Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

turtlespeed

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2012, 18:57:33
Het is ook altijd in de eco standen.
Je zou kunnen zeggen draai gewoon altijd met volle lamp, maar ik draai zelf ook altijd in eco.
De flikkeringen komen gelukkig niet heel vaak voor, maar in eco kan het bij elk merk voor komen.

Misschien een domme vraag, maar bij een epson tw5000, als ik deze altijd op high zet ipv low, moet de lamp dan veel eerder worden vervangen?

MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

J.A.F._Doorhof

Sowieso, full stand is ongeveer 35% minder levensduur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ik zou eerder spreken van 35% snellere LLD (Lamp Lumen Depreciation) oftewel je lumen maintenance in uren gaat omlaag.
De levensduur is voor een projectorlamp een hele slechte factor omdat je bij een projector (zeker als je 3D wilt kijken en dus veel lumens nodig hebt) de lamp veel eerder zult vervangen dan de levensduur.
Is het voor bv een straatlantaren minder erg dat er nog slechts 50% lumens overblijven is dit bij een projector wellicht onacceptabel omdat je weinig meer ziet en er niet meer echt van kunt genieten.

mgmcube

Waarom is de Epson EH TW6100W nog nergens leverbaar als je zoekt op online winkels?

J.A.F._Doorhof

Omdat ze niet via de online shops aangeboden worden als het goed is, wij hebben ze in ieder geval al uitgeleverd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mgmcube

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2012, 22:46:48
Omdat ze niet via de online shops aangeboden worden als het goed is, wij hebben ze in ieder geval al uitgeleverd.

Ok bedankt. Ik dacht dat dit alleen zo was met de modellen 8100 en hoger.
Dus de 6100W is wel gewoon leverbaar via jullie?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"