Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: Matthieu on October 13, 2012, 22:19:29
Dat is wel wat ik graag zie in een projector.
Als ik in een film van binnen naar buiten ga met felle zon, moet dat effect er wel zijn.

Dat was met beide projectoren, echter wel sterker met de Sony. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Matthieu


boekhour

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Job

#254
Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:13:49
Helaas schieten ze nu op 48p heb je weer gelazer, waarom ze niet naar 50p of 60p of desnoods 100p gaan is me volstrekt onduidelijk.
Jackson koos voor 48fps, maar Cameron heeft na meerdere testen (tot iets van 96fps geloof ik) gekozen voor 60fps. De twee vervolgen op Avatar zullen dus 60fps gedraaid worden. Welke standaard wint, valt te bezien, maar dikke kans dat beide systemen een tijdje naast elkaar zullen bestaan. Ever wondered why "standards" is a plural? ;)

J.A.F._Doorhof

Je kan altijd terug in frames.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

 :withstupid:
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 14, 2012, 13:34:12
Je kan altijd terug in frames.....
60p naar 50i lijkt mij niet zo eenvoudig eerlijk gezegd.

Matthieu

Als ze digitaal schieten wel.
D-Cinema word ook al gewoon.
Gezien dat al veel zalen in Pathé bv 3D kunnen doen.

J.A.F._Doorhof

Zou toch digitaal mogelijk moeten zijn lijkt me.
Maar goed, jij bent de expert ik niet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eelco74

Quote from: LittleNinja on October 13, 2012, 10:30:10

De eerste die zijn kunstje mocht vertonen was de Epson. Mijn projector thuis is een oude BenQ PE8700.

De 8700 heb ik ook gehad, maar ik heb nu de Themescene HD-80 (ex Kermit) was al een aardige upgrade, de Epson is dat zeker.

Ik wacht (ongeduldig) op de 8100.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

LittleNinja

Quote from: eelco74 on October 14, 2012, 22:23:49
De 8700 heb ik ook gehad, maar ik heb nu de Themescene HD-80 (ex Kermit) was al een aardige upgrade, de Epson is dat zeker.

Dat weet ik... Ik heb hem van jou gekocht. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Matthieu

Quote from: Job on October 14, 2012, 20:31:31
:withstupid:60p naar 50i lijkt mij niet zo eenvoudig eerlijk gezegd.
60p naar 50i,... Ik las 60p en 50i

mace83

Frank, De 5910, 6100 en 6100w komen volgens Epson de 24e uit.

Projector Central verwacht de review van de Home Cinema 3020e (6100w) eind deze week volgens mij. Jij al een verwachting?
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

eelco74

#263
Quote from: LittleNinja on October 14, 2012, 23:23:05
Dat weet ik... Ik heb hem van jou gekocht. :D

Ik dacht dat al, maar wist het niet meer zeker. Wordt al wat ouder en vergeetachtig  :P
Die 8700 is trouwens ook van Kermit (Brian) geweest, net als de HD80.

Als de Sony nu net iets meer lensshift had gehad (al beter dan de HW30) was de witte ook een mooie upgrade geweest. Maar de Epson kan ik net wat mooier in de woonkamer integreren. Het is dat ik vrijdag echt niet kon anders was ik graag naar Emmeloord gekomen.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

J.A.F._Doorhof

zodra ze er zijn hebben we ze, dus ik gok als we ze nu nog niet hebben gehad vlak voor de release.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

konijntje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 15, 2012, 10:30:57
zodra ze er zijn hebben we ze, dus ik gok als we ze nu nog niet hebben gehad vlak voor de release.

Nog een weekje wachten dus. Krijgen we dan ook weer een vergelijkende review tussen de 5910 en de 6100? aangezien het prijs verschil aanzienlijk is (400€). en er bij de vorige 5900-6000 geen waarneembaar verschil was ondanks de op papier dubbele contrast waarde.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mace83

Nice. Ik doelde ook op de reviews. Niet op de voorraadstatus. (das immers wat lastig idd voor de release)
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

LittleNinja

#268
Quote from: eelco74 on October 15, 2012, 10:11:20
Ik dacht dat al, maar wist het niet meer zeker. Wordt al wat ouder en vergeetachtig  :P
Die 8700 is trouwens ook van Kermit (Brian) geweest, net als de HD80.

Ik weet het. Ik had de geschiedenis al eens doorzocht. :D

Quote
Als de Sony nu net iets meer lensshift had gehad (al beter dan de HW30) was de witte ook een mooie upgrade geweest. Maar de Epson kan ik net wat mooier in de woonkamer integreren. Het is dat ik vrijdag echt niet kon anders was ik graag naar Emmeloord gekomen.

Over niet al te lange tijd krijg je een tweede kans bij Home at the movies.. ;) Zij houden ook een dergelijk event aangevuld met nog wat extra modellen ( JVC en Panasonic ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SuperDre

Quote from: LittleNinja on July 30, 2012, 23:23:58
Wat ik een goede ontwikkeling vind is dat de topseries van Epson niet meer zomaar door iedere dozenschuiver geleverd kan worden. Alleen nog door Epson gecertificeerde dealers..

en waarom vindt je dat een goede ontwikkeling? ik vindt het juist een slechte ontwikkeling, want het kan de prijs namelijk geen goed doen, behalve kunstmatig hoog houden..

LittleNinja

Omdat die dealers ook echt meerwaarde bieden door hun expertise. Hierdoor haalt de klant het meeste uit deze machines. Op deze manier hou je de dealers in leven en de kennis op het niveau waar het hoort te zijn.

Ik begrijp dat dit betekent dat deze projectoren dan wat duurder blijven. Overigens blijven er nog genoeg mooie projectoren over want volgens mij kun je de 8100 van Epson wel weer overal krijgen straks.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Duurder is natuurlijk niet altijd waar, wij proberen bv altijd zeer scherp te leveren.
Feit is wel dat wij niet met 1% marge verkopen zoals sommige webstores, maar ik denk dat je daar op de langere termijn alleen maar blij mee moet zijn.
Denk je in dat je wat hebt met je 3000.00 kostende projector, je wilt dan natuurlijk wel dat je service krijgt en niet te horen krijgt "dat valt binnen de marge".
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Om maar te zwijgen over het feit dat je een projector van pakweg € 3000 gekocht hebt, maar er niet alles uit haalt omdat hij niet gecalibreerd of ingesteld is. Dan kun je jezelf nog veel meer geld besparen door de goedkoopste projector te kopen die je kunt vinden.

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 19, 2012, 08:36:39
Duurder is natuurlijk niet altijd waar, wij proberen bv altijd zeer scherp te leveren.
Feit is wel dat wij niet met 1% marge verkopen zoals sommige webstores, maar ik denk dat je daar op de langere termijn alleen maar blij mee moet zijn.
Denk je in dat je wat hebt met je 3000.00 kostende projector, je wilt dan natuurlijk wel dat je service krijgt en niet te horen krijgt "dat valt binnen de marge".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SuperDre

Quote from: LittleNinja on October 19, 2012, 09:15:21
Om maar te zwijgen over het feit dat je een projector van pakweg € 3000 gekocht hebt, maar er niet alles uit haalt omdat hij niet gecalibreerd of ingesteld is. Dan kun je jezelf nog veel meer geld besparen door de goedkoopste projector te kopen die je kunt vinden.

tja, tuurlijk klopt het wel, maar die calibratie is maar 1malig en wil je echt genieten moet je vaker calibreren (en dan ook nog eens met de hardware die JIJ gebruikt als je het echt goed wilt), en bij de gemiddelde dealer is het ook maar de vraag of er uberhaupt gecalibreerd wordt. En service, tja, genoeg dealers waarbij je net zoveel na-service krijgt als bij een dozenschuiver, vaak genoeg meegemaakt dat ik hetzelfde antwoord krijg als dat van een dozenschuiver, ofwel, apparaat moet opgestuurd worden naar de fabrikant.. Als het verschil nu om een paar tientjes ging dan zou ik zeggen allee, maar vaak gaat het om enkele honderden euro's..
Maar tuurlijk heb je goede dealers en slechte dealers, je mag ze nooit over 1 kam scheren, liefst ga ik ook gewoon naar de dealer om de hoek, maaruh, die hoek is voor mij vaak bijna aan de andere kant van het land, dus ook al hebben ze een service waarbij je bij x aantal 100 uur gratis kunt laten calibreren en daarna nog 1 keer, is het voor mij niet interessant omdat het ondoenlijk is om zo'n eind te reizen.
Vraag me uberhaupt nog steeds af waarom er niet gewoon een calibratie-systeem ingebouwd is bij de wat duurdere beamers, en waarom ze gewoon niet fatsoenlijk gecalibreerd worden bij de fabriek zelf (wat tegenwoordig schijnbaar wel vaker gebeurd).
Voor de consument is IMHO het wegvallen van de dozenschuiver als optie een slechte zaak, want laat mij maar gewoon beslissen waar ik mijn spullen koop, de consument is oud en wijs genoeg om verschil te maken tussen een dozenschuiver of een zogenaamde dealer met extra service..

bmateijsen

Quote from: SuperDre on October 19, 2012, 10:47:08
tja, tuurlijk klopt het wel, maar die calibratie is maar 1malig en wil je echt genieten moet je vaker calibreren (en dan ook nog eens met de hardware die JIJ gebruikt als je het echt goed wilt), en bij de gemiddelde dealer is het ook maar de vraag of er uberhaupt gecalibreerd wordt. En service, tja, genoeg dealers waarbij je net zoveel na-service krijgt als bij een dozenschuiver, vaak genoeg meegemaakt dat ik hetzelfde antwoord krijg als dat van een dozenschuiver, ofwel, apparaat moet opgestuurd worden naar de fabrikant.. Als het verschil nu om een paar tientjes ging dan zou ik zeggen allee, maar vaak gaat het om enkele honderden euro's..

Een kalibratie eenmalig? Iedereen die bij ons een projector koopt, krijgt een kalibratiepakket bij 0, 200, 600 en 1000 uur.

QuoteMaar tuurlijk heb je goede dealers en slechte dealers, je mag ze nooit over 1 kam scheren, liefst ga ik ook gewoon naar de dealer om de hoek, maaruh, die hoek is voor mij vaak bijna aan de andere kant van het land, dus ook al hebben ze een service waarbij je bij x aantal 100 uur gratis kunt laten calibreren en daarna nog 1 keer, is het voor mij niet interessant omdat het ondoenlijk is om zo'n eind te reizen.
Vraag me uberhaupt nog steeds af waarom er niet gewoon een calibratie-systeem ingebouwd is bij de wat duurdere beamers, en waarom ze gewoon niet fatsoenlijk gecalibreerd worden bij de fabriek zelf (wat tegenwoordig schijnbaar wel vaker gebeurd).
Voor de consument is IMHO het wegvallen van de dozenschuiver als optie een slechte zaak, want laat mij maar gewoon beslissen waar ik mijn spullen koop, de consument is oud en wijs genoeg om verschil te maken tussen een dozenschuiver of een zogenaamde dealer met extra service..

En jij wil vooraf niet de projectoren goed vergelijken? Want een dozenschuiver heeft deze optie nooit... Als je dat wel wilt en daarvoor naar een goede dealer gaat, om hem daarna bij een dozenschuiver te kopen, tja.... ik vind dat je de dealer moet belonen voor het doen van een goede demo, service, etc.

Groet,

Bjorn