Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:17:41
Er is geen optimale oplossing  :-\

Per definitie is er altijd een 'optimale' oplossing. Dat is namelijk de best haalbare oplossing.
Dat deze niet ideaal is zul je bedoelen en daar ben ik het mee eens.

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:12:25
ik heb het al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen, doet de JVC wel FI met 60fps bronmateriaal of is het gewoon 2:2? Want waarom zouden ze bij 60fps?
Volgens mij heb je dat gevraagd aan Frank en bij Grobi. Beide hebben geantwoord dat de JVC wel FI toepast met 60fps bron materiaal.

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:12:25
- onnatuurlijke look: hele threads al over volgeschreven, zeer persoonlijk onderwerp.
- artifacten: mee eens, een van de redenen dat ik verleden jaar voorbij heb laten gaan. Nu met de HW50 ziet het er naar uit dat de FI weer een stap heeft gemaakt en dat de artifacten die in lastige scenes bij de HW30 opvielen nu weg zijn.

Ik vond de X30 een meer digitale look hebben vergeleken met de HW30 en de VW95. Kwa artifacts is het al veel besproken inderdaad. Ik vind op de motion-low mode de 'weinige' artifacts met FI te prefereren boven de 24p judder met de vw95. Op de X30 kon je de FI bijna niet uitzetten omdat dan door de trage panelen het hele beeld vervaagt bij pans, tenzij je zoals THXultra externe FI toepast. En met FI aan is het beeld een stuk digitaler. Met de vw95 zet ik de FI ook wel eens uit, zeker met minder actierijke films waarin de 24p judder minder stoort.


Kjelt

#226
Quote from: riwi on September 27, 2012, 10:31:05
Per definitie is er altijd een 'optimale' oplossing. Dat is namelijk de best haalbare oplossing.
Dat deze niet ideaal is zul je bedoelen en daar ben ik het mee eens.
Zo jij bent wakker en scherp  :D

QuoteVolgens mij heb je dat gevraagd aan Frank en bij Grobi. Beide hebben geantwoord dat de JVC wel FI toepast met 60fps bron materiaal.
Ik kan het me niet meer herrinneren, doet de Sony ook FI met 60fpsHz? ik zou het bij de Sony met hun snellere panelen eerder verwachten.

THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 27, 2012, 10:42:29
Ik kan het me niet meer herrinneren, doet de Sony ook FI met 60Hz? ik zou het bij de Sony met hun snellere panelen eerder verwachten
60fps bedoel je toch?

Kjelt


THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:12:25
ik heb het al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen, doet de JVC wel FI met 60fps bronmateriaal of is het gewoon 2:2? Want waarom zouden ze bij 60fps?/quote]Ik krijg op het AVS forum niet echt een duidelijk antwoord op deze vraag helaas. Wil echter wel achterhalen wat de JVC doet wanneer hij 60fps aangeboden krijgt en ik de FI mode aanzet. Wellicht toch even met de technische dienst van JVC contact opnemen hierover.

riwi

Quote from: THX-ultraII on September 27, 2012, 10:51:49
Ik krijg op het AVS forum niet echt een duidelijk antwoord op deze vraag helaas. Wil echter wel achterhalen wat de JVC doet wanneer hij 60fps aangeboden krijgt en ik de FI mode aanzet. Wellicht toch even met de technische dienst van JVC contact opnemen hierover.

Dat is inderdaad wel interessant om te weten.

Bij 60fps input en 60fps weergave valt er weinig te "inserten' of 'interpoleren'  kwa frames. En toch doet de functie iets.
Zelfde geldt voor de reality creation. Dat is feitelijk een scaling engine (voor 2k -> 4k in de vw1000), maar als je full hd aanbiedt en full hd weergeeft valt er weinig te scalen puur gekeken naar de resolutie. Dat zal dan meer een filter zijn dat sharpened/smoothed etc.

Ik merk met de FI in de vw95 ook wel dat als je de motionflow aan/uit zet dat er meer veranderd dan de smoothness van de motion. Er vind ook sharpening plaats met motion-flow=low.


mace83

Is al bekend wanneer Optoma de opvolger van de HD33 aankondigt? Ben ik wel benieuwd naar... zeker om te vergelijken met de Epson 5910 straks.

btw: ik vind bijna geen enkele post op het forum over de optoma's van afgelopen jaar. Is daar een reden voor? Of puur toeval?
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

LittleNinja

Optoma ligt iets minder populair op dit forum. Let wel... Op dit forum. Het zegt dus niet dat het een slechte projector is!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

#233
Is wel marktleider, samen met Epson, in Nederland, komt door het gunstige prijsniveau van beide merken. Dus op zich is het best een populair merk.

Dit forum heeft veel liefhebbers die iets meer over hebben voor een projector, maar ook weer niet zoveel als de high-end units kosten, dus over Dure merken, als Barco, Christie, DPI, Projection Design, Runco, of Sim2 lees je hier ook relatief weinig.

LittleNinja

Nu vind ik de projectoren van Projection Design ook niet echt indrukwekkend... We zien toch wel een hoop problemen met deze units.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Kijk daar hoor je hier normaaal gesproken niets over. Op AVS ook niet, daar is het ook geen populair merk, maar toch.

mace83

Optoma heeft volgens mij ook inderdaad geen projectoren die de strijd met de epson 9100, jvc's of sony's aan kunnen gaan. Mijn volgende projector heeft een max van €1500. Ben dus heel erg benieuwd naar de nieuwe modellen. Merken hebben nu een jaar gespeeld met 3D. Ik hoop daarom dat de kwaliteit dit jaar weer een stuk beter wordt. Benieuwd naar de review van Frank over de 5910...

En er blijven genoeg sites en fora over om projectors als de HD33 met de TW5900/10 met elkaar te vergelijken. Toch is htforum wel de eerste plaats waar ik kijk om discussies te volgen.
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

LittleNinja

De Optoma HD83 was volgens velen juist heel goed in 3D. Beter dan veel hier genoemde modellen. Echter op 2D materiaal kon hij zich niet meten aan de zware concurrentie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Traxmore

Mitsubishi-hc5

Iemand hier meer nieuws van?
Ook verkrijgbaar in NL? Alles wat ik kan vinden is Frans of Duits.

http://www.cinetson.org/phpBB3/projecteurs-f2/mitsubishi-hc5-nouveau-projecteur-sxrd-2500-euros-2012-t36148.html

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#240
Gisteravond was de demo van de Sony HW50 en de Epson TW9100W bij ITC in Emmeloord. Gezien het feit dat zo'n beetje iedereen op het forum bijna iedere week heeft gevraagd naar een vergelijk, had ik verwacht dat het rete druk zou zijn.. Dat viel eigenlijk een beetje tegen! Of viel het juist mee? Er waren in totaal slechts vijf mensen die de sessie bijgewoond hebben. In aantal dus een beetje een tegenvaller, maar hierdoor was er voldoende ruimte om er wat over te discussiëren.

Er was een vaste hoeveelheid aan demo materiaal ( waaronder de roemruchte HSDD ) die op beide machines getoond zou gaan worden onder begeleiding van Annewiek.

De eerste die zijn kunstje mocht vertonen was de Epson. Mijn projector thuis is een oude BenQ PE8700. Bij de eerste beelden is natuurlijk meteen duidelijk dat er in de tussentijd geen stappen maar sprongen zijn gemaakt in de beeldkwaliteit. Logisch natuurlijk want de BenQ is al weer een jaar of 6 van de markt.. De Epson kan mij meteen bekorren. Mooie en vooral natuurlijke kleuren, heerlijk scherp op zowel de voorgrond als de achtergrond (FI stond uit) en mooie bewegingen. Zwart ( en andere donkere tinten ) zijn dik in orde! De machine stond ongeveer een cm of 60 van mij vandaan op oor hoogte. In 2D was hij heerlijk stil en slechts af en toe hoorde je de Iris zijn werk doen, maar dat stoorde mij zeker niet. Altijd acceptabel en naar mijn mening ben je er naar op zoek als dit je te luid is. In 3D maakt hij meer geluid maar eerlijk gezegd vond ik het ook daar ruim acceptabel. Mijn BenQ is in alle gevallen vele malen luidruchtiger! ;)

De beurt was aan de Sony. Ook hier gewoon een prachtig plaatje! Je ziet wel het verschil in techniek. De kleuren zijn mooi, noem het wat voller en rijker. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit mooier kunnen vinden, echter vond ik het hoer hier en daar iets te dik aangezet. Net over de grens van natuurlijk.. Zeker mooi en het spat er nog meer vanaf, maar ik geef toch net de voorkeur aan de kleuren die de Epson bracht. Wat Frank al in zijn review aangaf, is dat de Sony net even wat scherper is in het beeld. Hier stond de FI ( Sony noemt het anders geloof ik ) op low. Dat zie je in de details in de verschillende beelden. Een goede vriend die mee kwam, was het daar mee eens, echter gaf hij aan dat de Epson op de achtergrond dan weer iets scherper was. Dit viel hem vooral op in de openingsscene van The Dark Knight wanneer de heren naar het dak glijden over de kabel. Het gaat dan vooral om het grind/de stenen op het dak. Zelf lette ik daar op dat moment niet op en is het mij dus niet opgevallen. Wat ons beide wel opviel is dat er, wellicht door de grotere hoeveelheid details, een soort grain zichtbaar was ( voor mij zichtbaar op egale vlakken zoals een blauwe hemel ). Mijn reisgenoot stoorde zich hier juist enorm aan, maar dan in scènes met groen/bruine vlakken die bij hem voor onrust zorgde. In donkere scènes bleek de HW50 wel de baas over de Epson. De bekende scène van Tron ( HSDD ) was zeer strak en prachtig donker! Het contrast is geweldig in deze scènes en het komt indrukwekkend van het scherm af! De Epson zet zonder twijfel een gigantisch plaatje neer in deze scène maar de Sony was beter. Ook beweging vond ik bij de Sony net even beter dan bij de Epson. Het scheelt niet veel maar het viel wel op. De Sony is ook net even wat stiller, althans, in 2D. Het scheelt niet heel veel maar er is een verschilletje. In 3D was het een ander verhaal... De Sony maakte daar continu een hoge toon die duidelijk hoorbaar was en hoger dan normale projector geluiden. We hopen er op dat het exemplarisch is want dit was net even teveel.

3D beeld was bij beide modellen prima, al vind ik niet dat het uitontwikkeld is. Daar moet bij gezegd worden dat ook de filmmakers nog niet helemaal in staat zijn het beste uit 3D te halen. Bepaalde scènes ( van twee specifieke films ) flikkerden irritant, anderen waren weer wel erg mooi om te zien. In ieder geval ben ik nog meer dan ooit van mening dat je 3D zo groot mogelijk moet bekijken om betrokken te raken in de effecten. Een 50 of 60" TV vind ik bijvoorbeeld niet genoeg om 3D echt te beleven.

Een winnaar aanwijzen tussen de Epson en de Sony vind ik moeilijk. De kleuren van de Epson, de rust in de scènes en de extra features die hij biedt ( zoals een "wireless HDMI switch" ) zorgen ervoor dat ik toch een lichte voorkeur heb voor de Epson. De Sony heeft echter de mooiere donkere scènes en ook beweging geeft hij net iets mooier weer. Prachtige machines!

Annewiek, bedankt voor de uitleg, de gastvrijheid en de demo! :pompom:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

#241
Hi LN allereerst bedankt voor de mooie review  :thumbs-up:
Hij roept bij mij natuurlijk wel een vraagje op:
Quote from: LittleNinja on October 13, 2012, 10:30:10
Wat ons beide wel opviel is dat er, wellicht door de grotere hoeveelheid details, een soort grain zichtbaar was ( voor mij zichtbaar op egale vlakken zoals een blauwe hemel ). Mijn reisgenoot stoorde zich hier juist enorm aan, maar dan in scènes met groen/bruine vlakken die bij hem voor onrust zorgde.
Bij welke projector (of was het bij beiden) was deze "grain" storend?
Zat deze grain in het bronmateriaal of werd dit toegevoegd door de projector (de FI)? Of is dat niet verder uitgezocht? De HW50 heeft trouwens naast de FI ook de extra detail enhancer van zijn grotere broer aan boord, stond deze aan en zo ja op welke stand?

Ik vind het zelf wel belangrijk om als deze uitspraken gedaan worden er ook gedetermineerd wordt wat de oorzaak is of dat het in het bron materiaal zit en welke technologie dit evt. introduceert. Ik snap dat dit bij de demo niet kon maar wellicht kan Frank dit dan uitzoeken.

squeek

@LN : ben even zo vrij geweest een typfoutje te verbeteren in je uitgebreide review  ;)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Matthieu

#243
Heel mooi LN, en super bedankt voor het opschrijven van je bevinding.

Als ik jouw review lees, dan lijkt het mij dat de Sony wat kleuriger is afsteld.
Hoort niet.
FI bij de Epson stond uit an bij de Sony op low.
Dat maakt de Sony sowieso al rustiger.
Zet hem dan bij Epson ook op Low, zo heb ik hem thuis ook staan.
Ook omdat je bij de Sony bij veel details grain begon te zien, lijkt het  mij dat de Super Resolutie bij Epson helemaal uit stond terwijl die gewoon op 2 mag staan.
Die overdreven scherpte neem ik bij de Epson TW9000W ook waar op SR 3.
Velen kunnen daarmee leven, maar ik zie op de Testpatroon toch al wat witte lijntjes verschijnen, daarom hou ikzelf SR op 2.

Maar goed,... dit verklaart mij wel waarom de Sonyt scherper oogt.
Deze techniek stond dan duidelijk wel aan bij de Sony en dus zelfs iets te hoog.

Het liefst ontvang ik de Sony dan gewoon zelf voor een review.
Dan weet ik zelf tot hoever ik de techniek toelaatbaar vind, en kan ik de projectors echt vergelijken.

Ik vind gewoon dat bijde projectoren, volledig benut moeten worden om een eerlijk beeld te krijgen.

Ik beschuldig hier geen vals opzet hoor, want ik heb zelf vaak als ik gecalibreerd heb, dat ik soms bv. de FI of Iris vergeet aan te zetten.
Bij calibratie, zet je dit alles even uit.

Wel vervelnd als ik helemaal naar Emmeloord was gereden, want dan had ik beide projectors wel optimaal willen zien.

LittleNinja

Quote from: Kjelt on October 13, 2012, 10:45:58
Hi LN allereerst bedankt voor de mooie review  :thumbs-up:
Hij roept bij mij natuurlijk wel een vraagje op:Bij welke projector (of was het bij beiden) was deze "grain" storend?

De Sony.

Quote
Zat deze grain in het bronmateriaal of werd dit toegevoegd door de projector (de FI)? Of is dat niet verder uitgezocht?

Bij de Epson is het ons niet opgevallen. Ik vond het verschil met off of low (FI) niet erg groot.

Quote
De HW50 heeft trouwens naast de FI ook de extra detail enhancer van zijn grotere broer aan boord, stond deze aan en zo ja op welke stand?

Ik heb hier niet op gelet. Wellicht kan Annewiek of Frank hierop reageren.

Quote
Ik vind het zelf wel belangrijk om als deze uitspraken gedaan worden er ook gedetermineerd wordt wat de oorzaak is of dat het in het bron materiaal zit en welke technologie dit evt. introduceert. Ik snap dat dit bij de demo niet kon maar wellicht kan Frank dit dan uitzoeken.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Matthieu on October 13, 2012, 14:40:46
Heel mooi LN, en super bedankt voor het opschrijven van je bevinding.

Als ik jouw review lees, dan lijkt het mij dat de Sony wat kleuriger is afsteld.
Hoort niet.

Beide toestellen waren door Frank gekalibreerd. Het verschil zat hem dus niet in de afstelling maar eerder de techniek.

Quote
FI bij de Epson stond uit an bij de Sony op low.
Dat maakt de Sony sowieso al rustiger.

We hebben hem op de Epson ook even op low gehad. Zoals hierboven gezegd, ik vond het geen wereld van verschil.

Quote
Ook omdat je bij de Sony bij veel details grain begon te zien, lijkt het  mij dat de Super Resolutie bij Epson helemaal uit stond terwijl die gewoon op 2 mag staan.
Die overdreven scherpte neem ik bij de Epson TW9000W ook waar op SR 3.
Velen kunnen daarmee leven, maar ik zie op de Testpatroon toch al wat witte lijntjes verschijnen, daarom hou ikzelf SR op 2.

Super resolution stond uit, meen ik me te herinneren.

Quote
Maar goed,... dit verklaart mij wel waarom de Sonyt scherper oogt.
Deze techniek stond dan duidelijk wel aan bij de Sony en dus zelfs iets te hoog.

Sorry, maar jouw conclusie kan ik niet bevestigen.

Quote
Het liefst ontvang ik de Sony dan gewoon zelf voor een review.
Dan weet ik zelf tot hoever ik de techniek toelaatbaar vind, en kan ik de projectors echt vergelijken.

Kan ik me voorstellen.

Quote
Ik vind gewoon dat bijde projectoren, volledig benut moeten worden om een eerlijk beeld te krijgen.

Ik beschuldig hier geen vals opzet hoor, want ik heb zelf vaak als ik gecalibreerd heb, dat ik soms bv. de FI of Iris vergeet aan te zetten.
Bij calibratie, zet je dit alles even uit.

Wel vervelnd als ik helemaal naar Emmeloord was gereden, want dan had ik beide projectors wel optimaal willen zien.

Ik zeg niet dat de machines niet correct afgesteld stonden, zoals gezegd zijn ze beide gekalibreerd door Frank. Uiteraard kan er dan nog wel verschil zijn in mening over de mate van toevoegen van hulpmiddelen zoals FI, SR of andere software.

Mijn "review" berust puur op mijn mening en bevindingen. Ik kan in ieder geval stellen dat ik geen expert ben en dat ik zeker niet ISF gecertificeerd ben. Frank is dat natuurlijk wel. 
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Beide machines hadden gelijke instellingen maw beide zijn gedemonstreerd met FI op low of uit.
Beide machines hebben verder geen digitale "troep" aan staan zoals super resolutie of highpass/reality.

Aub dus niet lopen roepen dat er opzet in het spel zou zijn, zou daar geen enkele reden voor hebben, we leveren beide, en beide zijn voor ons even interessant.

Verschil in kleur kan wel degelijk na calibratie, beide projectoren gebruik een totaal andere techniek en dat zie je gewoon terug in oa kleur maar ook scherpte vlakken......

Aub dus niet voorspiegelen alsof we de demo's niet eerlijk zouden geven, ik denk dat je nagenoeg nergens een vergelijk krijgt zoals bij ons.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

We hadden ook niets te klagen! ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

boekhour

#248
Ook met mijn vriendin afgereisd naar Emmeloord. Het was de rit zeker waard om beide projectoren naast elkaar te zien. Mooi dat er nog firma's zijn waar je op deze manier, zonder verplichtingen,  uitgebreid wordt voorgelicht en op je gemak de boel kunt bekijken. Even kort en bondig mijn bevindingen gebasserd op deze demo. 3d heb ik niet kunnen beoordelen omdat ik dat niet goed zie.

Ik heb een TW3000 gehad. Eerste conclusie, het is zeker de moeite waard om te upgraden. Meer scherpte, mooiere kleuren en dieper zwart (grijs bij de 3000) hebben deze nieuwe projectoren voor op de relatief oude "budget"-machines. Ook de FI maakt bij pannings alles nog wat vloeiender in vergelijking met wat ik gewend was.

Neem mij even de Epson demo disk in herinnering. De Epson heeft hier qua kleuren een lichte voorkeur bij mij.  Het beeld leek mij wat donkerder/reeeler en ik had het gevoel dat bij de Sony het beeld/kleuren ietsje pietsje veller/oververzadigd waren bij deze scenes.  Misschien heb ik wel "LCD"-ogen gekregen maar de kleuren van de Sony kwamen mij bij deze scene wat overdone/kunstmatig over. Allemaal subtiel weliswaar, dus geen megaverschillen. Dit kan natuurlijk ook een kwestie van wennen zijn, maar de 9100 ligt meer in de lijn van wat ik met de 3000 gewend was, maar dan een hele slag beter. Kan me in Tron bij de motorscene wel herinneren dat de motor-koplampen bij de Sony haast pijn doen aan de ogen. Het verschil tussen donker en licht is echt fenomenaal! Bij de Epson was het beeld hier meer platgeslagen en minder spectaculair.

Scherpte bij de Sony is iets beter en ik zag bij een bloemenveld van de demo-disk meer details, maar de Epson doet ook goed mee en is natuurlijk scherp genoeg. Voor wat betreft FI kon ik weinig verschil ontdekken, beide beamers maken het beeld vloeiender en deze optie is een welkome aanvulling. Dit alleen is al een reden om de 3000 snel te upgraden.

Hoezo muziek tijdens een demo, van mij hoeft het niet hoor...  :P! Ik wil de projectoren kunnen beoordelen op hun lawaaischop-kwaliteiten. Nou, de projectoren zijn ook weer een stukkie stiller dan de TW3000, die nogal eens irritant wil knarsen met het irissen, vooral goed hoorbaar bij stillere scenes. Bij de 9100 hoor ik wat dat betreft bijna niets meer. De Sony is in 2d ook stil, maar zoals Little Ninja al aangaf in 3d, met een fellere lampstand, is er meer koeling nodig en brengt tie een enigsinds irritante toon te weeg.

Er schiet me nu wat te binnen hoe je de verschillen, enigsinds gechargeerd,  tussen beide beamers het best zou kunnen omschrijven. De Sony brengt wat meer spectakel, is exraverter en schreeuwt het beeld meer uit. De Epson is het wat rustigere broertje. Zit iets meer op de achtergrond, meer laid-back, maar doet ondertussen ook op een overtuigende en gedegen manier zijn werk! Zelf ben ik benieuwd naar de 8100 en in welke mate daarmee dezelfde resultaten kunnen worden behaald in vergelijking tot de 9100. Naar verwachting zal deze aanmerkelijk goedkoper worden dan de HW50 en dan is het wel duidelijk welke ik eventueel ga kopen...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Matthieu

Quote from: boekhour on October 13, 2012, 21:13:59
Kan me in Tron bij de motorscene wel herinneren dat de motor-koplampen bij de Sony haast pijn doen aan de ogen. Het verschil tussen donker en licht is echt fenomenaal!

Dat is wel wat ik graag zie in een projector.
Als ik in een film van binnen naar buiten ga met felle zon, moet dat effect er wel zijn.