3D via een PS3 : 4 aparte bestanden samen voegen.. Hoe?

Started by LittleNinja, August 2, 2012, 23:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Heren,

Ik kwam een 3D film tegen welke bestond uit 4 bestanden ( in een mkv verpakt ).
1 beeld links
2 geluid links
3 beeld rechts
4 geluid rechts

Hoe maak je daar nu een leesbaar bestand van voor de PS3 ( gebruik makend van TVersity )?

Ik had de bestanden getracht samen te voegen met mkv merge, echter bleef er slechts "1 kanaal" beeld over....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

65x gelezen maar niemand een idee??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

weust

Je onderwerp van het topic komt dan ook totaal niet overeen met wat je vermeld/vraagt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

LittleNinja

Quote from: weust on August  4, 2012, 00:06:31
Je onderwerp van het topic komt dan ook totaal niet overeen met wat je vermeld/vraagt.


Je had gelijk, het was niet specifiek genoeg.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Inmiddels 165x gelezen. Heeft niemand een idee wat er niet goed gaat? Ik kan wel wat advies gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zer0K3wL

3D moet je ook niet via ps3 afspelen, Maar direct via TV, En waar je het over hebt is 3D half sbs dit hoort in 1 file te zitten niet 4 aparte bestanden.

MaxxMark

Het is ook een vrij lastig onderwerp denk ik zo.

Ik ga er even vanuit dat het een mkv container is met 4 losse bestanden er in.

Ik doe even een gooi naar een mogelijk plan van aanpak. In het verleden heb ik diverse dingen (muxen/remuxen/extracten/reencoden) regelmatig gedaan, maar het 3d/3d SBS element heb ik geen kaas van gegeten:

1. extract alles uit de MKV
2. kijk wat voor type audio bestanden het zijn (en converteer deze evt naar raw WAV bestanden)
3. voeg beide audiobestanden samen tot 1 (stereo) audiostream (evt dus de WAV opnieuw encoden naar een MKV compatible audio formaat, misschien naar een AC3 stereo formaat)
4. kijk wat voor type video bestanden het zijn.
5. zoek op hoe normaal SBS bestanden in elkaar steken (ik ga er van uit dat de PS3 SBS ondersteund)
6. gebruik avisynth* om beide losse video bestanden samen tevoegen tot 1 stream in SBS formaat
7. Mux de video en audio weer tot een MKV


Met avisynth kan je script-wise aangeven wat er met bronbestanden gedaan moet worden. Zo kan je het bijvoorbeeld gebruiken om 4 verschillende streams in 1 samen te voegen in een 2x2 grid (handig voor bijvoorbeeld security camera's) vervolgens is het 'script' in te lezen door bijv een muxer of iets als virtualdub (wordt dat tegenwoordig nog gebruikt?).

Als SBS echt gewoon SBS is, dan is het een kwestie van een AviSynth script maken welke beide streams naast elkaar zet (stream 1 op pos 0,0. stream 2 op 1920,0).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Ik heb even gegraven in mn Avisynth scripts en dit is wat ik gevonden heb (wel gebaseerd op avi sources)


clip1=AviSource("..\DIGI0039.AVI")
clip2=AviSource("..\DIGI0040.AVI")
clip3=AviSource("..\DIGI0041.AVI")
clip4=AviSource("..\DIGI0042.AVI")
stack1 = StackHorizontal(clip1, clip2)
stack2=StackHorizontal(clip3, clip4)
all = StackVertical(stack1,stack2)
BilineairResize(320,240,8.0,640,480)
ConvertToYV12()


Als het goed is zet dit de 4 avi sources in een grid van 2x2 en maat er uiteindelijk 640x480 van (4x 320x200).

Om van 2 losse video streams 1 SBS stream te maken zou je dus 2 clips die alleen StackHorizontal zijn. Zorgen dat de output 2x de horizontale resolutie is, en zorgen dat avisynth de bronbestanden kan inlezen.

Hoop dat je er wat mee kunt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

LittleNinja

De PS3 kan prima 3D afspelen, ook SBS. Ik heb meerdere bestanden binnen gehaald die zo werkten. Normaal gesproken zijn het twee bestanden: video en audio. Als mijn standaard programma (mkv2vob) het niet kan verwerken, maak ik er via het programma mkvmerge eerst 1 bestand van. Daarna alsnog door mkv2vob en spelen maar..

Quote from: Zer0K3wL on August  8, 2012, 15:05:27
3D moet je ook niet via ps3 afspelen, Maar direct via TV, En waar je het over hebt is 3D half sbs dit hoort in 1 file te zitten niet 4 aparte bestanden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Het gescheiden samenvoegen van beeld en geluid zal ik inderdaad ook eens proberen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perely2005

Beste vriend
Probeer met een stereoscopic player afspelen
Deze player afspeelt links en rechts beeld

Hier heb ik een link over deze stereoscopic player
En de nodige informatie

http://www.3dtv.at/Index_en.aspx

MVG
Hebert