Mountain Lion probleem?

Started by knubbe, July 30, 2012, 12:10:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Ik heb geen idee waar het aan ligt maar volgens mij heb ik er last van vanaf het moment dat ik Mountain Lion geïnstalleerd heb.

Het probleem is dat pagina's als hotmail en webmail de inlogpagina's geladen krijg maar vervolgens daar niet voorbij kan komen.. Niet alleen bij mail pagina's maar ook bij bv markplaats en andere sites. Ik kom meestal wel op de site maar veel verder niet. HTforum werkt overigens als een zonnetje..

Het rare is dat als ik overschakel naar 3G (via iphone hotspot) dat ik dan wel op de pagina's kan komen !
Maar er is niks veranderd op de router of iets dergelijks.

Iemand die een schot voor de boeg wil wagen?


Onderstaande dingen leverde geen succes op..
- ML opnieuw geïnstalleerd
- Alle updates geïnstalleerd
- Reboot
- Safari / Firefox / Chrome geprobeerd


*edit: HTforum werkt vlekkeloos als het bij lezen blijft.. posten lukt me ook niet. Nu dus weer via de hotspot..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

donron


weust

Alles gaat prima hier. Ben niet helemaal tevreden met ML op zich, maar dat is een ander verhaal.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

blue-eyes

Quote from: donron on July 30, 2012, 12:11:34
Kpn experiabox?

Hier ook de Experiabox, Mountain Lion en geen issues.


Overigens kan je de Experiabox niet aanpassen. Firewall is in werking, maar kan alleen door KPN worden aangepast. Dit bij Glasvezel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

knubbe

Geen experiabox, tenminste niet voor zover ik weet.
Volgens mij zit er UPC hier.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CoSo

Hier ook UPC en ML en geen problemen op zowel MBP en iMac.

knubbe

Hmmm net naar een andere router geswitched en het werkt.
Iets dus in mn time capsule instellingen veranderd ofzo??
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Cyrus·

Er zat kennelijk een setting in jouw TC niet goed, waar ML nu over struikelt, terwijl het bij Lion niet over gestruikeld is. Dubbele NAT misschien? Had ik ook met mijn TC - ondanks dat alle routing features op mijn UPC-box uit stonden, zeurde de TC hier over. Heb aangegeven dat de TC dat dient te negeren, alles werkte vervolgens feilloos.

Na de update naar ML (en voor de rest ongewijzigde setup) nog steeds geen issues - niet op de MacMini en niet op de MBP.

Lijkt mij toch een issue van je instellingen.
Groeten,
Edwin

knubbe

Quote from: CyrusOne on July 30, 2012, 22:48:22
Er zat kennelijk een setting in jouw TC niet goed, waar ML nu over struikelt, terwijl het bij Lion niet over gestruikeld is. Dubbele NAT misschien? Had ik ook met mijn TC - ondanks dat alle routing features op mijn UPC-box uit stonden, zeurde de TC hier over. Heb aangegeven dat de TC dat dient te negeren, alles werkte vervolgens feilloos.

Na de update naar ML (en voor de rest ongewijzigde setup) nog steeds geen issues - niet op de MacMini en niet op de MBP.

Lijkt mij toch een issue van je instellingen.

Het had daar inderdaad mee te maken. Ik heb (gelukkig) weinig verstand van netwerken maar ik heb iets veranderd en hij werkt weer :)

Vreemd dat ML er ineens geen raad meer mee weet maarja. Iedereen bedankt voor het meedenken!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

weust

Zeker wel vreemd dat het daarin lag.
Ik heb zelf een Airport Extreme (zelfde ding minus de Time Capsule eigenlijk) en heb er niets aan veranderd.

Wat was die instelling die je veranderd hebt dan?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

knubbe

Quote from: weust on July 31, 2012, 08:01:00
Zeker wel vreemd dat het daarin lag.
Ik heb zelf een Airport Extreme (zelfde ding minus de Time Capsule eigenlijk) en heb er niets aan veranderd.

Wat was die instelling die je veranderd hebt dan?

Ik heb iets veranderd naar DHCP. Geen idee wat het doet, maar het werkt :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

weust

"Iets veranderd naar DHCP" kan twee dingen betekenen.

- je hebt het hoe de TC zijn IP adres verkrijgt op DHCP gezet. dit betekent dat de TC een schreeuw op het netwerk doet voor een IP adres.

- Je hebt de DHCP server in de TC aan gezet, wat inhoud dat de TC zelf IP adressen uit mag delen aan clients (computer, telefoon, etc) op het netwerk.

Beide gevallen kan de oorzaak zijn geweest.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xstream

Ik wacht wel weer 2 maanden ofzo ... Tot de kinderziekten er een beetje uit zijn.
Laatste paar OSX versies hadden toch wel wat behoorlijke kuren. Wat dat aangaat is 't niet meer zoals "vroeger".
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

weust

Dat is met ieder OS. Als er kinderziektes zijn die verstorend werken dan komt er snel genoeg een oplossing voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xstream

Quote from: weust on July 31, 2012, 16:01:07
Dat is met ieder OS. Als er kinderziektes zijn die verstorend werken dan komt er snel genoeg een oplossing voor.
Dat zeg ik ... dus ik wacht nog ff.

Al deden ze dat vroeger bij Apple toch wat beter volgens mij.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Quote from: Xstream on July 31, 2012, 17:14:38
Dat zeg ik ... dus ik wacht nog ff.

Al deden ze dat vroeger bij Apple toch wat beter volgens mij.

Om eerlijk te zijn is ML beter dan de meeste voorgangers, er zijn in verhouding weinig problemen zeker 10x minder dan met Lion. Gebruik verschillende machines op ML nu met weinig problemen als developers. Het is wel zo dat je vaak er beter aan doet om tot een .1 of .2 release te wachten. Verder doet apple ook aan het tick-tock idee dus elke 2 versies is een grote updates (zowel hardware als software) dus Lion was een tock, en mountain lion een tick (net als iphone4 een tock, en iphone4s een tick was).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Perfectionist

Probeer ik de upgrade uit te voeren op mijn iMac 27inch, geeft hij SMART error. Net met schijfhulpprogramma analyse uitgevoerd en contact met Apple gehad en de harde schijf moet vervangen worden...... Vrijdag maar even naar een i-center. Gek dat ik nooit wat eerder gemerkt heb.....maar hij zou dus elk moment kunnen crashen....Gelukkig nog twee Airs en twee iPads hier in huis...  :D

Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Quote from: Perfectionist on July 31, 2012, 18:25:38
Probeer ik de upgrade uit te voeren op mijn iMac 27inch, geeft hij SMART error. Net met schijfhulpprogramma analyse uitgevoerd en contact met Apple gehad en de harde schijf moet vervangen worden...... Vrijdag maar even naar een i-center. Gek dat ik nooit wat eerder gemerkt heb.....maar hij zou dus elk moment kunnen crashen....Gelukkig nog twee Airs en twee iPads hier in huis...  :D

Misschien een moment om naar SSD te gaan ? Ik zag gisteren dat 256G ssd's nu rond de 200 euro zijn. De snelheid winst zal aanzienlijk zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Perfectionist

Quote from: danielo on August  1, 2012, 08:20:22
Misschien een moment om naar SSD te gaan ? Ik zag gisteren dat 256G ssd's nu rond de 200 euro zijn. De snelheid winst zal aanzienlijk zijn.

Daniel.

Dank voor de tip, maar binnen Apple care mag alleen het originele onderdeel vervangen worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Quote from: Perfectionist on August  1, 2012, 12:44:23
Dank voor de tip, maar binnen Apple care mag alleen het originele onderdeel vervangen worden.

Als ze hem willen vervangen dat is altijd wat afwachten, maar als je zelf kosten moet maken is het een leuke optie.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Quote from: Perfectionist on August  1, 2012, 12:44:23
Dank voor de tip, maar binnen Apple care mag alleen het originele onderdeel vervangen worden.

Die mogelijkheid is er.  Achteraf inbouwen met behoud van Apple care.  Dan heb je het wel over een OWC SSD.

Ik heb meerdere produkten gekocht bij dit bedrijf. 

Als je wat info wil moet je mij maar een pm sturen. Ik weet niet of ik zijn naam mag posten.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Loki999

Hoi allemaal, ik heb ook iets sinds mijn upgrade naar mountain lion. Bij het even niet gebruiken van mijn imac gaat het beeld naar zwart zoals eerst. Maar nu stoppen alle onderliggende bewerkingen.
Weet iemand raad?

Gr. Patrick
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

blue-eyes

#22
bij mij paarsig blauw..... Sinds de laatste update.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Quote from: vik on August  8, 2012, 11:26:09
Die mogelijkheid is er.  Achteraf inbouwen met behoud van Apple care.  Dan heb je het wel over een OWC SSD.

Ik heb meerdere produkten gekocht bij dit bedrijf. 

Als je wat info wil moet je mij maar een pm sturen. Ik weet niet of ik zijn naam mag posten.
Macupgrade.eu verkoopt dit ook voor dezelfde prijzen als VS.