochtend even uit zitten zoeken. Je kan een post-processing script aftrappen in SABNZB wanneer de download klaar is. Meer info: http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=4777