KPN Epic FAIL

Started by J.A.F._Doorhof, August 1, 2012, 17:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Nooit gedacht dat ik die uitdrukking zou gebruiken maar dit is ERGER dan EPIC FAIL.

Een paar weken geleden hebben we een internet aansluiting van KPN aangevraagd ivm hun optie voor line bonding, we zitten op een rot punt en vooral de upload is hier behoorlijk slecht en via line bonding zou dat een flink stuk omhoog gaan.

Vanaf dag 1 hebben we bevestigingen gekregen voor ons eigen huisnummer 9.
Ook de dag van te voren was het huisnummer 9
Op de dag van de switch kregen we netjes een SMS en het zou werken....

Lampje bleef echter rood, tot 14:00 en tot 0:02
Volgende ochtend gebeld.
"Meneer het werkt gewoon hoor"
"Nee hoor"
"Ja hoor, echt waar"
"Nou echt niet"
"we kunnen alleen niet uw modem zien, dat is raar"
"Wilt u aub het adres controleren"
"Oops, foutje.... we hebben het op nummer 8 gezet, wat dom, oh wacht op 9 zit helemaal geen lijn"
"Ahum, krijg al 10 jaar internet via een andere provider via een KPN aangelegde lijn"
"Ja ik zie het, foutje van ons"

Nu denk je dat het goed komt, het volgende is eigenlijk te bizar voor woorden.

"Ok, dus jullie zetten het nu goed"
"Nee, dat kan niet...., kunt u bij de mensen van 8 misschien vragen of je een lijn mag trekken...."
"Wat ???"
"Ja we gingen ervan uit dat 8 wel in de buurt zou zitten waarschijnlijk"
"Dus....."
"Ja meer kunnen we nu niet doen, over 7 dagen krijgt u op het juiste adres internet....."
"a - a - a - wat ?"
"Ja sorry, u komt gewoon weer achter in de que"

Godzijdank is nummer 8 (wat trouwens 200 mtr verder op ligt) in ons bezit, dus hebben we daar de modem aangesloten, een wifi verbinding opgezet en letterlijk een week met crappy internet gewerkt.

Vandaag zou alles goed komen.....
En inderdaad om 9:00 geen internet meer.
Dus modem naar nummer 9 verhuist, en oh jee rood lampje.... nou ja geef ze even tijd....
Om 16:00 maar eens gaan bellen..

"Ja geloof het of niet (schaapachtige lach), we hebben weer een foutje gemaakt zie ik, in de centrale is vertraging op gelopen, u word 8/8 nu echt aangesloten hoor".
"Ok erg vervelend, kunnen jullie dan aub weer even het signaal op nummer 8 activeren".
"Nee, sorry dat kan niet, die lijn is nu opgezegd......."
"a - a - a wat zegt u ?"
"Ja sorry, meer kan ik niet doen, u zult het tot de 8e even zonder internet moeten doen"

Vanaf toen ben ik een beetje mijn "cool" verloren.
Ik heb KPN aangegeven dat dit toch echt HUN fout was, tot 2x toe, KPN bevestigt dit en geeft ook aan de zaak ENORM te betreuren, sterker ze vinden zelfs dat ik overdreven netjes blijf.

Mijn oplossing :
1. Een nood monteur om te zorgen dat we direct aangesloten worden.... nee
2. Een dongle zodat we dan in ieder geval ons bedrijf kunnen uitoefenen..... nee
3. Ons internet op de telefoon opwaarderen naar geen datalimiet zodat we in ieder geval ons bedrijf kunnen uitoefenen..... nee

Wat is de oplossing ?
Wachten tot 8/8

Hadden we nummer 8 dus niet in bezit gehad hadden we nu vanaf de 24e volledig zonder internet gezeten tot de 8e augustus.


Hoe los ik het nu op ?
Gelukkig staat KPN wel tethering via de iPhone toe, dus ik tether nu met een 500MB databundel maar alles. Word leuk want moet morgen een boek uploaden waar een deadline voor staat, zal alles op mijn laptop zetten en naar mijn ouders rijden om dat te doen......


Ik snap als je ZELF een fout maakt dat er consequenties zijn.
Ik snap dat als je begint te schelden, ondanks dat het KPN's fout is dat ze je niet willen helpen.....

Ik snap niet (en wil ook niet snappen) dat KPN geen ENKELE mogelijkheid heeft om ons op 1 van deze adressen internet te verstrekken.


Oh ja, omdat ik op het laatst toch wel een "beetje" boos (maar netjes) bleef krijgen we een service dongle van 1GB opgestuurd, dit zal met ongeveer 1-2 dagen op zijn aangezien we bij het installeren van een PC al ongeveer 200MB per PC binnen moeten halen.......gelukkig zijn veel mensen met vakantie.


KPN - EPIC FAIL.
We zouden overgaan naar KPN voor VOiP voor ITC en zien daar nu per direct vanaf.
KPN abbo's op telefoons lopen nog 1 jaar en gaan ook daarna naar een andere provider.
Internet laten we de 8e installeren werkt dan line bonding niet zoals verwacht gaan we ook voor internet naar een andere provider.

Het verliezen van 1 klant zal ze geen moer kunnen schelen jammer genoeg.
Maar hopelijk doet dit berichtje iets..... hoewel ik dan wel geen Joep heet.


Edit : 4 Augustus 2012
Net als je denkt dat het niet erger kan worden.....
Deze week (moest het even verwerken voor ik het kon posten zonder helemaal over de rooie te gaan).
Rond 9:00 in de morgen :

"Hallo met xxxx van KPN, we zijn bezig met de technische oplevering van uw lijn".
"Mooi, er zit dus schot in"
"Wel niet helemaal, er moet een nieuwe lijn gelast worden in de centrale dus......."
Ik liet hem niet uitspreken....
"Wat..... wat is dit nu weer, zoals aangegeven heb ik al meer dan 10 jaar toch echt een telefoonlijn op constructieweg 9, heb dit al meerdere malen uitgelegd, de kabels liggen hier gewoon open en bloot om zo het nieuwe modem in aan te sluiten...."

"Meneer dan kan niet"

"Toch echt wel.... ik ben toch niet gestoord"

"Wel wij hebben geen vermelding op Constructieweg 9, hoewel..... tenzij u bedoeld Constructieweg 9 kantoor....."

Je snapt dat ik toen dus helemaal uit elkaar knalde, hoewel ik me over de telefoon netjes hield.

"Met andere woorden, op ALLE order bevestigingen van jullie stond Constructieweg 9 kantoor, toch sluiten jullie het aan op nummer 8, en nu gaan jullie gewoon een nieuwe lijn lassen (en weer vertraging op laten lopen) om nummer 9 aan te sluiten terwijl nogmaals op ALLE order bevestigingen staat Constructieweg 9 Kantoor ?, kunnen jullie wel nadenken ???"

"Eh ja meneer, maar u heeft het ook steeds over constructieweg 9"

"Ahum, dus nu is het mijn fout ?"

"Dat zeg ik niet"

"Ok ik neem aan dat het dan nu vandaag in orde gemaakt kan worden, aangezien jullie op de website hebben staan, vandaag aangevraagd voor 13:00 aangevraagd morgen online"

"Eh nee, dat is alleen als er al een lijn is"

"DIE IS ER TOCH !!!!"

"niet in ons systeem, we moeten nu de aanvraag van C9 verhuizen naar C9 kantoor, maar we beloven dit zo snel mogelijk te doen"




Soms vraag je je af hoe KPN ooit zo groot geworden kan zijn.....
We zitten nu sinds 24 Juli zonder internet.... grote bestanden worden via mijn ouders (10 km verder op) verstuurd, mails via iPhones tethering, en voor save keeping hebben we uit PURE COULANCE van KPN (*&**&*&$$&*(() een 1GB dongle gekregen, met de opmerking erbij dat dit al enorm uniek was want normaal gebeurt dat niet.

Met andere woorden ALS op 8 Augustus inderdaad alles werkt hebben we 15 dagen zonder internet gezeten. Misschien was dit in 1998 nog te doen maar in 2012 betekend dit simpel weg dat je je bedrijf kunt sluiten...... we hebben enorm veel mazzel dat we in ieder geval met pre-paid oplossingen en iPhones en mijn ouders in ieder geval door kunnen werken.....


KNP EPIC FAIL KEER OP KEER OP KEER.
1 Fout kan ik overheen komen en had ik niets over gepost maar 4x achter elkaar.... pfff

Update 12 Augustus 2012
Net als je denkt dat alles toch wel goed gaat komen.....
Gisteren KPN nog maar eens gebeld of alles nu nog steeds voor maandag in orde komt.
"Ja hoor, maandag gaat uw oude provider eraf en komt KPN erop"
"Ok dus maandag kunnen we via KPN internetten"
"dat heb ik niet gezegd.... aangezien er geen aansluiting is op uw adres moet er een monteur langs komen en die kan pas woensdag"
"Uh.... u zegt net zelf dat de oude provider eraf gaat, hoe kan dat als we geen internet aansluiting hebben"
"Dat moet u niet aan mij vragen, in mijn systeem staat dat er GEEN aansluiting is, volgens mij is u dat toch al eerder verteld"

Je snapt dat we het maar hebben opgegeven en opgehangen hebben.
We gaan morgen de Experia box gewoon aansluiten op het oude punt en hopen dat alles werkt.
Zo niet zullen we nog een keer meerdere dagen zonder internet zitten en ik durf te gokken dat de monteur ook wel weer wat zal vinden in dat geval wat het nog langer laat duren.... denk dat we de monteur gewoon gaan gijzelen tot er een oplossing is.... (grapje natuurlijk :( )



EDIT 13 Augustus
Heb er geen vertrouwen in dat we vandaag internet hebben....
Vandaag kregen we een mail van KPN dat de internet verbinding opgeleverd was en klaar voor gebruik, binnen 3 dagen zouden we een experia box krijgen met handleiding.... vreemd dat we die box al 3 dagen geleden hebben gekregen (vervanging van de eerste box, we hebben er nu dus 2, maar wel 2 verschillende), op navraag vorige week bleek dat we dit toch echt niet zelf konden aansluiten omdat het ging om een nieuwe aansluiting.... ben er maar niet eens op ingegaan (ben het zo zat). In de mail van vanmorgen staat weer dat we het wel zelf moeten doen...

KPN, waar ben je in vredesnaam mee bezig ???

EDIT 14 Augustus
Vandaag was het dan zover.
Maar geen internet.....
"U heeft toch echt een monteur nodig"
"ok wanneer kan die ?"
"kan wel een paar dagen duren"
"Onacceptabel"
"tja....."

Na een SMS naar 7171 VRAGEN iemand aan de telefoon gehad die me kon vertellen dat we op een verkeerd ader paar zaten het was vandaag op een ander paar afgemonteerd in de centrale omdat we iets speciaals wilde, na het ompluggen hadden we dan eindelijk internet.

Tot onze grote schrik echter GEEN line bonding.... WTF

Om een lang verhaal kort te maken.
We zijn nu bijna 4 weken ellende later, aangesloten op een verkeerd adres, daarna 3x verschoven omdat KPN dingen in de centrale moest aanpassen voor ons pakket, en dan nu........

"Meneer op uw adres is helemaal geen pair bonding mogelijk"
"Uh, wat ??"
"Ja, dat hadden ze bij de verkoop al kunnen zien"
"Dus.... ik ben nu 4 weken verder, een bak frustatie, 3 weken geen goed internet of helemaal geen internet, we zijn weg bij een provider die het goed deed, verliezen telefoon (ander pakket) en je vertelt me dat we er dus NIETS, NADDA, ZIP op vooruit gaan....?"
"Ben bang van wel, ze hadden u dat nooit mogen vertellen"

"En wat gaan we nu doen?"
"KPN kan niets doen, het is gewoon niet mogelijk".


Tja. en daar stopt het verhaal dan ??
We hebben in ieder geval weer internet..... :(


Verhaal stopte jammer genoeg niet.
Na een maand kregen we nog een rekening van Tele2, in de veronderstelling dat er een opzeg termijn was hebben we die netjes betaald, maar de maand erna kwam er nog een..... na een telefoontje met Tele2 sprong ik letterlijk bijna uit mijn vel :(
KPN heeft NOOIT contact gehad met Tele2 en dus ook niet ons abonnement opgezegd. Met andere woorden we zitten nu met 2 internet aansluitingen, we hebben maar besloten een dual wan router er tussen te zetten en op die manier hopelijk alsnog op een wat hogere snelheid uit te komen als er meerdere bestanden worden gedownload of geupload.

Zodra de periodes bij KPN afgelopen zijn zijn we daar weg met alle aansluitingen, niet dat het ze wat zal kunnen schelen......

[update oktober 2012]
Het blijft maar doorgaan.
Vandaag na controle er achtergekomen dat we ten eerste al vanaf dag 1 betalen, terwijl we pas ruim een maand later een werkende verbinding hadden, daarnaast is nooit de korting verrekend..... Maw we worden binnen gehaald met een tientje korting per maand, en uiteindelijk betaal je gewoon het volle pond vanaf dag 1.

Vandaag RUIM 45 minuten aan de telefoon gehangen, en niemand kan ons ermee helpen "tja, daar kunnen we niets aan doen", omdat ze ons denk ik zat waren vanmiddag werd ons verzocht maar een keer in de avond terug te bellen want dan is het rustiger...... Pfffff vraag me af wat er nog meer gaat gebeuren in deze nachtmerrie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Met andere woorden, als we dus trager reageren dan normaal..... dan weet je waar het aan ligt.
Maar natuurlijk zullen we proberen onze service zo goed mogelijk te handhaven....... tetheren via een iPhone is misschien wel erg duur maar in ieder geval kunnen we onze klanten helpen :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Exxar

WFT man. Ik denk dat ik meteen naar een andere provider zou stappen.

J.A.F._Doorhof

Probleem is alleen dat er geen andere providers op dit moment zijn die ons snellere upload kunnen geven en voor mijn werk is 600kb up gewoon veel te weinig, en KPN met line bonding zou op 1.2Mb komen wat wel goed zou werken.

Herstel, er zijn wel andere opties voor 299.00 per maand :D
4Mb up 4Mb down maar dan is de download zo traag dat dit weer voor andere problemen zorgt.... plus de prijs.

KPN met line bonding is eigenlijk perfect.... maar goed zoals het nu gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  1, 2012, 18:11:41
KPN met line bonding is eigenlijk perfect.... maar goed zoals het nu gaat.
ach, eigenlijk vind je ze best wel ok  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Geert

Heb ooit een keer € 100 tegoed gehad van KPN. Dit wou, ondanks het dossier wat ik inmiddels opgebouwd had maar niet tot ze doordringen. Het was net een lachfilm met mezelf in de hoofdrol.

Op enig moment heb ik toen maar een incassobureau ingeschakeld. Kpn werd toen een stuk sneller. Echt snel werden ze echter pas toen ze in de gaten kregen dat ik dit voor de rechter zou brengen als ze niet gisteren zouden betalen. Uiteindelijk mijn € 100 ontvangen vermeerderd met incassokosten. Daarnaast kreeg ik ook nog een grote bos bloemen. Deze ging echter meteen vanwege alle ellende de prullebak in.

Als het dan ook maar even kan, dan blijft alles van kpn en wat daarmee gelieerd is, bij mij buiten de deur. Als ik er aan terug denk, dan word ik er nog schijtziek van.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Hanky Panky

Ik ga over plusminus 2 weken over van adsl naar glas (met nummerportering vd zakelijke lijnen). Ben benieuwd.

De andere 2 DSL lijnen zeg ik nog maar niet op.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ronnym

Ik wacht al 2 maanden op glas. Eerst zeggen ze dat het voor het einde van juli opgeleverd wordt. Maandag zeggen nee meneer dat gaat niet lukken het wordt medio augustus.
Tja weer wachten dan maar.

svmnb

Service is omgekeerd evenredig met de grootte van een bedrijf.
Deze wetmatigheid gaat helaas maar al te vaak op.
Sterkte met deze kansloze prutsers. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Etiennevh

@ Frank, is dit een zakelijke of een consumenten lijn? Als het zakelijk is, neem dan even contact met mijn collega op waar je vrouw mee heeft gesproken. Wij zijn Platinum Partner van KPN, heb een wat professionelere ingang.

Voor wat betreft line bonding: ik wil je niet bang maken maar ik mag dit al ruim een jaar niet meer verkopen van KPN omdat ze dit in zakelijk land niet meer verkopen......alle 4 en 6 mbps gestapelde verbindingen moeten we nu op zakelijk glas verkopen, stapelen en bonding ( van nieuwe verbindingen )wordt niet langer gesupport

Hoop dus dat het gaat werken voor je, nogmaals als het zakelijk is, neem even contact op dan kunnen we het wellicht voor je oplossen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: ronnym on August  1, 2012, 20:52:38
Ik wacht al 2 maanden op glas. Eerst zeggen ze dat het voor het einde van juli opgeleverd wordt. Maandag zeggen nee meneer dat gaat niet lukken het wordt medio augustus.
Tja weer wachten dan maar.
Oplevertijd van glas van KPN is 16 - 20 weken. Of is de lijn al gegraven? Zo niet, dan heb je denk ik nog even te gaan.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

#11
O leuk een KPN Fail onderwerp daar kunnen we vast allemaal aan mee doen :).

Jaren terug deden we werk voor hoge laag binnen de KPN. Ik werkte van thuis en we werkte toen nog via isdn lijnen. De KPN kreeg de lijnen niet aangesloten en ik kon mijn werk dus niet goed doen. Gelukkig deed de 'opdracht' KPN niet moeilijk die betaalde gewoon mijn uren door. Na een week of 3 a 4 vonden ze het bij KPN MT wel best en werd er intern gebeld en stonden er ineens een veel monteurs voor de deur :).

grappig :

* Ik woonde naast het gebouw waar de monteurs van de kpn vandaan vertrokken voor grootste deel van de stad. (er waren meer groene auto's dan elke andere kleur in de straat zeg maar).

* Ze vonden de straat waar ik woonde ook erg lastig te vinden, toen ik vertelde dat hun op straat x zitten en dat hun gebouw op de hoek ook aan straat y zit en dat de straat is waar ik woonde hielp meestal niet.

* Toen ik buiten ging staan en naar ze begon te zwaaien van hier moet je zijn, kreeg ik het gevoel dat ze dacht dat ik een vreemde stalker was :).

Maar goed nadat iemand in kpn-mt belde stond er ineens een tiger-team (weet niet of ze dat nu ook nog hebben) op de stoep dat zijn teams die opgezet waren voor dingen waar andere niet meer uitkwamen vaak door slechte administratie en communicatie. Die beginnen meestal met het 'verwijderen' van bestaande isra punten en starten opnieuw wat misschien wel zo slim is :).

Moet zeggen toen ik nog voor de omroep(en) werkte heb ik veel goeie KPN'ers leren kennen een echte vakman schaamt zich ook vaak voor de organisatie en doen dan vaak juist extra dingen voor je. Vooral de afdeling KPN Events (soms ook wel kpn eventueel genoemd) hadden we altijd veel lol mee met dingen als pinkpop, lowlands in de jaren 90 toen we nog 'vreemde' dingen deden als tegelijk tv, radio en internet wilde was altijd apart verhaal. Begin jaren 90 waren dingen als modems/internet/routers en packets nog een soort zwarte magie voor de meeste mensen binnen het bedrijf wat soms erg grappige effecten had (nee nee, de verbinding doet het nog niet, ehmm ik doe net een traceroute naar de states, wow echt waar naar de states hoe werkt dat?).

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: ronnym on August  1, 2012, 20:52:38
Ik wacht al 2 maanden op glas. Eerst zeggen ze dat het voor het einde van juli opgeleverd wordt. Maandag zeggen nee meneer dat gaat niet lukken het wordt medio augustus.
Tja weer wachten dan maar.

Ik heb de fysieke glasvezel al liggen sinds eind april incl. 'kastje' in de meterkast. Er moet alleen nog 'iets' gebeuren in de wijkcentrale.... :plain:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

#13
Quote from: J.A.F._Doorhof on August  1, 2012, 18:11:41
Probleem is alleen dat er geen andere providers op dit moment zijn die ons snellere upload kunnen geven en voor mijn werk is 600kb up gewoon veel te weinig, en KPN met line bonding zou op 1.2Mb komen wat wel goed zou werken.

Herstel, er zijn wel andere opties voor 299.00 per maand :D
4Mb up 4Mb down maar dan is de download zo traag dat dit weer voor andere problemen zorgt.... plus de prijs.

KPN met line bonding is eigenlijk perfect.... maar goed zoals het nu gaat.

Kreeg vandaag weer eens een persbericht binnen na de recente snelheidsverhogingen van TooWay, die ook een limiet van 50 gig introduceerde, echter Satspeed.de is de eerste die ook na de snelheidsverhoging geen FUP/limiet heeft, Schott heeft namelijk een eigen gateway. Office met dacht 18/6 down/up is 94,50 per maand bij twee jaarscontract of 5 euro per maand meer zonder lang contract.

Geschwindigkeit des SATSPEED-Dienst Office für Gewerbetreibende und semi-professionelle Nutzer signifikant auf 18 Mbit/s erhöht
Verzicht auf FUP für Dienste Office und FLAT ? VoIP Telefonflatrate ins deutsche Festnetz kostenlos ? Fernzugriffsmöglichkeit auf PC zuhause ? Eigenentwickelte Optimierungen 
Trunstadt, 1. August 2012 ? Gewerbetreibende und semi-professionelle Nutzer profitieren ab sofort von höheren Geschwindigkeiten des SATSPEED-Dienstes Office. Dieser kommt inzwischen auf Downloadgeschwindigkeiten von bis zu 18 Mbit/s und bietet im wichtigen Rückkanal für den Versand eigener Daten besonders schnelle bis zu 6 Mbit/s. Zudem verzichtet der Anbieter auf eine FUP. Das nun deutlich schnellere Office kostet bei Abschluss eines 24 Monatsvertrages weiterhin 94,90 ? monatlich. Von den deutlich höheren Geschwindigkeiten profitieren auch die schon bisherigen Office-Nutzer. 

Alternativ gibt es weiterhin für alle, denen eine etwas langsamere Lösung ausreicht, den Dienst Flat (10/2 Mbit/s*) für 59,90 ? monatlich, ebenfalls ohne FUP. Zudem gehören zu beiden Diensten eine kostenlose VoIP Telefonflatrate ins deutsche Festnetz, eine deutsche IP-Adresse und die im Markt ziemlich einmalige Möglichkeit auch von unterwegs aus auf den PC zuhause zugreifen zu können. Schott zählt die Telefonie-Bandbreite übrigens nicht wie viele Anbieter zum monatlichen Datenvolumen, sonders stellt diese separat bereit. 

Der Dienst SATSPEED ist ein von Schott entwickelter eigener Dienst und nutzt den Eutelsat-Satelliten KA-SAT. So setzt Schott für höhere Geschwindigkeiten auf eigene Protokoll-Optimierungen und Kompression, die über die satspeedBOX II aktiviert wird.

SATSPEED lässt sich durch einen professionellen WLAN-Router von Schott für drahtloses Surfen im Web sowie VoIP-, VoD- und IPTV-Unterstützung erweitern. Optional erhältlich sind flexible Empfangskomponenten für digitales TV via Satellit in SD- und HD-Qualität. Neben effizienten Verteilsystemen für Wohnanlagen bietet Schott künftig zudem kostengünstige KvZ-Lösungen für die kommunale Breitbandversorgung und eigene Lösungen für Kabelnetzbetreiber an.

Internetagentur Schott

Die Internetagentur Schott aus dem fränkischen Trunstadt gehört mit ihren Diensten und Produkten seit über zehn Jahren zu den Pionieren und Spezialisten für Internetzugänge via Satellit in Deutschland und auch in Europa. Das Unternehmen bietet mit Partnern wie Eutelsat für Endverbraucher, semi-professionelle Nutzer sowie Unternehmen und große Organisationen maßgeschneiderte Breitbandzugangslösungen  in mit entsprechenden terrestrischen Infrastrukturen un- und unterversorgten Regionen. Schott optimiert die Dienste durch eigene Gateways sowie attraktive Zusatzleistungen wie Voice-over-IP, Multifeed-Empfang und umfangreiche Serviceleistungen für den Endkunden. www.satspeed.de

www.satspeed.de

Mocht je het nodig hebben pm ik je wel de man's email addy/nummer.

Tube-freak

Ach zo een epic fails is het nu ook weer niet.  Nog wel erger meegemaakt toen ik van Telfort naar provider Alice wilde overstappen.
Alles leek goed te gaan had een ontvangst brief enzo en waneer het zou werken en ze zouden me een modem sturen etc....

Op gegeven moment was de datum bijna daar dat het zou worden aangesloten.  Dus ik maar eens bellen waar dat modem blijft.
Provider: Meneer u staat niet in ons systeem.
Ik:  dan vind ik het toch wel vreemd dat ik hier een welkoms brief heb van jullie met klant nummer en alles erop en eraan.
Provider nee u staat niet in het systeem.
Ik:  dus ik krijg geen internet?
Provider: we kunnen u wel weer inschrijven.
Ik: en hoe lang duurt het dan voor ik internet heb.
Provider:  4 tot 6 weken.
Ik:  kunnen jullie me niet boven aan de lijst zetten dan aangezien jullie een fout hebben gemaakt.
Provider: nee meneer dat kan helaas niet.
Ik:  Nou dan gaat het over laat dat internet maar zitten ik regel wel wat anders.

Ben toen naar KPN gegaan en toen kreeg ik een dongel van ze dat ik nog kon internetten via die dongel (want oude provider had inmiddels de verbinding gesloten) en kreeg gelijk ook een modem mee in de kpn winkel en internet werd op de afgesproken datum afgeleverd.  Zonder KPN had ik dus 6 weken zonder internet gezeten.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Net even een mailtje naar twooway gestuurd, ziet er inderdaad erg interessant uit. Down is snel genoeg voor ons maar up was het probleem, met 6 up is dat voorgoed opgelost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ronnym

Dat "iets" gebeuren moet bij ons ook nog gebeuren.
Volgens kpn en reggefiber moeten de glasvezellijnen in de wijkcentrale aangesloten worden.

Baal er wel van, heb nu bouwvakantie en had gehoopt dat er nu lekker van kon genieten.

Quote from: Hanky Panky on August  2, 2012, 03:07:39
Ik heb de fysieke glasvezel al liggen sinds eind april incl. 'kastje' in de meterkast. Er moet alleen nog 'iets' gebeuren in de wijkcentrale.... :plain:

Hanky Panky

#17
Quote from: ronnym on August  2, 2012, 12:17:38
Dat "iets" gebeuren moet bij ons ook nog gebeuren.
Volgens kpn en reggefiber moeten de glasvezellijnen in de wijkcentrale aangesloten worden.

Baal er wel van, heb nu bouwvakantie en had gehoopt dat er nu lekker van kon genieten.

Ik las op de KPN site dat ik vanaf 12 aug het 'iets' mag verwachten. Eerst was dat volgens de monteur 'dezelfde middag nadat ik weg ben'... not. Eind mei, toen juni, toen werd het begin juli, daarna wist niemand wat behalve dat er 'na de bouwvak waarschijnlijk wel iets gaat gebeuren'..... Nu op de site van KPN kan ik op mijn adres bestellen met 1e opleverdatum 12 aug. We zullen zien... Bij Reggefiber werken ook een stel jurken want pas na het derde mailtje kreeg ik respons.

Ik heb 2 internetlijnen en ik zeg helemaal niets op todat FTTH werkend is aangesloten  :D

Van mij mogen ze opschieten want ik bespaar € 100 per maand als ik straks alleen fiber heb (en een dongel voor backup) aan bellen en internetten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Gaeje

wat raar dat je dan niet kan afzien van het abbonement dat je net genomen had. Bij zo'n opstapeling van fouten zou je daar toch onderuit moeten kunnen?

Als bedrijf 2 weken plat liggen, das toch genoeg om out of business te gaan

Wolf

Epic fail mmh... Dat zie je hier ook nie zo vaak
proud member of www.htforum.nl

J.A.F._Doorhof

Welke provider we ook vragen, ze doen er allemaal 7-9 dagen over om ons aan te sluiten, KPN heeft gewoon de verbinding blijkbaar om zeep geholpen met dat gepruts.
Ik weet het ook niet meer.

Ze hebben uit coulance (LOL) een dongle gestuurd met 1GB data tegoed, zullen we morgen wel door zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wijx wondere wereld

goed bezig  :D

Mijn collega kocht een nieuwe smartphone met simskaart. Die simkaart moest hij actieveren door te bellen. Maar dat ging uiteraard niet omdat de simkaart niet geactiveerd was  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  2, 2012, 08:39:13
Net even een mailtje naar twooway gestuurd, ziet er inderdaad erg interessant uit. Down is snel genoeg voor ons maar up was het probleem, met 6 up is dat voorgoed opgelost.

Wel TDMA dus shared, maar boven de 1. zoveel moet je wel uitkomen.

Etiennevh

Frank,

Ik heb een zakelijke postcode check gedaan, je kunt van KPN adsl, 1024/4096, sdsl 2048/2048 en Fiber (tot 100 mb) krijgen. Tevens van BBned adsl, en van Eurofiber fiber op die locatie.

Een andere zeer betrouwbare zakelijke provider is Infopact, die kan ik ook nog voor je proberen.

Gr,
Etienne
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

Probleem met fiber is de graafafstand, is zoals je al aangeeft in je PM 41mtr en daar vragen ze de hoofdprijs voor.
Totale kosten zouden op 1 jaar ongeveer 100x zo hoog zijn als ADSL met dezelfde snelheid (via pairbonding).

We hebben nu 1.5MB down en 800kb up.
Via pairbonding zou dat 3MB down en 1.6MB up worden, wat meer dan acceptabel is (gaat vooral om de upspeed bij ons).

Een alternatief is de schotel met 18Mbps/6Mbps maar die hanteren een ping van 600ms wat voor online games dodelijk is, en hoewel ik amper speel wil ik wel af en toe COD kunnen blijven spelen.

Wat het idee voor nu is, is KPN Pairbonding te gebruiken op C9.
Officieel zouden we naar KPN gaan voor VOiP bij ITC maar dat zetten we in de koelkast en zoeken naar een alternatief en dat zou betekenen ook een 3MB/1.6MB bij ITC en deze koppelen via een Double WAN router waardoor we feitelijk 6MB/3.2MB zouden krijgen voor een fractie van het bedrag van zowel schotel als kabel.

Volgend jaar als 4G word gelanceerd hopen we dat we zsm in een bereikbaar gebied zitten en schakelen dan over naar 4G (als dat goed werkt natuurlijk).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview