Nikon J1 compatibel met vreemd merk objectief vraag

Started by rijstfj, August 3, 2012, 17:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rijstfj

Hi
Sinds kort beschik ik over de Nikon FT1 Vattingadapter voor de J1.
Nu heb ik een Sigma 120-300mm 2.8. OS
De oude standard firmware werkte eerst niet. Kreeg een tekst in beeld; ."Controleer objectief, er kunnen alleen foto's worden gemaakt als een objectief is bevestigd" met als achtergrond de zoeker.
Wat ik gedaan heb is, een firmware update. Dit staat ernu na de update op mijn J1 display: Firmware A 1.12 - B 1.10 - L1.00.

Echter nu, met de lens erop werkt het nog niet, ik krijg tekst te zien in de display."Controleer objectief, er kunnen alleen foto's worden gemaakt als een objectief is bevestigd" of na enige tijd , "Objectieffout, neem contact op met een door Nikon erkende service dienst'. Ook hoor ik voordurend geluid bij de lens vatting.

Ik heb Nikon Nederland geraadpleegt en deze wist mij te beantwoorden dat ze het produkt van derden niet onder steunen. En dat ik Sigma moest raadplegen.
Sigma USA zegt dat het in theorie moet werken, echter ze hebben geen exemplaar om het te testen. :hehe:
Zelf heb ik al wat uit geprobeerd in de menu's maar daar licht het volgens mij niet aan zoal MF en enkel AF.

Dus mijn vraag wat is hierover onder de medeformers bekend die er ook een hebben.
groet.
Frans

Een gewone Nikkor lens heb ik wel uit geprobeerd en dat werkt wel.