led tv overvloed aan geel/zonlicht in film

Started by sjefke007, August 1, 2012, 15:13:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjefke007

Ik heb een probleem met mijn led tv( lg lw4500 )
Bij stukjes in een film serie programma etc,zie je vaak in het gezicht een overmatig gebruik van geel,ik weet niet hoe je dit moet beschrijven,het is net of er op bepaalde stukjes te veel zonlicht schijnt een soort van goude gloed.

Contrast heb ik al zo veel mogelijk aangepast maar krijg niet echt verbetering,tenzij je het beeld op redelijk doknker zet.

Weet iemand een oplossing?
alvast bedankt

KillerbeeNL

Quote from: sjefke007 on August  1, 2012, 15:13:22
Ik heb een probleem met mijn led tv( lg lw4500 )
Bij stukjes in een film serie programma etc,zie je vaak in het gezicht een overmatig gebruik van geel,ik weet niet hoe je dit moet beschrijven,het is net of er op bepaalde stukjes te veel zonlicht schijnt een soort van goude gloed.

Contrast heb ik al zo veel mogelijk aangepast maar krijg niet echt verbetering,tenzij je het beeld op redelijk doknker zet.

Weet iemand een oplossing?
alvast bedankt

Had ik ook, na kalibratie is dit verdwenen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Zer0K3wL

Toen mijn kapote samsung TV omruilde voor d6750 had daar ook last van, Valt weinig aan te doen volgens mij draaide toen zelfs kleur temperatuur op cool zou je kunnen proberen.
Ik had vooral last van in film transformers dark of the moon was gewoon alles met geel aura.
Gelukkig heb ik toen geld terug gekregen anders was ik nu knettergek geworden.