Mooi scherm voor bij Mac Mini?

Started by Nosoforos, July 31, 2012, 21:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Nosoforos on August  5, 2012, 22:32:54
Bedankt voor de tip, alleen zoek ik eigenlijk toch een minder dure monitor. Ik hoef niet een scherm met de beste kleurechtheid etc. (ik doe niet aan foto- of videobewerking en al helemaal niet aan 'gaming', ik wil gewoon redelijk groot scherm zodat ik veel tekstdocumenten naast elkaar open kan hebben en makkelijk kan vergelijken). Wat dat betreft vind ik de iMacs onovertroffen, alleen heb ik momenteel nu eenmaal al een Mac mini en daarnaast net een Macbook Air besteld (nodig voor werk/studie), dus ik laat het daar nu even bij. Maar om dan een fraaie monitor te vinden blijkt nog tegen te vallen - let wel: wellicht niet technisch gezien (zie de Ultrasharps, had ik idd al naar gekeken), maar wel qua design en features waar ík wel iets mee kan, zoals ingebouwde speakers, microfoon en webcam (dan kom je toch uit op Apple-schermen, maar die zijn echt te duur voor wat ik er mee wil doen). Ik vind de bovengenoemde Philips schermen wel wat hebben, dus ik geef het nog niet op, maar ik moet hem wel eerst in het echt zien (want die foto's zien er helaas vaak een stuk fraaier uit dan de werkelijkheid).

Duidelijk. Suc6
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Nou 270 euro, ik zou niet op echt chromen onderdelen rekenen. Maar het is waarschijnlijk een stuk beter dan de andere modellen op de markt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ik refereerde aan de €475,- van de link. Mijn eigen richtlijn is ca. 200,-

dennism

Ik denk dat over het algemeen genomen in die prijsklasse de Dell Ultrasharp schermen over het algemeen de beste zijn, deze krijgen veelal goede kritieken in de reviews. Je mist dan inderdaad ingebouwde speakers/webcam maar als deze binnen deze prijsklasse ook nog eens in het scherm zit(ten) is er of zwaar beknibbeld op de speakers/webcam dan wel op het gebruikte panel.

Ik zou ook vooral reviews zoeken van schermen die je instresse hebben, hierin zie je vaak een goed beeld van de eigenschappen van het scherm, in plaats van de reclame uitingen waarin natuurlijk altijd alles super is ;)

Ik ben zelf ook lang opzoek geweest naar een goed scherm wat eindelijk de wat grotere Dell U2410 is geworden, en heb hier na 2 jaar ingebruik nu nog steeds geen moment spijt van gehad, echt een zeer fijn scherm.

Xstream

Als je 't hebt over de beeldkwaliteit dan is de DELL ongeevenaard inderdaad vergeleken met de prijs.
Maar het design is echt heel ruk, suf en cheap. Is niet erg, want op die manier kun je die prijzen ook bieden voor zo'n mooi scherm, waar 't voor veel mensen om gaat (incl. mezelf, heb er ook 2).

Maar in dit geval gaat 't niet zozeer om de beeldkwaliteit, maar puur 't design.
Dat 't gewoon leuk staat in de kamer. Dat de kleuren afwijken en niet top is, is voor een beetje surfen en huis en tuin gebruik niet erg.

Je kunt niet verwachten dat je een top scherm + design koopt voor +- 200 euro. Dan is 't het 1 of 't ander.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

Design ruk vind ik ook weer zo wat, het zijn zeker niet de mooiste monitoren om te zien qua design, maar ik heb ook een stuk lelijker monitoren gezien. Cheap wil ik ook niet zeggen, vergelijken met de LCD monitoren (o.a. iiyama, Samsung) die ik voor mijn Dell gehad heb komt dit scherm juist heel degelijk over, al wat het natuurlijk destijds wel een van de duurdere schermen in het product gamma van Dell. Al met al zou ik de Dell Ultra Sharp serie eerder beoordelen met termen als degelijk en zakelijk qua design dan ruk en cheap.