Nu ook de Sanyo's bij ITC

Started by J.A.F._Doorhof, December 9, 2003, 15:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vanaf heden ook de Sanyo projectoren bij ITC.
Mail voor actuele prijzen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

ga je nog een review schrijven van de Z2?
Ben erg benieuwd welke jouw voorkeur krijgt, de Epson TW200 of de Z2  ::)

J.A.F._Doorhof

Bij beide is wat aan de hand.

Ik heb net de review van Rob gelezen en ik denk dat de Z2 vooral met groen veel last zal hebben (over saturation) bij de TW200 vondt ik er een wat gelige gloed over het beeld zitten.
Van de TW200 ben ik overtuigt van het oplossen door de juiste filters, bij de Z2 is het wel een groot verschil.

Wel jammer dat beide wat hebben....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Is saturnation een moeilijk woord voor te groen beeld?
Ook  mijn vraag ga jij hem (Z2) ook nog testen, aangezien jij altijd van die hele uitgebreide reviews schrijft  ;D

ps jij doet ook in Samsung ook in de SS 935 en zo ja wat vind je van dat model? Vooral de 720P uitsturing.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

saturation is totale kleurverzadeging.
Het nadeel van projectoren die buiten de SMPTE standaard vallen is dat de kleuren niet kloppen, ze Z2 zal bv een veel te verzadigt Groen hebben terwijl de rest wel klopt.
Op zich geen echte ramp maar je moet het zien.

Samsung doen we nog niet, maar ben ik mee bezig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ben op zich wel geintresseeerd in de toekomst als de prijs een beetje leuk is, je hoeft niet de goedkoopste te zijn hoor (ik heb een baan ;D ).

Kun je anders ook een betaalbare (5 a 6 honderd euro) DVI PAL 720P speler (type alleskunner dvda/sacd) aanbevelen? Of moeten die nog gaan uitkomen?
Zou mooi zijn als ik alles gecalibreert / op elkaar afgestemd kon bestellen.
Denon 2200 hoor ik wel goede verhalen over
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#6
ps dat vergat ik nog.
Een review komt die eigenlijk wel?

Want volgens mij zit je in een patstelling je verkoopt namelijk beide modellen.
Als je gaat testen en de Epson TW200 valt net wat beter uit, dan wil niemand de Sanyo Z2 meer en omgekeerd.
Dus testen zou niet zo handig zijn verkooptechnisch.

Terwijl ik als conmsument pas aan kopen ga denken als ik een uitgebreide test tussen beide modellen heb gezien.
Aangezien beide aan elkaar gewaagd zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob_Dingen

#7
Hoi

Je hebt totaal geen last van het groen je ziet er niets van.
Oversaturation heeft overigens totaal niets met de kleur groen te maken die kun je namelijk niet veranderen die is vast.
Saturation is alleen de hoeveelheid kleur die je afsteld t.o.v het b&w signaal.
En als het echt erg zou zijn klopt geen een projector die op de HDTV standaart zit en je kijkt naar Pal of NTSC zoals bijv je eigen CRT.

Rob

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voor patstellingen hoef je niet bang te zijn, ik ben redelijk neutraal hierin, en zal altijd eerlijk mijn advies geven.
De reden dat we Sanyo erbij doen is heel simpel omdat er geen DVI op de TW200 zit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Prima, ik wacht het wel af, kun je mij alvast de prijs van de Z2 (incl calibratie) pm'men?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

riwi

Ga je er een kopen Erik?

Ik heb hem vanmiddag eindelijk "Live" gezien, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik heb ook de Z1 en de Z2 tegelijk gezien, en de Z2 is toch wel een heel stuk scherper en helderer kwa beeld. De Sharp Z201 (ook naast de Z2 gezien) is wel mooier, maar ook bijna 2 maal zo duur : plastischer beeld, beter zwart, meer detail in donkere scenes, maar je ziet ook wel de iets mindere resolutie (1024x576 DLP Z201 versus 1280x720 LCD Z2)

Errruuug mooi, bah... wat moet ik nu doen... ???

Richard

Erik

#13
Ik ben idd van plan een van deze twee (TW200 / Z2) aan te schaffen. Die duurdere modellen begin ik maar niet aan, want dan kan ik steeds een sprongetje maken voor net weer wat meer kwaliteit.
Liever een Z2 en daar 2 jaar mee doen en daarna zien we wel verder (hdtv panels?).
Ik kan wel meer betalen maar bij mij is er ook altijd sprake van een psychische grens. Zo van zoveel wil max uitgeven aan een PJ. 1000 euro meer uitgeven kan ik dan gewoon niet, of het moet zo'n gigantische sprong zijn.

Die 1024x576 DLP's hadden ook even mijn aandacht, maar ik las toch nog wat klachten op AVS , dat het gewone 1024x768 PJ waren waarbij de onderste en bovenste 100 rijen pixels uitgschakeld waren. Met als gevolg grijze balken.
Of zijn dit die nieuwe modellen met echte HD2 1024x576 chips?

Maar goed om weer ontopic te gaan ;D aangezien ik het verschil tussen de tw200 en Z2 niet genoeg ken, wil ik eigenlijk even wachten tot ze beiden getest zijn. Of in ieder geval de Z2 aangezien we al een mini TW200 test van Frank hebben gezien.
Straks koop ik de Z2, is straks de TW200 weer beter, of omgekeerd ;D
Dan zou ik me erg stom voelen dat ik niet even had gewacht op de test.

Helaas heeft Frank op het forum nog geen enkele toezegging gedaan over een test. Dus ik ben een beetje bang dat het wel eens heel lang kunnen gaan duren als er al een test verschijnt.
En dat is jammer want ik wil graag weer eens gaan projecteren, aangezien mijn oude Infocus naar zijn laatste rustplaats is gegaan  :'(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

riwi

Inderdaad : haastig spoed is zelden goed.

Misschien is mijn ISF gecalibreerde Z1 voor jou een optie? Een demo is in ieder geval mogelijk zonder verplichtingen. Vervoer kan ik evt. wel regelen.

De Sharp heeft geloof ik echte 1024x576 DLP panelen. Ik heb dat ook lange tijd van de toshiba mt500 gedacht maar dat zijn (net als vele andere) gemaskte 1024x768. Het lichter zijn van de balken is mij niet opgevallen bij een demo ervan.

Richard

Erik

Dank je het zou idd een leuke optie zijn geweest, maar ik heb mijn zinnen eigenlijk al maanden gezet op een Z2 sinds hij werd aangekondigd. Het is dat die TW200 ineens zijn lelijke kop opstak waardoor ik ging twijfelen.
Een Z1 is voor mij weliswaar een sprong vooruit van mijn oude PJ uit gezien. Maar ik wil een nog grotere sprong ;)
Maar zet hem eens in de verkoop en kijk of er belangstelling voor is. Er zijn er nog genoeg die niet al teveel geld hebben. En voor 65% van de nieuwprijs nu. Raak je hem vast wel kwijt als je geduld hebt

grt,
Erik
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Nadeel van de TW200 is het ontbreken van DVI dat is voor mij echt een beetje een dealbreaker, ik gok in dat geval op de Z2 die wel HDCP ondersteund.

Daarnaast is de TW200 verder een mooie projector maar er zit wel een hinderlijke gele gloed over het beeld, iets wat we niet terug zien bij de TW100 en de TW10 dus dat is vreemd.

De Z2 hebben we al aangevraagt voor een review.

Hou echter ook je ogen op de nieuwe sharp modellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2003, 20:16:54Hou echter ook je ogen op de nieuwe sharp modellen.
MvrGr.
Frank
Als je die voor 3000 aankan bieden, wil ik erover denken, maar aangezien deze schatjes eerder 4000 gaan kosten, "no way hose"  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kerstmanno

Ha Frank,

Heb je al een beetje een idee welke merken met welke modellen komen in de komende 2 maanden die in ongeveer dezelfde prijsklasse vallen als de Z2 en de TW200?
Nu mijn surround bijna is gearriveerd wil ik graag snel een projector gaan aanschaffen! En ik wil natuurlijk wel even weten of er iets nieuws zit aan te komen.

Dank je wel!

J.A.F._Doorhof

Op dit moment ben ik me voornamelijk op de Sanyo's, Toshiba's, Epson's en Benq's aan het concentreren.
Dat LIJKEN mij de beste keuzes op dit moment.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview