Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

#175
EDIT : Nieuw topic : het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver MC, MPC-HC etc.) is te vinden http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126433.0
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

cardas49

#176
Mijn doel is om van judder af te komen. Reclock deed dat indertijd voor me, maar met hoorbare gevolgen voor audio (Pitch bleef 1.00 in mijn geval, maar door het resamplen verslechterde de kwaliteit). SVP dient inderdaad een ander doel dan Reclock, maar kan mij zo te zien helpen om van judder af te komen.

Edit: kan deze post ook nog even naar het nieuwe topic? thx
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

THX-UltraII

Quote from: mark235 on September 18, 2012, 09:07:21
Mijn doel is om van judder af te komen. Reclock deed dat indertijd voor me, maar met hoorbare gevolgen voor audio (Pitch bleef 1.00 in mijn geval, maar door het resamplen verslechterde de kwaliteit). SVP dient inderdaad een ander doel dan Reclock, maar kan mij zo te zien helpen om van judder af te komen.

Edit: kan deze post ook nog even naar het nieuwe topic? thx
we gaan hier even verder op in in het andere topic :)

Da-lite

Weer even on topic ,
hier is een link naar een review over de nieuwe JVC's + de prijzen

http://www.areadvd.de/hardware/2012/jvc_beamer_2012.shtml
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Kjelt

#179
En hier een duitse video review van 23 minuten waar alle menu entries van de nieuwe Sony HW50 worden getoond:


Rond de 12.00 gaat het kort over de motionflow (de FI). Waarbij volgens de presentator een duidelijke verbetering heeft plaatsgevonden tov de HW30.
Bij sommige kritische films kon hij nu de artifacten die de HW30 wel liet zien niet meer terugvinden  :pompom:

home@the movies

Quote from: Kjelt on September 25, 2012, 12:00:44
En hier een duitse video review van 23 minuten waar alle menu entries van de nieuwe Sony HW50 worden getoond:


Rond de 12.00 gaat het kort over de motionflow (de FI). Waarbij volgens de presentator een duidelijke verbetering heeft plaatsgevonden tov de HW30.
Bij sommige kritische films kon hij nu de artifacten die de HW30 wel liet zien niet meer terugvinden  :pompom:

Dat bevestig ik met graagte, ik stuurde gisteren een mail met een aantal van mijn bevindingen naar de product manager van Sony, dit is wat ik oa te vertellen had

QuoteFrame interpolation looked smoother  and if i my say so better then on the VW95, reality creation looks good if you use it with care.

bmateijsen

Quote from: Da-lite on September 25, 2012, 11:26:00
Weer even on topic ,
hier is een link naar een review over de nieuwe JVC's + de prijzen

http://www.areadvd.de/hardware/2012/jvc_beamer_2012.shtml

Prijzen voor NL zijn bekend van JVC:
RS66 (X95)   €9.999,-
RS56 (X75)   €6.999,-
RS48 (X55)   €4.999,-
RS46 (X35)   €2.999,-

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

Mochten de X35, HW50 en TW9100 erg dicht tegen elkaar aan liggen qua prestaties lijkt me de keuze makkelijk als je naar je port. kijkt. De HW50 is namelijk een stuk duurder dan de X35 en TW9100.

home@the movies

QuoteDe HW50 is namelijk een stuk duurder dan de X35 en TW9100.

Waar haal je dat vandaan? er is nog geen enkele prijssetting bepaald voor de HW50

J.A.F._Doorhof

Daarnaast heeft zover ik weet de X35 weer geen CMS.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: home@the movies on September 26, 2012, 09:04:37
Waar haal je dat vandaan? er is nog geen enkele prijssetting bepaald voor de HW50
Quote from: THX-ultraII on September 26, 2012, 09:00:37
Mochten de X35, HW50 en TW9100 erg dicht tegen elkaar aan liggen qua prestaties lijkt me de keuze makkelijk als je naar je port. kijkt. De HW50 is namelijk een stuk duurder dan de X35 en TW9100.
Hoezo een stuk duurder? Er is nu een buitenlandse zaak waar je hem kunt pre-orderen voor een vast bedrag en als dat een indikatie is dan is de HW50 7% duurder dan de hierondergenoemde prijs voor de X35. Hoezo dan veeeel duurder?  :nowink:

THX-UltraII

dan zit ik abuis. Ik dacht dat de HW30 € 3999,99 advies zou worden en dus het verschil met de TW9100 en X35 aanzienlijk zou zijn.

THX-UltraII

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2012, 09:05:40
Daarnaast heeft zover ik weet de X35 weer geen CMS.
klopt, maar als de X35 nog iets beter gaat presteren dan de X30 qua 2D zal het weer de beste projector worden enkel kijkend naar 2D onder de 4K. (laat de discussie maar losbarsten :))

Kjelt

Quote from: THX-ultraII on September 26, 2012, 09:15:28
klopt, maar als de X35 nog iets beter gaat presteren dan de X30 qua 2D zal het weer de beste projector worden enkel kijkend naar 2D onder de 4K. (laat de discussie maar losbarsten :))
Absoluut niet mee eens, wellicht omdat jij een gesuperchargede HTPC er naast hebt staan voor de FI maar wat FI betreft veegt de Sony de vloer aan met de JVC en als de berichten en reviews van de HW50 kloppen (geen artifacten meer bij lastige scenes) dan is het helemaal een gelopen race tenzij JVC ook een nieuwe FI heeft. Daarnaast zijn de panelen van de Sony veel sneller dan die van de JVC. Maar we gaan het zien bij een shootout.  8)

J.A.F._Doorhof

FI is bij de Sony ENORM veel beter, op de JVC een "joke", dit was al in de tijd van de HD950/990 die ik had, het was wel leuk maar enorm veel artifacts bij 24P materiaal, was toen heel erg aan het twijfelen maar sinds ik de Sony heb is het enorm opvallend hoe erg de verschillen zijn.

Paneel snelheid is bij Sony VEEL beter, JVC heeft gewoon een traag paneel, een paar jaar geleden acceptabel maar nu simpelweg niet meer, elke generatie waarbij ze dit niet fixen tot het niveau van Sony zal JVC verder wegzakken, het verschil met een VW95 of HW30 is gewoon ENORM opvallend.

Ansicontrast is bij de Sony een STUK hoger, dit geeft het beeld een veel dynamischer look.

En zonder CMS kan ik gewoon niet genieten van een projector, de VW1000 bv heeft een erg mooi beeld en zit op zich na een calibratie wel in het "kijkbare" gebied maar ik ging op langere termijn (lees 3 dagen) toch echt de kleurechtheid missen en dit is nog steeds DE hoofdreden waarom ik geen VW1000 neerzet.
Natuurlijk kun je dit voor rond de 1400.00 oplossen met een CMS unit extern maar dit maakt helemaal in dit soort prijssegmenten de verschillen gewoon te groot.

Begrijp me goed, ik heb de X35 nog niet gezien maar alle berichten lezende heb ik het idee (en dit werd me bij de vorige generatie ook bevestigd) dat JVC gewoon evolutie stappen maakt, bv bugfixes in het CMS aanstuur systeem (geen geknipper meer), wat kleine aanpassingen aan het optische huis etc. maar geen grote sprongen neemt, Sony doet dit op dit moment wel, en JVC word nu gewoon aan alle kanten ingehaald. Alleen niet op Full on/Full off maar dit is met de waardes en de werking van de irissen van tegenwoordig eigenlijk een wassen neus en zal alleen nog opvallen als een film echt DIEP DIEP zwarte scenes heeft, en als je eerlijk bent is dat misschien in de gemiddelde film minder dan 5% van de scenes, bij alle andere scenes zal ansicontrast het winnen.

Ik vind het doodzonde van JVC, ik heb ze altijd de hemel in geprezen en snap ook niet waarom ze niet werken aan de bugs/beperkingen die ik al aangegeven heb bij de HD100, HD750 en HD990. Sony heb ik altijd net wat minder gevonden maar sinds de VW90 is Sony eigenlijk alleen maar aan het verbeteren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 09:45:20
Absoluut niet mee eens, wellicht omdat jij een gesuperchargede HTPC er naast hebt staan voor de FI maar wat FI betreft veegt de Sony de vloer aan met de JVC en als de berichten en reviews van de HW50 kloppen (geen artifacten meer bij lastige scenes) dan is het helemaal een gelopen race tenzij JVC ook een nieuwe FI heeft. Daarnaast zijn de panelen van de Sony veel sneller dan die van de JVC. Maar we gaan het zien bij een shootout.  8)
De FI bij JVC is idd niet om aan te zien maar dat is enkel wanneer je gebruik maakt van de FI mode met 23.976fps materiaal. Bij sport/tv content doet de JVC het in de laagste FI mode het zonder artifacts. In mijn geval speel ik mijn films idd af op 60fps via PC Frame Interpolatie en dan is de JVC dus bij uitstek de winnaar.

bmateijsen

Ik begrijp de focus op frame interpolation wel, maar er zijn ook best wat mensen die FI helemaal niet mooi vinden en ik ben erg nog steeds 1 van. Frame interpolation is uiteindelijke een lapmiddel, maar ik vind het storender te zien dat film een onnatuurlijke look krijgt, met daarbij nog steeds artifacten gemaakt door de FI, dan dat ik een 24p factor zie.

Wat ik nog steeds erg jammer bij Sony vind is de beperkte flexibiliteit in projectieafstand, lens-shift, etc. Bij Epson en JVC is dit veel uitgebreider.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

#192
Ben erg benieuwd naar de HW50 maar als je kijkt naar de JVC X30, TW9000 en HW30 (zelfde prijssegment dus) blaast de JVC de Epson en Sony gewoon van tafel (nogmaals, enkel kijkend naar 2D). Maar Frank en ik (+het hele AVS forum  ;D) verschillen hierin van mening.

FI is idd een tussenoplossing en alles zal pas 'opgelost' zijn als de filmindustrie op hogere framerates gaat schieten.

J.A.F._Doorhof

Het kan me weinig schelen wat andere vinden.... met alle respect.
Maar als een projector geen CMS systeem heeft dan vind ik de kleuren gewoon afwijkend van wat het hoort te zijn dus stoor ik me daar aan.
En dan kan voor mijn part de hele wereld roepen dat hij beter is, als ik rood als magenta ervaar of als het gras licht geeft in bepaalde scenes dan zal ik wel de enige zijn die me daaraan stoort.

Daarnaast denk ik dat je misschien in de JVC thread kijkt, als je in de Sony thread kijkt dan blaast Sony JVC weg, en trouwens in de Epson thread blaast Epson alles weg :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: THX-ultraII on September 26, 2012, 10:55:43
De FI bij JVC is idd niet om aan te zien maar dat is enkel wanneer je gebruik maakt van de FI mode met 23.976fps materiaal. Bij sport/tv content doet de JVC het in de laagste FI mode het zonder artifacts. In mijn geval speel ik mijn films idd af op 60fps via PC Frame Interpolatie en dan is de JVC dus bij uitstek de winnaar.
ik heb het al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen, doet de JVC wel FI met 60fps bronmateriaal of is het gewoon 2:2? Want waarom zouden ze bij 60fps?

Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 11:19:35
maar ik vind het storender te zien dat film een onnatuurlijke look krijgt, met daarbij nog steeds artifacten gemaakt door de FI, dan dat ik een 24p factor zie.
- onnatuurlijke look: hele threads al over volgeschreven, zeer persoonlijk onderwerp.
- artifacten: mee eens, een van de redenen dat ik verleden jaar voorbij heb laten gaan. Nu met de HW50 ziet het er naar uit dat de FI weer een stap heeft gemaakt en dat de artifacten die in lastige scenes bij de HW30 opvielen nu weg zijn.

Kjelt

Quote from: THX-ultraII on September 26, 2012, 11:23:44
FI is idd een tussenoplossing en alles zal pas 'opgelost' zijn als de filmindustrie op hogere framerates gaat schieten.
\
Helaas schieten ze nu op 48p heb je weer gelazer, waarom ze niet naar 50p of 60p of desnoods 100p gaan is me volstrekt onduidelijk.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:12:25

- onnatuurlijke look: hele threads al over volgeschreven, zeer persoonlijk onderwerp.
- artifacten: mee eens, een van de redenen dat ik verleden jaar voorbij heb laten gaan. Nu met de HW50 ziet het er naar uit dat de FI weer een stap heeft gemaakt en dat de artifacten die in lastige scenes bij de HW30 opvielen nu weg zijn.

Klopt... er staat toch ook bij dat ik het niet mooi vindt! ;). En omdat het een lapmiddel is, zal je altijd artifacten blijven zien... Zet maar eens een waterval op met FI..

THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:13:49
waarom ze niet naar 50p of 60p of desnoods 100p gaan is me volstrekt onduidelijk.
heeft alles te maken met geld

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 12:15:01
En omdat het een lapmiddel is, zal je altijd artifacten blijven zien... Zet maar eens een waterval op met FI..
Dan heb jij SVP nog nooit gezien ;)

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 12:15:01
Klopt... er staat toch ook bij dat ik het niet mooi vindt! ;). En omdat het een lapmiddel is, zal je altijd artifacten blijven zien... Zet maar eens een waterval op met FI..
Zet maar eens een snelle horizontale pan op met een JVC  ;)
Er is geen optimale oplossing  :-\